معرفی بهترین بازی‌های همراه سال 2018

نمایش خبر

تاریخ : 1397/10/26        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : بازی Game ، PUBG ، فورتنایت Fortnite ، بازی‌های اندرویدی Android Games ، بازی‌های آی او اس iOS Games ، براول استارز Brawl Stars ، فلورنس Florence ، الوه ELOH ، رین بازی تاج و تحت Reigns: Game of Thrones ، آلتوز اودیسی Alto's Odyssey

واحد خبر mobile.ir : در دهه اخیر هم‌گام با پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های همراه، بازی‌های عرضه شده در این بستر پیشرفت شگفت‌انگیزی را تجربه نموده و به یکی از سودآورترین بخش‌های صنعت بازی‌سازی بدل گردیده‌اند. در این سال‌ها از بازی‌هایی موفقی مانند Angry Birds در سال 2009 و شاه‌کاری هم‌چون Monument Valley در سال 2014، به عناوین شگفت‌انگیزی هم‌چون Vainglory و PUBG Mobile در سال‌های اخیر رسیده‌ایم. این بازار آن‌قدر داغ است که هر هفته شاهد عرضه تعداد بسیار زیادی بازی جدید در سبک‌های مختلف هستیم. به همین خاطر انتخاب تعداد انگشت‌شماری بازی عالی در طول سال که از صرف وقت برای آن‌ها پشیمان نشوید، از همیشه دشوارتر شده است.

Best Mobile Games of 2018

 

PUBG Mobile - بهترین بازی در سبک Battle Royale

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا به اختصار PUBG (پابجی) با انتشار در بستر کامپیوترهای شخصی (PC) به سرعت مورد استقبال شدید طرفداران بازی‌های ویدئویی قرار گرفته و سبک Battle Royale را به بلوغ و محبوبیت رساند. به دنبال موفقیت این بازی در پلتفرم PC، نسخه همراه آن توسط شرکت Tencent Games توسعه یافته و در سال جاری میلادی (2018) روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار داده شد. نسخه همراه PUBG نیز هم‌چون نسخه PC از همان بدو عرضه بسیار موفق نشان داده و چند ماه پس از انتشار تنها توسط کاربران اندروید بیش از 100 میلیون بار دانلود گردیده است.

Best Mobile Games of 2018

این بازی به این صورت انجام می‌شود که 100 بازیکن با چتر از هواپیما به بیرون پریده و در نقاط مختلف جزیره‌ای به مساحت 64 کیلومترمربع فرود می‌آیند. هر دور بازی PUBG در حالت کلاسیک حدود 30 دقیقه به طول انجامیده و در این مدت بازیکنان می‌کوشند با جمع‌آوری تسلیحات و تجهیزات بهتر، زنده ماندن و کشتن دیگران، عنوان آخرین بازمانده و برنده بازی را از آن خود نمایند. بازیکن‌ها می‌توانند بازی را در قالب تیم‌های 1، 2 یا 4 نفره و در زاویه دید اول شخص یا سوم شخص انجام دهند. چند دقیقه پس از شروع هر دور از بازی، حلقه‌ای روی نقشه ظاهر می‌شود که جزیره را به دو ناحیه امن و ناامن تقسیم می‌کند. بازیکنان در صورت قرار گرفتن در ناحیه ناامن به تدریج جان خود را از دست می‌دهند. با هر بار کوچک‌تر شدن منطقه امن، بازیکن‌ها به یک‌دیگر نزدیک‌تر شده و هیجان بازی بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

Best Mobile Games of 2018

خصوصیات بارز بازی PUBG را می‌توان واقع‌گرایانه بودن آن دانست. از گرافیک بازی گرفته تا نحوه حرکت بازیکنان، اسلحه‌ها، وسایل نقلیه، لباس‌ها و حتی نحوه شلیک و حرکت گلوله به سمت هدف، همگی به شکلی نزدیک به دنیای واقعی طراحی شده‌اند. PUBG Mobile به شکل تحسین‌برانگیزی شبیه به نسخه اصلی بازی توسعه یافته است. در نسخه همراه به جای موس و کیبورد از کنترل‌های لمسی استفاده شده و گرافیک آن هم کمی پایین‌تر است. اما عمق و جزئیات بازی، نقشه‌ها، اسلحه‌ها، تجهیزات، فیزیک و تجربه عمومی بازی تفاوت خاصی با نسخه PC ندارد. سطح گرافیک و Frame Rate این بازی در قسمت تنظیمات قابل تغییر است. بنابراین کاربران می‌توانند برای اجرای روان بازی روی دستگاه‌های ضعیف‌تر یا با هدف کاهش مصرف شارژ و حرارت دستگاه، این دو مشخصه را کاهش دهند. علاقمندان به گرافیک بالا نیز قادر خواهند بود به کمک دستگاه‌های همراه قدرتمند، این بازی را با گرافیکی خیره‌کننده تجربه نمایند. علاوه بر این، نسخه سبک‌تری از بازی با نام PUBG Mobile Lite در اختیار کاربران قرار گرفته است تا امکان اجرای روان بازی روی دستگاه‌های ارزان‌ قیمت که به طور معمول از پردازنده و رم پایینی برخوردارند را فراهم آورد. این نسخه که با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ساخته شده است، از گرافیک خوبی بهره‌مند بوده و سبک شدن بازی نتیجه کاهش مقیاس کلی آن است. به این ترتیب که نقشه اصلی بازی در حالت کلاسیک به 4 کیلومتر مربع و تعداد بازیکنان به 40 نفر کاهش یافته است.

کمی پس از انتشار این بازی، رقیب اصلی آن یعنی Fortnite هم اقدام به عرضه نسخه همراه خود برای اندروید و iOS نمود. اما این بازی بر خلاف دنیای کنسول‌ها، در بستر دستگاه‌های همراه هنوز نتوانسته است بر PUBG پیشی بگیرد. یکی از مهم‌ترین دلایل عقب ماندن آن را می‌توان در سنگین بودن بازی و ناسازگاری آن با بسیاری از دستگاه‌های همراه دانست، درحالی‌که PUBG Mobile روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها قابل اجرا است. همچنین مشخصه مهم و وجه تمایز Fortnite که سیستم ساخت‌و‌ساز آن است، روی صفحه‌نمایش کوچک دستگاه‌های همراه و با کنترل‌های لمسی چندان کارآمد و لذت‌بخش نیست. دیگر رقیب این بازی Rules of Survival نام دارد که چند ماه پیش از PUBG Mobile برای دستگاه‌های همراه انتشار یافته و بسیاری از علاقمندان به سبک بتل رویال و بازی پابجی را مجذوب خود نمود. این بازی در واقع یک کپی و ترکیب هوشمندانه از پابجی و فورتنایت است که نه مانند پابجی جدی و واقع‌گرایانه بوده و نه هم‌چون فورتنایت حالتی ساده و کارتونی دارد. اما از مشکلات دیگری هم‌چون ایرادات متعدد فنی و گرافیکی، تمرکز بیش از حد بر لباس‌ها و پوسته‌ها، پشتیبانی ضعیف و حمایت نکردن مناسب از تولیدکننده‌های محتوا و بازیکنان حرفه‌ای رنج می‌برد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این سبک و نمونه‌های موجود از آن برای دستگاه‌های همراه، بهتر است به مطلبی که قبلا در این زمینه منتشر نموده‌ایم مراجعه فرمایید.

در نتیجه به جرات می‌توان PUBG Mobile را بهترین بازی موجود در سبک بَتِل رویال برای دستگاه‌های همراه دانست. گوگل هم که به تازگی لیست منتخب خود از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2018 را منتشر نموده، عنوان بهترین بازی سال را به PUBG Mobile اختصاص داده است. دریافت جایزه بهترین بازی همراه سال 2018 در سی و ششمین دوره Golden Joystick Awards یکی دیگر از افتخارات این بازی در سال جاری میلادی بوده است. خوشبختانه بر خلاف نسخه PC که حدود 30 دلار قیمت دارد، نسخه همراه این بازی به صورت رایگان برای اندروید و iOS به ترتیب از Play Store و App Store قابل دریافت است.

Best Mobile Games of 2018

نقاط قوت:

• ساختار و سبک بازی مهیج و چالش برانگیز

• گرافیک بسیار بالا برای یک بازی همراه در این مقیاس

• پیاده‌سازی بسیار خوب و واقع‌گرایانه شرایط نبرد بر اساس قوانین فیزیک، تسلیحات جنگی واقعی و عوامل محیطی

• نزدیکی و شباهت تحسین برانگیز به نسخه PC

• صداگذاری عالی و نزدیک به دنیای واقعی

• قابلیت اجرای قابل قبول روی دستگاه‌های میان‌رده با توجه به نوع و مقیاس بازی

• تنظیمات متنوع و گسترده برای شخصی‌سازی کنترل‌ها، صداها، گرافیک و دیگر امکانات بازی

• رایگان بودن تمام عناصر اصلی بازی و محدود کردن موارد خریدنی به لباس‌ها و دیگر آیتم‌های ظاهری

نقاط ضعف:

• سختی طبیعی ناشی از فضای واقع‌گرایانه بازی

• حجم نسبتا بالای بازی و به‌روزرسانی‌های آن

• وجود برخی ایرادات گرافیکی آزاردهنده که البته به تدریج رو به کاهش و اصلاح هستند

• محدودیت گاه به گاه برای ورود کاربران ایرانی به بازی (که البته با تغییر DNS یا IP قابل حل است)

 

Best Mobile Games of 2018

Brawl Stars - پدیده جدید سوپرسِل

شرکت بازی‌سازی Supercell بازی همراه جدید خود به نام Brawl Stars را در اواسط سال 2017 میلادی به صورت عرضه محدود یا Soft-launch در کشور کانادا عرضه نمود. این شرکت که بازی‌های همراه بسیار موفقی هم‌چون Clash of Clans و Clash Royale را در کارنامه خود می‌بیند، سابقه‌ای جالب در کنار گذاشتن بازی‌های خود پیش از انتشار عمومی و در مرحله soft-launch دارد. دیدگاه و سیاست کلی این شرکت آن است که فقط در صورتی یک بازی‌ را به صورت رسمی و عمومی منتشر خواهد نمود که از پتانسیل آن برای قرار گرفتن در سطح دیگر بازی‌های محبوب این شرکت و موفقیت گسترده در سطح بین‌المللی اطمینان پیدا کند. در همین راستا بازی براول استارز بیش از 500 روز در حالت عرضه محدود قرار داشت و در این مدت دست‌خوش تغییرات مختلفی در کنترل‌های بازی، سیستم پیشرفت بازیکنان، شخصیت‌های بازی و حتی جهت نمایش آن روی صفحه دستگاه‌های همراه گردید. تا این‌که سرانجام با تایید تحلیل‌گران این شرکت مبنی بر آماده بودن بازی، براول استارز از این مرحله جان سالم به در برده و در 12 دسامبر 2018 به طور رسمی در سرتاسر جهان منتشر گردید.

Brawl Stars یک بازی اکشن است که در قالب مبارزه‌هایی چندنفره در حالت‌های مختلف انجام می‌شود. بازیکنان می‌توانند با انتخاب حالت‌(mode) بازی و برگزیدن یکی از شخصیت‌ها، حدود 3 دقیقه با دیگران به مبارزه بپردازند. در حال حاضر 6 حالت مختلف برای انجام این بازی وجود دارد که از سبک‌های مختلف بازی‌های ویدئویی الهام گرفته شده‌اند. در هر یک از این حالت‌ها هدفی مشخص برای بازیکنان تعیین شده است که با رسیدن به آن می‌توانند پیروز مبارزه باشند. این حالت‌ها عبارتند از:

Best Mobile Games of 2018

• Gem Grab: در این حالت هدف اصلی جمع‌آوری حداقل 10 قطعه جواهر (gem) است. بازیکنان در قالب دو تیم 3-نفره در مقابل هم قرار گرفته و هر تیم که موفق شود زودتر به 10 عدد جواهر دست یافته و به مدت 15 ثانیه آن‌ها را حفظ کند، برنده بازی خواهد بود. هر چند ثانیه یک قطعه جواهر از چاله‌ای که در وسط نقشه قرار دارد بیرون افتاده و اولین بازیکنی که خود را به آن برساند، به دستش خواهد آورد. هر بازیکن در صورت کشته شدن چند ثانیه بعد دوباره در نیمه زمین خودی پدیدار می‌شود. البته به محض کشته شدن یک بازیکن، جواهرهایی که در اختیار داشته است روی زمین ریخته شده و دیگران می‌توانند آن‌ها را جمع‌آوری نمایند. بنابراین در این حالت از بازی هر تیمی که با استراتژی بهتر جواهرهای بیشتری را در اختیار گرفته و از بازیکن‌های حامل بیشترین تعداد جواهر به خوبی محافظت نماید، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهد داشت.

• Showdown: این حالت در واقع یک بازی بَتِل رویال کوچک است که در آن 10 بازیکن به صورت انفرادی یا در تیم‌های 2‌-نفره سعی می‌کنند با زنده ماندن و کشتن دیگران، عنوان آخرین بازمانده و برنده بازی را از آن خود نمایند. مانند هر بازی بتل رویال دیگر، در این بازی نیز منطقه امن به تدریج کوچک‌تر گردیده و با نزدیک شدن بازیکنان به یک‌دیگر، بازی به پایان خود نزدیک می‌شود. همچنین در حالت Showdown جعبه‌هایی حاوی توکن‌های افزایش دهنده قدرت در قسمت‌های مختلف زمین پراکنده شده‌اند که بازیکنان در طول زمان 3 دقیقه‌ای بازی برای به دست آوردن آن‌ها به رقابت می‌پردازند.

• Heist: این حالت برگرفته از سبک MOBA در بازی‌های ویدئویی است. بازیکنان در قالب دو تیم 3-نفره بازی را آغاز نموده و سعی می‌کنند پایگاه یا همان گاوصندوق تیم مقابل را متلاشی کنند. هر تیمی که زودتر موفق به این کار شود، برنده بازی لقب می‌گیرد.

• Bounty: حالت bounty را می‌توان به سبک team deathmatch در بازی‌های تیراندازی تشبیه نمود. این حالت هم با 6 بازیکن انجام می‌شود که به 2 تیم تقسیم می‌گردند. هر بار که یکی از بازیکنان کشته می‌شود، شخصی که تیر آخر را به او زده باشد یک ستاره دریافت می‌کند. البته کشتن بازیکن‌هایی که ستاره بیش‌تری جمع کرده باشند، می‌تواند بیش از 1 ستاره را نصیب تیم حریف نماید. در پایان وقت 3 دقیقه‌ای بازی، تیمی که بیش‌ترین ستاره را به دست آورده باشد، برنده بازی خواهد بود.

• Brawl Ball: این حالت یک بازی فوتبال 3 به 3 است با این تفاوت که تیم‌ها لباس یک‌دست نداشته و خبری از داور در بازی نیست. بازیکن‌ها هم با سوء استفاده از نبود داور، زمین بازی را به میدان جنگ تبدیل نموده و از هر راهی برای گل زدن به تیم حریف استفاده می‌کنند. تنها قوانین این بازی فوتبال عبارت است از این‌که عبور توپ از خط دروازه حریف به معنای گل شدن بوده و هر تیمی که زودتر به 2 گل دست پیدا کند برنده بازی خواهد بود. در جریان این بازی تمامی بازیکن‌ها به جز کسی که توپ را در اختیار دارد قادرند از اسلحه‌ها و مهارت‌های خود برای از میان برداشتن بازیکن‌های حریف کمک بگیرند.

• Special Events: هر هفته یک رویداد ویژه به بازی اضافه می‌شود که به طور معمول تا 2 روز در دسترس بازیکن‌ها قرار دارد. بازیکن‌ها برای هر بار شرکت در یک رویداد ویژه نیاز به یک بلیط دارند. تعدادی از این بلیط‌ها در قالب جوایز مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته و مقادیر بیش‌تر، از فروشگاه بازی قابل خریداری است. در حال حاضر دو رویداد مختلف با نام‌های Big Game و Robo Rumble به صورت چرخشی در این حالت ارائه می‌گردند. در رویداد Big Game بایستی بازیکنان به کمک هم‌دیگر یک روبات غول‌پیکر و قدرتمند را از پای درآورند. بازیکن‌ها هر چه زودتر موفق به از بین بردن این ربات شوند، امتیاز و جوایز بهتری دریافت خواهند نمود. در رویداد Robo Rumble تیمی 3-نفره از بازیکنان وظیفه محافظت از یک گاوصندوق را در مقابل موج‌هایی پیاپی از روبات‌ها به عهده دارند. هر 13 ثانیه موجی جدید از روبات‌ها به سمت گاوصندوق یورش می‌آورند. روبات‌های این رویداد به 4 نوع مختلف با خصوصیات و قابلیت‌های متفاوت تقسیم می‌شوند که عبارتند از: روبات مشت‌زن، روبات تفنگ‌دار، روبات کوچک و روبات رئیس. هر چه از زمان بازی می‌گذرد ربات‌های بیش‌تر و قدرتمند‌تری وارد میدان شده و دفاع از گاوصندوق دشوارتر می‌شود. در پایان به بازیکن‌ها بر اساس مدت زمانی که توانسته‌اند گاوضندوق را در امان نگه دارند، امتیاز و جایزه داده می‌شود.

Best Mobile Games of 2018

ساختار نقشه هر یک از 5 حالت‌ دائمی بازی به صورت روزانه تغییر می‌کند تا موجب تنوع در بازی شده و بازیکن‌ها را به استفاده از استراتژی‌های جدید وا دارد. به طور کلی عناصر اصلی تشکیل دهنده این نقشه‌ها را می‌توان به موانع و مخفیگاه‌ها دسته‌بندی نمود. موانع عبارتند از عناصری هم‌چون دیوارها، صخره‌ها و برکه‌ها که بازیکن‌ها بدون استفاده از قابلیت‌های فوق‌العاده(super) امکان عبور از روی آن‌ها را ندارند. مخفیگاه‌ها هم به طور معمول از عناصری گیاهی هم‌چون چمن، بوته و گندم‌زار تشکیل گردیده و بازیکن‌ می‌تواند با قرار گرفتن در آن‌ها از دید سایر بازیکن‌ها محو ‌شود. جالب است که برخی از این عناصر موجود در میدان نبرد ممکن است در اثر قابلیت‌های فوق‌العاده شخصیت‌های بازی به طور موقت از بین بروند. به عنوان مثال قابلیت‌های مبتنی بر آتش ممکن است بخشی از مخفیگاه‌های گیاهی را از بین برده یا قابلیت‌های انفجاری و فیزیکی موجب خراب شدن قسمتی از موانع موجود در نقشه شود.

بازی براول استارز از یک گرافیک کارتونی سه¬بعدی و خوش‌ساخت بهره می‌برد که خبری از ایرادات عجیب و آزاردهنده در آن نیست. کنترل‌های اصلی بازی در نوع خود بسیار ساده بوده و به 3 مورد محدود گردیده‌اند. یک جوی‌استیک عادی و متداول در سمت چپ صفحه برای هدایت بازیکن و دو دکمه در سمت راست صفحه برای انجام حمله عادی و استفاده از قابلیت super یا فوق‌العاده. همین سادگی در کنترل‌ها موجب شده است تا فراگیری این بازی برای بازیکن‌های تازه وارد و افراد در سنین مختلف بسیار آسان باشد. تاکنون 22 شخصیت مختلف با ظاهر، صدا، افکت‌های گرافیکی و قابلیت‌های متفاوت در اختیار بازیکن‌های براول استارز قرار گرفته‌اند. اغلب این شخصیت‌ها در ابتدا قفل بوده، برخی از آن‌ها با پیشرفت بازیکن در بازی و برخی از دل جعبه‌های جایزه به دست می‌آیند. البته بسیاری از آن‌ها با صرف هزینه و از طریق فروشگاه بازی قابل دریافت هستند. هر یک از این شخصیت‌ها از یک قدرت ستاره‌ای ویژه نیز برخوردار است که با ارتقای آن شخصیت به سطح 10 فعال گردیده و قابل استفاده خواهد بود.

Best Mobile Games of 2018

بازی Brawl Stars به ترتیب از طریق Play Store و App Store به صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد. در مدت کوتاهی که از عرضه این بازی در Play Store گوگل می‌گذرد، تعداد دانلود‌های آن از مرز 10 میلیون عبور کرده و امتیاز خوب 4.6 از 5 را بر اساس نظرات کاربران این فروشگاه به دست آورده است. براول استارز در حال حاضر از 19 زبان مختلف دنیا از جمله انگلیسی، عربی، ترکی و روسی پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت:

• طراحی حساب شده و گرافیک خوب

• کارایی مطلوب و اجرای روان روی اغلب دستگاه‌های همراه

• ترکیب سبک‌های مختلف و محبوب بازی‌های ویدئویی در قالبی ساده و نوآورانه

• بهره‌مندی از حالت‌های متنوع و جذاب برای ایجاد تنوع در بازی

• پشتیبانی قوی و بهبود مستمر بازی توسط سوپرسِل

نقاط ضعف:

• سیستم انتخاب حریف‌ بازی تا حدود ناعادلانه و به نفع کاربرانی‌ست که پول خرج می‌کنند

 

Best Mobile Games of 2018

Florence - خلاقانه، هنرمندانه و پراحساس

فلورنس بیش از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، داستانی عاشقانه است. داستان پراحساسی که به شکلی زیبا و هنرمندانه در قالب یک بازی ساده به تصویر کشیده شده است. فلورنس به جای استفاده از روش‌های معمول داستان‌سرایی در بازی‌های ویدئویی هم‌چون دیالوگ‌های متنی و مکالمه‌های صوتی، از بازی‌های کوچک و انیمیشن‌هایی دوست داشتنی برای روایت داستان بهره می‌گیرد. این بازی اگرچه ممکن است هم‌چون دیگر بازی‌های لیست ما چالش‌برانگیز نبوده و نیاز به سرعت عمل بالا یا حل معماهای پیچیده نداشته باشد، اما بیش از همه آن‌ها احساسات مخاطب را درگیر و متلاطم می‌کند. در آغاز احساس می‌کنید با یک بازی ساده و حتی بچه‌گانه طرف هستید، اما با پیشرفت داستان خیلی زود متوجه می‌شوید که با یک اثر هنری مواجه هستید. گرافیک منحصربه‌فرد، انیمیشن‌های پراستعاره و خلاقانه، داستان زیبا و بازی‌های کوتاه اما پرمفهوم آن شما را مجذوب این بازی نموده و به تحسین پدیدآورندگان آن وا می‌دارد.

داستان بازی در مورد یک دختر 25 ساله به نام Florence Yeoh است که از بچه‌گی دوست داشته یک نقاش حرفه‌ای شود. او که اصالتی چینی-استرالیایی دارد در جریان بازی با یک نوازنده ویولون‌سل به نام Krish Hemrajani آشنا شده و مابقی داستان بر محور ارتباط عاشقانه آن‌ها شکل می‌گیرد. بازی‌ها و تعامل‌های ساده‌ای هم‌چون مسواک کشیدن دندان‌ها، مرور خاطرات کودکی، رنگ کردن نقاشی‌ها و لایک کردن تصاویر دوستان در شبکه‌های اجتماعی که در دقایق ابتدایی بازی مشغول آن می‌شوید، در ظاهر ساده و خسته‌کننده به نظر رسیده اما به آرامی شما را وارد زندگی فلورنس می‌کنند. وقتی فلورنس برای اولین بار صدای ویولون کریش را می‌شنود، حس مجذوب شدن و پر کشیدن روحش به سمت محل نواختن موسیقی را در قالب یک بازی ساده از لمس نٌت‌های موسیقی تجربه می‌کنید. به این ترتیب که با لمس هر نُت‌ فلورنس به سمت منبع صدا کشیده شده و با ظاهر شدن نُت‌های بیش‌تر، آرام آرام به پرواز درمی‌آید. در اولین ملاقات آن‌ها شما بایستی با چیدن قطعات پازل در کنار یک‌دیگر، بالون‌های گفت‌و‌گوی آن‌ها را شکل دهید. هر چه پیش می‌روید پازل‌ها ساده‌تر و ساده‌تر می‌شوند. بدین ترتیب با یک بازی ساده و استعاره‌وار، حس دشواری اولیه برقراری ارتباط با کسی که به او علاقه دارید به شما القا شده و سپس راحت‌تر شدن تدریجی گفت‌وگو میان آن دو را به خوبی احساس می‌کنید.

Best Mobile Games of 2018

به همین ترتیب فراز و نشیب‌های این داستان را با انواع بازی‌های کوتاه و انیمیشن‌های پراستعاره تجربه می‌کنید. عناصر مختلف این بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شما با کارهای روزمره و تکراری فلورنس کسل شوید. با اتفاقات فرح‌بخش شاد شده، از کلنجارهای خانوادگی کلافه و با بروز اختلافات و جدایی‌ها غمگین و دل‌شکسته گردید. طراحان بازی به شکل تحسین‌برانگیزی در این زمینه موفق عمل نموده‌اند، به شکلی‌که شما در جریان بازی بارها احساسات خود را سوار بر افت‌وخیزهای داستان خواهید دید. اتفاقی که در دنیای بازی‌های همراه بسیار کم‌نظیر است. به همین سبب می‌توان فلورنس را بهترین بازی همراه با موضوع عشق نامید که تاکنون منتشر شده است. یکی از نقاط قوت مهم این بازی، موسیقی متن زیبای آن است که هماهنگ و متناسب با حس و حال لحظات مختلف تنظیم گردیده و نقش به‌سزایی در اثرگذاری بازی بر احساسات مخاطب دارد.

بنابراین چنان‌چه فقط به دنبال یک بازی اکشن، استراتژیک یا به طور کلی چالش برانگیز هستید، این بازی ممکن است توقعات شما را برآورده نکند. اما اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش روی دستگاه همراه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازی Florence را از دست ندهید. این بازی نیازی به سرعت عمل بالا، حل معماهای پیچیده، استفاده از هر دو دست یا ارتباط با اینترنت ندارد. اما همان‌طور که در ابتدای اجرای بازی نیز به شما تذکر داده می‌شود، بهتر است آن را با هدفون تجربه کنید.

فلورنس طبق نظر کارشناسان و منتقدین بازی‌های ویدئویی یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های همراه سال 2018 بوده است. از وب‌سایت رسمی The Guardian گرفته تا The Verge ،Polygon ،PC Authority و EuroGamer، همه، این بازی دوست داشتنی را مورد ستایش قرار داده‌اند. از دیگر افتخارات فلورنس می‌توان به کسب عنوان بهترین بازی همراه سال در The Game Awards 2018 و قرارگیری در لیست منتخب Apple Design Awards 2018 اشاره نمود. این بازی زیبا برای کاربران اندروید و iOS به ترتیب از Play Store و App Store با قیمت 2.99 دلار قابل خریداری است. فلورنس بر اساس نظرات کاربران Play Store و App Store به ترتیب امتیاز عالی 4.8 و 4.6 از 5 را کسب نموده و در هر دو فروشگاه مذکور به عنوان "انتخاب سردبیر" معرفی گردیده است. این بازی در حال حاضر با پشتیبانی از 23 زبان پرکاربرد دنیا هم‌چون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، عربی، ترکی و ایتالیایی در اختیار کاربران قرار دارد.

Best Mobile Games of 2018

نقاط قوت:

• گرافیک زیبا و دل‌نشین

• نوآوری و منحصربفرد بودن

• طراحی هنرمندانه و استعاره‌آمیز انیمیشن‌ها و بازی‌ها

• داستان‌سرایی خوب و پراحساس

• موسیقی بسیار زیبا و صداگذاری‌های مناسب

• وابستگی نداشتن به اینترنت

نقاط ضعف:

• سادگی بازی‌ها و چالش‌برانگیز نبودن آن‌ها

 

Best Mobile Games of 2018

Alto's Odyssey - سفری بی‌پایان در دل کویر

این بازی که توسط تیم Snowman طراحی و توسعه یافته است، نسخه بعدی Alto’s Adventure محسوب می‌گردد. بازی همراهی که در سال‌های 2015 و 2016 میلادی برای iOS و Android منتشر شده و با قاطعیت در میان بهترین بازی‌های همراه آن سال‌ها قرار گرفت. Alto's Odyssey هم‌چون نسخه قبلی یک بازی از نوع endless runner یا دویدن بی‌پایان به شمار می‌رود که در آن شخصیت بازی با نام Alto سوار بر تخته‌ای از سمت چپ به راست صفحه در حال سر خوردن بوده و بازیکن بایستی با لمس صفحه او را به پرش وا داشته و از موانع به سلامت عبور دهد. کنترل‌های ساده و روان، صداگذاری شفاف و فوق‌االعاده، موسیقی آرامش‌بخش، گرافیک چشم‌نواز، تلفیق رنگ‌ دلنشین و نورپردازی مسحورکننده این بازی، آن را از دیگر بازی‌های موفق سبک دویدن بی‌پایان هم‌چون Subway Surfers و Temple Run متمایز می‌سازد.

در نسخه اول، Alto سوار بر یک تخته اسکی در آب‌و‌هوایی سرد و برفی از دامنه کوه به سمت پایین در حال سر خوردن بود. درحالی‌که Alto’s Odyssey از حال‌ و هوایی گرم و کویری برخوردار بوده و سرسره‌بازی روی شن‌ها و ماسه‌‌ها انجام می‌شود. در این بازی نسبت به نسخه قبل، آلتو تعامل بیش‌تری با عناصر موجود در محیط بازی دارد. او می‌تواند با فرود روی بالن‌های هوای گرم به بالا جهش کند. از روی سطوحی که به سمت بالا یا پایین در حال حرکت هستند عبور نموده و با ورود به گردبادهایی کوچک به سمت بالا پرتاب شود. مانند برخی دیگر از بازی‌های ویدئویی با موضوع اسکی یا اسکیت سواری، در Alto’s Odyssey بازیکنان می‌توانند در هنگام پرش‌های بلند با انجام حرکات نمایشی امتیاز بیش‌تری به دست آورند. در طول مسیر آیتم‌هایی خاص قابل دست‌یابی هستند که به آلتو در عبور از موانع و کسب سکه‌های بیش‌تر کمک می‌کنند. به عنوان مثال آهن‌ربا (magnet) تا مدتی معین موجب می‌شود تا سکه‌های اطراف به سمت آلتو جذب شوند. نیلوفر آبی (lotus) آلتو را تا چند ثانیه از سرنگونی یا برخورد با موانع در امان نگاه می‌دارد. با استفاده از سکه‌هایی که در طول مسیر جمع‌آوری شده یا در پایان هر دور از بازی بر اساس امتیازهای کسب شده به بازیکن اعطا می‌شود، می‌توان مدت زمان دوام آهن‌ربا و نیلوفر آبی را افزایش داده و آیتم‌های ویژه‌ دیگری را از فروشگاه بازی خریداری نمود.

شکی در این نیست که رویکرد طراحان Alto’s Odyssey بیش‌تر بر خلق تجربه‌ای آرامش‌بخش و دل‌نشین استوار بوده است تا ساخت یک بازی پرهیجان و چالش برانگیز. آن‌ها حتی یک حالت زِن (Zen Mode) برای این بازی در نظر گرفته‌اند که در آن نه خبری از موانع دشوار است و نه امتیازدهی‌ یا برد و باخت. این حالت از بازی با ترکیبی دل‌نشین از موسیقی ملایم، صداهای شفاف، نورپردازی چشم‌نواز، تغییرات جوی زیبا و پرش‌های بلند از روی پستی و بلندی‌های یکنواخت، روح و روان شما را در دنیای دوست‌داشتنی خود به پرواز درآورده و نوازش می‌دهد. برای رفتن به این حالت و تجربه مدیتِیشِن در دنیای بازی‌های ویدئویی کافی‌ست در صفحه اصلی این بازی انگشت خود را از راست به چپ کشیده و وارد حالت زِن شوید.

Best Mobile Games of 2018

Alto’s Odyssey بلافاصله پس از انتشار مورد استقبال گسترده کاربران و تحسین کارشناسان قرار گرفت. وب‌سایت معروف The Verge مقاله‌ای را به بررسی این بازی اختصاص داده و آن را یک دنباله عالی و بی‌نقص برای Alto’s Adventure می‌داند. منتقدین بازی‌های ویدئویی در دیگر مراجع آنلاین از جمله Mashable ،Android Central ،TechCrunch و Pocket Gamer نیز به ستایش این بازی پرداخته و آن را به مخاطبین خود پیشنهاد داده‌اند. جوایز متعددی هم‌چون Apple Design Award 2018، بازی سال Apple TV ، بهترین بازی مستقل سال 2018 در Google Play و مدال نقره London Design Awards 2018 از مهم‌ترین افتخارات این بازی موفق به شمار می‌روند. این بازی برای سیستم‌عامل iOS به قیمت 4.99 دلار از App Store قابل دریافت بوده و امتیاز خوب 4.6 از 5 را مطابق نظر کاربران این فروشگاه کسب نموده است. اما این بازی برای کاربران اندروید به صورت رایگان روی Play Store قرار گرفته و امتیاز عالی 4.7 را بر اساس نظرات آن‌ها به دست آورده است. البته کاربران اندروید هم برای خلاصی از شر تبلیغات آنلاین بایستی مبلغی را هزینه کنند.

نقاط قوت:

• گرافیک زیبا و منحصربه‌فرد

• طراحی و فضاسازی عالی با تمرکز بر آرامش‌بخش بودن

• کارایی بالا و اجرای روان روی انواع دستگاه‌های همراه

• صداگذاری شفاف و موسیقی زیبا

• رایگان بودن برای کاربران اندروید

• وابستگی نداشتن به اینترنت

نقاط ضعف:

• هم‌چون دیگر بازی‌های این سبک، زمین خوردن و شروع مجدد می‌تواند کلافه‌کننده باشد.

 

Best Mobile Games of 2018

Reigns: Game of Thrones – بهترین بازی تعاملی

بازی Reigns: Game of Thrones حاصل همکاری شرکت Nerial به عنوان توسعه‌دهنده سری بازی‌های Reigns و شبکه HBO به عنوان صاحب امتیاز سریال بازی تاج و تخت است. پس از انتشار اولین بازی Reigns در سال 2016 و دومین نسخه آن با نام Reigns: Her Majesty در سال 2017، بازیReigns: GoT در سال گذشته میلادی به عنوان سومین قسمت از این سری موفق عرضه گردید. این نسخه، سبک بازی Regins را به دنیای بازی تاج‌وتخت آورده است تا شما در نقش شخصیت‌های اصلی این سریال بر مسند آهنین تکیه زده و جایگاه خود را به عنوان حکمران 7 پادشاهی تثبیت نمایید.

Regins را می‌توان یک نوع بازی استراتژیک تعاملی دانست که در آن شما نقش یک حکمران را ایفا نموده و بایستی با اتخاذ تصمیم‌های مناسب، جان و جایگاه خود را حفظ نمایید. در جریان بازی شما در نقش پادشاه یا ملکه با افراد مختلف و رویدادهای گوناگون مواجه شده و در هر نوبت می‌توانید از میان دو تصمیم ممکن یکی را انتخاب نمایید. هر مکالمه یا رویداد در قالب نوشته‌‌ای که روی یک کارت نقش بسته‌ است برای شما به نمایش درآمده و می‌توانید با کشیدن کارت به سمت چپ یا راست، یکی از دو پاسخ ممکن را بسته به شرایط انتخاب نموده و بدین ترتیب سرنوشت فرمانروایی خود را رقم بزنید. شرایط جاری حکومت بر اساس 4 معیار اصلی سنجیده می‌شود: قدرت، ثروت، محبوبیت و مذهب. هر تصمیم شما بر یک یا چند مورد از این ارکان اساسی تاثیر می‌گذارد. بهترین شرایط آن است که این 4 رکن در حالتی متوازن و متعادل قرار داشته باشند. چرا که کاهش یا افزایش بیش از حد هر یک از آن‌ها می‌تواند به سرنگونی حکومت یا مرگ شما بی‌انجامد. به عنوان مثال قدرت و تحکم بیش از حد شما را به خود‌کامگی کشانده و زمینه شورش، کودتا یا قتل شما را فراهم می‌آورد. کاهش قدرت و مهربانی بیش از اندازه نیز می‌تواند موجب حمله دشمنان یا دسیسه زیردستان برای کنار زدن شما از قدرت شود. یکی از نقاط قوت بازی‌های Reigns، همین نگاه واقع‌گرایانه آن‌ها به دنیای بی‌رحم سیاست و حکومت است. در جریان بازی با تجربه متوجه می‌شوید که حفظ تاج‌وتخت در قلمرویی هم‌چون Westeros با مهربانی و انسان‌دوستی امکان‌پذیر نبوده و بعضی از اوقات نیازمند بی‌رحمی، دروغ، تطمیع و دسیسه است.

Best Mobile Games of 2018

بازی درست در مقطعی از داستان اتفاق می‌افتد که هیجان و هرج‌ومرج در Westeros به اوج خود نزدیک شده است. همه پادشاهی‌ها برای کسب قدرت یا گرفتن انتقام در جدال با یک‌دیگر هستند و با فرا رسیدن زمستان، پادشاه شب با ارتش مردگان در حال عبور از دیوار برای یورش به سرزمین زنده‌هاست. در چنین شرایطی شما با انتخاب یکی از 9 شخصیت اصلی روی تخت آهنین نشسته و بایستی تلاش کنید ضمن حکم‌رانی بر مردم و زیردستان خود، دیگر پادشاهی‌ها را از طریق جنگ یا برقراری صلح با خود متحد نموده و برای رویارویی با پادشاه شب آماده شوید. در ابتدا تنها دو شخصیت Daenerys Targaryen و Tyrion Lannister قابل انتخاب هستند. اما با پیشروی شما در بازی و مواجه شدن با شخصیت‌های دیگری هم‌چون Sansa Stark ،Cersei Lannister ،Jon Snow و Aria Stark، می‌توانید در نقش آن‌ها نیز بر مسند سلطنت بنشینید. به نظر می‌رسد که همکاری HBO در ساخت این بازی موثر و موفقیت‌آمیز بوده است. چرا که دنیای Game of Thrones به شکل تحسین‌برانگیزی در آن به تصویر کشیده شده و دیالوگ‌ها به خوبی منطبق بر شخصیت‌های سریال تنظیم گردیده‌اند. به عنوان مثال وقتی در نقش Tyrion Lannister به بازی می‌پردازید، دیالوگ‌های او کاملا تداعی کننده شخصیتش در داستان بوده و حتی نوع رفتار دیگران با وی همان‌گونه است که از رمان یا سریال اصلی به خاطر دارید. به همین دلیل این بازی می‌تواند برای علاقمندان به رمان و سریال Game of Thrones از جذابیت بالایی برخوردار باشد. به ویژه که قادر خواهند بود در قالب یک بازی خوش‌ساخت، نقش شخصیت‌های محبوب خود را بازی کرده و در مواجهه با رویدادهای داستان به جای آن‌ها تصمیم بگیرند.

اگرچه Reigns: GoT ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما با صرف کمی وقت متوجه خواهید شد که این بازی در واقع بسیار عمیق و دشوار است. یک تصمیم اشتباه می‌تواند توازن ارکان اصلی حکومت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و شما را در سراشیبی زوال قرار دهد. رفع اثرات مخرب چنین تصمیم اشتباهی دشوار و هزینه‌بر بوده، عواقب آن تا مدت‌ها گریبان‌ شما را خواهد گرفت. همین مساله حکایت از عمق و هوشمندی بالای این بازی دارد.

Best Mobile Games of 2018

این بازی توسط بسیاری از منتقدین و مراجع آنلاین بررسی بازی‌های ویدئویی مورد تحسین قرار گرفته و امتیازهای بالایی را کسب نموده است. برخی از جمله Trusted Reviews و Pocket Tactics از آن به عنوان بهترین بازی ساخته شده برای Game of Thrones و حتی بهترین نسخه از سری بازی‌های Regins نام برده‌اند. وب‌سایت‌های معروفی هم‌چون GameSpot، The Guardian و Polygon هم با ستایش این بازی، آن را به عنوان یک بازی سرگرم‌کننده و یک تجربه لذت‌بخش از دنیای GoT به مخاطبین خود معرفی نموده‌اند. نامزدی برای کسب عنوان بهترین بازی همراه سال 2018 درThe Game Awards ، کسب امتیاز بسیار خوب 84 از 100 در Metacritic و امتیاز عالی 4.5 از 5 در TrustedReviews از دیگر افتخارات و موفقیت‌های این بازی به شمار می‌روند. بازی Reigns: Game of Thrones در حال حاضر با قیمت 3.99 دلار به ترتیب از طریق Play Store و App Store به کاربران اندروید و iOS عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است که این بازی بر اساس نظر کاربران دو فروشگاه Play Store و App Store به ترتیب امتیازهای عالی 4.7 و 4.8 از 5 را دریافت نموده است.

نقاط قوت:

• عمق و پیچیدگی بالا

• هم‌خوانی و هماهنگی عالی با داستان اصلی و شخصیت‌های

• توسعه و نوآوری‌ها جالب در داستان اصلی

• تعامل‌ها و دیالوگ‌های سرگرم‌کننده

• وابستگی نداشتن به اینترنت

• استفاده مناسب از موسیقی فوق‌العاده سریال Game of Thrones

نقاط ضعف:

• دشوار بودن بازی

• ابهام و دوگانگی در برخی دیالوگ‌ها

 

Best Mobile Games of 2018

Holedown: بهترین بازی اعتیادآور سال

Holedown از جمله بازی‌های نادری‌ست که همه آن را دوست دارند. از منتقدین، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی گرفته تا کودکان و حتی افرادی در سنین بالا، همگی پس از تجربه این بازی از آن ابراز رضایت نموده و اذعان داشته‌اند که کنار گذاشتنش چندان آسان نیست. خالق Holedown توسعه‌دهنده‌ای سوئدی به نام Martin Jonasson است که پیش از این 2 بازی فکری و استراتژی Rymdkapsel و Twofold Inc را در کارنامه خود داشته است. اما بر خلاف دو بازی قبلی، جدیدترین محصول او یک بازی ساده و تفننی است که می‌تواند به راحتی جای خود را در دل اقشار مختلف باز نماید. در این بازی توپ‌هایی در اختیار بازیکن قرار گرفته و او می‌کوشد تا با پرتاب آن‌ها به سمت بلوکه‌هایی با ابعاد و مقاومت‌های مختلف، آن‌ها را شکسته و به عمق سیاره‌ای که در آن قرار دارد پیش‌ برود.

اجزای اصلی بازی Holedown را می‌توان به توپ‌ها و آجرها (بلوکه‌ها) خلاصه نمود. بازیکن یکی از سیاره‌های موجود را انتخاب نموده و بایستی سعی کند به کمک توپ‌هایی که در اختیار دارد بلوکه‌ها را شکسته و با رسیدن به هسته سیاره، آن را از بین ببرد. البته بلوکه‌ها مقاومت‌هایی متفاوت داشته و در اثر برخورد توپ بلافاصله از بین نمی‌روند. سختی و مقاومت هر بلوکه با عددی روی آن مشخص شده است. با هر بار برخورد توپ به یک بلوکه، یک واحد از مقاومت آن کاسته شده تا در نهایت با رسیدن این عدد به صفر، بلوکه به طور کامل از بین برود. با شکسته شدن هر بلوکه، تمامی بلوکه‌های بالاتر از آن که تکیه‌گاه دیگری نداشته باشند نیز از بین خواهند رفت. بنابراین یک استراتژی منطقی آن است که بازیکن سعی کند تا حد امکان بلوکه‌های پایین‌تر را از بین ببرد. به خصوص که با پیش رفتن در عمق سیاره، تعداد و مقاومت بلوکه‌ها بیش‌تر شده و امکان شکستن تک‌به‌تک آن‌ها وجود ندارد. در این میان برخی بلوکه‌ها که با پیچ‌های چهارسو در جای خود محکم شده‌اند، به بلوکه‌های زیرین خود متکی نبوده و در اثر شکسته شدن آن‌ها از بین نخواهند رفت. چنین بلوکه‌هایی فقط از طریق برخورد مستقیم توپ‌ها قابل شکستن هستند و به همین دلیل بایستی با اولویت بیش‌تر مورد هدف بازیکن قرار گیرند.

بازیکن در هر سیاره تعداد مشخصی توپ دریافت نموده و اجازه دارد آن‌ها را به تعداد دفعاتی معین به سمت بلوکه‌ها پرتاب نماید. در هر نوبت بازیکن می‌تواند با کشیدن انگشت خود روی صفحه، زاویه پرتاب را مشخص نموده و با برداشتن انگشت، توپ‌ها را به آن طرف پرتاب نماید. هر توپ با برخورد به دیواره‌ها یا بلوکه‌ها کمانه نموده و به مسیر خود ادامه می‌دهد تا این‌که در اثر این برخوردها سرانجام به بالای صفحه برگردد. البته چنان‌چه هر یک از توپ‌ها پس از گذشت چند ثانیه به هیچ بلوکه‌ای برخورد نکند، انرژی خود را از دست داده و به بالای صفحه منتقل می‌شود. بنابراین بهترین حالت آن است که زاویه‌ای برای پرتاب انتخاب شود تا توپ‌ها در میان بلوکه‌ها و دیواره‌ها گرفتار شده و بیش‌ترین تعداد برخورد را با بلوکه‌ها داشته باشند. به این ترتیب بسته به زاویه انتخاب شده، در یک پرتاپ ممکن است توپ‌ها فقط به یک بلوکه برخورد نموده و به تعداد توپ‌ها از مقاومت بلوکه‌ها کاسته شود. یا این‌که با کمانه‌کردن مکرر توپ‌ها، تا ده‌ها یا حتی صدها برابر تعداد توپ‌ها به بلوکه‌ها صدمه وارد شود. برخی از بلوکه‌ها قطعاتی از کریستال یا جواهر را درون خود جای داده‌‌اند که پس از شکستن بلوکه، آن کریستال آزاد شده و در اثر برخورد توپ جمع‌آوری می‌شود. بازیکن می‌تواند پس از هر دور بازی با بازگشت به سطح (surface)، از کریستال‌های جمع‌آوری شده برای خرید بهبودها یا upgradeها و باز کردن سیاره‌های بزرگ‌تر استفاده نماید. این بهبودها عبارتند از: افزایش تعداد توپ‌های اولیه، افزایش حداکثر تعداد توپ‌های قابل دریافت، افزایش تعداد پرتاب‌های مجاز و افزایش حداکثر تعداد کریستال‌های قابل نگهداری در هر دور از بازی.

Best Mobile Games of 2018

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت Holedown نیاز نداشتن آن به تمرکز بالا، عکس‌العمل‌های سریع، وقت زیاد، آرامش یا حتی اینترنت است. همین مساله این بازی را به یک ابزار مناسب و لذت‌بخش برای وقت‌کشی در موقعیت‌هایی هم‌چون سالن‌های انتظار، مترو، مطب پزشک و حتی برخی کلاس‌ها و مجالس خسته‌کننده تبدیل نموده است. Holedown نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال در Mobile Game Awards 2019 و هم‌چنین نامزد کسب عنوان بهترین بازی همراه سال در Game Developers Awards 2019 است. وب‌سایت سرشناس PocketTactics در مقاله‌ای ضمن بررسی و تحسین این بازی، امتیاز کامل 5 را به آن اعطا نموده است. به‌علاوه، این بازی توسط وب‌سایت‌های معتبر دیگری هم‌چون Polygon و TheVerge نیز مورد توجه و ستایش قرار گرفته است. بازی Holedown در حال حاضر به قیمت 3.99 دلار به ترتیب از طریق فروشگاه‌های Play Store و App Store در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد.

نقاط قوت:

• مناسب برای همه اقشار و سنین

• بی‌نیاز به اینترنت

• ابزاری بسیار مناسب برای کشتن وقت‌های پِرت

• دشواری کافی در عین سادگی و سهولت عمومی

• سبک بودن و امکان اجرا روی اغلب دستگاه‌های همراه

نقاط ضعف:

• بی‌بهره بودن از موسیقی خوب و به‌یادماندنی

 

Best Mobile Games of 2018

ELOH: یک بازی فکری ریتمیک و آرامش‌بخش

ELOH از نظر ساختاری یک بازی فکری مبتنی بر سبک آشنای نور و آینه است. با این تفاوت که در آن توپ‌های رنگی دنباله‌دار جایگزین نور شده و بلوکه‌هایی با اشکال مختلف جایگزین آینه‌ها گردیده‌اند. با وجود بهره‌گیری از این مکانیزم آشنا، ELOH نسبت به این نوع بازی‌های فکری تجربه‌ای متفاوت را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. هدف تیم توسعه‌دهندگان Broken Rules -- خالق بازی فوق‌العاده‌‌ Old Man's Journey -- در ساخت این بازی بیش از آن‌که ایجاد چالش و فضای رقابتی برای بازیکنان باشد، پدید آوردن تجربه‌ای دل‌پذیر و آرامش‌بخش بوده است. صداهای شفاف از‌ سازهای کوبه‌ای و حیوانات جنگلی، گرافیک الهام گرفته از جنگل‌ها و قبیله‌های افریقا و هم‌چنین فقدان سیستم امتیازدهی و رتبه‌بندی، همگی دست در دست هم داده‌اند تا این هدف را محقق نمایند. حتی سیستم فروش این بازی هم بر مبنای ایجاد آرامش و رضایت کاربر انتخاب گردیده است. پس از پرداخت مبلغ قابل قبول 3 دلار برای خرید این بازی، نه خبری از تبلیغات خواهد بود، نه خرید‌های درون-برنامه‌ای و دیگر محدودیت‌هایی که رفع آن‌ها هزینه‌ای به دنبال داشته باشد.

در هر مرحله از این بازی یک یا چند بلندگوی رنگی وجود دارند که به محض لمس شدن شروع به تولید صداهای کوبه‌ای می‌کنند. با هر کوبش یک توپ رنگی دنباله‌دار -- که به نوعی تداعی کننده موج صداست – از بلندگو خارج شده و در مسیری مستقیم حرکت می‌کند. وظیفه شما به عنوان بازیکن آن است که به کمک تعدادی بلوکه ثابت و متحرک، این امواج را منعکس نموده و مسیر توپ‌ها را آن‌قدر تغییر دهید تا در نهایت به دایره‌ یا چاله‌ای مشخص ختم شود. البته با پیشرفت در بازی و رسیدن به مراحل بالاتر، عناصر دیگری از جمله بلوکه‌هایی با خصوصیت‌های متفاوت، دروازه‌های انتقال و موانع نرم نیز به بازی اضافه می‌شوند تا علاوه بر پیچیده‌تر کردن معمای بازی، ریتم‌ها و صداهای جدیدی را تولید نمایند.

بلوکه‌های متحرک در واقع صورتک‌هایی هستند با ظاهری شبیه به سر حیوانات یا صورت‌های گریم شده در قبیله‌های آفریقایی. با هر بار برخورد توپ به این صورتک‌ها، آن‌ها صدایی مخصوص به خود را همراه با یک عکس‌العمل جالب در چهره‌شان تولید می‌نمایند. تلفیق صداهای ناشی از برخورد توپ با این صورتک‌ها و دیگر موانع موجود در بازی، موجب ایجاد ریتم‌هایی خاص و گوش‌نواز می‌شود. این ریتم‌ها از زمان لمس اولیه بلندگو تا پایان مرحله دائما در حال تکرار بوده و با جابجایی موانع دچار تغییر می‌شوند. در هر مرحله جایگاه‌هایی محدود و مشخص برای قرارگیری بلوکه‌های متحرک در نظر گرفته شده‌اند تا از یک طرف حل معما بیش از حد دشوار نگردیده و از طرف دیگر ریتم‌های تولید شده قابل کنترل و نظم‌دهی باشند. حتی در حالت‌هایی که چیدمان بلوکه‌ها موفقیت‌آمیز نبوده و موجب رسیدن توپ‌ها به مقصد مورد نظر نمی‌شود، ریتم تولید شده می‌تواند بسیار دل‌نشین و گوش‌نواز باشد. بدین ترتیب بازی ELOH مسیر طی شده برای رسیدن به هدف را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از موفقیت نهایی بدل ساخته است. به همین خاطر ما نیز شما را دعوت می‌کنیم تا هم‌چون زمانی که به سفری در دل طبیعت می‌روید، هنگام انجام این بازی به جای تمرکز بر رسیدن هرچه سریع‌تر به مقصد و حل معمای پیش رو، از زیبایی‌های مسیر لذت برده و به آرامش برسید. چرا که فقط همین خصوصیت ELOH است که موجب تمایز و برتری این بازی نسبت به اغلب بازی‌های معمایی دیگر می‌شود. وگرنه چنان‌چه صرفا به دنبال یک بازی معمایی خوب باشید، بدون شک گزینه‌های بهتری برای انتخاب وجود خواهند داشت.

Best Mobile Games of 2018

ELOH هم‌اکنون با قیمت 2.99 دلار برای کاربران اندروید و iOS به ترتیب از طریق Play Store و App Store قابل دریافت است. این بازی بر اساس نظر کاربران این دو فروشگاه به ترتیب امتیازهای عالی 4.7 و 4.8 را کسب نموده که نشان از محبوبیت و رضایت‌بخشی بسیار بالای آن دارد. هم‌چنین کسب امتیاز بسیار خوب 89 از 100 در وب‌سایت metacritics -- که بر مبنای نظر منتقدین محاسبه می‌گردد – گویای نظر بسیار مثبت منتقدین نسبت این بازی دوست‌داشتنی ا‌ست.

نقاط قوت:

• فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش

• صداهای شفاف و ریتم‌های گوش‌نواز

• گرافیک زیبا و دوست‌داشتنی

• سختی متعادل و رضایت‌بخش

• وابستگی نداشتن به اینترنت

نقاط ضعف:

• نقطه ضعف خاصی نمی‌توان برای آن ذکر نمود. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا