برتری دقت لمسی صفحه نمایش آیفون اپل در مقابل Nexus One گوگل، Droid موتورولا و Droid Eris اچ تی سی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/10/20
برچسب‌ها : صفحه نمایش لمسی Touch Screen ، آزمون Test ، آیفون iPhone ، Apple iPhone ، Apple iPhone 3G ، Apple iPhone 3GS ، Motorola MILESTONE-DROID ، HTC Google Nexus One ، اپل Apple ، اچ تی سی HTC ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : آزمون ساده ای که توسط آزمایشگاه های گروه توسعه MOTO و تنها با استفاده از یک برنامه ترسیم انجام شده حاکی از برتری دقت لمسی صفحه نمایش گوشی آیفون اپل در برابر گوشی های Nexus One گوگل، Droid موتورولا و  Droid Eris اچ تی سی است.

هرچند این شرکت معمولاً از وسایل آزمون پیشرفته ای برای تست نمودن میزان دقت صفحات نمایش لمسی استفاده می کند، اما در آزمون اخیر با بکارگیری روشی که همه قادر به انجام آن هستند میزان دقت صفحات نمایش لمسی تعدادی از گوشی های مطرح را با یکدیگر مقایسه نموده. در این آزمون شما در یک برنامه ترسیم بوسیله حرکت آهسته انگشت اقدام به رسم خطوط مستقیم می نمائید. اگر خطوط حاصل مستقیم و بدون اعوجاج بود نشان می دهد که دقت  صفحه نمایش لمسی شما بالا است، اما اگر خطوط ترسیم شده دارای اعوجاج و یا  پله پله ای بود نشان دهنده دقت پائین صفحه نمایش لمسی گوشی شما است.

البته ذکر این نکته ضروریست که تلفیقی از اجزاء سخت افزاری و الگوریتم های نرم افزاری و نیز طراحی واسط کاربر می تواند بر روی دقت لمسی صفحات نمایش لمسی تأثیر گذار باشد. همچنین حتی در مورد یک گوشی واحد، میزان فشار حاصل از لمس توسط انگشت و نیز بخشی از انگشت که بر روی صفحه نمایش قرار دارد می تواند بر روی نتیجه مؤثر باشد. علاوه بر این در آزمون های انجام شده اگر خطوط به سرعت ترسیم گردند نتیجه معمولاً فاقد اعوجاج است زیرا در این حالت تنها از چند نقطه نمونه برداری می شود و گوشی از درونیابی بین نقاط برای یافتن مسیر حرکت انگشت استفاده خواهد کرد. بنابراین لازم است که ترسیم با آهستگی انجام شود تا نتیجه حاصل نشان دهنده دقت لمسی گوشی باشد.

iPhone DIY Touchscreen Analysis.jpg

تصویر بالا: آزمون گوشی آیفون

در تصویر زیرنتایج آزمایش بر روی چهار گوشی آیفون اپل، Nexus One گوگل، Droid موتورولا و  Droid Eris اچ تی سی بوسیله ترسیم شبکه ای از خطوط مورب نشان داده شده است. ردیف بالا نشان دهنده ترسیم خطوط با فشار کم توسط گوشه نوک انگشت و ردیف پائین نشان دهنده ترسیم خطوط با فشار متوسط توسط سطح کامل نوک انگشت است. همانطور که ملاحظه می شود گوشی آیفون اپل بالاترین دقت و گوشی Droid موتورولا پائینترین میزان دقت را در بین این چهار گوشی داشته است.

DIY Touchscreen Analysis.jpg

تصویر بالا: نتایج آزمون صفحات نمایش لمسی