معرفی BOLD N1 – شبه‌پرچمداری قیمت‌شکن از کمپانی BLU

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 70 Helio P70 ، BLU Bold N1 ، بلو BLU

واحد خبر mobile.ir : عمده شهرت کمپانی آمریکایی BLU – که دهمین سال تأسیسش را جشن می‌گیرد – به خاطر تولید فیچرفون و گوشی‌های هوشمند آنلاک و ارزان قیمت است که البته بیشتر در بازار آمریکای شمالی و لاتین به فروش می‌رسند. اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد یک تغییر مهم در تولیداتش ایجاد کند. کمپانی BLU در روز دوشنبه 9 سپتامبر 2019 (18 شهریور 1398) از تولید گوشی هوشمند جدیدی به نام BOLD N1 خبر داد که نخستین اسمارت‌فون از زیربرند BOLD محسوب می‌شود. به گفته شرکت سازنده، هدف از پایه‌گذاری زیربرند BOLD، ارائه دیوایس‌های پرچمدار (و شبه پرچمدار) پیشرفته با قیمت‌های مناسب است تا با افزایش بی‌رویه قیمت در بازار جهانی اسمارت‌فون مقابله شود.

Introducing BLU Bold N1

به نظر می‌رسد اسمارت‌فون‌هایی که با برند BOLD قرار است به تولید برسند، به مراتب از گوشی‌های هوشمندی که از BLU می‌دیدیم پیشرفته‌تر باشند. اما بدون شک، مهم‌ترین ویژگی زیربرند BOLD – که شرکت سازنده روی آن تأکید فراوان دارد – قیمت مناسب و ارزش خرید آن خواهد بود که به گفته شرکت در راستای واقعی کردن قیمت‌ها صورت می‌گیرد. نکته دیگر آنکه، بر خلاف رویه قبلی شرکت، در هر سال یک یا دو گوشی با برند BOLD وارد بازار خواهد شد. اینکه این سیاست تا چه اندازه موفق خواهد بود، در گذر زمان مشخص می‌شود.

به گفته ساموئل اوهو-زاین (Samuel Ohev-Zion)، مدیرعامل BLU، در حال حاضر قیمت پرچمدارهای بازار اسمارت‌فون از هزار دلار هم بیشتر است. وی وعده داده که زیربرند BOLD می‌تواند عملکرد و طراحیِ شبه-پرچمدار را به کسری از قیمت پرچمدارهای کنونی، در اختیار کاربران بگذارد. اوهو-زاین در توصیف BOLD N1 می‌گوید، این نخستین اسمارت‌فون شرکت است که با تمرکز بر امکانات و مشخصاتی به تولید می‌رسد که تا کنون با این قیمت وجود نداشته‌اند. در ادامه با مشخصات BOLD N1 بیشتر آشنا می‌شویم.

طول و عرض بدنه BOLD N1 برابر با 74.1×158.7 میلی‌متر است. فریم فلزی بدنه (پرداخت‌شده با سندبلاست) از جلو با شیشه‌ گوریلا گلس 5 احاطه شده است. ضخامت بدنه 8.6 میلی‌متر و وزن آن 180 گرم اعلام شده است. حاشیه‌های کم و حذف ناچ بالای نمایشگر، ضمن ایجاد ظاهری یکدست و روان، نمایشگر فول-اسکرینی را به دست می‌دهد که عمدتا در دیوایس‌های پرچمدار شاهد آن هستیم (نسبت صفحه به بدنه از سوی شرکت سازنده، 92 درصد عنوان شده است). BOLD N1 تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد، اما با توجه به ترکیب فلز و شیشه خمیده، از لحاظ زیبایی ظاهر چیزی کم ندارد.

Introducing BLU Bold N1

نمایشگر 6.4 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2340 پیکسل) است که تراکم را به 403ppi می‌رساند. همانطور که گفته شد، پوشش نمایشگر از گوریلا گلس 5 بوده و هیچ بریدگی یا حفره‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. احتمالا حدس زده‌اید که دوربین جلو کجا قرار گرفته است.

Introducing BLU Bold N1

مثل برخی از اسمارت‌فون‌های پرچمدار، دوربین جلوی این گوشی از نوع pop-up (یا جهنده) بوده و با فعال شدن دوربین سلفی، سنسور دوربین از لبه بالایی دستگاه خارج می‌شود. BLU تصمیم گرفته برای این دوربین از سنسور S5K4HZ سامسونگ استفاده کند که رزولوشن آن 13 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.0 است. اندازه سنسور 1/4 اینچ بوده و به گفته شرکت سازنده به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند حداقل تا 50 هزار مرتبه از بدنه بیرون آمده و مجددا به جای خود باز گردد (بدون اینکه مشکلی در عملکرد آن به وجود بیاید). همچنین، در صورت رها شدن گوشی و باز بودن دوربین سلفی، به لطف وجود سنسور گرانش در BOLD N1، دوربین سلفی به طور خودکار به داخل بدنه باز می‌گردد. ناگفته نماند، با قرار دادن دوربین جلو در حالت Wide Angle (زاویه باز) و استفاده از افکت‌های زیباسازی و فیلترهای رنگارنگ، می‌توان سلفی‌های بهتری گرفت.

Introducing BLU Bold N1

بر خلاف پرچمدارهایی که به استفاده از دوربین‌های سه‌گانه یا چهارگانه اصرار دارند، مجموعه دوربین این گوشی در پشت تنها 2 عضو دارد؛ دوربین اصلی مجموعه، 16 مگاپیکسلی بوده، لنز آن از نوع 5P و گشودگی آن f/1.8 است. سنسور این دوربین Sony IMX499 و بزرگی آن 1/2.8 اینچ است. در کنار این دوربین، یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده است.

Introducing BLU Bold N1

یکی از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزاری دوربین BOLD N1، زوم دیجیتال آن است که به گفته شرکت سازنده می‌تواند (بدون تغییر در رزولوشن) سوژه را تا 30 برابر بزرگ‌نمایی کند. البته با توجه به اینکه در اینجا با زوم دیجیتال (و نه زوم اپتیکال) سر و کار داریم، بعید است رزولوشن در هنگام زوم کمتر نشود. همچنین، عکاسی در حالت شب، با بهینه‌سازی الگوریتم‌ها به منظور جذب نور و کاهش نویز، 3 تصویر در یک تصویر ترکیب شده و انتظار می‌رود عکسی که در حالت کم‌نور برداشت شده، از کیفیت خوبی برخوردار باشد. با این دوربین می‌توانید با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. ناگفته نماند، هوش مصنوعی در BOLD N1 به‌راحتی پس‌زمینه پرتره را تار کرده و می‌تواند 10 منظره مستقل را هوشمندانه تشخیص دهد. این هوش مصنوعی از تراشه مدیاتک سرچشمه می‌گیرد.

اتاق فرمان پردازش در BOLD N1 توسط چیپ‌ست Helio P70 (محصول مدیاتک) مدیریت می‌شود. این تراشه، پروسه تولید 12 نانومتری FinFET را سپری کرده و از 8 هسته پردازشی تشکیل شده که سرعت کلاک آنها 2.1 گیگاهرتز است (4 هسته منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A73 و 4 هسته دیگر بر مبنای Cortex-A53). پردازش گرافیکی در این چیپ‌ست بر عهده Mali-G72 است. 4 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار دارد که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان تا 128 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی افزود.

Introducing BLU Bold N1

باتری 3,500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع 18 واتی (از طریق پورت USB Type-C) بهره می‌برد، به طوری که در کمتر از نیم ساعت، می‌توان ذخیره باتری را از 0 به 50 درصد رساند. شارژ بی‌سیم 10 واتی (با استاندارد Qi) نیز در BOLD N1 پشتیبانی می‌شود. همانطور که در ابتدا هم گفته شد، حسگر اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر قرار گرفته و طبق ادعای شرکت سازنده، در کمتر از 0.4 ثانیه، دیوایس را قفل‌گشایی می‌کند. BOLD N1 به اندروید Pie مجهز بوده و در آینده نزدیک به نسخه 10 ارتقا می‌یابد. 2 سال آپدیت امنیتی نیز برای این گوشی تضمین شده است. جک هدفون را هم به لیست مشخصات اضافه کنید.

Introducing BLU Bold N1

اسمارت‌فون دو سیم‌کارته BOLD N1 از فناوری ارتباطی نسل پنجم بی‌بهره بوده و از 4G LTE پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، مشتریان می‌توانند این گوشی را به قیمت 249.99 دلار از سایت آمازون خریداری کنند. البته در صورت خرید مستقیم از سایت اصلی BOLD، می‌توان تا مدت محدودی این گوشی را با 50 دلار تخفیف خریداری کرد.  

منبع : BLU


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا