عرضه به‌روزرسانی جدید Android Wear برای برخی ساعت‌های هوشمند توسط گوگل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/9/22        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوگل Google ، اندروید ور Android Wear ، پوشیدنی Wearable ، سیستم عامل Operating System

واحد خبر mobile.ir : پس از شایعات و خبرهای گوناگون درباره آپدیت پلتفرم پوشیدنی گوگل در قالب برنامه بتا، ظاهرا آزمایش این نسخه به پایان رسیده و گوگل سرانجام این به‌روزرسانی را با عنوان Android Wear Oreo برای برخی ساعت‌های هوشمند منتشر کرده است. هوی لَم (Hoi Lam) یکی از اعضای تیم Android Wear Developers در روز پنج‌شنبه 7 دسامبر سال جاری میلادی (16 آذر 1396) طی پستی در گوگل پلاس از اجرایی شدن این آپدیت خبر داد. پلتفرم اندروید ور در سال 2014 توسط گوگل معرفی و عرضه شده بود. به علاوه، آخرین نسخه اندروید ور موسوم به Android Wear 2.0 نیز در اوایل سال جاری به بازار ارائه شد. در همین حال، گوگل چند روز بعد از اعلام این خبر، فهرست ساعت‌های هوشمند دریافت‌کننده این به‌روزرسانی را اعلام کرد.

Google Reveals Android Wear Oreo Update List

اگر چه این خبر در ابتدا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید اما بر خلاف انتظار، در این آپدیت طراحی مجدد ویژگی‌ها یا ظاهر جدید برای سیستم‌عامل به چشم نمی‌خورد و اسمارت‌واچ‌های سازگار با این به‌روزرسانی از برخی تغییرات جزئی و در عین حال مطلوب بهره خواهند برد.

از جمله ویژگی‌های این نسخه می‌توان به اضافه شدن گزینه‌ای با نام Touch Lock اشاره کرد که قابلیت ضربه زدن برای روشن شدن صفحه‌نمایش (tap-to-wake) را غیر فعال می‌سازد یا به عبارتی نمایشگر لمسی را قفل می‌کند . این ویژگی‌ برای شرایط آب و هوایی مرطوب مناسب خواهد بود؛ هر چند با توجه به میزان حساسیت صفحه‌‌نمایش لمسی ساعت‌های هوشمند در برابر ضربه‌های ناخواسته، این قابلیت می‌تواند در همه شرایط آب و هوایی مناسب باشد.

Google Reveals Android Wear Oreo Update List

از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید اندروید ور، افزودن تنظیماتی برای تعیین قدرت ارتعاش (vibration) هنگام دریافت یک اعلان (notification) است. قدرت ارتعاش را اینک می‌توان در سه وضعیت نرمال، Long و Double تنظیم نمود.

در نسخه جدید پشتیبانی از هفت زبان/کشور نیز به قابلیت‌های موجود اضافه شده است که بلژیک (زبان هلندی)، جمهوری چک(زبان چکی)، السالوادور، هندوراس، پاراگوئه (زبان اسپانیایی)، نیجریه (زبان انگلیسی) و پرتغال (زبان پرتغالی) را در بر می‌گیرد.

در این به‌روزرسانی علاوه بر افزوده شدن امکانی تحت عنوان کانال‌های اعلانات، بهبودهایی در زمینه دوام باتری نیز دیده می‌شود که از آن میان می‌توان به قابلیت فعال کردن حالت Battery Saver به طور دستی اشاره کرد. علاوه بر این، گوگل در آپدیت جدید سیستم‌عامل پوشیدنی خود، برخی مشکلات موجود در نسخه‌های پیشین را هم حل کرده است.

Google Reveals Android Wear Oreo Update List

ظاهرا LG Watch Sport یکی از نخستین ساعت‌های هوشمندی بوده که این به‌روزرسانی را دریافت کرده است. بر اساس اعلام رسمی گوگل، ساعت‌های دیگری که آپدیت 2.6.0 را دریافت کرده‌اند، عبارتند از : Fossil Q Venture ،Louis Vuitton Tambour ،Michael Kors Sofie ،Montblanc Summit ،Hugo BOSS BOSS Touch ،Movado Connect ،Tommy Hilfiger 24/7 You و Guess Connect.

LG Watch Sport

LG Watch Sport

ساعت‌های زیر نیز به دنبال دریافت جدیدترین نسخه اندروید برای محصولات پوشیدنی هستند که زمان‌بندی دقیق آن اعلام نشده است. در میان این ساعت‌ها برخی محصولات کاسیو همچون PRO TREK Smart WSD-F20 و WSD-F10 Smart Outdoor Watch دیده می‌شود. به علاوه پنج ساعت هوشمند Q Contro ،Q Explorist ،Q Founder 2.0 ،Q Marshal و Q Wander از Fossil، سه اسمارت‌واچ از Michael Kors با نام‌های Access Dylan ،Access Bradshaw و Access Grayson نیز در فهرست دریافت‌کنندگان آتی این به‌روزرسانی قرار دارند. از دیگر ساعت‌های دریافت‌کننده این آپدیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Huawei Watch 2

LG Watch Style

Diesel Full Guard

Emporio Armani Connected

Gc Connect

Guess Connect

Hugo BOSS BOSS Touch

Misfit Vapor

Mobvoi Ticwatch S & E

Movado Connect

Nixon Mission

Polar M600

TAG Heuer Tag Connected Modular 45

Tommy Hilfiger 24/7 You

ZTE Quartz

گفتنی است که بر اساس اعلام گوگل، زمان‌بندی دقیق برای به‌روزرسانی دیگر ساعت‌های هوشمند مجهز به اندروید ور به تولیدکننده آنها بستگی خواهد داشت. 

منبع : Google