realme C11 - اسمارت‌فونی مقرون‌به‌صرفه با Helio G35 و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ریل‌می Realme ، هلیو جی 35 Helio G35
واحد خبر mobile.ir : برند realme اوپو در آخرین روز ژوئن سال جاری میلادی (10 تیر 1399) از اسمارت‌فون تازه‌ای با نام realme C11 رونمایی کرده است. محصول جدید شرکت چینی، دستگاهی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود و به باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی، پردازنده Helio G35، رابط کاربری Realme UI توسعه‌یافته بر پایه اندروید 10 و 2 گیگابایت رم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. جالب آن که برند Redmi شیائومی نیز در همین روز گوشی هوشمندی را در رده میانی با نام Redmi 9C معرفی کرده که از نظر برخی مشخصات همچون به‌کارگیری چیپ‌ست Helio G35 با realme C11 شباهت دارد.

اسمارت‌فون C11 از صفحه‌نمایش بزرگ ال‌سی‌دی با قطر 6.5 اینچ و وضوح اچ‌دی پلاس (معادل 1600x720 پیکسل) بهره می‌برد و نسبت صفحه به بدنه آن 88.7 درصد گزارش شده است. بریدگی کوچکی که بالای نمایشگر این محصول دیده می‌شود، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با f/2.4 و میدان دید 77.9 درجه‌ای را در بر دارد. در پشت دستگاه طراحی هندسی جالب توجهی به چشم می‌خورد که در اسمارت‌فون‌های پیشین realme سابقه نداشته و در وب‌سایت شرکت از آن با عنوان Geometric Art Design یاد شده است. گوشی جدید در دو رنگ سبز نعنایی (Mint Green) و خاکستری (Pepper Grey) تولید شده و نوار باریکی به طور عمودی و در امتداد قاب دوربین‌ بخش پشتی دیده می‌شود که رنگ آن از رنگ زمینه تیره‌تر بوده و نشان تجاری شرکت در پایین این نوار نقش بسته است.

در بخش پشتی دستگاه، سبک جدیدی از طراحی و چیدمان دوربین دیده می‌شود، به این صورت که دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی درون قاب مشکی‌ رنگی به شکل مربع قرار گرفته‌اند؛ طرحی که مدهاو شث (Madhav Sheth) مدیر عامل هندی شرکت، حدود دو هفته پیش از آن سخن گفته بود. دوربین اصلی این گوشی با لنز 5 قطعه‌ای (5P) و گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌تواند ویدئوهای 1080p را با نرخ 30 فریم در ثانیه ضبط کند. ناگفته پیداست که ماژول 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد و گشودگی دیافراگم آن f/2.4 گزارش شده است. در سمت راست این دو دوربین هم فلش ال‌ای‌دی دیده می‌شود که عبارت AI Camera در پایین آن نقش بسته است.

عملیات پردازش در C11 را پروسسور Helio G35 محصول مدیاتک بر عهده دارد که مناسب بودن برای بازی‌های موبایلی (حداقل در این رده قیمتی) یکی از کاربری‌های اصلی آن به حساب می‌آید. این چیپ‌ست 12 نانومتری از 8 هسته با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز تشکیل شده است. رم و حافظه داخلی دستگاه، همان طور که اشاره شد، به ترتیب 2 و 32 گیگابایتی هستند و فضای ذخیره‌سازی به کمک اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

حسگر اثر انگشت برای این گوشی 196 گرمی در نظر گرفته نشده است، اما کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت تشخیص چهره دوربین جلو، قفل صفحه‌نمایش گوشی را باز کنند.

باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی C11 شاید مهم‌ترین نقطه قوت آن باشد، اگر چه عملیات شارژ از طریق درگاه microUSB با شارژر 10 واتی (5 ولت، 2 آمپر) انجام می‌شود. این باتری از فناوری شارژ سیمی معکوس پشتیبانی می‌کند و بنا بر اعلام شرکت سازنده یک بار شارژ، در حالت standby تا 40 روز، در صورت بازی مداوم تا 12.1 ساعت، تماشای فیلم تا 21.6 ساعت و برقراری تماس‌ تا 31.9 ساعت پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

محصول جدید realme از روز سه‌شنبه 7 جولای (17 تیر) در مالزی و از طریق وب‌سایت خرده‌فروشی Shopee.com با قیمت 429 رینگت (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 95 دلار) عرضه خواهد شد. به علاوه، بناست به همراه این گوشی، هدفون Realme Buds 2 نیز به عنوان هدیه خرید در اختیار کاربران قرار ‌گیرد. گفتنی است C11 نه تنها از نظر برخی مشخصات، بلکه از نظر قیمت هم با Redmi 9C رقابت می‌کند، به طوری که اسمارت‌فون تازه شیائومی نیز با وجود برخورداری از حسگر اثر انگشت و وجود یک دوربین بیشتر در پشت دستگاه، همان 429 رینگت معادل 95 دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع : realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا