معرفی Palm phone – گوشی کوچکی با صفحه‌نمایش 3.3 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/25        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، پالم Palm

واحد خبر mobile.ir : پالم که تا حدود 8 سال پیش یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید دستیار دیجیتال شخصی (یا PDA) و گوشی‌ هوشمند بود، به تازگی محصول جدیدی را به بازار محصولات هوشمند معرفی کرده است. البته شاید نام این برند برای کاربران امروزی چندان آشنا نباشد، اما برخی گوشی‌های قدیمی این شرکت همچون Palm Pre و Palm Pixi در زمان خود به محبوبیت قابل توجهی دست یافته بودند. به علاوه، گوشی Palm Pre Plus هم در نظرسنجی سایت ZDNet در سال 2010 در فهرست 10 گوشی برتر قرار گرفت. اما علی‌رغم استقبال کاربران از گوشی‌های Palm، محصولات این شرکت به سبب فراگیر شدن گوشی‌های آیفون و اسمارت‌فون‌های اندرویدی به تدریج بازار را به رقبای خود واگذار کردند.

Introducing Palm Phone

در سال 2010، شرکت HP اعلام کرد که Palm را با مبلغ 1.2 میلیارد دلار خریداری کرده است و در ادامه در سال 2015، کمپانی TCL از توافق‌نامه‌ای با HP برای دست‌یابی به دارایی‌‌های معنوی و مالکیت فکری Palm خبر داد. در راستای همین تغییرات مالکیت، سال گذشته شرکت استارت‌آپی مستقر در سان‌ فرانسیسکو حق استفاده از نام Palm را از TCL خریداری و با همکاری این شرکت، نخستین محصول خود را با نام Palm phone به بازار معرفی کرده است. هدف تولیدکنندگان Plam phone آن بوده که «افراد را از پرداختن بیش از حد به فناوری باز دارند و آن‌ها را به زندگی باز گردانند.»

Introducing Palm Phone

در روزگاری که اندازه‌ گوشی‌های هوشمند روز‌به‌روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد طراحی مینی‌مالیستی Palm phone بتواند برای کاربران مطلوبیت جدیدی ایجاد کند. Palm phone گوشی کوچکی است که در دسته ultra mobileها قرار می‌گیرد و برای مواقعی کاربرد دارد که کاربر نمی‌خواهد از اسمارت‌فون بزرگ استفاده کند. مثلا در هنگام فعالیت‌های ورزشی یا ماجراجویانه کاربر قادر است از این محصول به عنوان گوشی کمکی استفاده کند. البته با کمک این گوشی می‌توان تمام کارهای قابل انجام با اسمارت‌فون‌های معمول را انجام داد. کاربرد این گوشی حتی از جهاتی قابل مقایسه با ساعت‌های هوشمند است که برای انجام برخی کارها نیاز به اسمارت‌فون دارند.

Palm این گوشی را به صورت lock و منحصرا با اپراتور Verizon عرضه خواهد کرد، اما اعلام کرده که با دیگر اپراتورها هم برای عرضه محصول جدید خود در حال گفت‌وگو است. این محصول با استفاده از قابلیت NumberShare اپراتور Verizon به سایر دستگاه‌های کاربر متصل خواهد شد. در صورت دریافت کردن پیام کوتاه، اسمارت‌فون اصلی و Palm phone هر دو این پیام را دریافت خواهند کرد. فرایندی که مشابه عملکرد اپل‌واچ سری 3 و اپل واچ سری 4 با قابلیت اتصال cellular است.

Introducing Palm Phone

کارشناسانی که Palm phone را از نزدیک دیده‌اند، آن را یک آیفون 10 کوچک توصیف کردهاند. بدنه پشتی و رویی این گوشی به رنگ مشکی و فریم و قاب پیرامون دوربین آن در دو رنگ طلایی و تیتانیومی (titanium) طراحی شده است. جالب آن که Palm phone تنها از یک دکمه Power برخوردار است که برای فراخوانی Google Assistant یا استفاده از دوربین قابل برنامه‌ریزی است.

این گوشی با اندازه‌های 96.6x50.6x7.4 میلی‌متر، تنها کمی از یک کارت بانکی بزرگ‌تر است و صرفا 62.5 گرم وزن دارد. Plam Phone به راحتی در جیب لباس جای می‌گیرد و کوچکی آن یادآور برخی موبایل‌های قدیمی است.

بدنه پشتی و جلویی محصول جدید شرکت Palm با شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس پوشانده شده که نسخه آن به طور رسمی اعلام نشده است؛ اما منابع خبری از Gorilla Glass 3 به عنوان پوشش محافظ محصول جدید یاد کرده‌اند. به علاوه، Palm phone با استاندارد مقاومتی IP68 ارائه می‌شود که امکان غوطه‌وری در آبی به عمق 1.5 متر را به مدت 30 دقیقه فراهم می‌سازد.

برای ساخت صفحه‌نمایش 3.3 اینچی این گوشی از پنل LCD استفاده شده است که با توجه به رزولوشن HD، تراکم پیکسلی 445ppi را به کاربر ارائه خواهد کرد. اگر چه این صفحه‌نمایش برای چک کردن اطلاعات و ارسال پیام مناسب است، اما طبیعتا دیدن کلیپ‌ و فیلم یا بازی با آن چندان جالب توجه نخواهد بود.

Introducing Palm Phone

Palm phone از نظر پردازشی از پروسسور اسنپ‌دراگون 435 بهره می‌برد که به طور معمول در گوشی‌های رده پایین شاهد آن هستیم. این تراشه 28 نانومتری از 8 هسته پردازشی منطبق بر معماری پردازنده‌های 64 بیتی Cortex A53 با حداکثر سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز تشکیل شده است. وجود 3 گیگابایت رم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی (بدون امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی) از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. البته با توجه به کوچک بودن این گوشی و کارکردی که از آن انتظار می‌رود، به نظر می‌رسد اسنپ‌دراگون 435 بتواند پاسخگوی نیازهای کاربر باشد.

Palm phone از دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به فلش در پشت دستگاه بهره می‌برد و همچنین دوربینی با وضوح 8 مگاپیکسل نیز به عنوان دوربین سلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Palm Phone

با آن که این گوشی از حسگر اثر انگشت برخوردار نیست، قابلیتی برای گشودن قفل از طریق تشخیص چهره برای آن در نظر گرفته شده که از طریق دوربین سلفی عمل می‌کند. هرچند در خصوص امنیت این شیوه در Palm phone نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت، اما کارشناسان فناوری عقیده دارند که استفاده از PIN در مجموع امنیت بیشتری را به دنبال خواهد داشت!

با توجه به کوچک بودن Palm phone، محلی برای قرارگیری جک هدفون یا امکان شارژ بی‌سیم در آن وجود ندارد. به علاوه، این گوشی از یک باتری غیر قابل تعویض 800 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که بنا بر اعلام شرکت سازنده، با وجود کوچکی به مدت یک روز کامل پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. شارژ این باتری از طریق درگاه USB-C امکان‌پذیر است و در مدت 31 دقیقه 50 درصد از ظرفیت باتری و در 68 دقیقه، تمام ظرفیت باتری به طور کامل شارژ خواهد شد.

نسخه کاملی از اندروید 8.1 روی این گوشی نصب شده است و می‌توان تمام اپ‌های مورد نیاز را از گوگل پلی استور برای آن دانلود کرد. البته برخی تغییرات نرم‌افزاری روی نسخه 8.1 اندروید صورت گرفته تا بتواند روی صفحه‌نمایش کوچک این گوشی عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر چه Palm phone با آیفون‌های اپل هم کار می‌کند، اما از آنجا که مجهز به پلتفرم اندروید است، کاربر به اپ‌های اختصاصی اپل همچون FaceTime یا iMessage دسترسی نخواهد داشت.

Introducing Palm Phone

گفتنی است که قابلیتی تحت عنوان Life Mode به منظور کاهش استفاده از موبایل برای این گوشی در نظر گرفته شده است. پس از فعال شدن این حالت، notificationها و حتی رادیوی گوشی خاموش و وضعیت ذخیره باتری فعال می‌شود. البته در این حالت، همچنان می‌توان به کارهایی همچون پخش موسیقی پرداخت.

از امکانات ارتباطی این اسمارت‌فون می‌توان به نسخه 4.2 بلوتوث کم‌مصرف، 4G LTE، وای‌فای b/g/n با یک باند 2.4 گیگاهرتزی و همچنین ماهواره‌ مسیریابی GPS/Glonass اشاره کرد.

Palm phone بناست در ماه نوامبر با قیمت 349.99 دلار به طور رسمی عرضه شود. 

منبع : Palm


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا