معرفی realme X2 Pro – پرچمدار به معنی واقعی کلمه

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : چین China ، اسنپ دراگون 855 پلاس snapdragon 855 Plus ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : درست سه هفته پس از معرفی realme X2، از نسخه Pro این گوشی نیز رونمایی شد. کمپانی چینی realme در روز سه‌شنبه 15 اکتبر 2019 (23 مهر 1398) از نسخه به‌روزرسانی‌شده realme X2 با نام realme X2 Pro پرده برداشت. می‌توان گفت realme X2 Pro نخستین پرچمدار این شرکت به معنای واقعی کلمه بوده و از لحاظ مشخصات به‌قدری از realme X2 بالاتر است که شاید تنها شباهت آنها در نام‌شان باشد. به نظر می‌رسد realme دیگر به تولید گوشی‌ در رده میانی اکتفا نکرده و با طراحی و تولید realme X2 Pro می‌خواهد مستقیما شیائومی، آنر و وان‌پلاس را به چالش بکشد. در ادامه، مشخصات و امکانات این گوشی جدید را با جزییات بیشتری بررسی می‌کنیم.

ابعاد اسمارت‌فون جدید realme برابر با 8.7×75.7×161 میلی‌متر بوده و حدود 199 گرم وزن دارد. فریم گوشی از جنس فلز بوده و در جلو و عقب، شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 کار گذاشته شده است. این گوشی در دو رنگ سفید و آبی به تولید می‌رسد. شیشه جلو از نوع 2.5 بعدی و شیشه پشت اصطلاحا 3 بعدی است. به‌رغم وجود ناچ قطره آب در بالای نمایشگر و چانه پایینی، صفحه گوشی به گفته شرکت سازنده 91.7 درصد از سطح بدنه آن را پوشش می‌دهد. با توجه به تأییدیه realme از شرکت TÜV Rheinland، روی کاغذ این نمایشگر مانع از آسیب به چشم می‌شود.

نمایشگر 6.5 اینچی realme X2 Pro از نوع Super AMOLED بوده و از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2400 پیکسل) برخوردار است. رندر رنگ‌ها به لطف پشتیبانی از +HDR10 و پوشش کامل فضای رنگی DCI-P3 بهبود یافته است. این نمایشگر – که نسبت تصویر آن 20:9 اعلام شده – با برخورداری از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، نرخ نمونه‌گیری لمس 135 هرتز، روشنایی 1000 نیت و کاهش میزان مصرف تا 5 درصد، چیزی کم ندارد. گفتنی‌ست در زیر لایه این نمایشگر، یک سنسور اثر انگشت نسل سوم بهره تعبیه شده که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند ظرف 0.23 ثانیه گوشی را قفل‌گشایی کند (مقایسه کنید با سنسور realme X2 که مدت زمان قفل‌گشایی آن 0.36 ثانیه اعلام شده بود).

در ساخت realme X2 Pro از جدیدترین و پرقدرت‌ترین تراشه حال حاضر کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 855 پلاس (با لیتوگرافی 7 نانومتری و حداکثر سرعت کلاک 2.96 گیگاهرتز) استفاده شده که در مقایسه با اسنپ‌دراگون 730G (به کار رفته در realme X2) یک جهش بزرگ محسوب می‌شود. در واقع، این نخستین بار است که realme در ساخت دیوایس‌های خود از یک چیپ‌ست سری 8 کوالکام بهره می‌گیرد. با توجه به بهبود 15 درصدی عملکرد GPU در این تراشه (در مقایسه با اسنپ‌دراگون 855)، این گوشی گزینه‌ای مناسب برای اجرای بازی‌هایی با نرخ 90 فریم در ثانیه محسوب می‌شود.

همچنین، چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 855 پلاس به لطف وجود سیستم خنک‌کننده مایع موسوم به VC (اتاقک بخار) زیاد داغ نمی‌شود. ورقه گرافیتی چند لایه در کنار فیبر کربن فوق رسانا (به مساحت 1373 میلی‌متر مربع) به دفع حرارت به شکل متوازن کمک می‌کنند. به علاوه، قابلیت‌هایی مثل Hyper Boost 2.0 (با تضمین نرخ فریم‌های پایدارتر) و Touch Boost 2.0 (با افزایش 35 درصدی واکنش لمسی) می‌تواند realme X2 را به عنوان یک گوشی گیمینگ مطرح کند. لرزش‌های 4 بعدی، اسپیکرهای دوگانه، تکنولوژی دالبی آتموس و تأییدیه صوتی Hi-Res نیز در پیش‌برد این هدف مؤثر خواهند بود.

پیکربندی پایه realme X2 Pro از 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.1) آغاز می‌شود. مدل متوسط 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته و نهایتا مدل پیشرفته از 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. حافظه داخلی در مدل‌های متوسط و پیشرفته از نوع UFS 3.0 بوده و سرعت بیشتری خواهد داشت. ناگفته نماند، با توجه به پشتیبانی نکردن از میکرو اس‌دی، ارتقاء حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست.

در پشت گوشی، 4 دوربین به شکل عمودی روی هم قرار گرفته‌اند. عضو اصلی این مجموعه، یک دوربین 64 مگاپیکسلی‌ (با گشودگی دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌هایی به بزرگی 0.8 میکرون) است که از سنسور GW1 (محصول سامسونگ) استفاده می‌کند. با توجه به تکنولوژی ترکیب پیکسلی Tetracell، عکس‌ها به طور پیش‌فرض با کیفیت 16 مگاپیکسلی برداشت می‌شوند، اما در صورت تمایل، امکان عکاسی با رزولوشن 64 مگاپیکسل نیز فراهم است. این بزرگ‌ترین سنسوری‌ست که realme تاکنون برای دوربین اسمارت‌فون‌های خود در نظر گرفته است. این سنسور بزرگ، در کنار الگوریتم به‌روز شده حالت شب (Super Night 2.0)، ضمن کاهش نویز، روی کاغذ تصاویر قابل‌قبولی را در شب به دست می‌دهد.

دوربین بعدی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتوست که گشودگی دیافراگم آن f/2.5 و بزرگی پیکسل‌های آن 1 میکرون اعلام شده است. زوم اپتیکال هیبریدی این دوربین تا 5 برابر و زوم دیجیتال آن تا 20 برابر برآورد شده است. جالب است بدانید این دوربین و دوربین اصلی، هیچ‌کدام به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز نشده‌اند. اما خبر خوب آنکه لرزه‌گیر الکترونیکی در هنگام فیلم‌برداری 4K فعال می‌شود.

عضو بعدی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی الترا واید با لنز 115 درجه است. این دوربین (با گشودگی f/2.2 و پیکسل‌هایی 1.4 میکرونی) ضمن توانایی برداشت تصاویر با کادر بازتر، نقش دوربین ماکرو را نیز بازی کرده و برای عکاسی از سوژه‌های کوچک از فاصله نزدیک (تا 2.5 سانتی‌متری) مناسب است.

این مجموعه از ضبط ویدئوی اسلوموشن با وضوح 720p و سرعت 960 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

آخرین دوربین موجود در پشت گوشی، یک دوربین سنجش عمق به وضوح 2 مگاپیکسل است. در ناچ بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار دارد. این دوربین ظاهرا از سنسور IMX471 سونی بهره‌مند است که در این صورت به دوربین استفاده شده در وان‌پلاس 7 پرو شباهت خواهد داشت.

باتری realme X2 Pro ظرفیتی برابر با 4,000 میلی‌آمپر ساعت داشته و به تکنولوژی شارژ سریع 50 واتی موسوم به Super VOOC مجهز شده است. شارژر این گوشی – که از طریق پورت USB-C به دستگاه وصل می‌شود – می‌تواند در عرض 30 دقیقه، ذخیره باتری را از 0 به 80 درصد برساند که طبق ادعای شرکت سازنده، 4 برابر سریع‌تر از سایر تکنولوژی‌های شارژ سریع موجود در بازار است (شارژ کامل تنها 35 دقیقه طول خواهد کشید). نکته جالب، پشتیبانی از استانداردهای USB Power Delivery و Quick Charge کوالکام است که باعث می‌شود مشتریان در خرید پاوربانک یا دیگر شارژرها دچار مشکل نشوند. حتی در صورت لزوم، برای شارژ کردن این گوشی می‌توانید شارژر مک‌بوک دوست‌تان را هم قرض کنید.

realme X2 Pro یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) مجهز به ارتباطات 4G VoLTE است. وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 5.0، پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou همراه با اتصال NFC و جک هدفون، از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه برشمرده شده‌اند. سیستم‌عامل دستگاه اندروید Pie است که منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی ColorOS 6.1 توسعه یافته است. ناگفته نماند، ورژنی از این گوشی با نام Master Edition توسط طراح معروف ژاپنی نائوتو فوکاساوا (Naoto Fukasawa) طراحی شده که دارای شیشه مات بوده و در پشت آن لوگوی realme به شکلی متفاوت به همراه امضای فوکاساوا حک شده است. این ورژن فقط در پیکربندی 12GB/256GB به تولید رسیده و رنگ‌بندی آن عبارت است از خاکستری و قرمز.

اسمارت‌فون realme X2 Pro از 18 اکتبر (26 مهر) وارد بازار چین شده و از اوایل نوامبر نیز در اروپا عرضه خواهد شد. ورود این محصول به بازار هند در دسامبر انجام می‌گیرد. قیمت realme X2 Pro در مدل‌های مختلف به شرح زیر است:

- مدل پایه (6GB/64GB): برابر با 2,699 یوان (که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا معادل 380 دلار است)

- مدل متوسط (8GB/128GB): برابر با 2,899 یوان (410 دلار)

- مدل پیشرفته (12GB/256GB): برابر با 3,299 یوان (465 دلار)

در پایان لازم به ذکر است، قیمت ورژن Master Edition با قیمت مدل پیشرفته، یکسان است.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا