درخواست پتنت مایکروسافت برای قلم Surface Pen با نوار وضعیت لمسی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/3/30        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : تبلت‌های Surface Pro و Surface Go هر دو با قلم استایلوس Surface Pen سازگارند. این قلم یک وسیله جانبی مفید بوده و با افزایش سرعت کار، می‌تواند بهره‌وری کاربر را بالا ببرد. در همین راستا، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز 13 ژوئن 2019 (23 خرداد 1398) درخواست پتنتی از مایکروسافت را منتشر کرد که نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد با افزودن قابلیت‌های جدیدی به Surface Pen در آینده، آن را کاربرپسندتر کند. درخواست این پتنت – که در دسامبر 2017 به USPTO ارائه شده بود – پس از گذشت یک سال و نیم، تحت عنوان "انطباق تعامل پویایِ یک دیوایس جوهر دیجیتال" در وب‌سایت این اداره منتشر شده است.

Microsoft Touchscreen Status Bar Surface Pen Patent Application

در تصاویر منتشر شده به همراه پتنت، قلمی مشاهده می‌شود که روی آن یک استاتوس بار (نوار وضعیت) به چشم می‌خورد. بنا بر آنچه در این پتنت آمده، نوار مذکور می‌تواند اطلاعات مرتبط با زمینه کار را در اختیار کاربر بگذارد. در این خصوص، چند مدل تعاملی مختلف پیشنهاد شده است. در مدل تعاملی نخست، یک استاتوس بار لمسی طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند پهنای نوک قلم (برای ایجاد خطوط نازک یا ضخیم) و رنگ تصاویر کشیده شده با قلم را انتخاب کرده و همچنین گزینه‌های دیگری را هم در ارتباط با رابط کاربری ارائه می‌کند. به‌علاوه، نوتیفیکیشن‌های ای‌میل نیز می‌توانند در این نوار وضعیت به نمایش در آیند.

طبق طرح ارائه شده در این پتنت، به محض اتصال قلم با تبلت‌های Surface Go ،Surface Pro و یا دیگر دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10، قلم استایلوس Surface Pen به مدل دوم تعاملی وارد می‌شود. در این مدل، تنها نوتیفیکیشن‌های ای‌میل و نشانگر وضعیت باتری در استاتوس بار دیده می‌شوند.

Microsoft Touchscreen Status Bar Surface Pen Patent Application

گزینه‌های موجود در نمایشگر لمسی این قلم، بسته به شرایط مختلف، دستخوش تغییر می‌شود. این شرایط عبارتند از نحوه نگه داشتن قلم توسط کاربر، اثر انگشت وی، زاویه یا فاصله قلم از دیوایسی که به آن متصل شده، میزان فشاری که از سوی کاربر برای نگه داشتن قلم اعمال می‌شود، فشار تماسی بین قلم و دیوایسی که به آن متصل شده و دیگر حرکات دست کاربر.

Microsoft Touchscreen Status Bar Surface Pen Patent Application

به نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای قلم Surface Pen دارد، زیرا در اوایل ماه جاری میلادی، USPTO درخواست پتنت دیگری را که به این قلم استایلوس مربوط می‌شد، به نام مایکروسافت منتشر کرد. طبق این درخواست، مایکروسافت در پی طراحی قلمی‌ست که دارای نوک خازنی و داک خروجی صدا باشد. این خروجی صدا شامل یک اسپیکر، یک باتری و یک رادیوی بی‌سیم است که می‌تواند با یک دیوایس میزبان اتصال برقرار کند. جالب است بدانید طراحی این قسمت به گونه‌ای‌ست که به‌راحتی دور گوش کاربر قرار گرفته و علاوه بر سهولت در گوش دادن به موسیقی، کاربر می‌تواند برای کنترل اسلایدشو نیز از آن کمک بگیرد. با توجه به نحوه قرار گرفتن این قلم روی گوش، برخی منابع آن را "قلم نجار" نامیده‌اند.

بسیاری از کمپانی‌های فناوری همه ساله تعدادی پتنت را به نام خود به ثبت می‌رسانند، تا از ایده‌های خلاقانه خود در تکنولوژی محافظت کنند. اما این بدان معنا نیست که همه آنها وارد چرخه تولید شده و به دست مصرف‌کنندگان برسد. در هر حال، تولید Surface Pen با نوار وضعیت لمسی در آینده نزدیک دور از انتظار نخواهد بود.  

منبع : USPTO