معرفی Vapor X – اسمارت‌واچ جدید Misfit

نمایش خبر

تاریخ : 1398/5/27        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، اسنپ دراگون ور 3100 Snapdragon Wear 3100 ، پوشیدنی Wearable

واحد خبر mobile.ir : پلتفرم Wear OS، سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل که قبلا Android Wear نام داشت، از زمان عرضه رسمی در 5 سال قبل، فراز و فرودهای فراوانی داشته است. اوایل، سازندگان زیادی از این پلتفرم استقبال کرده و هر سال یک ساعت هوشمند جدید را روانه بازار می‌کردند. اما بازار آن طور که در ابتدا انتظار می‌رفت سودآور نبود، لذا برخی شرکت‌ها از شتاب تولید خود کاستند و برخی دیگر تولید اسمارت‌واچ را به کلی متوقف کردند. این اتفاق، بسیاری را ناامید کرد، اما در مقابل راه را برای کمپانی‌های دیگری که می‌خواستند وارد این عرصه شوند، هموار نمود. Misfit یکی از همین شرکت‌هاست که جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

Introducing Misfit Vapor X Smartwatch

کمپانی Misfit در روز چهارشنبه 14 آگوست 2019 (23 مرداد 1398) از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Vapor X رونمایی کرد. این ساعت از صفحه‌ای گرد – به قطر 42 میلی‌متر – و بدنه‌ای از آلیاژ آلومینیوم (با ظاهری مات) تشکیل شده است. وزن این اسمارت‌واچ تنها 43 گرم است و طبق ادعای شرکت سازنده، Vapor X سبک‌ترین و کم‌مصرف‌ترین ساعت هوشمندی‌ست که توسط Misfit به تولید می‌رسد. برای سهولت کار با ساعت، در سمت راست بدنه، 3 دکمه فیزیکی کار گذاشته شده است. ناگفته نماند، نمایشگر 1.2 اینچی Vapor X از نوع AMOLED بوده و تراکم آن 328 پیکسل در اینچ است.

Introducing Misfit Vapor X Smartwatch

ظرفیت باتری دستگاه بین 300 تا 330 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده و مثل سایر ساعت‌ها از طریق مغناطیسی شارژ می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، در عرض 50 دقیقه، شارژ باتری را می‌توان از 0 به 80 درصد رساند. اگر کاربر از حالت‌های جدید صرفه‌جویی استفاده کند، باتری می‌تواند یک روز کامل (و حتی بیشتر) دوام داشته باشد. وای-فای، بلوتوث و سنسورهایی مثل شتاب‌سنج و ارتفاع‌سنج نیز از جمله مشخصاتی‌ست که Vapor X مثل سایر ساعت‌های هوشمند بازار از آنها بهره می‌برد.

Introducing Misfit Vapor X Smartwatch

در ساخت این ساعت هوشمند از جدیدترین چیپ‌ست پوشیدنی کوالکام یعنی Snapdragon Wear 3100 استفاده شده است. مثل عمده ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، 512 مگابایت RAM و 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای Vapor X در نظر گرفته شده است. اینکه به کارگیری RAM بیشتر برای ساعت‌های مجهز به Wear OS بتواند مشکلات این دیوایس‌ها را حل کند، هنوز مشخص نیست، اما اگر به دنبال مشخصات بالاتری هستید، ساعت‌هایی مثل Fossil Gen 5 و TicWatch Pro 4G با 1 گیگابایت RAM پاسخگوی نیاز شما هستند. (اسمارت‌واچ Gen 5 در حال حاضر یک استثناء محسوب می‌شود، زیرا علاوه ‌بر 1 گیگابایت RAM، حافظه داخلی آن هم از 4 به 8 گیگابایت ارتقا یافته است).

شباهت Vapor X و Gen 5 به اینجا ختم نشده و این دو ساعت مشخصات مشترک زیادی دارند، از جمله: پشتیبانی از GPS مستقل، NFC (برای پرداخت موبایلی با Google Pay)، سنسور ضربان قلب و مقاومت در برابر آب تا عمق 30 متری (به گفته شرکت سازنده، علی‌رغم گذراندن تست شنا با 10 هزار بار رفت و برگشت در طول استخر، این ساعت جدید عمدتا برای شنا در آب‌های کم‌عمق مناسب است). البته این شباهت‌ها چندان هم اتفاقی نیست، زیرا شرکت Misfit تحت مالکیت کمپانی Fossil قرار دارد. هرچند که در برخی موارد، تفاوت‌های اساسی بین آنها مشاهده می‌شود.

به عنوان مثال، از لحاظ ظاهر، Gen 5 رسمی‌تر بوده و در مقابل Vapor X برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب‌تر است. برخلاف Vapor X، ساعت Gen 5 از اسپیکر برخوردار بوده و همچنین از پاییز امسال، کاربران Gen 5 با دانلود اپلیکیشنی که شرکت در اختیارشان می‌گذارد، می‌توانند تماس‌های دریافتی از سیستم‌عامل iOS را مستقیما از خود ساعت پاسخ دهند اما Vapor X تنها می‌تواند نوتیفیکیشن‌های تماس و پیام‌های متنی را روی صفحه خود به کاربر نمایش دهد.

همانطور که قبلا اشاره شد، سیستم‌عامل این ساعت هوشمند Wear OS بوده و برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل پلی، از جمله NRC ،Strava ،Noonlight ،Pandora ،Spotify و Cardiogram به طور پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. همچنین، برای شخصی‌سازی هر چه بیشتر، کاربر می‌تواند واچ‌فیس دلخواه خود را انتخاب کند. ساعت هوشمند Vapor X با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر (به جز Android Go) و آیفون‌های مجهز به iOS 10 و بالاتر سازگار است.

Introducing Misfit Vapor X Smartwatch

اسمارت‌واچ Vapor X در رنگ‌های مشکی، طلایی (Rose Tone) ، نقره‌ای، بژ و نوعی خاکستری موسوم به Gunmetal طراحی شده که در حال حاضر، تنها رنگ‌های مشکی و طلایی موجود هستند. بندهای در نظرگرفته شده برای این ساعت نیز با عنوان Sport Strap+ شناخته می‌شوند که البته قابل تعویض هستند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل، آنها را با بندهای دیگر جایگزین کند. درحال حاضر شرکت Misfit این ساعت را با تخفیف به قیمت 199.99 دلار به فروش گذاشته که 80 دلار از قیمت اصلی آن (یعنی 279.99 دلار) کمتر است. با توجه به قیمت 295 دلاری Gen 5 (که مشخصات بالاتری هم دارد)، قیمت اصلی Vapor X تا حدی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.  

منبع : Misfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا