معرفی Q Venture HR و Q Explorist HR – پیشرفته‌ترین اسمارت‌واچ‌های Fossil

نمایش خبر

تاریخ : 1397/5/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable

واحد خبر mobile.ir : شرکت Fossil به منظور سادگی و مقرون‌به‌صرفه بودن ساعت‌ها، همواره از تجهیز اسمارت‌واچ‌های خود به امکانات فراوان خودداری کرده است. به عبارت دیگر، ترکیب سیستم عامل Wear OS شرکت گوگل با طراحی ساده اسمارت‌واچ‌های Fossil، محصولات این کمپانی را بیشتر به ساعت‌های معمولی شبیه کرده بود، به طوری که بسیاری از این ساعت‌ها از داشتن امکاناتی چون نمایش ضربان قلب محروم بوده و هیچ یک از آنها امکان پرداخت موبایلی را ارائه نمی‌کرد. اما خبرها حاکی از آنند که انقلابی بزرگ در شرکت Fossil رخ داده است. این کمپانی در روز دوشنبه 6 آگوست 2018 (15 مرداد 1397) از تولید و عرضه نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سری Q، با نام‌های Q Venture HR و Q Explorist HR خبر داد.

Introducing Fossil Fourth Generation Q Venture and Q Explorist HR Smartwatches

استیو اوانز (Steve Evans)، مدیر عامل Fossil، در این باره می‌گوید: «از زمان ورود ما به بازار اسمارت‌واچ، همواره نخستین اولویت ما این بوده که سریع باشیم و در هر دو [زمینه] تکنولوژی و طراحی، خود را به سرعت با نوآوری‌ها تطبیق دهیم.» وی با اشاره به اینکه بسیاری از کاربران در کنار ساعت معمولی خود، از یک دست‌بند ردیاب فعالیت استفاده می‌کنند، افزود: «با اضافه کردن امکانات چشمگیر از لحاظ تکنولوژی و بدون به مخاطره انداختن استانداردهای طراحی‌مان، این نسل جدید از ساعت‌های هوشمند، دیوایسی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند که تمام نیازهای آنها را برآورده خواهد نمود.»

این دو ساعت بر مبنای ساعت‌های نسل سوم (با همین نام‌ها) ساخته شده‌اند، اما اضافه شدن پسوند HR، از تجهیز ساعت‌های جدید به سنسور ضربان قلب حکایت دارد. کاربر می‌تواند ضربان قلب لحظه‌ای خود را به صورت دستی بخواند و یا واچ‌فیسی را انتخاب کند که این کمیت را نیز در خود جای داده باشد. نمودارهای ضربان قلب، میزان پیشرفت کاربر در طیف متنوعی از تمرین‌ها را نشان داده و کار ردیابی تمرینات را بهبود می‌بخشد. همچنین، با اضافه شدن GPS، کاربر برای موقعیت‌یابی دیگر نیازی به همراه داشتن گوشی نداشته و به راحتی می‌تواند از این قابلیت در هنگام دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی استفاده کند. ناگفته نماند، امکانات فوق در ساعت‌های جدید، به صورت پیش‌فرض بر بستر پلتفرم Google Fit اجرا می‌شود، اما کاربر می‌تواند از اپلیکیشن‌های دیگر نیز برای این منظور استفاده کند.

Introducing Fossil Fourth Generation Q Venture and Q Explorist HR Smartwatches

یکی دیگر از امکاناتی که جای خالی آن شدیدا حس می‌شد، NFC بود. حال، با اضافه شدن این قابلیت، کاربران به راحتی می‌توانند بدون نیاز به همراه داشتن پول نقد یا کارت اعتباری، با دسترسی به Google Pay، پرداخت‌های خود را از مچ دست انجام دهند (که البته فعلا در برخی کشورها امکان‌پذیر است). به گفته Fossil، برای امنیت بیشتر و مقابله با سرقت داده‌ای یا هویتی، کاربر در استفاده از این قابلیت، بایستی یک کد قفل منحصربه‌فرد را روی ساعت تنظیم کند.

طبق ادعای Fossil، با توجه به مقاومت این ساعت‌ها در برابر آب، شناگران نیز از این محصولات استقبال خواهند کرد. به گفته برخی منابع، ساعت‌های هوشمند جدید Fossil، تا 3 اتمسفر فشار را تحمل می‌کنند. اگر این ادعا درست باشد، علاوه بر پاشیده شدن آب، فرو رفتن تا عمق 30 متری نیز آسیبی به این دستگاه‌ها وارد نخواهد کرد.

سیستم عامل هر دو ساعت، مثل گذشته، Wear OS بوده و لذا دسترسی کاربر به سرویس‌هایی مثل دستیار دیجیتال Google Assistant و فروشگاه اپلیکیشن Google Play Store فراهم است. 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز به هر کدام از این دیوایس‌ها اختصاص یافته است. متأسفانه Fossil در ساخت این دو دیوایس از چیپ‌ست قدیمی Snapdragon Wear 2100 استفاده کرده است. این تراشه – که برای نخستین بار در فوریه 2016 معرفی شد – به مدت دو سال است که در ساخت ساعت‌های هوشمند به کار رفته و لذا نمی‌توان انتظار داشت که سرعت و روان بودن پلتفرم Wear OS در این دو ساعت، متحول شده باشد.

ساعت‌های هوشمند Q Venture HR و Q Explorist HR با دیوایس‌های اندرویدی (اندروید 4.4 و بالاتر) و آیفون و آی‌پد (iOS 9.3 و بالاتر) سازگارند (البته گوشی‌های اندرویدی مجهز به Android Go، از این قاعده مستثنی هستند). به جز سنسورهای ضربان قلب، GPS و NFC، حسگرهای دیگری مثل ارتفاع‌سنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر نور محیطی نیز در ساخت این ساعت‌ها به کار رفته‌اند. همگام‌سازی بی‌سیم، بلوتوث و شارژ مغناطیسی هم از دیگر ویژگی‌های اسمارت‌واچ‌های جدید محسوب می‌شود. Fossil هنوز درباره ظرفیت باتری این ساعت‌ها حرفی نزده ، اما مدعی شد که به لطف بهینه شدن زمان شارژ، باتری هر دوی این ساعت‌ها با یک ساعت شارژ کردن، یک روز دوام خواهد داشت (البته در صورت استفاده متعارف).

Introducing Fossil Fourth Generation Q Venture and Q Explorist HR Smartwatches

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد، مشخص است که هر دو ساعت جدید Fossil از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرقی نداشته و تفاوت در طراحی و بدنه آنهاست. بدنه هر دو دیوایس از استیل ضدزنگ ساخته شده، با این تفاوت که Q Explorist HR با داشتن بدنه‌ای 45 میلی‌متری بزرگ‌تر بوده، ولی بدنه 40 میلی‌متری Q Venture HR بیشتر مناسب بانوان است. بندهای هر دو ساعت قابل تعویض بوده و کاربر می‌تواند با انتخاب بند مورد علاقه خود (از میان انواع مختلفی از بندها)، ساعت را سفارشی کند. همچنین، با توجه به وجود بیش از 36 واچ‌فیس اختصاصی Fossil، امکان سفارشی‌سازی ساعت‌ها بیشتر هم خواهد شد.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید ساعت‌های Q Venture HR و Q Explorist HR، در وب‌سایت Fossil آغاز شده است. تاریخ ورود این دو محصول به بازار هنوز مشخص نیست، اما به گفته شرکت سازنده، قیمت این ساعت‌ها (بسته به رنگ و نوع بند) بین 255 تا 275 دلار خواهد بود.  

منبع : Fossil


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا