معرفی اپل واچ سری 4 با پردازنده سریع‌تر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/24        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، اپل واچ Apple Watch ، واچ او اس watchOS ، Apple Watch Series 4 ، Apple Watch Series 4 Aluminum ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز چهارشنبه 12 ستامبر سال جاری میلادی (21 شهریور 1397) جدیدترین محصولات هوشمند خود شامل آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR را در کنار اسمارت‌واچ اپل سری 4 معرفی کرد. اپل نخستین دستگاه پوشیدنی خود یعنی اپل واچ را در سپتامبر 2014 معرفی کرد. پس از آن در سال‌ 2016 اپل واچ سری 1 و اپل واچ سری 2 و در سال 2017، اپل واچ سری 3 رونمایی و در هر نوبت ویژگی‌های قابل توجهی مانند جی‌پی‌اس داخلی و قابلیت مکالمه را به آنها افزوده شد. ساعت هوشمند جدید اپل با حفظ همان طراحی نمادین، در برخی زمینه‌ها از جمله اندازه صفحه‌نمایش، پردازنده، حسگرهای سلامتی و ویژگی‌های نرم‌افزاری بهبود یافته است.

Introducing Apple Watch Series 4

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل همانند سری 3 در دو مدل ارائه شده که یکی از آنها نسخه مجهز به ارتباط سلولار و جی‌پی‌اس است و دیگری تنها از جی‌پی‌اس بهره می‌برد. یکی از تغییرات این اسمارت‌واچ در ارتفاع بدنه آن دیده می‌شود. در حالی که اپل واچ اولیه همراه با سری اول، دوم و سوم اپل واچ در دو اندازه ارتفاع بدنه 38 و 42 میلی‌متری ارائه شد، ارتفاع بدنه سری چهارم این محصول 2 میلی‌متر افزایش یافته است و در دو نمونه 40 و 44 میلی‌متری عرضه خواهد شد.

Introducing Apple Watch Series 4

در ساخت نمایشگر اپل واچ سری 4 از فناوری جدیدی با عنوان LTPO استفاده شده که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. محصول جدید از نظر طراحی دارای همان صفحه‌‌نمایش مربع‌شکل است اما اندازه صفحه‌نمایش 30 درصد بزرگ‌تر شده است. با این وجود، به دلیل باریک شدن حاشیه‌های اطراف، اندازه بدنه ساعت افزایش قابل توجهی نداشته است. با افزایش اندازه نمایشگر، رابط کاربری ساعت نیز بهبود یافته است و ظاهرا می‌توان 8 میان‌بر برای اپلیکیشن‌ها روی صفحه‌نمایش ایجاد کرد. همچنین، واچ‌فیس‌های جدیدی برای این اسمارت‌واچ در نظر گرفته شده است که در یکی از آنها اپ کنترل تنفس روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و به کاربر امکان دسترسی سریع‌تر به قابلیت ذهن‌آگاهی یا mindfulness اپل را ارائه خواهد کرد.

Introducing Apple Watch Series 4

بدنه پشتی اپل واچ سری 4 ترکیبی از سرامیک مشکی و کریستال یاقوت است که امکان برقراری ارتباطات سلولار را تسهیل می‌کند. دکمه چرخان (Digital Crown) محصول جدید، مجهز به بازخورد لرزشی (haptic feedback) است که با چرخاندن آن حسی مشابه کلیک کردن با ماوس به کاربر داده می‌شود. به علاوه، این بار برای تمایز نسخه مجهز به ارتباطات سلولار، به جای دایره توپر قرمز در سری 3، شاهد دایره‌ای توخالی به رنگ قرمز هستیم.

Introducing Apple Watch Series 4

اپل به سمت چپ قاب این ساعت اسپیکر نیرومندتری را اضافه کرده است. در واقع، صدای اسپیکر اسمارت‌واچ جدید اپل 50 درصد ارتقاء یافته و برای تماس‌های تلفنی، ارتباط با دستیار صوتی Siri و قابلیت Walkie-Talkie بهینه شده است. از سوی دیگر، برای کاهش انعکاس و افزایش کیفیت صدا، میکروفن به سمت راست گوشی منتقل شده است تا کیفیت صدا را هنگام تماس و برقراری ارتباط با دستیار هوشمند Siri بهبود بخشد.

Introducing Apple Watch Series 4

پردازش در اپل واچ سری 4 از طریق پروسسور دو هسته‌ای 64 بیتی S4 انجام می‌شود که مطابق اعلام شرکت سازنده، کارایی آن در مقایسه با S3 دو برابر افزایش یافته است.

Introducing Apple Watch Series 4

ظرفیت باتری این اسمارت‌واچ اعلام نشده اما بر اساس اعلام اپل، همچون نمونه‌های پیشین این ساعت، با یک بار شارژ می‌تواند تا 18 ساعت توان مورد نیاز دستگاه را برای استفاده معمول تأمین کند.

در اپل واچ سری 4، نسل جدیدی از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ با دقت بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند تا 32 برابر گرانش را اندازه‌گیری نماید. این امر از آن رو اهمیت دارد که ساعت هوشمند جدید اپل توانایی تشخیص سقوط یا افتادن کاربر از بلندی را داراست. هنگامی که ساعت لغزیدن ناگهانی کاربر را تشخیص دهد، Siri میان‌بری برای تماس با سرویس اضطراری و لیست تماس ضروری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه، اگر حسگر ساعت تشخیص دهد که کاربر تا 60 ثانیه پس از دریافت notification، حرکتی نداشته است، به طور خودکار تماس اضطراری را برقرار خواهد ساخت و پیامی در خصوص مکان کاربر به لیست تماس اضطراری ارسال خواهد کرد.

Introducing Apple Watch Series 4

قابلیت مهم دیگری که به این ساعت افزوده شده، امکان اندازه‌گیری و ثبت نوار قلب با استفاده از حسگر ECG است؛ قابلیتی که معمولا در تجهیزات حرفه‌ای پزشکی یافت می‌شود. نحوه کار آن به این ترتیب است که کاربر انگشت خود را روی الکترود تیتانیومی تعبیه‌شده در دکمه چرخان می‌گذارد و پس از 30 ثانیه نوار قلب خود را دریافت خواهد کرد و در صورت مشاهده هر ریتم غیر طبیعی که ممکن است نشانه احتمالی مشکلات قلبی باشد، به کاربر هشدار داده می‌شود. اپل برای ECG و شناسایی ریتم‌ نامنظم قلب، مجوز (clearance) سازمان غذا و داروی آمریکا موسوم به FDA را دریافت کرده است که در نوع خود پیشرفت مهمی محسوب می‌شود. مجوز FDA در این حالت به آن معناست که اپل شباهت عملکرد این بخش را به دستگاه دارای مجوز دیگری که در بازار حضور دارد اثبات کرده و با تأییدیه (یا approve) سازمان غذا و دارو که نیازمند آزمایش‌های کلینیکی‌ست تفاوت دارد. همچنین، تمام این اطلاعات، طبقه‌بندی‌های مرتبط و نشانه‌های تشخیص‌داده‌شده به صورت پی‌دی‌اف در اپ Health نگهداری می‌شوند و می‌توانند با پزشک معالج مطرح گردند. گفتنی است که بر اساس اعلام اپل، اپ ECG تا پایان سال جاری و در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا برای این ساعت عرضه خواهد شد.

Introducing Apple Watch Series 4

ساعت جدید اپل به طور پیش‌فرض با پلتفرم watchOS 5 ارائه خواهد شد که در ماه ژوئن معرفی شده بود. در پلتفرم جدید notificationها بهبود یافته‌اند، تمرینات ورزشی به طور خودکار شناسایی می‌شوند، دستیار دیجیتال Siri هوشمندتر شده است و از همه مهم‌تر ویژگی جدیدی با عنوان Walkie Talkie به آن افزوده شده است که قابلیتی برای ارتباط ساعت به ساعت از طریق وای‌فای یا LTE است.

اپل واچ سری 4، در رنگ‌های آشنای خاکستری (space gray)، نقره‌ای و طلایی (gold aluminum) برای بدنه‌های آلومینیومی ارائه خواهد شد. همچنین، اپل علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای و مشکی (space black)، رنگ طلایی را برای بدنه‌های استیل در نظر گرفته است. ظاهرا دیگر شاهد مدل رده بالای سرامیکی نخواهیم بود، اما نسخه‌های ویژه نایک‌پلاس و هرمس همچنان به بازار عرضه خواهد شد.

Introducing Apple Watch Series 4

اپل برای نسخه مجهز به ارتباطات سلولار و جی‌پی‌اس، قیمت پایه 499 دلار و برای نمونه دارای جی‌پی‌اس، قیمت پایه 399 دلار را در نظر گرفته است. همچنین، اپل واچ سری 3 با قیمت کاهش‌یافته 279 دلار برای نسخه GPS و 379 دلار برای نسخه LTE عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش هر دو نمونه از روز 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز شده است. نسخه مجهز به جی‌پی‌اس و LTE در حال حاضر در 16 کشور و نسخه دارای جی‌پی‌اس در 26 کشور قابل سفارش است و از روز جمعه 21 سپتامبر (30 شهریور) به طور رسمی به فروش خواهد رسید.

ناگفته نماند که اگر چه اپل پیش‌بینی خود را برای فروش اسمارت‌واچ جدید اعلام نکرده، اما مطابق گزارش IDC، نزدیک به نیمی از 43.5 میلیون ساعت هوشمندی که تا پایان سال عرضه می‌شوند، محصول اپل خواهند بود. 

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا