Samsung W2019 تاشوی پرچمدار بازار چین

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/21        نویسنده: آرش افراسیابی

واحد خبر mobile.ir : در حالی‌که تب ساخت گوشی‌های داری صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر و خم‌شونده (bendable) این روزها به شدت بالا گرفته و سامسونگ چند روز پیش نمونه اولیه فناوری تازه‌ای در این زمینه را با نام Infinity Flex Display به نمایش گذاشت، رده سابقا محبوب تاشو (flip یا Clamshell) نیز هنوز طرفدارانی را به‌خصوص در بین کاربران لوکس با بودجه آزاد داشته و سامسونگ با شناسائی این نیاز هر سال گوشی‌ جدیدی را با امکاناتی در سطح پرچمداران، به این کلاس ارائه می‌کند. W2019 جدیدترین دستپخت سامسونگ برای این رده است که چند روز پیش به صورت رسمی به نمایش گذاشته شد. W2019 تنها برای بازار چین معرفی شده و مثل مدل قبلی قیمت بسیار بالائی دارد.

Introducing Samsung W2019

تا پیش از فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و ظهور اندروید و iOS، گوشی‌های موبایل به شکل و فرم‌های مختلفی ساخته می‌شدند که از آن جمله باید به فرم کشوئی، تاشو و حتی چرخان اشاره کرد و گوشی‌های ساده و اصطلاحا candy bar در بین این فرم‌های مختلف چندان محبوب و جالب‌توجه به نظر نمی‌رسیدند. با معرفی اندروید و آیفون‌های اپل و حذف یک‌باره صفحه‌کلیدهای فیزیکی، بخش بزرگی از قسمت روی گوشی به صفحه‌نمایش تعلق پیدا کرد و ناخودآگاه تمامی فرم‌های فانتزی ساخت موبایل در عرض دو تا سه سال به دست فراموشی سپرده شدند. در طی این سال‌ها اما پیشرفت همه‌جانبه در امکانات سخت‌افزاری و بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش‌‌ها، منجر به ایجاد تنوع در شکل ظاهری گوشی‌های موبایل نشد و به‌تدریج تولیدات همه شرکت به هم شباهت پیدا کرد. از سوی دیگر افزایش قیمت قطعات در طی یکی دو سال اخیر و طولانی‌تر شدن چرخه تعویض گوشی‌های موبایل به رکود و افت مشهودی در این بازار دامن زد که برای نمونه طبق گزارش IDC از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم سال 2018، تعداد کل اسمارت‌فون‌های عرضه شده در این نوبت برای سومین فصل پیاپی با کاهش روبرو شد.

در این شرایط، تغییر در طراحی و شکل‌ ظاهری گوشی‌های موبایل یکی از راه‌کارهای سازندگان برای ترغیب خریداران محسوب می‌شود که گوشی‌های خم‌شونده دارای صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر یکی از پروژه مطرح‌ در این زمینه است. شرکت سامسونگ با وجود حرکت رو به جلو در این زمینه و ارائه اولین فناوری عملی برای ساخت اسمارت‌فونی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، هر ساله گوشی‌های خاصی را نیز در سری W به بازار ارائه می‌کند که از لحاظ امکانات با پرچمداران این برند قابل مقایسه است اما با ارائه در فرم flip یا تاشو، ظاهری کاملا کلاسیک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Introducing Samsung W2019

W2019 مثل مدل قبلی این خانواده، اسمارت‌فون ظریف و باریکی نیست و با وجود آنکه طول و عرض 132.9 و 63.4 میلی‌متری آن کاملا کوچک می‌نماید اما ضخامت 17.3 میلی‌متری دستگاه از برخی لپ‌تاپ‌های امروزی نیز بیشتر بوده و وزن 257 گرمی آن نیز از نوت9 غول‌آسای 6.4 اینچی نیز بیش از 50 گرم بیشتر است. در مقابل این ضخامت و وزن بالا اما با دیوایس منحصر به فردی روبرو می‌شویم که نمونه دومی از آن در تولیدات هیچ‌یک از بزرگان دنیای موبایل وجود ندارد؛ بدنه گوشی طبق انتظار ترکیبی از شیشه و فلز است و در هریک از دو قسمت روئی و درونی گوشی یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ 4.2 اینچی دیده می‌شود.

Introducing Samsung W2019

طراحی گوشی هنرمندانه و با زیبائی تمام انجام شده و استفاده از کناره‌های تخت و سیستم ماشین‌کاری نانو، جلوه ویژه‌ای را به آن بخشیده است. سامسونگ این مدل را یازدهمین نسل این سری معرفی می‌کند و این واقعیت در پشت دستگاه و در قسمت بالائی حک شده است. دکمه اختصاصی دسترسی به Bixby و سنسور اثر انگشت در کنار‌های گوشی قرار گرفته‌اند که این آخری در W2018 در پشت دستگاه قرار داشت. اما ظاهرا در اینجا راحتی بیشتری را ارائه می‌کند.

هر دو صفحه‌نمایش این مدل، 4.2 اینچی با فناوری ساخت Super AMOLED و با رزولوشن فول اچ‌دی (1080×1920 پیکسل) هستند که مثل یک گوشی کلاسیک واقعی از نسبت 16:9 بهره می‌برند. این صفحه‌نمایش‌های لمسی تفاوتی نسبت به مدل سال قبل یعنی W2018 ندارند و همچنان تعادل نسبتا مناسبی را بین اندازه صفحه‌نمایش و ابعاد و وزن گوشی ارائه می‌کنند. در زیر صفحه‌نمایش خارجی دکمه لمسی اندروید به چشم می‌خورند اما صفحه‌نمایش داخلی این کلیدها را به صورت فشاری به صفحه‌کلید فیزیکی منتقل کرده است.

Introducing Samsung W2019

پردازش در W2019 مثل یک پرچمدار واقعی با Snapdragon 845 انجام می‌شود و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 512 گیگابایت دیگر) دارد. W2019 یک گوشی دو سیم‌کارته است اما از بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه جانبی باید تنها یکی را انتخاب کرد.

Introducing Samsung W2019

دوربین‌های بخش پشتی، یکی از جذابیت‌های اصلی W2019 را تشکیل می‌دهند که به طور کامل از Galaxy S9+ به عاریت گرفته شده‌اند؛ در بخش پشتی گوشی دو دوربین 12 مگاپیکسلی در کنار هم به صورت افقی قرار دارند که دوربین اصلی در این میان دارای دیافراگم لنز متغیر (f/1.5 یا f/2.4) است و دوربین تله‌فتوی دوم نیز با f/2.4 تا دو برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد. طبق انتظار حداکثر وضوح برداشت ویدئوی این مجموعه 4K با 60 فریم در ثانیه است و اسلوموشن جذاب 960 فریم در ثانیه‌ای (در وضوح HD) و 240 فریم در ثانیه‌ای (در وضوح فول اچ‌دی) نیز مثل پرچمداران اخیر سامسونگ برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی گوشی اما نکته خاصی را ارائه نمی‌کند و یک 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار است.

Introducing Samsung W2019

ظرفیت باتری گوشی به عنوان یک ارتقاء مهم نسبت به سال قبل از 2,300mAh حالا به 3,070mAh افزایش پیدا کرده که به گفته سامسونگ برای 85 ساعت کارکرد در حالت Stand-by و 280 ساعت در همین حالت با خاموش بودن هشدار صفحه‌نمایش خارجی، دوام خواهد داشت. این باتری از طریق پورت USB-C شارژ شده و به احتمال قریب به یقین، شارژ سریع نیز برای آن ارائه می‌شود.

Introducing Samsung W2019

سامسونگ W2019 در حال حاضر به صورت اختصاصی از طریق China Unicom در کشور چین عرضه شده و ممکن است در آینده به برخی کشورهای دیگر نیز به صورت محدود ارائه شود. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 8.1 اندروید Oreo بوده و در دو رنگ زر-گلد و خاکستری پلاتینیوم با قیمت بسیار گزاف 18,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 2,728 دلار) از 11 نوامبر (20 آبان 1397) در دسترس قرار گرفته است.  

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا