معرفی Honor V10 – سومین عضو سری V آنر

نمایش خبر

تاریخ : 1396/9/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : honor ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Honor V10 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی به‌‌تازگی طی رویدادی که در پکن برگزار شد، از جدیدترین عضو خانواده آنر با نام Honor V10 رونمایی کرد. چند هفته‌ای بود که اخبار و تصاویر مربوط به این گوشی به بیرون درز کرده بود، اما با تأیید این دیوایس از سوی TENNA (مرکز صدور گواهینامه تجهیزات مخابراتی چین)، به نظر می‌رسد بیشتر اطلاعاتی که قبلا درباره این اسمارت‌فون شنیده می‌شد، درست از آب درآمده است. بد نیست بدانید، پس از Honor V8 و V9، این سومین عضو سری V محسوب شده و با داشتن ویژگی‌هایی چون نمایشگر 18:9، سیستم 2 دوربینه با کیفیت بالا، چیپ‌ست قدرتمند و ... می‌توان آن را یک پرچمدار به حساب آورد. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این گوشی آشنا می‌شویم.

Introducing Honor V10

Honor V10 در ابعاد 6.97×74.98×157 میلی‌متر طراحی شده و 172 گرم وزن دارد، پس می‌توان آن را یک فبلت به شمار آورد. قاب پشتی و فریم گوشی فلزی است. تصاویر درزشده از Honor V10، اسکنر اثر انگشت را در پشت دستگاه نشان می‌داد، ولی بر خلاف این شایعه‌ها و علی‌رغم نسبت بالای نمایشگر به بدنه (79.10 درصد)، اسکنر اثر انگشت در جلوی دستگاه تعبیه شده و قاعدتا نقش دکمه home را نیز ایفا می‌کند. در حال حاضر، یکی از مشخصه‌های اصلی گوشی‌های پرچمدار، داشتن حاشیه‌های نازک است، که چنین موردی را در V10 نیز شاهد هستیم.

Introducing Honor V10

Honor V10 از یک نمایشگر بزرگ به قطر 5.99 اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1,080×2,160 پیکسل) برخوردار است که تراکم پیکسلی آن را به 403 پیکسل در اینچ می‌رساند. نمایشگر از پنل‌های ال‌سی‌دی با فناوری IPS تشکیل شده و با شیشه‌ای از جنس آلومینیوم سیلیکات (با لبه‌هایی به شکل 2.5 بعدی) محافظت می‌شود که به گفته هواوی، برای جلوگیری از ماندن اثر انگشت، از پوشش چربی‌گریز نیز بهره‌مند است. نکته قابل توجه در مورد نمایشگر آن است که مثل بسیاری از پرچمدارهای مطرح 2017، در تولید نمایشگر این گوشی نیز از نسبت تصویر 18:9 استفاده شده است.

Introducing Honor V10

در ساخت Honor V10 از چیپ‌ست 8 هسته‌ای Kirin 970 (محصول های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی) استفاده شده است. این چیپ‌ست 10 نانومتری – که در پرچمدارهایی چون Mate 10 Pro ،Mate 10 و Mate 10 Porsche Design نیز به کار گرفته شده بود – مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.36 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A73) و 4 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53) بوده و از واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP12 بهره می‌برد. گفته می‌شود که این چیپ‌ست به پردازنده مکمل i7 (واحد پردازشی شبکه عصبی) نیز مجهز شده است. از لحاظ حافظه داخلی و RAM، اسمارت‌فون Honor V10 در سه مدل تولید خواهد شد: مدل پایه با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی تولید می‌شود، مدل پیشرفته 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و نهایتا مدل پیشرفته‌تر که با همان 6 گیگابایت RAM، حافظه داخلی را به 128 گیگابایت رسانده است. البته با توجه به پشتیبانی این گوشی از میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

Introducing Honor V10

در پشت دستگاه، یک سیستم 2 دوربینه و فلش LED مشاهده می‌شود که لنزهای آنها کمی از بدنه بیرون زده است. این سیستم متشکل از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با سنسور رنگی RGB و یک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور مونوکروم یا تک‌رنگ است که گشودگی دیافراگم هر دو f/1.8 عنوان شده است. از امکانات این دوربین می‌توان فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار پیوسته و ضبط ویدئوی 4K را نام برد. متأسفانه دوربین Honor V10 از لرزه‌گیر اپتیکال بی‌بهره مانده، اما به لطف فناوری هوش مصنوعی هواوی، امکاناتی تحت عناوین Real-Time Scene و Object Recognition در آن فعال است. طبق ادعای هواوی، این ویژگی‌ها بهترین تنظیمات دوربین برای محیط‌ها و نقاط کانونی مختلف را انتخاب می‌کنند. ناگفته نماند، در اینجا نامی از لایکا – که هواوی دوربین پرچمدارهایش را تحت لیسانس این برند آلمانی تولید می‌کند – برده نشده است.

دوربین جلوی گوشی 13 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.0 است. علاوه بر گرفتن سلفی، از این دوربین برای تشخیص چهره هم استفاده می‌شود. در مراسم رونمایی به این نکته اشاره شد که اگر شخص دیگری در حال کار کردن با گوشی شما باشد، هوش مصنوعی Honor V10 متوجه این موضوع شده و تمامی تماس‌های ورودی و نوتیفیکیشن‌ها را پنهان می‌کند.

Introducing Honor V10

سیستم عامل این گوشی اندروید 8 اوریو بوده و طبق معمول، ساختار منویی آن بر اساس رابط کاربری اختصاصی هواوی (EMUI 8.0) توسعه یافته است. Honor V10 را می‌توان یک گوشی دو سیمکارته (از نوع نانو) به شمار آورد که البته با توجه به هیبریدی بودن اسلات سیمکارت، کاربر باید بین استفاده از سیمکارت دوم یا میکرو اس‌دی، یکی را انتخاب کند. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به VoLTE (انتقال صدا روی شبکه ال‌تی‌ای)، وای-فای 802.11ac، بلوتوث نسخه 4.2 ال‌ای، GPS، درگاه USB Type-C و NFC اشاره کرد.

ظرفیت باتری این اسمارت‌فون 3,750 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که به گفته شرکت سازنده، با توجه به پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، می‌توان ظرف نیم ساعت، ذخیره باتری را از 0 به 50 درصد رساند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز همچنان پای ثابت اسمارت‌فون‌های آنر محسوب می‌شود. اما آنچه ناامیدکننده به نظر می‌رسد، عدم مقاومت Honor V10 در برابر آب است. جالب آن است که اولین ویدئوی تبلیغاتی آنر برای بازار چین، V10 را در استخر شنا به تصویر کشیده که این کار از سوی هواوی، کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

Introducing Honor V10

اسمارت‌فون Honor V10 در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی و قرمز به تولید رسیده و از 5 دسامبر (14 آذر) وارد بازار چین خواهد شد. البته پیش‌سفارش این محصول در چین آغاز شده است. مدل 4GB/64GB قیمتی برابر با 2,699 یوان (با نرخ تبدیل کنونی ارز، حدود 409 دلار) داشته و مدل پیشرفته 6GB/64GB قیمتی معادل 2,999 یوان (455 دلار) دارد. 3,499 یوان (530 دلار) قیمتی است که آنر برای مدل پیشرفته‌تر با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. 

منبع : honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا