Vivo Y7s – جدیدترین میان‌رده Vivo با باتری قدرتمند

نمایش خبر

تاریخ : 1398/4/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، هلیو پی 65 Helio P65 ، Vivo Y7s ، ویوو Vivo

واحد خبر mobile.ir : اوایل ماه جولای بود که خبر مربوط به تولید اسمارت‌فونی با نام Vivo S1 (با سه دوربین و چیپ‌ست Helio P65) به بیرون درز کرد. اما این گوشی در روز چهارشنبه 17 جولای 2019 (26 تیر 1398) با نام Vivo Y7s در چین معرفی شد، زیرا اسم Vivo S1 Pro قبلا به یک گوشی کاملا متفاوت از این برند (با دوربین سلفی پاپ-آپ و حسگر اثر انگشت در پشت) اختصاص یافته بود. اسمارت‌فون Vivo Y7s یک گوشی میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری قابل قبول و ظاهری زیباست که نیازهای کاربر را تا جای ممکن برطرف خواهد کرد. البته این دیوایس فعلا برای عرضه در بازار چین بوده و ورود آن به بازارهای دیگر هنوز مشخص نیست. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این اسمارت‌فون آشنا می‌شویم.

Introducing Vivo Y7s

طول و عرض اسمارت‌فون Vivo Y7s برابر با 75.23×159.53 میلی‌متر است. این گوشی 8.13 میلی‌متر ضخامت داشته و 179 گرم وزن دارد. Vivo این دیوایس را در دو رنگ آبی روشن (Sea Wind Blue) و آبی تیره (Wave Blue) طراحی کرده است. هر دو مدل به شکل رنگ‌پردازی پلکانی طراحی شده که در مدل روشن به رنگ صورتی و در مدل تیره به رنگی نزدیک به مشکی ختم می‌شود.

Introducing Vivo Y7s

نمایشگر Super AMOLED این گوشی 6.38 اینچ قطر داشته و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس (معادل 2340×1080 پیکسل) عنوان شده است. وجود ناچ قطره آب در بالای نمایشگر و نسبت صفحه به بدنه 90 درصد (که از سوی Vivo اعلام شده) حاکی از تلاش شرکت برای پیاده‌سازی نمایشگر فول‌اسکرین است. البته شاید حاشیه نسبتا زیاد در چانه پایین نمایشگر، به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. نمایشگر Vivo Y7s از پهنه رنگی 103 درصد NTSC پشتیبانی کرده و نسبت تصویر آن 19.5:9 است. ناگفته نماند، در زیر لایه این نمایشگر، یک حسگر اثر انگشت نیز کار گذاشته شده است.

Introducing Vivo Y7s

چیپ‌ست Helio P65 (محصول مدیاتک) مغز متفکر اسمارت‌فون جدید Vivo است. این تراشه از دو کلاستر 2 هسته‌ای و 6 هسته‌ای تشکیل شده که 2 هسته کلاستر اول بر مبنای پردازنده‌های Cortex-A75 و 6 هسته کلاستر دوم مبتنی بر پردازنده‌های Cortex-A55 طراحی شده‌اند. سرعت کلاک هر 8 هسته 2 گیگاهرتز است. این نخستین گوشی با چیپ‌ست جدید مدیاتک است که هسته‌های CPU آن کمی ارتقاء یافته‌اند. گفتنی‌ست، واحد پردازش گرافیکی این تراشه Mali G52 است که در مقایسه با Mali G72 در Helio P60 با وجود کیفیت پایین‌تر، چند درصدی سرعت بیشتری دارد (820 در مقابل 800 مگاهرتز).

Introducing Vivo Y7s

6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای Vivo Y7s در نظر گرفته شده که با کار گذاشتن کارت حافظه می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر هم ارتقاء داد.

مثل بسیاری از گوشی‌های هوشمند تولید شده در سال 2019، اسمارت‌فون جدید Vivo هم یک مجموعه دوربین سه‌گانه در پشت خود دارد که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته و در پایین این مجموعه، فلش ال‌ای‌دی جای دارد. دوربین اول، یک دوربین زاویه باز 8 مگاپیکسلی‌ست که گشودگی دیافراگم آن f/2.2 است. دوربین دوم – که همان دوربین اصلی مجموعه است – رزولوشنی برابر با 16 مگاپیکسل داشته و گشودگی آن f/1.78 است. سومین دوربین این مجموعه نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی f/2.4 است.

Introducing Vivo Y7s

دوربین جلوی این دستگاه وضوحی برابر با 16 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. طبق ادعای شرکت سازنده، این دوربین با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی، روی کاغذ سلفی‌های خوبی به دست خواهد داد. همچنین، علاوه بر حسگر اثر انگشت، امکان تشخیص چهره کاربر توسط این دوربین فراهم است که Vivo آن را Face Wake می‌نامد.

Vivo Y7s یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) است. باتری این اسمارت‌فون ظرفیتی برابر با 4,500 میلی‌آمپر ساعت دارد. به کار گیری چنین باتری قدرتمندی در رده میانی توسط Vivo یک امتیاز بزرگ به شمار می‌رود. این باتری با فناوری شارژ سریع 18 واتی شارژ می‌شود که البته این کار از طریق پورت قدیمی microUSB صورت می‌گیرد.

Introducing Vivo Y7s

سیستم‌عامل این گوشی اندروید Pie است که ساختار منویی آن بر اساس آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی Vivo، یعنی Funtouch OS 9 توسعه یافته است. لازم به ذکر است، دستیار دیجیتال Jovi نیز در این گوشی فعال بوده و با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، امکانات جالبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Introducing Vivo Y7s

اسمارت‌فون Vivo Y7s از 20 جولای (29 تیر) وارد بازار چین می‌شود. این دیوایس 1,798 یوان قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا معادل 260 دلار خواهد بود.  

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا