رونمائی رسمی از گوشی‌‌های برند BLU در بازار ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1396/11/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ایران Iran ، فیچرفون ، بلو BLU

واحد خبر mobile.ir : برند موبایل BLU که به ساخت و عرضه فیچرفون‌ها و اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت در منطقه آمریکای شمالی و آمریکای لاتین شهرت دارد به صورت رسمی حضور خود در بازار ایران را اعلام کرد. صبح امروز در مراسمی که در محل سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد، مجموعه انفورماتیک گستر از ارائه گوشی‌های این برند به بازار آفلاین و آنلاین ایران خبر داد. این مراسم با حضور حسین غروی رام مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، اکبر جعفری مدیر خدمات پس از فروش و احسان اعتباری فریمانی مدیر فروش این شرکت و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی برگزار شد و در طی آن ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برند BLU و اهداف این شرکت از حضور در ایران گزارشی آماری از وضعیت بازار موبایل ایران نیز قرائت شد.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

برند موبایل BLU در سال 2009 با هدف ارائه گوشی‌های ارزان‌قیمت به جامعه آمریکای لاتین تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در حال حاضر در میامی ایالات متحده قرار دارد. به گزارش موسسه آماری Strategy Analytics از بازار آمریکا در سه‌ماهه دوم سال 2017، این شرکت در زمینه ارائه گوشی‌های آنلاک (بدون سیم‌کارت پیش‌فرض اپراتوری) در جایگاه نخست آمریکا قرار دارد و بعد از آن شرکت‌های موتورولا و سامسونگ دیده می‌شوند. البته گوشی‌های آنلاک در آمریکا نسبت به حجم عظیم موبایل‌های اپراتوری از بازار چندان بزرگی برخوردار نیستند و Strategy Analytics نیز در همین گزارش، از 13 درصد کاهش نسبت به زمان مشابه سال قبل سخن می‌گوید. حروف BLU در نام این شرکت مخفف Bold Like Us است.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

در ابتدای این جلسه خبری حسین غروی رام مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، به توضیحی در مورد شرکت BLU پرداخت. غروی BLU‌ را برندی آمریکائی که دفتر مرکزی آن در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد و «تشکیلات» آن نزدیک به 7,500 متر مربع مساحت دارد معرفی کرد؛ این برند به بیش از 40 کشور دنیا صادرات داشته و از سال 2010 تا به امروز بیش از 50 میلیون گوشی موبایل را عرضه کرده است. به گفته غروی ایده اصلی BLU طراحی و تولید ساخت گوشی‌های مقرون به صرفه، جذاب و نوآورانه بوده و تمرکز آن بر رفع نیازهای فردی و روزمره قرار دارد. به گفته مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، BLU‌ در ابتدای فعالیت خود در سال 2010 گوشی‌های خود را در هر دو بازار خرده‌فروشی و آنلاین به صورت آنلاک عرضه کرد و با بسیاری از اپراتورهای مجازی (MVNOها) برای فعالیت قرارداد بست. BLU ظرف دو سال گذشته برای برقراری صادرات به کشورهای دیگری به جز قاره آمریکا، دفتری در هنگ‌کنگ تأسیس کرده که به گفته غروی، به واسطه همین دفتر، BLU در حال تبدیل شدن به یک برند جهانی است.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

غروی رام در ادامه سخنان خود به ارائه آماری در مورد وضعیت بازار موبایل ایران بر پایه مطالعات میدانی یکی از «برترین شرکت‌های تحقیق بازار منتهی به دسامبر 2017» پرداخت که به گفته وی آماری «منطقی و نزدیک به واقعیت» در مورد این بازار است. طبق این آمار در یک سال گذشته ماهیانه نزدیک به 600 هزار دستگاه موبایل در بازار ایران به فروش رسیده که نسبت به آمار یک میلیون عددی که در این مورد غالبا به آن اشاره می‌شود اختلاف دارد. حجم بازار ریالی این بازار نیز به گفته غروی 2.2 میلیارد دلار یا تقریبا 10 هزار میلیارد تومان در سال است. بدین‌ترتیب با توجه به موارد گفته شده حجم بازار ایران در سال به گفته این مدیر انفورماتیک گستر، نزدیک به 7.2 میلیون دستگاه خواهد بود که این عدد نیز نسبت به عدد 12 میلیونی ارائه شده در آمارهای دیگر تفاوت چشمگیری را نشان می‌دهد.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر متوسط قیمت فروش گوشی موبایل در ایران را طبق این آمار 1.4 میلیون تومان دانست و پس از آن بازار موبایل ایران را به هفت بخش قیمتی مشخص شامل صفر تا 500 هزار تومان، 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان، یک تا یک و نیم میلیون، 1.5 تا 2 میلیون، 2 تا 2.5 میلیون، 2.5 تا 3 میلیون و 3 میلیون به بالا تقسیم‌بندی کرد که در هریک از این دسته‌بندی‌ها یک آمار تعدادی و یک آمار ریالی فروش وجود دارد. طبق این آمار بیشترین تعداد فروش از لحاظ تعدادی در بازه 1 تا 1.5 میلیون تومان با 26 درصد سهم بازار قرار دارد و پس از آن بازه قیمتی 500 هزار تا 1 میلیون تومان قرار دارد. این آمار به گفته غروی از لحاظ ریالی تغییر می‌کند به‌طوری‌که بالاترین سهم بازار ریالی در رده 3 میلیون تومان به بالا با سهم 44 درصدی قرار دارد و بازه قیمتی 1 تا 1.5 میلیون تومان با سهم 19 درصد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر طبق آمار ارائه شده اینگونه نتیجه‌گیری کرد که از لحاظ تعداد، نزدیک به 70 درصد گوشی‌های مصرفی بازار ایران در بازار زیر یک میلیون تومان قرار داشته و حدود 50 درصد حجم ریالی این بازار به گوشی‌های بالاتر از 2.8 میلیون تومان تعلق دارند. غروی با توجه به آمار ارائه شده و توانائی شرکت BLU، رده مد نظر این مجموعه برای ورود به بازار ایران را بازه قیمتی صفر تا 500 هزار تومان اعلام کرد که به گفته وی با افزایش نرخ ارز و کاهش توان خرید کاربران، سهم بازار 17 درصدی این رده (از لحاظ تعدادی) با رشد بیشتری همراه خواهد بود و نواحی قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان در بازار ایران که در حال حاضر 8 درصد تعداد گوشی‌های موبایل را به خود اختصاص داده‌‌اند در آینده بازهم کمرنگ‌تر خواهند شد.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

متوسط قیمت گوشی‌های رده صفر تا 500 هزار تومان به گفته غروی نزدیک به 165 هزار تومان است و هر ماه نیز حدود 102 هزار گوشی در این دسته به فروش می‌رسد که گردش مالی تقریبی 17 میلیارد تومانی را ایجاد می‌کند. غروی رقبای BLU در این رده را شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، هواوی و TECNO عنوان کرد که روی هم رفته نزدیک به 55 درصد بازار را پوشش داده‌اند و 25 درصد بازار نیز به برندهای چینی بدون نام و نشان و فاقد خدمات پس از فروش تعلق دارد. BLU به گفته مدیرعامل انفورماتیک گستر از زمان آغاز فعالیت در ایران از ابتدای سال گذشته تا به امروز نزدیک به 20 درصد سهم بازار ایران را در رده قیمتی صفر تا 500 هزار تومان به خود اختصاص داده است و ماهیانه در حدود 20 هزار عدد گوشی BLU در بازار ایران به فروش می‌رسد که سهم بازار این برند از کل بازار موبایل ایران را به 3.3 درصد می‌رساند. غروی در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در طی شش ماه دوم سال آینده به فروش 40 هزار عددی در ماه و سهم بازار 6.6 درصدی از کل بازار موبایل ایران دست پیدا کند.

اکبر جعفری مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک‌گستر، دومین سخنران این جلسه خبری بود که سخنان خود را با اشاره به سابقه 20 ساله این شرکت در زمینه IT و خدمات پس از فروش و ورود این شرکت در حوزه موبایل از دو سال گذشته آغاز کرد؛ گوشی‌های انتخاب شده توسط انفورماتیک‌گستر به گفته جعفری تحت تست و بررسی در واحد مهندسی و R&D قرار گرفته و در صورت عبور از مراحل مختلف تست و آزمایش در سبد خرید شرکت و سپس در اختیار واحد فروش برای ارائه به بازار قرار می‌گیرند.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

تعداد گوشی‌های برگشتی برند BLU در طی دو سال اخیر در بازار ایران به گفته مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک‌گستر تنها 0.28 درصد است که رقم بسیار پائینی به حساب می‌آید. ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش در استان‌ها به جز دفتر مرکزی تهران، پاسخگوئی حداکثر 3 روزه به مشتریان و تأمین قطعات براساس نیاز یک ساله برند از جمله دیگر موارد اشاره شده توسط این مدیر شرکت انفورماتیک گستر بودند.

احسان اعتباری فریمانی مدیر فروش شرکت انفورماتیک گستر سومین و آخرین سخنران این جلسه خبری بود که در ابتدا به تعداد مدل‌های برند BLU در بازار ایران اشاره کرد. به گفته اعتباری در حال حاضر 25 مدل از گوشی‌های این برند در بازار ایران حضور دارند که تا ابتدای سال 97، با اضافه شدن 10 مدل دیگر، این تعداد به 35 مدل افزایش پیدا خواهد کرد.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

طیف قیمتی کالاهای این برند به گفته مدیر فروش انفورماتیک گستر از حوالی 50 هزار تومان تا نزدیک به 2 میلیون تومان است که «مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های بازار چه در بخش گوشی‌های اندرویدی و چه در فیچرفون‌ها» به حساب می‌آیند. به گفته احسان اعتباری، برند BLU در حال حاضر مجموعا 60 نماینده فعال در مراکز استان‌ها و اغلب شهرها داشته و تمرکز این برند روی «فروش محلی» قرار گرفته است. فروش آنلاین و فروش سازمانی دو بخش مورد اشاره مدیر فروش شرکت انفورماتیک گستر برای ارائه برند BLU به حساب می‌آیند که در هر مورد استراتژی‌های مشخصی از سوی این مجموعه اتخاذ شده است.

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

 

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

 

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

 

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran

 

BLU Mobile Launch Ceremony in Iran



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا