معرفی Enjoy 9 – عقب‌نشینی هواوی با پیکسل‌های کمتر، چیپ‌ستی ضعیف‌تر و حذف سنسور اثر انگشت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/9/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Huawei Enjoy 9 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی هواوی در روز دوشنبه 10 دسامبر 2018 (19 آذر 1397) از تولید جدیدترین اسمارت‌فون خود در سری Enjoy با نام Enjoy 9 خبر داد. البته قبلا تصاویری از این گوشی توسط TENAA به بیرون درز کرده بود. گوشی‌های سری Enjoy اسمارت‌فون‌های میان‌رده‌ای هستند که به طور اختصاصی در بازار چین عرضه شده و در صورت صادر شدن به خارج از این کشور، عمدتا با عنوان سری Y شناخته می‌شوند، درست مثل همین گوشی که در صورت ورود به بازارهای غربی (Y7 Prime (2019 نامیده خواهد شد. جالب است بدانید Enjoy 9 در واقع نسخه کوچک‌تر و البته ضعیف‌ترِ Enjoy 9 Plus (یا Y9 2019) است که در ماه اکتبر معرفی شده بود. در ادامه بیشتر با مشخصات این گوشی آشنا می‌شویم.

Introducing Huawei Enjoy 9

گوشی هوشمند Enjoy 9 در ابعاد 8.1×76.91×158.92 طراحی شده و حدود 168 گرم وزن دارد. نمایشگر 6.26 اینچی این گوشی از جنس پنل‌های ال‌سی‌دی با فناوری IPS بوده و رزولوشن HD+ (معادل 1520×720 پیکسل) دارد که در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی نسخه پلاس و رزولوشن FHD+ آن، افت قابل ملاحظه‌ای کرده است. شاید تنها نقطه قوت نمایشگر Enjoy 9 نسبت به ورژن پلاس خود، ناچ کوچک‌تر آن باشد که تجربه دیداری بهتری را برای کاربر فراهم می‌کند. همین بریدگی بالای صفحه، به اضافه حاشیه نسبتا ضخیمی که در پایین صفحه در بردارنده نام HUAWEI است، مانع از آن می‌شود که Enjoy 9 را فول‌اسکرین تلقی کنیم (البته از یک میان‌رده با قیمت پایین، چنین انتظاری هم نمی‌رود). ناگفته نماند، نمایشگر این گوشی با شیشه‌ای 2.5 بعدی محافظت می‌شود.

Introducing Huawei Enjoy 9

استفاده از چیپ‌ست میان‌رده و تقریبا قدیمی اسنپ‌دراگون 450 دلیل دیگری‌ست که نشان از پس‌رفت این مدل در قیاس با Enjoy 9 Plus (مجهز به Kirin 710) دارد. تقریبا یک سال است که اسنپ‌دراگون 450 (با 8 هسته پردازشی و حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) به عنوان نسخه ارزان‌تری از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون 625 وارد بازار شده، اما به کارگیری اسنپ‌دراگون 450 توسط هواوی کمی جای تعجب دارد، زیرا شرکت می‌توانست از Kirin 659 – که حداقل روی کاغذ گزینه بهتری نشان داده و محصول های‌سیلیکون (از زیرمجموعه‌های هواوی) است – استفاده کند. بد نیست بدانید، به تجربه ثابت شده، آن دسته از اسمارت‌فون‌های هواوی که به چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون مجهز می‌شوند، معمولا از پشتیبانی نرم‌افزاری خیلی خوبی بهره‌مند نمی‌شوند.

از لحاظ پیکربندی، Enjoy 9 در دو مدل به تولید می‌رسد؛ مدل پایه 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی داشته و مدل پیشرفته نیز در کنار 4 گیگابایت RAM، از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است. در هر دو مدل، با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

Introducing Huawei Enjoy 9

در پشت دستگاه مجموعه دوربینی دوگانه متشکل از یک دوربین 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8) و یک دوربین اندازه‌گیری عمق 2 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.4) به چشم می‌خورد که به شکل عمودی روی هم قرار گرفته و در پایین آنها، یک فلش ال‌ای‌دی جای گرفته است. برخی قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی، از جمله حالت بوکه، حالت زیبایی، تشخیص منظره هوشمند و ... در این دوربین فعالند. یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.0) نیز وظیفه گرفتن سلفی را بر عهده دارد.

Enjoy 9 یک اسمارت‌فون دو سیم‌کارته است که با توجه به اختصاصی بودن اسلات میکرو اس‌دی، می‌توان در کنار ارتقای حافظه از دو سیم‌کارت به صورت همزمان استفاده کرد. وای-فای 802. 11b/g/n، سیستم‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou، بلوتوث نسخه 4.2 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی برشمرده شده‌اند. پشتیبانی نکردن از سنسور ژیروسکوپ توسط هواوی تأیید شده اما پورت USB Type-C و NFC مسائلی‌ست که به آن پرداخته نشده است.

Introducing Huawei Enjoy 9

علی‌رغم رواج یافتن اندروید Pie، سیستم‌عامل این دستگاه هنوز نسخه 8.1 اندروید اوریو بوده که پوسته‌ای از EMUI 8.2 آن را با دستخوش تغییرات کرده است. ظرفیت باتری این گوشی 4,000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده که برای چنین دیوایسی قابل‌قبول به نظر می‌رسد. البته پشتیبانی نکردن از شارژ سریع از نکات منفی آن محسوب می‌شود. اما بدون شک، بیشترین عقب‌نشینی Enjoy 9 در حذف سنسور اثر انگشت آن است. به گفته برخی کارشناسان، سیستم تشخیص چهره‌ای که هواوی در این دیوایس تدارک دیده، از امنیت کافی برخوردار نبوده و لذا کاربر برای قفل‌گشایی گوشی بهتر است از همان شیوه قدیمی کشیدن الگو یا رمز عبور استفاده کند.

Introducing Huawei Enjoy 9

اسمارت‌فون Huawei Enjoy 9 در دو رنگ ثابت مشکی و قرمز و دو رنگ ترکیبی سبز/آبی (Aurora blue) و بنفش/ارغوانی (Aurora violet) به تولید می‌رسد که رنگ‌پردازی پلکانی در این دو مدل‌، به زیبایی گوشی خواهد افزود.

Introducing Huawei Enjoy 9

فروش این دیوایس از تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) با قیمت پایه 999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 145 دلار) در چین آغاز شده، اما عرضه Enjoy 9 در بازارهای خارج از چین، هنوز قطعی نیست. با توجه به قیمت ذکرشده، می‌توان گفت این گوشی بهترین گزینه برای خرید یک اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه نبوده و با این قیمت می‌توان مشخصات بالاتری را در بازار پیدا کرد.  

منبع : Vmall