اپل واچ سری 5 با نمایشگر همیشه روشن و بدنه جدید تیتانیومی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/6/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، واچ او اس watchOS ، پوشیدنی Wearable ، Apple Watch Series 5 ، Apple Watch Edition Series 5 ، Apple Watch Series 5 Aluminum ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : اپل واچ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات پوشیدنی در دنیا به شمار می‌رود که با داشتن ویژگی‌های قابل توجه و مجموعه‌ای متنوع از اپ‌ها، بر قابلیت‌های مرتبط با تناسب اندام و تندرستی کاربر تمرکز دارد. کمپانی اپل در روز سه‌شنبه 10 سپتامبر سال جاری میلادی (19 شهریور 1398) در کنفرانس سالانه خود علاوه بر اسمارت‌فون‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، مطابق روال سال‌های گذشته سری جدید ساعت‌های هوشمند خود را نیز معرفی کرده است. اپل واچ سری 5 تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه سال گذشته نداشته، اما مجهز شدن این ساعت به نمایشگر همواره روشن باعث شادمانی دوستداران این محصول شده است.

جف ویلیامز (Jeff Williams)، مدیر ارشد عملیاتی اپل، با اشاره به تأثیر پردامنه ساعت‌های هوشمند این کمپانی بر مشتریان، نسل تازه این محصول را در کنار پلتفرم watchOS 6، گامی جدید در مسیر تأمین خواسته‌های مصرف‌کنندگان و ارائه ویژگی‌های جدید می‌داند. از دید او «یکپارچگی نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید تجربه پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که فعال و متصل ماندن به افراد و اطلاعات مورد نظر کاربران را تسهیل می‌کند.»

اپل واچ سری 5 همانند نمونه‌های دو سال گذشته در دو مدل ارائه شده که یکی مجهز به فناوری ارتباطی سلولار و GPS است و دیگری تنها از GPS بهره می‌برد. اپل همانند سری 4 دو ارتفاع بدنه 40 و 44 میلی‌متری را برای محصول جدید خود در نظر گرفته و در حالی که اندازه نمایشگر اپل واچ سری 4 در مقایسه با نسخه پیشین 30 درصد افزایش (برحسب مساحت صفحه به میلی‌متر مربع) یافته بود، ساعت جدید این شرکت از نظر طراحی و اندازه کاملا مشابه با مدل سال گذشته است.

با وجود این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسمارت‌واچ جدید، بهره‌گیری از صفحه‌نمایش Retina display همواره روشن است. به این ترتیب برای دیدن زمان و notificationهای مهم دیگر نیازی به ضربه زدن روی نمایشگر ساعت نخواهد بود. به علاوه، واچ‌فیس‌های این دستگاه متناسب با نمایشگر جدید بهینه‌سازی شده‌اند و بر اساس اعلام اپل، با وجود همواره روشن بودن صفحه‌نمایش، باتری این ساعت همانند نمونه‌های پیشین با یک بار شارژ می‌تواند تا 18 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. این کار به لطف استفاده از فناوری LTPO برای کاهش مصرف انرژی، درایور فوق کم‌‌مصرف نمایشگر، مداری کارآمد برای مدیریت مصرف انرژی و حسگر نور محیطی امکان‌پذیر شده است. به این ترتیب، هنگامی که مچ دست کاربر پایین است، نور صفحه‌نمایش به طور هوشمند کم می‌شود و بالا آوردن مچ دست یا ضربه زدن به نمایشگر سبب روشن شدن آن خواهد شد.

اپل واچ سری 5 مجهز به قطب‌نمای داخلی جدیدی شده است که در کنار اپلیکیشن به‌روزرسانی‌شده نقشه، اطلاعات کامل‌تری را درباره موقعیت مکانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برنامه قطب‌نمای این ساعت حالا علاوه بر جهت و شیب، طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع فعلی را نیز نمایش خواهد داد. همچنین کاربر می‌تواند یکی از سه حالت در نظر گرفته‌شده برای اپ جدید قطب‌نما را به واچ‌فیس خود افزوده تا اطلاعات مربوط به مکان را به سرعت دریافت کند.

قابلیت برقراری تماس اضطراری یکی از ویژگی‌های جالب توجه ساعت‌های اپل تاکنون بوده است. این قابلیت در اپل واچ سری 5 بهبود یافته و بر اساس اعلام شرکت سازنده، امکان ارتباط با مراکز اورژانس در بیش از 150 کشور دنیا برای دارندگان نمونه مجهز به ارتباطات سلولار این ساعت (بدون در نظر گرفتن محل خریداری ساعت یا فعال بودن طرح سلولار) فراهم شده است. محصول جدید همانند اپل واچ سری 4 توانایی تشخیص سقوط کاربر از بلندی را داراست و در صورتی که کاربر پس از سقوط تا حدود 1 دقیقه حرکتی نداشته باشد، به طور خودکار تماس اضطراری را برقرار خواهد ساخت.

ساعت جدید اپل با پلتفرم watchOS 6 ارائه خواهد شد که در ژوئن امسال معرفی شد و برخی ویژگی‌های مرتبط با تندرستی و تناسب اندام به آن افزوده شده‌اند؛ برنامه‌هایی که از میان آنها می توان به اپ Cycle Tracking برای ردیابی دوره‌های ماهیانه و باروری در بانوان، اپلیکیشن Noise برای شناسایی سطوح مختلف صدا در محیط‌هایی مانند کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی که می‌توانند اثر منفی بر شنوایی داشته باشند و اپ Activity Trends به منظور ارائه الگوی طولانی‌مدت از فعالیت کاربر برای مشاهده میزان پیشرفت اشاره کرد. به علاوه در نسخه جدید این پلتفرم، واچ‌فیس‌های پویایی همچون Meridian ،Modular Compact و Solar Dial دیده می‌شود که می‌توان آنها را برای دسترسی سریع‌تر به برنامه‌های مورد علاقه سفارشی‌سازی کرد.

اپل واچ سری 5 علاوه بر بدنه‌های سرامیکی، آلومینیومی و استیل، برای نخستین بار با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم هم روانه بازار خواهد شد؛ فلزی که با وجود استحکام بیشتر، در مقایسه با بدنه استیل وزن کمتری دارد. اپل برای بدنه استیل رنگ‌های آشنای طلایی، مشکی و نقره‌ای و برای بدنه آلومینیوم نیز رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را در نظر گرفته است. نکته جالب آن است که بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند برای نخستین بار به طور کامل از آلومینیومِ بازیافت‌شده سری 7000 ساخته شده است. ناگفته نماند که اپل واچ سری 5 مجهز به بدنه سرامیکی سفید رنگ نیز در پاییز در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. به علاوه، در این سری نیز همچون نمونه‌های پیشین، نسخه‌های ویژه نایکی‌پلاس و هرمس حضور دارند.

در کنار این موارد، سایر ویژگی‌های ساعت جدید مانند مقاومت تا فشار 5 اتمسفر، امکان اندازه‌گیری و ثبت نوار قلب (ECG) و رصد ضربان قلب تغییری نسبت به نمونه‌های سال گذشته نداشته است.

پیش‌سفارش سری 5 ساعت‌های هوشمند اپل از همان روز معرفی یعنی 10 سپتامبر آغاز شده و غول کوپرتینویی وعده داده که آنها را از روز جمعه 20 سپتامبر به علاقمندان عرضه نماید. قیمت نسخه پایه این ساعت هوشمند که تنها از جی‌پی‌اس بهره می‌برد، 399 دلار تعیین شده و ظاهرا در 41 کشور عرضه خواهد شد. نسخه مجهز به ارتباطات سلولار و جی‌پی‌اس هم 100 دلار گران‌تر و با قیمت 499 دلار در 22 کشور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپل مانند گذشته، پس از ارائه ساعت جدید، ضمن از دسترس خارج کردن اپل‌واچ سری 4، با کاهش قیمت اسمارت‌واچ‌های قدیمی‌تر اعلام کرده است که نسخه مجهز به جی‌پی‌اس اپل واچ سری 3 را به قیمت 199 دلار و نسخه مجهز به جی‌پی‌اس و ارتباطات سلولار را با قیمت 299 دلار در دسترس دوستداران این ساعت‌ها قرار خواهد داد.

منبع : Apple