نگاهی به آینده سیستم عامل آیفون (معرفی iPhone OS 4)

نمایش خبر

تاریخ : 1389/1/19
برچسب‌ها : آیفون iPhone ، iPhone OS ، سیستم عامل Operating System ، Apple iPhone 3G ، Apple iPhone 3GS ، Apple iPhone 4 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در روز 8 آوریل کمپانی اپل از برنامه خود در مورد بزرگترین و مهیج ترین بروزرسانی نرم افزار آیفون تا به امروز پرده برداشت. نسخه 4 سیستم عامل آیفون (iPhone OS 4) از بیش از 100 ویژگی جدید برخوردار است که کاربران آیفون و iPod touch می توانند از آن لذت ببرند. برای توسعه دهندگان نیز کیت توسعه نرم افزاری (SDK) جدید این سیستم عامل بیش از یک هزار و پانصد API جدید را برای خلق برنامه های قوی تر، نوآورانه تر و سرگرم کننده تر فراهم آورده است.

iPhone OS 4 تابستان امسال برای آیفون و iPod touch و در پائیز برای iPad عرضه خواهد شد. نسخه بتای ویژه توسعه دهندگان هم اکنون موجود است.

 بیش از 100 ویژگی جدید برای کاربران

با iPhone OS 4، کاربران آیفون از بیش از 100 ویژگی جدید که تعامل با برنامه ها، مدیریت ایمیل ها، خواندن کتاب ها و بسیاری موارد دیگر را تسهیل می کند بهره مند خواهند شد.

iphone os preview icon multitasking  قابلیت چند وظیفه ای (Multitasking)

توسعه دهندگان به هفت سرویس چند وظیفه ای دسترسی خواهند داشت که این سرویس ها امکان اجرای task های مختلف را در پس زمینه فراهم آورده و بنابراین باعث حفظ کارآیی و طول عمر باطری می شوند. بدین ترتیب شما می توانید در حالی که مشغول بازی هستید یا ایمیل هایتان را چک می کنید تماس تلفنی اینترنتی برقرار کرده و یا همزمان با گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان بدنبال رستورانی برای صرف غذا بگردید.

 iphone os preview icon folders  پوشه ها (Folders)

به سادگی با کشیدن و رها کردن برنامه ها به داخل پوشه ها می توانید آنها را سازماندهی کنید. همچنین دسترسی سریعتری به برنامه های مورد علاقه خود خواهید داشت و می توانید بطور یکجا به مرور نمودن و مدیریت 2160 برنامه بپردازید که این تعداد بسیار بیش از محدودیت حال حاضر یعنی 180 برنامه است.

iphone os preview icon mail  ایمیل، حتی بهتر از گذشته

می توانید پیام های تمامی اکانت های ایمیل خود را با هم در یک صندوق پس الکترونیکی واحد مشاهده کرده و سریعتر از پیش مابین اکانت ها حرکت کرده و پیام ها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید و حتی فایلهای پیوست ایمیل ها را در برنامه های طرف سوم (third-party) باز نمائید.

iphone os preview icon ibooks  iBook ها

 استفاده از iBook ها بهترین روشی است که می توانید کتاب ها را بر روی یک وسیله قابل حمل مرور کرده، خریداری نموده و مطالعه کنید. به راحتی می توانید در حالی که به کلکسیون موسیقی های خود گوش می دهید کتابی را که از iBookstore دانلود نموده اید ورق بزنید.می توانید با استفاده از عنوان، نام نویسنده یا سبک کتاب ها به مرور ده ها هزار عنوان کتابی که بسیاری از آنها هم رایگان هستند بپردازید. حتی می توانید پیش از آنکه اقدام به خرید کتابی کنید نظرات و نقدهای مربوط به آن را بررسی کرده و تعدادی صفحه نمونه از آن را مطالعه نمائید.


iphone os preview sdk  توسعه دهندگان

نسخه چهارم کیت توسعه نرم افزار آیفون (iPhone SDK 4) با مجموعه ای غنی از بیش از هزار و پانصد API جدید، گستره وسیعی از فناوری ها را برای بهبود کار برنامه های آیفون و iPod touch در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. توسعه دهندگان می توانند از این API های جدید استفاده کرده و برنامه های خود را قدرتمندتر از گذشته، دارای ویژگی های گسترده تر و حیرت آورتر نمایند. آنها حتی می توانند از API های GameKit برای توسعه بازی برای مرکز بازی اپل (Game Center) استفاده کنند. این مرکز، شبکه اجتماعی برای بازی ها است که کمپانی اپل آنرا تا پایان امسال راه اندازی خواهد نمود.

iphone os preview iads  iAd

iAd بستر تبلیغاتی موبایل جدید کمپانی اپل است. با استفاده از این بستر امکان تبلیغات غنی رسانه ای که شور و هیجان تلویزیون را با قابلیت های تعاملی وب تلفیق می کند برای برنامه ها  بوجود خواهد آمد. برای توسعه دهندگان، این به معنای منبعی جدید برای کسب درآمد است که به سادگی می توانند برنامه های خود را برای آن پیاده سازی نمایند. برای آگهی دهندگان نیز این بستر مجرای جدیدی را فراهم می آورد که می توانند بوسیله آن اطلاعات را بصورتی کاملا هدفمند در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

iphone os preview enterprise  کاربردهای سازمانی

iPhone OS 4 ویژگی های مفید زیادی را برای کاربردهای تجاری فراهم آورده است. با بهبود امنیت، توسعه پذیری و سازگاری، مدیران فناوری اطلاعات توجیه بیشتری برای استفاده از آیفون در سراسر سازمان خود خواهند داشت.


سازگاری iPhone OS 4

iPhone OS 4 قادر به کار با گوشی های  iPhone 3GS و iPhone 3G است و از تابستان قادر به کار با نسل دوم و سوم iPod touch و از پائیز قادر به کار با iPad خواهد بود. همه ویژگی های آن با تمامی این وسایل سازگار نخواهد بود. به عنوان مثال قابلیت چند وظیفه ای (Multitasking) تنها بر روی iPhone 3GS  و نسل سوم iPod touch (مدل های 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی عرضه شده از اواخر سال 2009) وجود خواهد داشت.

منبع : اپل


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا