معرفی Amazfit Sport Smartwatch 2 و Watch 2S – نسل دوم اسمارت‌واچ‌های Huami

نمایش خبر

تاریخ : 1396/9/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable

واحد خبر mobile.ir : اگر هر از چند گاهی بازار دیوایس‌های پوشیدنی را دنبال کرده باشید، احتمالا نام‌ Amazfit به گوش‌تان خورده است. شرکت چینی Huami (از زیرمجموعه‌های شیائومی) که در عرصه تولید ردیاب‌های سلامتی فعالیت می‌کند، سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد نخستین ساعت هوشمند مجهز به GPS خود را با قیمت 129 دلار به بازار آمریکا عرضه کند. این اسمارت‌واچ Amazfit PACE نام داشت و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بود. البته به اعتقاد برخی کارشناسان مشکلاتی از قبیل کند بودن، محدودیت در گزینه‌های همگام‌سازی، صفحه لمسی ضعیف و نوتیفیکیشن‌های باگ‌دار، موجب شد که این ساعت نتواند انتظارها را برآورده کند. اما با وجود این کاستی‌ها، Amazfit PACE بسیار زیبا و شکیل بود.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

اخیرا کمپانی Huami از تولید اسمارت‌واچی جدید برای سال نوی میلادی خبر داده است. این ساعت هوشمند در دو ورژن استاندارد و پریمیوم و طبیعتا با دو قیمت متفاوت عرضه خواهند شد. ورژن استاندارد Amazfit Sport Smartwatch 2 و نسخه پریمیوم Amazfit Sport Smartwatch 2S نام دارد. البته لازم به ذکر است که هر دو ورژن، مشخصات سخت‌افزاری یکسانی داشته و به نظر می‌رسد تفاوت تنها در نوع بندهای آنها باشد؛ Watch 2 با بند لاستیکی عرضه می‌شود، ولی Watch 2S علاوه بر بند لاستیکی، از یک بند چرمی زیبا نیز برخوردار خواهد بود که ظاهرا جنس آن از همان ماده فلوئورو-الاستومری است که در ساخت بندهای اپل‌واچ استفاده می‌شود. در ادامه با مشخصات سخت‌افزاری ساعت جدید Huami آشنا می‌شویم.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

قبل از هر چیز باید بگوییم، در این ساعت از اندروید ور یا دیگر پلتفرم‌های محبوب اسمارت‌واچ (مثل تایزن) خبری نبوده و به جای آن از سیستم‌عامل خود شرکت سازنده با نام Watch 2.0 استفاده شده است. در حال حاضر، آنچه از ظاهر عکس‌ها برداشت می‌شود، سیستم‌عامل و رابط کاربری به زبان چینی بوده و در رابطه با ترجمه آن چیزی مشخص نیست. مطمئنا این امر یک نکته منفی برای Amazfit محسوب می‌شود، ولی در ادامه متوجه خواهید شد که احتمالا این تنها نقطه ضعف اسمارت‌واچ جدید است.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

در مقایسه با نسل اول ساعت‌های هوشمند Amazfit PACE، این بار Huami از مواد به مراتب بهتری در ساخت بدنه بهره گرفته است. بدنه از جنس فیبر کربن (تقویت‌شده با پلی‌کربنات) بوده و حاشیه دور صفحه از سرامیک پولیش‌خورده تشکیل شده است. در سمت راست بدنه، 3 دکمه پیمایش از جنس استیل ضدزنگ (از نوع 316L) قرار داشته و نمایشگر با پوششی از جنس کریستال یاقوت کبود (به شکل 2.5 بُعدی) محافظت می‌شود.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

همانطور که در ساخت بدنه از مواد مناسبی استفاده شده، در داخل دیوایس نیز شاهد به کار گیری قطعاتی با مشخصات بالا هستیم. نمایشگر این ساعت (که طبق ادعای شرکت سازنده کم‌مصرف است) 1.34 اینچ قطر داشته و رزولوشن آن برابر با 320×300 پیکسل اعلام شده است. Huami در ساخت این ساعت هوشمند از یک پروسسور دو هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز استفاده کرده که به احتمال زیاد همان Ingenic #M200S باشد که در Amazfit PACE به کار رفته بود. حافظه RAM دستگاه 512 مگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن هم 4 گیگابایت اعلام شده که البته کاربر تنها به حدود 2 گیگابایت از آن دسترسی خواهد داشت.

ظرفیت باتری 280 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که طبق ادعای Huami بدون استفاده از GPS و در حالت عادی (به عنوان مثال روزانه 30 دقیقه دویدن و ارسال 200 پیام) تا 5 روز و در بیشترین حالت مصرف (با فعال بودن دائم GPS و مانیتورینگ ضربان قلب)، تا 35 ساعت دوام دارد. لازم به ذکر است، این ساعت از یک تراشه جی‌پی‌اس 28 نانومتری ساخت شرکت سونی برخوردار است.

یکی از نقاط قوت ساعت جدید Huami، امکانات متنوع آن در ردیابی سلامت و فعالیت‌های ورزشی است. در این زمینه Huami با کمپانیFirstbeat همکاری کرده و مدعی شده که این اسمارت‌واچ می‌تواند اطلاعات بیشتری را در رابطه با کمیت‌های زیر به کاربر اعلام کند: حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max)، بار تمرین (TD)، تأثیر تمرین (TE) و مدت زمان مورد نیاز برای ریکاوری.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

اسمارت‌واچ جدید Huami از سنسورهای متنوعی چون سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب (از نوع PPG یا پلتیسموگرام نوری)، شتاب‌سنج سه-محوره، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، بارومتر (فشارسنج) و حسگر نور محیطی مجهز شده است. این مجموعه سنسورها موجب شده تا امکانات و قابلیت‌های این ساعت در زمینه ردیابی سلامت و ورزش‌ها نسبت به Amazfit PACE بیشتر شود. به گفته شرکت سازنده، امکان ردیابی ورزش‌هایی چون دو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکی‌واره (Ellipticals)، کوهنوردی، مسیرپیمایی (trail running) و ورزش سه‌گانه در این ساعت هوشمند پیش‌بینی شده است.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

با توجه به اینکه این اسمارت‌واچ جدید در برابر آب مقاوم بوده و قادر است تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری آب) را تحمل کند، می‌تواند مورد استفاده شناگران نیز قرار گرفته و کمیت‌هایی چون تعداد طول‌های طی‌شده در استخر، شاخص مؤثر بودن کرال و سبک کرال را ثبت کند. البته برای جلوگیری از ایجاد خوردگی در پایانه شارژ دستگاه، بایستی پس از شنا، آن را تمیز و خشک نگه داشت. به‌علاوه، بند چرمی نسخه پریمیوم ضدآب نبوده و به توصیه شرکت سازنده نباید با آب تماس پیدا کند. پس در هنگام شنا باید از همان بند لاستیکی استفاده کرد.

Introducing Amazfit Sports Smartwatch 2 Amazfit Watch 2S Premium

ساعت هوشمند جدید Huami با گوشی‌های مجهز به اندروید 4.4 به بالا و iOS 9 و بالاتر سازگار است. ثبت پیش‌سفارش برای نسخه استاندارد Amazfit Sport Smartwatch 2 آغاز شده است. این نسخه 999 یوان چین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا 150 دلار) قیمت داشته و عرضه آن از 31 دسامبر (10 دی) کلید می‌خورد. اما Amazfit Sport Smartwatch 2S یا نسخه پریمیوم، 1,499 یوان (226 دلار) قیمت‌گذاری شده که البته برخی منابع تا 200 دلار هم ذکر کرده‌اند. این نسخه از 9 ژانویه (19 دی) وارد بازار خواهد شد. Huami در نمایشگاه CES 2018 هر دو ورژن این ساعت را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. ناگفته نماند، هنوز راجع به عرضه این ساعت هوشمند در ایالات متحده حرفی به میان نیامده است.  

منبع : Amazfit Central


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا