معرفی Sharp AQUOS Zero – سبک‌ترین اسمارت‌فون 6 اینچی بازار

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/10/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 845 Snapdragon 845 ، شارپ Sharp

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ژاپنی شارپ سابقه درخشانی در تولید محصولات الکترونیکی – از جمله تلفن همراه – دارد. درست است که در حوزه موبایل، شارپ هیچ‌گاه یک مدعی جدی در عرصه بین‌المللی نبوده، ولی ایده‌های ناب این کمپانی همواره تحسین برانگیز بوده است. به عنوان مثال اولین گوشی دوربین‌دار دنیا – به معنای واقعی کلمه – گوشی Sharp J-SH04 بود که در سال 2000 میلادی عرضه شد. همچنین در سال 2014، زمانی که هیچ یک از شرکت‌های صاحب‌نام دنیای اسمارت‌فون چیزی از نمایشگر بدون حاشیه نمی‌دانستند، شارپ در طراحی گوشی هوشمند Aquos Crystal 2، حاشیه‌های بالا و طرفین نمایشگر را حذف کرد و به نوعی بنیان‌گذار سبک edge-to-edge شد.

Introducing Sharp AQUOS Zero

اخیرا باخبر شدیم این کمپانی ژاپنی باز هم دست به تولید یک گوشی جدید زده است. در روز سه‌شنبه 8 ژانویه 2019 (18 دی 1397) شارپ از تولید اسمارت‌فون جدیدی با نام AQUOS Zero خبر داد. این گوشی – که "اَکواس زیرو" تلفظ می‌شود – تنها 146 گرم وزن داشته و طبق ادعای شرکت سازنده، سبک‌ترین اسمارت‌فون دنیا در رده 6 اینچی‌ها محسوب می‌شود. به گفته شارپ، این بدنه سبک حاصل به کارگیری فریمی از جنس آلیاژ منیزیوم و قابی از جنس الیاف آرامید (aramid) است.

Introducing Sharp AQUOS Zero

اندازه دقیق قطر نمایشگر این گوشی 6.2 اینچ است. شارپ در تولید نمایشگر AQUOS Zero از پنل‌های انعطاف‌پذیر و خمیده OLED با رزولوشن WQHD+ (معادل 1,440×2,992 پیکسل در نسبت 18.7:9) استفاده کرده است؛ این نمایشگر از پهنه رنگی وسیع برخوردار بوده و با پوششی از جنس گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. یک ناچ نسبتا بزرگ نیز در بالای نمایشگر مشهود است.

Introducing Sharp AQUOS Zero

از لحاظ پردازشی نیز AQUOS Zero چیزی کم نداشته و از چیپ‌ست قدرتمند اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برد. 6 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، برای این گوشی در نظر گرفته شده و با توجه به نبود اسلات میکرو اس‌دی، امکان ارتقای حافظه داخلی میسر نخواهد بود.

Introducing Sharp AQUOS Zero

برخلاف جریان کنونی بازار اسمارت‌فون، AQUOS Zero دوربین دوگانه ندارد. در پشت دستگاه دوربینی با رزولوشن 22.6 مگاپیکسل دیده می‌شود. این دوربین از یک لنز 22 میلی‌متری سوپرواید با گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره برده که طبق ادعای شرکت سازنده تا حدی می‌تواند لرزش دست را خنثی کند (البته در مشخصات این گوشی از OIS یا لرزه‌گیر اپتیکال، نامی برده نشده است). دوربین جلو نیز – که در ناچ گوشی جای گرفته – 8 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) بوده و از لنز زاویه باز برخوردار است. با توجه به تجهیز سیستم دوربین این گوشی به فناوری هوش مصنوعی، دوربین می‌تواند سوژه‌ها و حالت‌های مختلفی – از جمله مردم، سگ‌ها، گربه‌ها، غذاها، گل‌ها، غروب، آتش‌بازی، وایت‌برد و کدهای QR – را تشخیص دهد.

Introducing Sharp AQUOS Zero

اندروید Pie سیستم‌عامل اسمارت‌فون جدید شارپ است. این گوشی تنها یک سیم‌کارت از نوع نانو را می‌پذیرد. از دیگر امکانات ارتباطی آن می‌توان به وای-فای 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث نسخه 5 اشاره کرد. ناگفته نماند AQUOS Zero از NFC پشتیبانی نمی‌کند.

از لحاظ امنیتی علاوه بر حسگر اثر انگشتی که در پشت دستگاه تعبیه شده، سیستم تشخیص چهره نیز پیش‌بینی شده است. ظرفیت باتری این اسمارت‌فون هم 3,130 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده است. ناگفته نماند، AQUOS Zero با داشتن درجه حفاظت IP-68 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است.

Introducing Sharp AQUOS Zero

گوشی هوشمند AQUOS Zero در رنگ مشکی به تولید رسیده و فروش آن از 15 ژانویه (25 دی) در تایوان آغاز خواهد شد. قیمت این دستگاه 19,990 دلار جدید تایوان اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدودا 648 دلار آمریکا خواهد بود. ظاهرا این نخستین اسمارت‌فون شارپ است که در خارج از ژاپن عرضه می‌شود.  

منبع : Sharp