معرفی Realme XT با دوربین 64 مگاپیکسلی و یک ورژن مخصوص بازی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : هند India ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 712 Snapdragon 712 ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : افزایش رزولوشن دوربین یکی از استراتژی‌های مهم شرکت‌های سازنده موبایل در طی یکی دو سال گذشته بوده که با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 و همتای سامسونگی ISOCELL GM1  آن وارد مرحله تازه‌ای شد به‌طوری‌که از ابتدای امسال بیش از 60 گوشی به یکی از این دو سنسور دوربین مجهز شده‌اند. در این میان شرکت سامسونگ چندی پیش حسگر 64 مگاپیکسلی جدیدی را به نام ISOCELL GW1 معرفی کرد که نخستین بار در Xiaomi Redmi Note 8 Pro به‌کار گرفته شد شرکت Realme البته پیش از شیائومی از تعبیه این دوربین 64 مگاپیکسلی در محصولی در آینده خبر داده بود اما معرفی این گوشی تا روز جمعه 13 سپتامبر (22 شهریور 1398) به تعویق افتاد.

Introducing Realme XT

Realme XT که طبیعتا بار دیگر در کشور هند رونمایی شده، محصولی در رده میانی رو به بالا با امکانات ارزشمندی فراتر از قیمت آن است که با قرارگرفتن در کنار Redmi Note 8 Pro نقاط ضعف و قوت مشخصی را از خود بروز می‌دهد. استفاده از چهار دوربین در بخش پشتی با وظایف یکسان و ناچ قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش، نقاط اصلی تشابه این دو مدل را تشکیل می‌دهند و در زمینه پردازشی و ظرفیت باتری نیز تفاوت‌هایی مابین آن‌ها دیده می‌شود.

Introducing Realme XT

اولین نکته چشمگیر در طراحی Realme XT به ظاهر شیشه‌ای بخش پشتی تعلق دارد که در آن مطابق آنچه شرکت سازنده شیشه خمیده سه‌بعدی می‌خواند خطوط هلالی محدبی به شکل هذلولی (Hyperbola)، ایجاد می‌شود که از لحاظ بصری زیبایی دو چندانی را به‌وجود می‌آورند. ابعاد دستگاه 8.6×75.2×158.7 میلی‌متر است و 183 گرم وزن دارد.

Introducing Realme XT

Realme XT دومین تجربه این شرکت در ساخت صفحه‌نمایش‌های OLED، بعد از Realme X محسوب می‌شود و این بار نیز به لطف این صفحه‌نمایش، سنسور اثر انگشت به درون پنل منتقل شده و در طراحی یک‌دست بخش پشتی تأثیر منفی برجای نگذاشته است. سنسور اثر انگشت اپتیکال Goodix 3.0 این گوشی به گفته شرکت سازنده از دقت و سرعت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و با به‌کارگیری یک فیلتر جدید امکان شناسایی رنگ‌ها را برای دقت و امنیت بالاتر دارد.

Introducing Realme XT

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080×2340 پیکسل یا فول اچ‌دی پلاس است که به فشردگی 402ppi منجر می‌شود. این صفحه‌نمایش که با پوشش مقاوم Gorilla Glass 5 در برابر صدمات محافظت می‌شود، 91.9 درصد روی دستگاه را می‌پوشاند که این میزان، چند دهم درصدی نسبت به Realme X‌ و نسبت 91.2 درصدی آن بهبود یافته و در مقایسه با Redmi Note 8 Pro با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 91.4 درصدی نیز هنوز اندکی برتری را نشان می‌دهد.

Introducing Realme XT

در محوطه بالای این صفحه‌نمایش به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دستگاه برمی‌خوریم که مثل Realme X دارای سنسور IMX471 سونی بوده و دیافراگم آن نیز تا f/2.0 گشوده است.

دوربین‌های چهارگانه پشت دستگاه اما هیجان‌انگیزتر بوده و جالب آنکه روی کاغذ شباهت بسیار زیادی مابین این مجموعه و چهار دوربینی که پیش از این در Redmi Note 8 Pro دیده‌ایم وجود دارد؛ دوربین اصلی این قسمت همانطور که گفته شد از نوع Samsung ISOCELL GW1 است که با ابعاد 1/1.72 اینچ، 64 میلیون پیکسل به اندازه 0.8 میکرون را در خود جای داده و با قابلیت ترکیب چهار پیکسل مجاور با یکدیگر و ساخت پیکسل‌های 1.6 میکرونی، به صورت پیش‌فرض با وضوح 16 مگاپیکسلی عکاسی می‌کند. در این شیوه نور بیشتری در اختیار سنسور قرار گرفته و در محیط‌های کم‌نور، شرایط مطلوبی ایجاد می‌شود. گشودگی دیافراگم لنز مقابل این دوربین f/1.8 است که نسبت به Redmi Note 8 Pro با گشودگی دیافراگم f/1.89 اندکی گشوده‌تر خواهد بود.

Introducing Realme XT

دومین دوربین این مجموعه 8 مگاپیکسلی واید با میدان دید 119 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.25 است که تفاوت خاصی با دوربین 8 مگاپیکسلی Redmi Note 8 Pro با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 ندارد. سومین دوربین یعنی واحد 2 مگاپیکسلی برداشت ماکرو امکان نزدیک شدن به سوژه را فراهم می‌کند و دوربین چهارم 2 مگاپیکسلی نیز برای تعیین عمق میدان و ایجاد افکت بوکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین ماکرو در Note 8 Pro طبق ادعای شیائومی تا 2 سانتی‌متر امکان نزدیک‌ شدن به سوژه را داشت اما این فاصله در Realme XT دو برابر یعنی 4 سانتی‌متر اعلام شده است.

Introducing Realme XT

فیلم‌برداری این مجموعه حداکثر با وضوح 4K/30fps و یا 1080p با 30 یا 60 فریم در ثانیه انجام می‌شود و امکان برداشت اسلوموشن 960 فریم در ثانیه‌ای نیز در آن وجود دارد که همگی به همین صورت در Note 8 Pro نیز حضور داشتند.

Realme XT در حالت عادی با پردازنده 10 نانومتری Snapdragon 712 ارائه می‌شود که پردازش‌های سنگین در آن بر عهده دو هسته 2.3 گیگاهرتزی Kryo 360 مبتنی بر ARM A75 بوده و برای پردازش‌های سبک نیز از 6 هسته مبتنی بر ARM A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند. گرافیک این مجموعه از نوع Adreno 616 بوده که از این لحاظ تفاوتی با Snapdragon 710 حاضر در Realme X ندارد. حافظه رم گوشی 4، 6 یا 8 گیگابایت و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 با امکان ارتقاء نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Realme XT

ظرفیت باتری گوشی در این مدل 4 هزار میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که شارژر سریع 20 واتی VOOC Flash Charge 3.0 امکان پر شدن کامل آن در 80 دقیقه را از طریق پورت USB-C فراهم می‌کند. به گفته ریل‌می، این شارژر همچنین می‌تواند در حین انجام یک بازی سنگین بدون گرم شدن بیش از اندازه دستگاه، در عرض یک ساعت شارژ باتری را به 51 درصد ارتقاء دهد. در ساختار داخلی Realme XT مکانیزم‌های متعددی برای خنک‌سازی گوشی به‌کار گرفته شده که از آن جمله باید به نوع تازه‌ای از ژل حرارتی، آلومینیوم با رسانش حرارتی بالا و مجموعه‌ای از ورقه‌های گرافیت اشاره کرد. این مجموعه به گفته شرکت سازنده در کنار هم منجر به کاهش 14 درصدی حرارت نسبت به گذشته می‌شوند.

Introducing Realme XT

سیستم‌عامل Realme XT از نوع اندروید 9 است که به لطف رابط کاربری ColorOS 6 امکان فعال‌سازی تم تاریک یا Dark Mode نیز برای آن نه‌تنها در منوهای اصلی گوشی بلکه در بسیاری از اپلیکیشن‌های جانبی نیز فراهم است. این گوشی ظاهرا در سه‌ماهه اول سال 2020 به اندروید 10 آپدیت خواهد شد.

Introducing Realme XT

XT در دو رنگ ترکیبی سفید (Pearl White) و آبی (Pearl Blue) با قیمت پایه 15,999 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 225 دلار) برای حافظه 4GB/64GB ارائه می‌شود و با ثابت ماندن حافظه و ارتقاء رم به 6 گیگابایت نیز قیمت به 16,999 روپیه (239 دلار) افزایش می‌یابد. در نهایت گران‌قیمت‌ترین نسخه این گوشی با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز 18,999 روپیه (267 دلار) قیمت دارد. پیش‌سفارش این گوشی از روز معرفی آغاز شده و حضور آن در بازار نیز به 16 سپتامبر (25 شهریور 1398) موکول شده است.

شرکت Realme به جز نسخه عادی XT، یک ورژن گیمینگ از این مدل را نیز به بازار عرضه می‌کند که در دو جنبه مهم با ورژن معمولی متفاوت است جایی‌که پردازنده Snapdragon 712 جای خود را به پروسسور قدرتمند Snapdragon 730G داده و جای خالی شارژر 20 واتی پیشین را نیز یک شارژر قوی‌تر 30 واتی پر می‌کند. Snapdragon 730G که به نوعی نسخه اورکلاک شده SD730 کوالکام به حساب می‌آید با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده و در آن از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 460 (مبتنی بر ARM A76) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر ARM A55 همراه با گرافیک Adreno 618 استفاده شده است. این پردازنده پیش از این در دیگر محصول شرکت اوپو یعنی Reno2 حضور داشته و می‌تواند پردازنده Helio G90T حاضر در Redmo Note 8 Pro را به چالش بکشاند.

Introducing Realme XT

به جز این دو مورد به تفاوت دیگری مابین این دو مدل اشاره نشده است. این نسخه از Realme XT در ماه دسامبر معرفی می‌شود و هنوز قیمت آن مشخص نیست.  

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا