معرفی MT2621- جدیدترین تراشه NB-IoT مدیاتک برای اینترنت اشیا

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/9/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : سیستم روی تراشه SoC (System on a Chip) ، اینترنت اشیاء IoT ، مدیاتک MediaTek

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی مدیاتک در روز دوشنبه 27 نوامبر سال جاری میلادی (6 آذر 1396) جدیدترین چیپ‌ست پردازشی خود را به منظور استفاده در اینترنت اشیا معرفی کرد. این چیپ‌ست با نام MT2621 چیپ‌ستی دو-وضعیتی است که به صورت کاملا یکپارچه به طور ویژه برای ردیاب‌های هوشمند، ابزارهای پوشیدنی، امنیت اینترنت اشیا، کنتور‌های هوشمند و کاربردهای صنعتی طراحی شده است.‌ مهم‌ترین ویژگی این SoC جدید، قابلیت پشتیبانی همزمان از استاندارد نسخه 14 مجموعه 3GPP (مرتبط با مباحث ارتباطی و مکان‌یابی با مصرف کم انرژی و اینترنت اشیاء) در کنار اتصال GSM/GPRS است. مدیاتک چندی پیش نیز چیپ‌ستی اختصاصی برای اینترنت اشیاء معرفی کرده بود. تراشه پیشین که با نام MT2625 ارائه شده بود، نخستین چیپ‌ست تولیدی این کمپانی برای اینترنت اشیاء کم‌پهنا محسوب می‌شد.

MediaTek MT2621 Dual Mode IoT SoC

همان طور که اشاره شد، تراشه جدید از شبکه‌های 3GPP R14 و GSM/GPRS پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب، می‌تواند از طریق یک سیم‌کارت و آنتن و با استفاده از قابلیت آماده به کار دوگانه (SSDS) هر دو نوع شبکه سلولار را تحت پوشش قرار دهد. طراحی ساده این چیپ‌ست امکان استفاده از یک سیم‌کارت (UICC) و شماره موبایل را برای هر دو نوع شبکه و به صورت همزمان فراهم می‌سازد. از این رو، با صرفه‌جویی در فضای بُرد مدار چاپی (یا PCB)، باعث کاهش هزینه و قیمت و تسریع زمان ارائه به بازار می‌شود.

ماژول استفاده‌شده در این چیپ‌ست برای پشتیبانی از باندهای فرکانسی نسخه 14 استاندارد 3GPP طراحی شده است که باندهای فوق‌ پایین/پایین/متوسط (ultra-low/low/mid) را تا عملیات چهار-باندی در بر می‌گیرد.

MediaTek MT2621 Dual Mode IoT SoC

جدیدترین چیپ‌ست مدیاتک برای اینترنت اشیاء دارای میکروکنترلر ARMv7 یک‌هسته‌ای با فرکانس 260 مگاهرتز است که از حافظه رَم شبه‌استاتیکی (PSRAM) با ظرفیت 160 کیلوبایت، به همراه حافظه فلش 4 مگابایتی به صورت داخلی بهره می‌برد. این تراشه از نسخه 4.2 بلوتوث و همچنین اپلیکیشن‌های مبتنی بر لینوکس پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به برخورداری از رابط‌های LCM، دوربین و نیز آمپلی‌فایر صدا اشاره کرد.

منبع : MediaTek