معرفی TicWatch Pro 4G/LTE – ساعتی قدرتمند از برندی گمنام

نمایش خبر

تاریخ : 1398/4/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS

واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی Mobvoi در سال 2012 توسط ژی‌فی لی (Zhifei Li)، از کارمندان سابق گوگل، تأسیس شد. این شرکت – که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی فعالیت می‌کند – دقیقا یک سال قبل، ساعت هوشمندی را با نام TicWatch Pro به بازار عرضه کرد. البته Mobvoi قبل از این، چند اسمارت‌واچ مقرون‌به‌صرفه را به تولید رسانده بود، اما TicWatch Pro نخستین تلاش این شرکت در تولید ساعت‌های هوشمند پیشرفته به حساب می‌آید. خبرها حاکی از آنند که Mobvoi مشخصات این ساعت را یک پله ارتقا داده است. این کمپانی در روز چهارشنبه 10 جولای 2019 (19 تیر 1398) از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام TicWatch Pro 4G/LTE رونمایی کرد.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

ساعت هوشمند TicWatch Pro 4G/LTE در ابعاد 45.15×52.8×12.6 میلی‌متر طراحی شده و 47.4 گرم وزن دارد. با این حساب، این ساعت نسبت به مدل قبلی نازک‌تر و سبک‌تر شده، اما به طور کلی یک ساعت بزرگ محسوب می‌شود. از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین این ساعت و مدل پیشین مشاهده نمی‌شود. بدنه ساعت از جنس پلی‌آمید و الیاف شیشه است. دور تا دور نمایشگر را حلقه‌ای آج‌دار از جنس استیل ضدزنگ فرا گرفته و کاور پشتی ساعت آلومینیومی است. پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 نیز روی صفحه نمایش کشیده شده است.

طبق ادعای شرکت سازنده، این ساعت جدید حائز استاندارد نظامی MIL-STD-810G بوده و لذا می‌تواند نوسانات دمایی بین 30 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر را تحمل کند. مقاومت در برابر ضربه، فشار، رطوبت، پاشیده شدن نمک و شن جزئی از این استاندار است. افزون بر این، TicWatch Pro 4G/LTE با برخورداری از درجه حفاظت IP68 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده و برای شنا مناسب است. البته Mobvoi شنا در آب‌های کم‌عمق را توصیه می‌کند.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

نمایشگر این ساعت جدید قطری برابر با 1.39 اینچ داشته و رزولوشن آن 400×400 پیکسل است. اما نکته جالب درباره TicWatch Pro 4G/LTE نمایشگر دولایه آن است که شاید در این صنعت بی‌نظیر باشد. این ساعت از یک نمایشگر تمام‌رنگی AMOLED بهره می‌برد؛ اما روی این نمایشگر، یک پنل ال‌سی‌دی سیاه و سفید از نوع FSTN نیز کشیده شده است. فلسفه این نمایشگر ال‌سی‌دی صرفه‌جویی در مصرف باتری است.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

به گفته شرکت سازنده، ساعت به طور پیش‌فرض با نمایشگر AMOLED کار می‌کند. در چنین حالتی – که Smart Mode نام گرفته – کاربر از امکانات بصری فراوانی بهره‌مند شده و باتری 2 روز دوام خواهد داشت. اما با فعال کردن ال‌سی‌دی، ساعت وارد حالتی به نام Essential Mode شده و ضمن بهبود عملکرد آن در زیر نور آفتاب، عمر باتری نیز تا 30 روز افزایش خواهد یافت. در این حالت، کاربر همچنان می‌تواند اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، تعداد گام‌ها، ضربان قلب و میزان باتری را روی صفحه مشاهده کند. کاربر در صورت تمایل می‌تواند ساعت را طوری تنظیم کند که به طور خودکار بین این دو حالت جابجا شود. در این صورت عمر باتری دستگاه به 5 روز می‌رسد. ناگفته نماند، نمایشگر دولایه در مدل قبلی این ساعت نیز وجود داشت.

کمپانی Mobvoi در مدل قبلی از تراشه Snapdragon Wear 2100 استفاده کرده بود، لذا انتظار می‌رفت در این ساعت جدید شاهد چیپ‌ست پیشرفته‌تر Snapdragon Wear 3100 باشیم. اما شرکت سازنده به همان چیپ‌ست قبلی اکتفا کرده است (ساعت‌های جدیدی مثل Fossil Sport از چیپ‌ست 3100 بهره می‌برند). در عوض، با ارتقای RAM از 512 مگابایت به 1 گیگابایت، عملکرد ساعت جدید به میزان قابل‌توجهی بهبود پیدا خواهد کرد. گفتنی‌ست، 4 گیگابایت حافظه داخلی برای این ساعت در نظر گرفته شده است.

بدون شک مهم‌ترین مزیت ساعت جدید Mobvoi، تجهیز آن به سیم‌کارت است. به این ترتیب، کاربر برای برقراری تماس VoLTE و ارسال پیامک، دیگر نیازی به اتصال به اسمارت‌فون نداشته و می‌تواند این کارها را مستقیما از خود ساعت انجام دهد. اما نکته ناامیدکننده آن است که کاربران تا اوایل آگوست امکان استفاده از شبکه LTE در این ساعت را نداشته و مجبورند طی این مدت، ساعت را از طریق بلوتوث یا وای-فای به گوشی خود متصل کنند.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

با توجه به تجهیز به شبکه سلولی، ساعت می‌تواند از هر جایی اقدام به ارسال پیام کمک اضطراری یا SOS کند. از دیگر امکانات جدید این اسمارت‌واچ، می‌توان به همگام‌سازی ابری اشاره کرد که به موجب آن، کاربر می‌تواند بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های جداگانه اسمارت‌واچ، نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌هایی مثل جی‌میل، واتس‌اپ و ... را روی خود ساعت دریافت کند.

ظرفیت باتری TicWatch Pro 4G/LTE برابر با 415 میلی‌آمپر ساعت بوده و با توجه به داشتن NFC، امکان پرداخت از سامانه Google Pay فراهم است. سیستم‌عامل این ساعت Wear OS بوده و دستیار دیجیتال Google Assistant در آن فعال است. TicWatch Pro 4G/LTE با دیوایس‌های اندرویدی (اندروید 5.1 و بالاتر) و آی-دیوایس‌های مجهز به iOS 10 و بالاتر سازگاری خواهد داشت.

نحوه ردیابی ضربان قلب در ساعت جدید Mobvoi به‌روزرسانی شده است. البته شرکت به وضوح، مزیت این به‌روزرسانی را ذکر نکرده و صرفا به این نکته اشاره کرده که ساعت جدید می‌تواند در هر هفت روز هفته و به طور شبانه‌روزی، ضربان قلب شما را با دقت بالا مانیتور کند. همچنین، به گفته شرکت سازنده، این اولین باری‌ست که اسمارت‌واچ ساخت این کمپانی، تاریخچه جامع و بی‌درنگی از سلامت قلب و قدم‌های برداشته شده کاربر را، ساعت به ساعت، به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است، مانیتورینگ ضربان قلب با یک سنسور PPG و توسط اپلیکیشنی به نام TicPulse صورت گرفته که حتی در حالت Essential Mode نیز می‌تواند به کار خود ادامه دهد. به گفته شرکت، با ثبت کمترین و بیشترین تعداد ضربان قلب در دقیقه، اپلیکیشن TicPulse می‌تواند ضربان غیرعادی را تشخیص داده و به کاربر درباره آن هشدار دهد.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

ردیابی فعالیت‌های ورزشی کاربر در این ساعت، بر عهده اپلیکیشن TicMotion است. این اپلیکیشن با به کارگیری مجموعه‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، نوع فعالیت‌های ورزشی کاربر را تشخیص داده و رکوردهای او را ثبت می‌کند. علاوه بر توانایی ردیابی ورزش‌هایی چون دو، پیاده‌روی سریع، شنا و دوچرخه‌سواری، این اپلیکیشن می‌تواند خواب کاربر را نیز ردیابی کند.

Introducing Mobvoi TicWatch Pro 4G

عرضه این ساعت، فعلا منحصر به بازار آمریکا و اپراتور Verizon بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از 10 جولای (19 تیر) آن را از آمازون یا وب‌سایت اصلی Mobvoi خریداری کنند. قیمت اصلی این محصول 299 دلار است، اما تا قبل از 10 آگوست (19 مرداد)، با 6.5 درصد تخفیف، به قیمت 279 دلار فروخته می‌شود. اگر خرید مستقیما از فروشگاه Mobvoi انجام شود، یک دستگاه اسپیکر هوشمند TicHome Mini نیز به صورت رایگان به خریدار هدیه می‌شود.  

منبع : Mobvoi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا