CES 2019: حضور در جمع‌ ارزان‌ترین‌ها با آلکاتل 1C 2019 و 1X 2019

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/10/18        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، اندروید Android ، آلکاتل Alcatel

واحد خبر mobile.ir : در اولین روز بازگشائی رسمی نمایشگاه CES 2019 در لاس‌وگاس ایالات متحده، شرکت‌های مختلف فعال در حوزه فناوری جدیدترین تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند. شرکت چینی TCL صاحب‌امتیاز برند آلکاتل در روز سه‌شنبه 8 ژانویه 2019 (18 دی 1397) از دو اسمارت‌فون جدید ارزان‌قیمت با نام‌های Alcatel 1C و Alcatel 1X 2019 رونمائی کرد که با وجود مشخصاتی سطح پائین، قیمت‌های رقابتی کاملا مناسبی را ارائه می‌کنند. آلکاتل بدین‌ترتیب تمرکز خود را حداقل در این دو مدل به موفقیت در بازارهای نوظهور و حساس به قیمت قرار داده است. از بین این دو گوشی، آلکاتل 1C در خانواده Android Go قرار دارد و 1X مشخصات و قیمتی بالاتری را ارائه می‌کند.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های شرکت آلکاتل در طی یکی دو سال گذشته تقریبا همواره در سطح میانی رو به پائین بازار قرار داشته و با توجه به رقابت فشرده برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون‌های پرچمدار، آلکاتل به نوعی خود را از این رقابت کنار کشیده است. در این شرایط اغلب گوشی‌های این برند با مشخصات نسبتا پائینی به بازار عرضه می‌شوند و از جمله خصوصیات مشترک آنها باید به استفاده از پردازنده‌های نچندان قدرتمند مدیاتک اشاره کرد. این روند طبیعتا در رابطه با دو گوشی ارزان‌قیمت 1C و 1X نیز با تغییر خاصی روبرو نشده و در این دو مدل نیز با توجه به رده قیمتی در نظر گرفته شده برای آنها نمی‌توان انتظار مشخصات بالائی را داشت. آلکاتل سال گذشته در نمایشگاه MWC 2018 از نسل اول 1X رونمائی کرده بود و مدل معرفی شده در این نوبت را باید دومین نسل از این گوشی تلقی کرد. 

آلکاتل 1C: اندروید Go با حداقل قیمت

نسخه 2019 آلکاتل 1C اسمارت‌فونی کوچک در رده Android Go با صفحه‌نمایش 4.95 اینچی دارای وضوح qHD یا 480×960 پیکسلی ست که در این رده با توجه به دیگر رقبای اندروید Go، ابعاد و وضوح نسبتا استانداردی به حساب می‌آید. برای نمونه نوکیا 1 و موتو E5 Play هر دو دارای صفحه‌نمایش‌های با وضوح تنها 480×854 پیکسل مجهز بوده و بدین‌ترتیب حداقل در بخش صفحه‌نمایش، شرایط نسبتا راضی‌کننده در آلکاتل 1C به عنوان یک گوشی اندروید Go به چشم می‌خورد.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

عامل اصلی قیمت پائین آلکاتل 1C را باید در پردازنده آن جست‌وجو کرد؛ پردازش در این گوشی با چیپ‌ست نسبتا ناشناخته Spreadtrum SC7731E انجام می‌شود که با لیتوگرافی منسوخ 28 نانومتری ساخته شده و دارای 4 هسته کاملا قدیمی ARM A7 است. در منسوخ بودن این پروسسور همین بس که پردازش گرافیک در آن با Mali-400 MP2 انجام می‌شود که از آخرین حضور آنها در گوشی‌های معمول بازار، سال‌ها می‌گذرد. حافظه رم دستگاه به عنوان یک نکته معمول در گوشی‌های اندروید Go، یک گیگابایت بوده و هشت گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

در زمینه دوربین، در بخش پشتی این مدل از یک دوربین 5 مگاپیکسلی ساده استفاده شده و بر بالای صفحه‌نمایش نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر دیده می‌شود. ظرفیت باتری گوشی تنها 2,000mAh است اما با وجود اندازه کوچک صفحه‌نمایش، عملا به دلیل کم‌مصرف نبودن پردازنده احتمالا دوام چندان بالائی را برای این مدل به همراه نخواهد آورد.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

آلکاتل 1C در زمینه ارتباطی حداکثر از 3G پشتیبانی می‌کند و نبود 4G در آن به احتمال قریب به یقین برای به حداقل رسانده هزینه‌های ساخت دستگاه انجام شده است. سیستم‌عامل گوشی نسخه 8.1 اندروید Oreo نسخه Go بوده که با وجود مشخصات سخت‌افزاری ضعیف دستگاه، مشکلی برای اجرای روان برنامه‌های مخصوص این سیستم‌عامل نخواهد داشت. آلکاتل 1C ظاهرا قرار است در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی با قیمتی کمتر از 70 یورو به بازار ارائه شود که از متوسط قیمت دیگر گوشی‌های این سری نیز تا حدودی ارزان‌تر خواهد بود.

آلکاتل 1X: یک تجربه ارزان‌قیمت

شرایط در آلکاتل 1X نسخه 2019 در مقایسه با 1C کاملا با بهبود روبرو می‌شود؛ رزولوشون HD+ یا 720×1440 پیکسلی صفحه‌نمایش در این مدل با اینکه نسبت به 1C بدون تغییر باقی می‌ماند اما اندازه آن به 5.5 اینچ افزایش می‌یابد که ابعاد کاملا مناسبی با توجه به قیمت دستگاه به حساب می‌آید. تغییر بزرگ دیگر در زمینه پردازشی به وقوع پیوسته که چیپ‌ست مدیاتک MT6739 با 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی ARM A53 جایگزین هسته‌های ضعیف ARM A7 مدل پیشین شده است. حافظه رم و حافظه داخلی گوشی نیز دو برابر شده و به ترتیب به 2 و 16 گیگابایت ارتقاء یافته‌اند. این مدل به اسلات حافظه microSD نیز مجهز است که با کمک آن می‌توان حافظه داخلی دستگاه را تا 128 گیگابایت دیگر ارتقاء بخشید.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

آلکاتل 1X در بخش پشتی به دو دوربین که به صورت عمودی در مرکز بخش بالائی قرار گرفته‌اند مجهز شده که دوربین اصلی در این بخش یک نمونه 13 مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار بوده و دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر تنها برای تعیین عمق میدان و افکت بوکه به کار می‌آید. برای برداشت تصاویر سلفی در این گوشی نیز می‌توان از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کرد که ظاهرا از تشخیص چهره برای بازگشائی قفل صفحه‌نمایش نیز پشتیبانی می‌کند. یک تغییر مهم دیگر در آلکاتل 1X جدید به حضور سنسور اثر انگشت تعلق دارد که در بخش پشتی و پائین‌تر از دوربین‌های دوگانه و فلش LED قرار گرفته است.

Introducing Alcatel 1X and Alcatel 1C

ظرفیت باتری در آلکاتل 1X به 3,000mAh افزایش یافته و امکان دسترسی به شبکه‌های پر سرعت 4G‌ نیز برای این مدل وجود دارد. آلکاتل 1X با نسخه اصلی اندروید 8.1 و در دو رنگ مشکی و آبی با قیمتی کمتر از 120 یورو در سه‌ماه اول سال 2019 به بازارهای آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا ارائه خواهد شد.  

منبع : Alcatel