LG G8 ThinQ مجهز به فناوری ToF برای تشخیص چهره خواهد بود

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/11/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : دوربین سلفی Selfie Camera ، تشخیص چهره Face Recognition ، زمان پرواز ToF ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی در روز پنج‌شنبه 7 فوریه 2019 (18 بهمن 1397) از همکاری با شرکت آلمانی Infineon Technologies (فعال در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها و حسگر) برای معرفی فناوری ToF (کوتاه‌شده Time of Flight به معنی زمان پرواز) در دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند خبر داده است. ال‌جی قصد دارد از این تکنولوژی در پرچمدار بعدی خود یعنی G8 ThinQ استفاده کند که در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی می‌شود. با آن که مدت‌ها است در شرکت ارتباطات موبایلی این کمپانی کره‌ای، سودآوری دیده نمی‌شود، اما ال‌جی همچنان در پی ارائه نوآوری‌هایی در محصولات خود برای زنده نگه‌ داشتن این بخش است.

LG G8 ThinQ to Comes with Infineon Front Facing Time of Flight Camera

پس از معرفی فناوری FaceID توسط اپل، شرکت‌های اندرویدی برای ارائه تکنولوژی مشابهی برای تشخیص چهره دست به کار شدند و نخستین بار کمپانی ویوو در روزهای پایانی ژوئن 2018، فناوری ToF را معرفی کرد که سیستم تشخیص عمق سه‌بعدی با 300 هزار نقطه حسگر است. چگونگی عملکرد حسگر در این سیستم به این ترتیب است که پس از ارسال پالسی از نور مادون قرمز برای تشخیص دقیق شیء، مدت زمان بازگشت نور به سنسور محاسبه می‌شود.

نقش کلیدی در دوربین جلوی پرچمدار آینده ال‌جی بر عهده تراشه حسگر تصویر REAL3 محصول Infineon خواهد بود. آن گونه که در وب‌سایت ال‌جی آمده، در دیگر فناوری‌های سه‌بعدی از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای محاسبه فاصله شیء از لنز دوربین استفاده می‌شود، در حالی که این کمپانی مدعی است در تراشه حسگر تصویر ToF طراحی‌شده، از طریق ثبت نور مادون قرمزی که از سوژه منعکس می‌شود، فاصله به طور دقیق‌تری اندازه گرفته خواهد شد. در نتیجه این فناوری در نور عادی محیط، سریع‌تر و کارآمدتر خواهد بود و سبب کاهش بار کاری پردازنده مورد استفاده و همچنین انرژی مصرفی خواهد شد. ال‌جی در خصوص نحوه استفاده از این فناوری در نرم‌افزار G8 اطلاعات چندانی منتشر نکرده است اما متعهد به ارائه «سطح جدیدی از قابلیت در دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند» شده است.

LG G8 ThinQ to Comes with Infineon Front Facing Time of Flight Camera

شماتیک کارکرد حسگر تصویری REAL3 شرکت Infineon

به بیان دیگر، با به‌کارگیری این تکنولوژی، دوربین می‌تواند با استفاده از نور مادون قرمز و اسکن سه‌بعدی اشیا،، فاصله میان شیء تا دوربین را اندازه‌گیری نماید؛ یعنی در G8 ThinQ نیز همانند آیفون‌های اپل شاهد قفل‌گشایی گوشی بر اساس تشخیص چهره خواهیم بود.

مطابق اعلام ال‌جی، این فناوری، با توجه به سرعت پاسخ‌دهی بالا، می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد. در این تکنولوژی اشیاء به صورت سه‌بعدی دیده می‌شوند و نور منابع خارجی، تأثیری در کیفیت عملکرد حسگر نخواهد داشت. در نتیجه، علاوه بر تشخیص دقیق چهره کاربر و تصویربرداری در حالت پرتره با دوربین سلفی، می‌توان این حسگر را در پلتفرم‌های واقعیت افزوده و مجازی نیز مورد استفاده قرار داد، چرا که سرعت تشخیص بالایی در فضاهای بسته و محیط‌های باز دارد.

اگر چه ال‌جی هنوز مشخصات و تصاویر تأییدشده G8 ThinQ را منتشر نکرده و تنها به طور رسمی در خصوص فناوری به کار رفته در دوربین سلفی آن اطلاع‌رسانی نموده است، اما می‌توان انتظار داشت که در این اسمارت‌فون شاهد قابلیت‌های AR و VR باشیم. از سوی دیگر، کارشناسان اظهار امیدواری کرده‌اند که ال‌جی برخی ویژگی‌های G7 ThinQ، همچون دوربین هوش مصنوعی یا AI Cam و جک هدفون را در پرچمدار جدید خود لحاظ کند و در عین حال ظرفیت باتری را هم از 3,000 میلی‌آمپر ساعت افزایش دهد.

Alleged LG G8 Render

رندر تأیید نشده منتسب به LG G8 ThinQ

البته G8 نخستین اسمارت‌فونی نیست که از این فناوری بهره می‌برد. تراشه REAL3 محصول Infineon پیش از در Phab 2 Pro لنوو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. به علاوه، در گوشی‌های Nex Dual Dispaly ویوو و Honor View 20 نیز حسگر ToF به کار رفته است. در عین حال، به گزارش منابع خبری سونی نیز قصد دارد نسخه‌ای از این فناوری را در محصولات جدیدش به کار گیرد.

حدود دو هفته به آغاز MWC 2019 زمان باقی است و مشتاقان فناوری بی‌صبرانه منتظر دیدن نوآوری‌های جدید ال‌جی در روز 24 فوریه هستند. به نظر می‌رسد ال‌جی در کنگره جهانی موبایل امسال با دست پر حاضر خواهد شد چرا که علاوه بر معرفی فناوری ToF در G8 ThinQ ظاهرا قصد دارد از اسمارت‌فونی خم‌شونده و همچنین واسطی برای کنترل gestureهای حرکتی غیر لمسی رونمایی کند. 

منبع : LG