معرفی ساعت Watch GT و دستبند Band 3 Pro – پوشیدنی‌های جدید هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، Huawei Watch GT ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : در این برهه از زمان که از یک سو اپل‌واچ بر دنیای ساعت‌های هوشمند حکمرانی کرده و از سوی دیگر سیستم عامل Wear OS گوگل به شدت در حال رقابت و گرفتن بازار است، شاید طراحی و عرضه یک اسمارت‌واچ جدید ایده جسورانه و در عین حال ریسک‌داری به نظر برسد. اما ظاهرا هواوی این ریسک را قبول کرده است. کمپانی هواوی در روز سه‌شنبه 16 اکتبر 2018 (24 مهر 1397) در کنار معرفی پرچمدارهای سری Mate 20، از یک ساعت هوشمند جدید با نام Huawei Watch GT نیز پرده برداشت. البته این تنها محصول پوشیدنی جدید هواوی نبوده و این کمپانی چینی از طراحی و تولید یک دستبند سلامتی با نام Huawei Band 3 Pro نیز خبر داد. در ادامه بیشتر با این دو محصول آشنا می‌شویم.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

Huawei Watch GT

بدنه گرد این ساعت، ابعادی برابر با 10.6×46.5×46.5 میلی‌متر داشته و بدون بند حدود 46 گرم وزن دارد. ضخامت نسبتا کم این محصول، آن را از ساعت‌های زمختی مثل گلکسی واچ سامسونگ متمایز می‌کند. Watch GT با طراحی شکیل و کلاسیک خود، بسیار جذاب است. بدنه آن از استیل ضدزنگ 316L بوده و فریم سرامیکی که روی بدنه آن قرار گرفته، نمایشگر ساعت را احاطه کرده است. نمایشگر 1.39 اینچی این ساعت رزولوشنی معادل 454×454 پیکسل داشته که تراکم پیکسلی 326ppi را به دست می‌دهد. این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و با پوششی از جنس DLC (کربن شبه الماس) محافظت می‌شود. به گفته هواوی، ترکیب استیل، سرامیک و DLC، این ساعت را در برابر ضربه مقاوم کرده است. ناگفته نماند، در سمت راست بدنه 2 دسته کوک نسبتا بزرگ قرار دارد که کاربر برای تعامل با سیستم‌عامل می‌تواند از آنها استفاده کند.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

هواوی در ساخت این ساعت دو هدف عمده را دنبال می‌کند: یکی خلق اسمارت‌واچ با ظاهر یک ساعت عادی و دیگری افزایش طول عمر باتری. در نگاه اول شاید Watch GT مثل سایر اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS به نظر بیاید، اما حقیقت آن است که این ساعت از سیستم‌عاملی متفاوت بهره می‌برد. هواوی در ساخت Watch GT از سیستم‌عاملی اختصاصی با نام LiteOS بهره گرفته است.

به گفته برخی کارشناسان، هواوی در ساخت این محصول رویکرد جالبی را اتخاذ کرده، به این ترتیب که Watch GT در واقع یک ساعت نیمه-هوشمند بوده و عملا یک دستبند ردیاب سلامت است که در شکل و ظاهر یک ساعت هوشمند طراحی شده است. البته در مقایسه با Wear OS چیز زیادی را از دست نمی‌دهید؛ Watch GT می‌تواند نوتیفیکین‌های گوشی را دریافت کند و بسیاری از قابلیت‌های دیگر سیستم‌عامل‌ها – مثل ردیابی تمرین‌ها و واچ‌فیس‌های سفارشی – در اینجا هم به چشم می‌خورند.

مثل ساعت Huawei Fit، این ساعت جدید هم از سنسور ضربان قلب برخوردار است که در قالب 6 چراغ ال‌ای‌دی کوچک در پشت ساعت قرار گرفته‌اند. هواوی مدعی شده که تکنولوژی انحصاری این شرکت در مانیتورینگ ضربان قلب (موسوم به Huawei TruSeen 3.0) با بهره‌گیری از یک الگوریتم خودآموز، ردیابی ضربان قلب را با بازدهی و دقت بیشتری انجام می‌دهد. به این ترتیب که اگر موقعیت قرار گرفتن ساعت روی مچ دست برای اندازه‌گیری ضربان قلب ایده‌آل نباشد، Watch GT این مسأله را تشخیص می‌دهد.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

هواوی از چیپ‌ست مورد استفاده در Watch GT نامی نبرده، اما برخی منابع احتمال می‌دهند که در این دیوایس از چیپ‌ستی بر مبنای معماری پردازنده‌های Cortex-M4 (محصول ARM) استفاده شده و آن چیزی نیست جز یک معماری دو تراشه‌ای: یک تراشه با سرعت پایین برای انجام کارهای سبک و تراشه‌ای قدرتمندتر برای تأمین تسک‌های سنگین. به لطف وجود هوش مصنوعی، Watch GT می‌تواند بسته به نوع کاری که در حال انجام است، بین این دو تراشه جابجا شود تا ضمن ارائه عملکرد بهتر، در مصرف باتری هم صرفه‌جویی شود.

شاید مهم‌ترین برتری این ساعت نسبت به همتایانش، در عمر باتری آن باشد. در صورت استفاده معمولی – که در آن ردیاب ضربان قلب فعال بوده و کاربر در هفته 90 دقیقه به تمرین‌های ورزشی می‌پردازد – باتری Watch GT به گفته شرکت سازنده به راحتی تا 2 هفته دوام می‌آورد. اما اگر ردیاب ضربان قلب را غیرفعال کرده و فقط به دریافت پیام و تماس اکتفا کنیم، عمر باتری طبق ادعای هواوی تا 30 روز هم خواهد رسید. البته اگر مانیتورینگ ضربان قلب و GPS روشن بوده و ردیاب تمرین‌های ورزشی نیز دائما فعال باشد، عمر باتری به بیش از 22 ساعت نخواهد رسید. لازم به ذکر است، Watch GT علاوه بر GPS، از سامانه‌های ناوبری Glonass و Galileo نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به مقاومت Watch GT در برابر فشار 5 اتمسفر، این ساعت تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم بوده و لذا گزینه مناسبی برای استفاده توسط شناگران است. به گفته هواوی، Watch GT ضمن تشخیص و بهبود حرکات دست و پای شناگر، در پایان جلسه شنا به طور خودکار نمره SWOLF شناگر را نیز اعلام می‌کند (باید توجه داشت که بند چرمی برای شنا کردن مناسب نیست). وجود فشارسنج، ارتفاع‌سنج و قطب‌نما، کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی را با این ساعت آسان‌تر می‌کند. جالب اینجاست که Watch GT برای دوچرخه‌سواری هم برنامه داشته و با اندازه‌گیری میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب، مسافت و سرعت، دوچرخه‌سواران را کمک می‌کند.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

مثل برخی از ساعت‌های هوشمند صاحب‌نام، Watch GT نیز برنامه منسجمی را برای تنظیم خواب کاربر ارائه کرده است. طبق ادعای هواوی، در یک مطالعه مشترک با مرکز CDB در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، برنامه‌ ردیابی برای هر چرخه از خواب تدارک دیده شده است. این فناوری – که هواوی آن را Huawei TruSleep 2.0 نامیده – با شناسایی مشکلات شایع خواب، می‌تواند برای بهبود خواب افراد بیش از 200 پیشنهاد مؤثر ارائه کند.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

16 مگابایت RAM و 128 مگابایت حافظه داخلی برای Watch GT در نظر گرفته شده است. وای-فای در این ساعت پیش‌بینی نشده و بلوتوث نسخه 4.2 تنها گزینه ارتباطی آن است. پشتیبانی از NFC نیز از دیگر امکانات آن برشمرده شده است. این ساعت با گوشی‌های اندرویدی (ورژن 4.4 و بالاتر) و i-Deviceهای مجهز به iOS 9 و بالاتر سازگار است. Watch GT در دو مدل اسپورت و کلاسیک به تولید خواهد رسید که به گفته برخی منابع، به‌ترتیب 199 و 249 یورو قیمت خواهند داشت. زمان عرضه این محصول، هنوز مشخص نیست.

Huawei Band 3 Pro

همانطور که در ابتدای خبر هم گفته شد، دیگر محصول جدید هواوی که در 16 اکتبر معرفی شد، یک دستبند سلامتی با نام Band 3 Pro است. این دیوایس پوشیدنی با ابعاد 11×19×45 میلی‌متر و وزن حدودا 25 گرم، به طور اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام طراحی شده است. صفحه نمایش رنگی و لمسی آن (از نوع AMOLED) اندازه‌ای برابر با 0.95 اینچ داشته و رزولوشن آن برابر با 120×240 پیکسل است. 2.5 بعدی بودن شیشه نمایشگر زیبایی خاصی به آن بخشیده و فریم فلزی، در کنار انحنای ارگونومیک بدنه و بند‌های نرم سیلیکونی، زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

Band 3 Pro مجهز به GPS بوده و تا 7 ساعت مداوم می‌توان از GPS آن استفاده کرد. لذا این دستگاه برای دویدن در مسافت‌های طولانی مناسب بوده و با استفاده از کمیت‌هایی مثل حداکثر اکسیژن مصرفی و زمان‌های ریکاوری، می‌توان به ارزشیابی تأثیر تمرین پرداخت. با توجه به مقاومت Band 3 Pro تا 5 اتمسفر فشار، منعی برای استفاده در هنگام شنا نبوده و محاسبه نمره SWOLF توسط این دستگاه هم انجام می‌شود. ناگفته نماند، همان برنامه تنظیم خواب در ساعت Watch GT، در این دیوایس نیز فعال است.

باتری Band 3 Pro ظرفیتی معادل 100 میلی‌آمپر ساعت داشته و شارژ کامل آن (تحت دمای 25 درجه)، در حدود 100 دقیقه زمان می‌برد. ظاهرا با یک بار شارژ، باتری دستگاه تا 20 روز در حالت معمولی و یک ماه کامل در حالت استندبای دوام خواهد داشت. از دیگر مشخصات این دستبند، می‌توان به ریزپردازنده Applo 3، یک مگابایت حافظه داخلی، 384 کیلوبایت RAM و بلوتوث نسخه 4.2 اشاره کرد. با اتصال بلوتوثی Band 3 Pro به گوشی هوشمند خود می‌توانید تماس‌های ورودی را روی صفحه این دستبند مشاهده و در صورت نیاز، تماس را رد کنید. همچنین می‌توان به عنوان تایمر عکس و ریموت نیز از این دیوایس استفاده کرد.

Introducing Huawei Watch GT Smartwatch and Band 3 pro Fitness Tracker

دستبند سلامتی Huawei Band 3 Pro در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به تولید می‌رسد. قیمت و زمان ورود این محصول به بازار هنوز از سوی هواوی اعلام نشده، اما به گفته برخی منابع قیمت آن 99 یورو خواهد بود.  

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا