گزارشی از عملکرد Honor در سه‌ فصل اول 2018 - رشد 27 درصدی در بازار کساد جهانی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/10/30        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : honor ، آمار Statistics ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : علی‌رغم تقلای بیشتر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، ظاهرا سازندگان چینی اسمارت‌فون همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد. بخشی از این موفقیت به تقاضای خفته در بازار منزویِ چین مربوط می‌شود. در فضای مجازی و بازار، اشتیاق فراوانی برای خرید برندهایی مثل میزو، Oppo و شیائومی وجود داشته و با توجه به اینکه اخیرا نشانه‌هایی از افت در بازار چین هم مشاهده شده، گسترش کسب‌وکار این برندها به بازارهای بین‌المللی – با تمرکز بر سخت‌افزارهای ارزشمند و مقرون‌به صرفه – گزینه مناسبی برای موفقیت بیش از پیش آنها خواهد بود. یکی دیگر از این کمپانی‌های موفق، ساب‌برند معروف هواوی، یعنی Honor است.

Honor Three Quarters of 2018 Financial Results

جورج ژائو ریاست شرکت Honor

کمپانی Honor در روز چهارشنبه 16 ژانویه 2019 (26 دی 1397) گزارشی از عملکرد خود در سه فصل نخست سال 2018 را منتشر نمود. این کمپانی با استناد به آمار مؤسسه IDC به این نکته اشاره کرد که به‌رغم افت جهانی 3.1 درصدی در میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سه فصل نخست سال 2018، عرضه اسمارت‌فون‌های HONOR در همین بازه زمانی با 27.1 درصد رشد سالانه همراه بوده است. طبق ادعای این شرکت، طی بازه زمانی مذکور، برند Honor در کانال فروش آنلاین اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پیشرفته، حائز رتبه اول شده است.

اما نکته عجیب در مورد گزارش اخیر Honor آن است که این شرکت از ارائه آمار دقیق عرضه خودداری نموده و به ذکر کلیات بسنده کرده است. مورد عجیب‌تر آنکه Honor عملکرد مربوط به سه فصل از سال 2018 را مورد بررسی قرار داده و سه‌ماهه پایانی سال 2018 را در گزارش خود لحاظ نکرده است.

جورج ژائو (George Zhao)، ریاست شرکت Honor، معتقد است محصولات بی‌رقیب این شرکت با قیمت‌های بی‌نظیرش، در جلب حمایت 100 میلیون هوادار Honor در سراسر دنیا نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. به گفته ژائو، Honor در سه سال آینده در جمع 5 برند برتر و طی پنج سال آینده در بین 3 برند برتر جهانی قرار خواهد گرفت. از جمله تلاش‌های این کمپانی در عرصه برندسازی، می‌توان به تغییر لوگوی آن اشاره کرد. استفاده از حروف بزرگ و روی آوردن به رنگ‌های سرزنده (با رنگ‌پردازی پلکانی) جلوه خاصی به لوگوی Honor بخشیده است. البته شرکت به همین امر اکتفا نکرده و شعار تبلیغاتی HONOR MY WORLD را نیز برای این مجموعه انتخاب کرده است. به باور ژائو، این برندسازی جدید، رشد کسب‌وکار Honor را سرعت خواهد بخشید.

Honor View 20

 Honor View 20

مراسم عرضه جهانی اسمارت‌فون Honor View 20 در روز 22 ژانویه (2 بهمن) در پاریس برگزار خواهد شد. این پرچمدار، در بر دارنده جدیدترین نوآوری‌ها و خلاقیت‌های Honor خواهد بود. Honor مدعی‌ست که از زمان آغاز فعالیتش تاکنون در بسیاری از عرصه‌ها از جمله هوش مصنوعی، عملکرد و طراحی، روندی تکاملی را طی کرده است. در ادامه نگاهی داریم به دستاوردهای این برند در 3 حوزه مذکور.

تکامل هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در صنعت اسمارت‌فون هست و خواهد بود. طبق پژوهش انجام شده توسط شرکت PwC، پیش‌بینی می‌شود سهم هوش مصنوعی از گردش مالی در اقتصاد جهانی در سال 2030 به 15.7 تریلیون دلار برسد. Honor – که به ارزش این مقوله پی برده – اخیرا از جدیدترین دوربین مجهز به هوش مصنوعی برای اسمارت‌فون Honor View20 رونمایی کرده است. پردازنده سیگنال تصویری دوگانه (dual-ISP) و واحد پردازنده عصبی دوگانه (dual-NPU) موجود در چیپ‌ست Kirin 980 نیز توان پردازشی هوش مصنوعی و پردازش گرافیکی مورد نیاز برای جمع‌آوری اطلاعات عکس‌های چندگانه گرفته شده توسط دوربین 48 مگاپیکسلی این دیوایس را فراهم می‌کنند. خروجی این سیستم، به گفته آنر، تصاویر 48 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار بالا خواهد بود.

Kirin 980 SoC

طی سال‌های اخیر، Honor پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه هوش مصنوعی داشته است. در دسامبر سال 2016، برند Honor گوشی هوشمند Honor Magic را به دنیای صنعت معرفی کرد. این گوشی، نخستین تجربه آنر در این زمینه با سیستم هوش مصنوعی موسوم به Magic Live بود که از طریق آن امکان بررسی اکوسیستم، نحوه همکاری با کمپانی‌ها و کمک به طراحی اپلیکیشن برای فضای ابری فراهم شد. یک سال بعد، Honor سطح کار خود را یک پله ارتقا داد و چیپ‌ست مجهز به هوش مصنوعی Kirin 970 را برای استفاده در گوشی Honor View10 انتخاب کرد. این چیپ‌ست، امکاناتی نظیر تشخیص صحنه و خودیادگیری را برای دیوایس فراهم می‌کرد. اسمارت‌فون Honor 10 نیز – که از همان چیپ‌ست بهره می‌برد – به دوربین دوگانه‌ای مجهز شده که به گفته آنر برای نخستین بار در صنعت از تکنولوژی "تقسیم‌بندی معنایی تصویر" (Semantic Image Segmentation) برخوردار بوده و می‌توانست بیش از 500 سناریو را در 22 دسته‌بندی، تشخیص دهد.

تکامل عملکرد

Honor برای بهبود عملکرد دیوایس‌های خود، آپدیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی را ارائه کرده است. در اسمارت‌فون Honor View 20، از قابلیتی به نام Link Turbo بهره گرفته شده است. Link Turbo به پشتوانه هوش مصنوعی و کلان داده (big data)، می‌تواند الگوی مصرفی کاربر و شرایط شبکه را به طور خودکار تحلیل کند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی بین وای-فای و شبکه 4G جابه‌جا شده و با ترکیب این دو به شکل همزمان، سرعت دانلود را افزایش دهند.

Huawei GPU Turbo

سال گذشته، Honor از چند تکنولوژی پیشرفته دیگر نیز رونمایی کرد. GPU Turbo – که در ژوئن 2018 معرفی شد – راه‌کاری‌ست که در آن با یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، به گفته شرکت سازنده ضمن افزایش قدرت پردازش گرافیکی تا 60 درصد، می‌توان مصرف انرژی چیپ‌ست را نیز تا 30 درصد کاهش داد. از دیگر دستاوردهای HONOR در این زمینه، باید به سیستم خنک‌کننده مایع (Liquid Cooling System) اشاره کرد که از یک طراحی حرارتی 9 لایه‌ای و یک لوله خنک‌کننده (در سطح PC) برخوردار است. دفع حرارت در این سیستم از نگاه آنر تا 41 درصد افزایش یافته و به این ترتیب می‌تواند تا 10 درجه دمای CPU را پایین بیاورد.

طراحی محصول

Honor مدعی‌ست که طراحی محصولاتش را برای هر دو جنبه عملکرد و زیبایی، اولویت‌بندی می‌کند. به عنوان مثال، Honor Viwe 20 ترکیبی عالی از این دو جنبه است. نمایشگر جدید شرکت با نام All-View Display دوربین جلوی دستگاه را در خود جای داده و علاوه بر آن، در قاب پشتی شاهد آن هستیم که با استفاده از تکنولوژی نانولیتوگرافی، رنگ‌پردازی پلکانی زیبایی به شکل V طراحی شده است.

از زمان عرضه Honor 7X و Honor View 10 – که با نمایشگرهای بدون حاشیه 18:9 در سال 2017 به تولید رسیدند – Honor همواره در طراحی اسمارت‌فون‌های فول‌اسکرین با سایر برندها رقابت داشته است. طولی نکشید که شرکت گوشی Honor 10 را با ناچ در بالای صفحه به تولید رساند و فضای نمایشگر را بیش از پیش گسترش داد.

عرضه Honor 8 (با رنگ آبی یاقوت کبود) در سال 2016 و Honor 9 (با رنگ خاکستری یخچالی) در سال 2017 نشان داد که Honor به رنگ‌پردازی و مد نیز توجه خاصی دارد. پس از آن، این برند از رنگ‌های ساده فاصله گرفت و گوشی‌های Honor 10 و Honor 10 Lite را با رنگ‌پردازی‌های پلکانی و متغیر به تولید رساند. ناگفته نماند Honor 8x از بافتی دوگانه در پشت بهره می‌برد.  

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا