معرفی +Galaxy J6 و +J4 - میان‌رده‌های جدید سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/31        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy J4+ ، Samsung Galaxy J6+ ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : پس از درز شایعاتی که طی چند هفته اخیر از عرضه دو گوشی جدید سامسونگ خبر می‌داد، سرانجام کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز سه‌شنبه 18 سپتامبر 2018 (27 شهریور 1397) از این دو اسمارت‌فون جدید با نام‌های Galaxy J4+ و Galaxy J6+ رونمایی کرد. البته این رونمایی شاید به این نحوی که انجام شده مرسوم نبوده و به گفته برخی کارشناسان، بهتر بود این دو دیوایس را J4+ و J4++ نام‌گذاری می‌کردند. این دو گوشی هوشمند از بسیاری جهات شبیه هم بوده و تنها در چند مشخصه سخت‌افزاری تفاوت دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو دیوایس می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قوی‌تر (نسبت به ورژن‌های غیر پلاس آنها) اشاره کرد.

Introducing Samsung Galaxy J4 Plus and Galaxy J6 Plus

با توجه به وجود شباهت‌های فراوان بین این دو اسمارت‌فون، ابتدا مشخصات J6+ را به طور کامل شرح داده و سپس تفاوت آن را با J4+ بیان می‌کنیم.

اسمارت‌فون J6+ در ابعاد 7.9×76.9×161.4 میلی‌متر طراحی شده و 178 گرم وزن دارد. این گوشی از نمایشگر تمام‌صفحه سامسونگ، با نام تجاری Infinity Display و نسبت تصویر 18.5:9 بهره می‌برد. قطر نمایشگر 6 اینچ و رزولوشن آن اچ‌دی پلاس (معادل 720×1480 پیکسل) اعلام شده است.

سامسونگ به نام چیپ‌ست به کار رفته در J6+ اشاره نکرده و فقط می‌دانیم که یک تراشه 4 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز در ساخت این دیوایس مورد استفاده قرار گرفته است. می‌توان حدس زد که چیپ‌ست مورد نظر احتمالا Exynos 7570 باشد، اما به گفته سامسونگ، بسته به بازاری که این گوشی در آن عرضه می‌شود، چیپ‌ست آن نیز متفاوت خواهد بود. پیکربندی J6+ از لحاظ حافظه RAM و فضای ذخیره‌سازی، به این شکل است که 3 یا 4 گیگابایت RAM در کنار 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است (پشتیبانی دستگاه از کارت حافظه هنوز مشخص نیست).

Introducing Samsung Galaxy J4 Plus and Galaxy J6 Plus

دوربین دوگانه یکی از نقاط قوت J6+ محسوب می‌شود. این سیستم متشکل از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به فوکوس خودکار) و یک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) است. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن برابر با f/1.9 اعلام شده است.

Introducing Samsung Galaxy J4 Plus and Galaxy J6 Plus

باتری 3,300 میلی‌آمپر ساعتی J6+ نسبت به باتری J6 قدرتمندتر بوده و جوابگوی نیازهای کاربر است، اما درباره تجهیز آن به فناوری شارژ سریع، چیزی گفته نشده است. از لحاظ ارتباطی، J6+ ظاهرا یک گوشی دوسیم‌کارته بوده که علی‌رغم برخورداری از شبکه ارتباطی LTE Cat.4 از قابلیت carrier aggregation (تجمیع چند اپراتور شبکه برای ارتقاء پهنای باند انتقال) بی‌بهره است. وای-فای تک‌باند b/g/n، بلوتوث نسخه 4.2 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون از دیگر امکانات ارتباطی J6+ به شمار می‌روند. سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و BeiDou در این گوشی پشتیبانی می‌شوند، ولی به گفته سامسونگ، پوشش سامانه BeiDou ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود. هم‌چنین داشتن NFC بستگی به کشوری دارد که این گوشی در آن عرضه می‌شود. J6+ فاقد USB Type-C است.

سیستم عامل J6+ نسخه 8.1 اندروید اوریو است. جالب است بدانید، حسگر اثر انگشت J6+ در لبه کناری این گوشی تعبیه شده است. با توجه به آنچه گفته شد، متوجه می‌شویم که J6+ (در مقایسه با J6) از نمایشگر و باتری بزرگ‌تری بهره برده و به دوربین دوگانه مجهز شده است (البته ناگفته نماند، در ساخت J6 از چیپ‌ست 8 هسته‌ای استفاده شده بود). اسمارت‌فون J6+ در رنگ‌های مشکی، خاکستری و قرمز به تولید خواهد رسید.

Introducing Samsung Galaxy J4 Plus and Galaxy J6 Plus

اما می‌رسیم به دیگر محصول جدید سامسونگ با نام Galaxy J4+. همانطور که در ابتدا ذکر شد، عمده مشخصات J4+ با J6+ یکسان است و لذا در اینجا به ذکر تفاوت‌های J4+ بسنده می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها، در RAM و حافظه داخلی‌ست که نسبت به J6+ کمی پایین‌تر است. بسته به نوع مدل J4+، کاربر 2 یا 3 گیگابایت RAM و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار دارد. همچنین – بر خلاف J6+ – در J4+ خبری از دوربین دوگانه نبوده و تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به فوکوس خودکار) در پشت دیوایس به چشم می‌خورد. وضوح دوربین سلفی نیز به 5 مگاپیکسل (با گشودگی دیافراگم f/2.2) تنزل یافته است. لازم به ذکر است، تنها کاربران ساکن آمریکای شمالی می‌توانند جی 4 پلاس را مجهز به حسگر اثر انگشت خریداری کنند. رنگ‌بندی گوشی J4+ عبارت است از مشکی، طلایی و صورتی.

Introducing Samsung Galaxy J4 Plus and Galaxy J6 Plus

زمان عرضه و قیمت J6+ و J4+ هنوز مشخص نیست اما قیمت این دو گوشی به هنگام عرضه در بازار هند، بین 10 تا 20 هزار روپیه تخمین زده شده است.  


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی جی 4 پلاس و سامسونگ گلکسی جی 6 پلاس در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy J4+ به بازار ایران راه یافته.

گوشی سامسونگ Galaxy J6+ نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy J4+ و فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy J6+ از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا