گزارش CIRP از محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار آمریکا در سه‌ماهه نخست 2019 – موتورولا خودی نشان داد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، آمریکا USA ، CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، ال جی LG ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : به‌رغم فروش نه چندان قدرتمند آیفون در سال 2018، ظاهرا اپل سال 2019 را بهتر آغاز کرده است. مؤسسه تحقیقاتی CIRP در روز پنج‌شنبه 18 آوریل (29 فروردین 1398) با انتشار گزارشی در وب‌سایت اصلی خود، به بررسی فروش اسمارت‌فون در ایالات متحده طی سه‌ماهه نخست سال 2019 پرداخت. داده‌های گزارش حاکی از آنند که طی سه‌ماهه اخیر، آیفون محبوب‌ترین گوشی هوشمند در ایالات متحده بوده و پس از آن اسمارت‌فون های سامسونگ، ال‌جی و موتورولا قرار دارند. لازم به ذکر است که این گزارش بر مبنای فعال‌سازی گوشی‌های هوشمند خریداری شده در نخستین فصل از سال 2019 تدوین شده و الزاما نشان‌دهنده میزان عرضه این اسمارت‌فون‌ها در بازار آمریکا نخواهد بود.

Apple iPhone 8 , iPhone XS and iPhone XS Max

رقیب اصلی اپل در بازار اسمارت‌فون‌های آمریکا سامسونگ بوده و جایگاه اولی و دومی در این بازار، متناوبا بین این دو کمپانی جابه‌جا می‌شود. اما آمار مؤسسه CIRP نشان می‌دهد، این بار اپل دست بالاتر را داشته است. داده‌ها حاکی از آنند که 36 درصد از مجموع اسمارت‌فون‌هایی که طی سه ماهه اخیر در آمریکا خریداری و فعال‌سازی شده‌اند، آیفون بوده و همان طور که گفته شد اپل در سه ماهه نخست 2019 عمده بازار اسمارت‌فون آمریکا را در دست داشته است.

اما پس از اپل، سامسونگ قرار دارد که طبق گزارش CIRP حدود 34 درصد از اسمارت‌فون‌های فعال‌شده در فصل اخیر را به خود اختصاص داده است. ال‌جی و موتورولا نیز به ترتیب با 11 و 10 درصد، در مکان‌های بعدی قرار می‌گیرند.

CIRP us Smartphone Activations Report Q1 2019

علی‌رغم افت فروش آیفون در بازارهای اروپا، چین و ژاپن، بهبود فروش در آمریکا ممکن است نتایج مالی خوبی برای این کمپانی در پی داشته باشد. با این اوصاف می‌توان گفت اپل، پس از سپری کردن یک سال ضعیف، مجددا در حال باز پس گرفتن سهم خود از بازار آمریکاست. اما وقتی به یکی دو سال قبل از سال 2018 نگاه کرده و سهم نزدیک به 40 درصدی اپل از بازار اسمارت‌فون ایالات متحده در سه‌ماهه اول 2017 یا 2016 را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این برند کمی از دوران اوج خود فاصله دارد.

به گفته مایک له‌وین (Mike Levin)، شریک و یکی از بنیانگذاران CIRP، سامسونگ معمولا بالاترین سهم از بازار آمریکا را داشته و بسته به سالی که محصولات در آن عرضه می‌شود، سهم این کمپانی بین 30 تا 39 درصد متغیر است. به همین شکل، سهم اپل نیز در محدوده 29 تا 40 درصد تغییر می‌کند. اما برندی که عملکردش بیش از بقیه جلب توجه می‌کند موتورولاست که موفق شده بخش زیادی از سهم ال‌جی را به خود اختصاص دهد و بعید نیست در آینده جایگاه سومی ال‌جی در بازار آمریکا را نیز تصاحب کند.

ظاهرا گزارش اخیر CIRP حاوی نکات مثبتی برای اپل است، اما خبر دیگری که دقیقا یک روز پیش از گزارش CIRP توسط مؤسسه تحقیقاتی OTR Global منتشر شد، با استناد به منابع زنجیره تأمین، بیان می‌کند که مجموع فروش آیفون در سه‌ماهه نخست سال 2019، پایین‌تر از سطح انتظار خواهد بود. با توجه به این خبرهای ضد و نقیض، بهتر است منتظر گزارش مالی اپل از سه‌ماهه منتهی به مارچ 2019 باشیم (که در 30 آوریل منتشر می‌شود). البته ناگفته نماند، اپل دیگر آمار مربوط به تعداد محصولات به فروش رسیده را در گزارش‌های مالی خود منعکس نمی‌کند. با این حساب این تحلیل‌گران هستند که باید از فروش آیفون رمزگشایی کنند.

در حالی که مهم‌ترین خبر در آخرین گزارش مالی اپل به تأثیر منفی چین بر درآمد این شرکت مربوط می‌شد، ویدئو کنفرانسی که با تحلیلگران انجام شد نشان داد که برخلاف روند نزولی درآمد اپل در بازارهایی مثل اروپا، ژاپن و چین، درآمد این شرکت از فروش محصولاتش در آمریکا با 5 درصد رشد سالانه همراه بوده است. این نشان می‌دهد که موفقیت در بازار آمریکا را نمی‌توان به عملکرد مناسب در تمام بازارها تعمیم داد.

CIRP us Smartphone Activations Report Q1 2019

یکی دیگر از نکات قابل توجه در گزارش CIRP، مقایسه پلتفرم‌های اندروید و iOS در ایالات متحده است. طبق این گزارش، 64 درصد از گوشی‌های هوشمندی که طی سه‌ماهه اخیر در آمریکا فعال‌سازی شده‌اند، اندرویدی بوده و 34 درصد بقیه آیفون و مجهز به iOS بوده‌اند. گفتنی‌ست، سهم iOS از بازار اسمارت‌فون آمریکا، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و به همان نسبت از سهم اندروید کاسته شده است. سیستم‌عامل‌های ساده یا basic نیز تنها 2 درصد از بازار را پوشش می‌دهند.  

منبع : CIRP


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا