شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم 30 واتی Mi Charge Turbo رونمایی کرد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/19        نویسنده: مریم رشنو

واحد خبر mobile.ir : با ظهور نسل پنجم شبکه‌های همراه و تحول در سرعت و ظرفیت انتقال داده، فناوری‌های شارژ بی‌سیم به زودی به روندی مهم در این صنعت تبدیل خواهند شد و احتمالا به طور کامل جایگزین تکنولوژی‌های کنونی شارژ سیمی خواهند گردید. در همین راستا، کمپانی شیائومی در روز دوشنبه 9 سپتامبر سال جاری میلادی (18 شهریور 1398) طی رویدادی در شهر پکن از فناوری جدیدی برای شارژ بی‌سیم رونمایی کرده است. این تکنولوژی که Mi Charge Turbo نام دارد، از توان 30 واتی برای تأمین انرژی مورد نیاز جهت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و سریع‌ترین نمونه شارژر وایرلس در میان رقبا به شمار می‌رود.

Xiaomi First 30W Wireless Charging Technology

بر اساس گزارش‌ وب‌سایت‌های خبری، در این شارژر یک دریافت‌کننده 5 لایه تولیدشده با فناوری نانوکریستال و بازده تبدیل انرژی 98 درصدی به کار گرفته شده که کنترل دمای دستگاه حین شارژ را نیز تسهیل می‌کند.

مطابق ادعای شرکت شیائومی، با استفاده از این فناوری می‌توان 50 درصد از ظرفیت یک باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی را تنها در مدت 25 دقیقه شارژ نمود و برای شارژ کامل آن به 69 دقیقه زمان نیاز خواهد بود. برای مقایسه دقیق، بهتر است بدانید که بر اساس آزمایش‌ برخی کارشناسان، شارژر بی‌سیم 20 واتی Mi 9 شیائومی در مدت زمان 30 دقیقه قادر است تنها 30 درصد از باتری 3,300 میلی‌آمپری این دستگاه را شارژ کند که در مقایسه با فناوری جدید فاصله معناداری دارد. هرچند باید توجه داشت که این اعداد و ارقام در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده‌اند و طبیعتا در شرایط واقعی مقدار کمتری را نشان خواهند داد.

این توان و مدت زمان شارژ که حتی در مقایسه با شارژرهای سیمی معمول هم چشمگیر به شمار می‌رود، در مورد شارژرهای بی‌سیم بی‌سابقه است. توان شارژر بی‌سیم جدید شیائومی را می‌توان با شارژر 40 واتی سیمی Super Charge مقایسه کرد که در اسمارت‌فون‌های P30 Pro و Mate 20 Pro هواوی به کار رفته است. همچنین شارژر سیمی 45 واتی ارائه‌شده به همراه گلکسی Note10 Plus را نباید از یاد برد که به گفته سامسونگ، 30 دقیقه شارژ گوشی با این شارژر، برای دوام آن در کل روز کافی خواهد بود.

به نظر می‌رسد فناوری جدید شارژ بی‌سیم شیائومی برای گوشی‌های نسل پنجم توسعه یافته است. شیائومی تأیید کرده که اسمارت‌فون پرچمدارMi 9 Pro 5G اولین محصول این شرکت خواهد بود که با فناوریMi Charge Turbo روانه بازار می‌شود. مشخصات کلی Mi 9 Pro 5G به تازگی در و‌‌ب‌سایت مرکز صدور گواهینامه تجهیزات مخابراتی چین موسوم به TENNA در معرض دید همگان گذاشته شده است. شیائومی وعده داده است که این گوشی از چهار فناوری شامل شارژ سریع سیمی، شارژ سریع بی‌سیم، شارژ معکوس سیمی OTG و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی نماید. البته درباره ارائه این شارژر به همراه گوشی یا فروش آن به طور جداگانه خبری منتشر نشده است.

Xiaomi First 30W Wireless Charging Technology

علاوه بر این، شیائومی همچون سامسونگ و هواوی از برقراری قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در دستگاه‌های هوشمند خود نیز خبر داده است. به این ترتیب گوشی‌های این شرکت می‌توانند به پد شارژ تبدیل شوند و انرژی مورد نیاز دیگر اسمارت‌فون‌ها و تجهیزات جانبی ساخته شیائومی را به صورت بی‌سیم تأمین نمایند. البته فناوری تازه شیائومی با سامسونگ و هواوی یک تفاوت عمده دارد چرا که توان 10 واتی شارژ را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد و از آن در برابر جریان و ولتاژ بیش از حد محافظت می‌کند؛ این در حالی است که توان شارژ معکوس گوشی‌های فعلی حداکثر تا 5 وات است. به طور مثال، ظاهرا توان شارژ معکوس در اسمارت‌فون Mate 20 Pro هواوی مابین 2.5 تا 3 وات و در آن دسته از گوشی‌های سامسونگ که از این فناوری بهره می‌برند چیزی در حدود 3.5 تا 4 وات برآورد شده است.

شیائومی در این رویداد دو ابزار شارژر وایرلس را هم معرفی کرده است. محصول نخست، پایه شارژ بی‌سیم 30 واتی است که علاوه بر سازگاری با استاندارد Qi، از فن خنک‌کننده نیز بهره می‌برد. دومین ابزار، پد شارژ بی‌سیم 20 واتی با قابلیت ردیابی هوشمند گوشی به طور خودکار است و می‌تواند با فناوری انتقال باند دوگانه محل اسمارت‌فون کاربر را شناسایی کند.

Xiaomi First 30W Wireless Charging Technology

بلندپروازی‌های شیائومی به همین جا ختم نمی‌شود و به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد یک تنه فناوری‌های مربوط به شارژ گوشی‌های هوشمند را متحول کند. این شرکت 9 ساله که در تازه‌ترین فهرست پانصد شرکت برتر مجله Fortune برای نخستین بار در میان 500 کمپانی برتر قرار گرفته، از تشکیل اتحادیه شارژ بی‌سیم با چند شرکت دیگر (احتمالا چینی) به هدف «گسترش و یکپارچه ساختن شارژ وایرلس در متن زندگی روزمره» خبر داده است. همچنین اعلام کرده که در حال آزمایش و توسعه استانداردی برای شارژ بی‌‌سیم 40 واتی است. به علاوه، شنیده‌ها از آن حکایت دارد که این شرکت چینی در حال آزمایش راهکارهای تولید شارژر 100 واتی نیز هست. 

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا