بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای اندروید در سال 2017 – بخش دوم

نمایش خبر

تاریخ : 1396/9/6        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : اپلیکیشن Application ، اندروید Android

واحد خبر mobile.ir : در قسمت اول از این مطلب به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های همه منظوره و تمام عیار اندروید برای فراگیری زبان‌های جدید پرداختیم. اغلب اپلیکیشن‌هایی که در قسمت دوم معرفی خواهند شد، در زمینه‌ای خاص کاربرد دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها با تمرکز روی مکالمه و تبادل زبان طراحی شده‌اند، بعضی سعی در پشتیبانی از بیش‌ترین تعداد زبان‌های ممکن، با درس‌هایی یک‌سان و یکنواخت را دارند، برخی نیز با ساختاری مبتنی بر کارت‌های فلش (Flashcards)، به عنوان یک ابزار کمک‌آموزشی برای گسترش دامنه لغات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انتهای این مطلب، برای آن دسته از خوانندگان که قصد سفر به کشوری دیگر را داشته اما فرصت فراگیری زبان آن را ندارند، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مترجم و دستیار سفر را معرفی خواهیم نمود.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

Babbel: بهترین اپلیکیشن برای یادگیری مکالمه به زبان‌های جدید

Babbel یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی‌ و خوش‌نام آموزش زبان محسوب می‌شود که اصالتی آلمانی داشته و از سال 2007 آغاز به کار نموده است. این اپلیکیشن در حال حاضر امکان فراگیری 14 زبان مختلف را برای کاربران فراهم آورده و در محیط وب‌، Android و iOS قابل استفاده است. محتوای آموزشی Babbel تشکیل یافته است از درس‌هایی 10 تا 15 دقیقه‌ای با موضوعات مختلف برای آموزش انواع مهارت‌های زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته که توسط یک تیم 100 نفره از مدرسین و زبان‌شناسان طراحی و توسعه یافته‌اند. درس‌ها بایستی ابتدا دانلود شده و سپس مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به کوتاه بودن هر درس‌، کار دانلود آن‌ به طور معمول در چند لحظه انجام گرفته و کاربر را چندان معطل نمی‌کند.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

مشخصه اصلی Babbel که آن را از سایر رقبا متمایز می‌نماید، تمرکز بر مکالمه است. در سیستم آموزشی این اپلیکیشن سعی شده است تا از همان ابتدا کاربر زبان جدید را در قالب مکالمه و محاوره فرا گیرد. همین مساله Babbel را به یک اپلیکیشن‌ بسیار کاربردی و مفید برای به‌دست آوردن مهارت مکالمه در یک زبان جدید و آشنایی با فرهنگ مردمی که به آن زبان صحبت می‌کنند، بدل ساخته است. این قابلیت به طور ویژه می‌تواند برای افرادی جذاب و قابل توجه باشد که به دلایل مختلف از جمله سفر یا تجارت، نیازمند آشنایی سریع با فرهنگ مردم یک کشور و برقراری ارتباط محاوره‌ای با آن‌ها هستند. البته این رویکرد Babbel اثرات منفی خاصی را نیز به همراه دارد. این اپلیکیشن در همان دروس ابتدایی کاربر نا آشنا به یک زبان را با مجموعه‌ای نسبتا گسترده از کلمات و عبارات ناآشنا غافلگیر و تا حدودی سردرگم می‌نماید. البته با ادامه دروس و انجام تمرین‌های مختلف، کاربر به تدریج قدرت درک عبارات و مکالمات را به دست آورده و با خروج از این حالت سردرگمی، اعتماد به نفس خود را باز می‌یابد. اما به هر حال مراحل ابتدایی فرآیند آموزشی Babbel برای کاربران کاملا نا آشنا با یک زبان می‌تواند تا حدودی ناخوشایند بوده، در مواردی موجبات دل‌سردی آن‌ها را فراهم کرده و صرف نظر از ادامه استفاده از این اپلیکیشن را به دنبال داشته باشد.

برای شروع استفاده از این اپلیکیشن نیازی به پرداخت پول نبوده و می‌توان آن را به صورت رایگان از فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن‌های اندروید دریافت نمود. در حالت رایگان تنها اولین درس از هر مجموعه قابل استفاده بوده و دسترسی به دیگر دروس مستلزم تهیه اشتراک Babbel است. هزینه یک ماه اشتراک این اپلیکیشن 12.95 دلار، اشتراک سه‌ماهه 26.85 دلار و اشتراک یک‌ساله 83.4 دلار است. این در حالی‌ست که دیگر اپلیکیشن‌های آموزش زبان غیر رایگان اغلب هزینه‌های بالاتری را به کاربر تحمیل می‌کنند. به عنوان مثال، هزینه اشتراک سالانه Rosetta Stone برای هر زبان 299 دلار است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

در اولین اجرای اپلیکیشن از کاربر خواسته می‌شود تا زبان مورد نظر خود برای یادگیری را از لیست 14 زبان موجود انتخاب نماید. Babbel از آزمون‌های تعیین سطح بی‌بهره بوده، در عوض بلافاصله پس از انتخاب زبان از خود کاربر می‌خواهد که سطح آشنایی خود با آن زبان را از میان دو حالت مبتدی و پیشرفته مشخص نماید. این روش اگرچه ممکن است از دقت و کارایی کمتری نسبت به یک آزمون تعیین سطح برخوردار باشد، اما به هر حال از رها کردن کاربران در میان دروس بهتر است. با شروع فرآیند آموزشی، Babbel سعی می‌کند تا عبارات اولیه برای شروع یک مکالمه ساده را به کاربر آموزش دهد. کلمات و عباراتی همچون "سلام"، "حال شما چطوره؟"، "عالی"، "شب بخیر"، "سپاسگزارم" و غیره. برای این منظور تصاویری به کاربر نمایش داده شده و از او خواسته می‌شود تا عبارت متناسب با آن را برگزیند. این عبارات طی تمرین‌های مختلف چندین بار به همراه معانی‌شان به صورت متن، صدا و تصویر برای کاربر تکرار می‌گردند تا در ذهن او ماندگار شوند. سپس مکالمه‌ای به صورت گام به گام برای کاربر به نمایش درآمده و از او خواسته می‌شود تا عبارات متناسب با جاهای خالی را انتخاب نماید. این عبارات و مکالمات به تدریج واقعی‌تر و پیچیده‌تر شده، به این ترتیب کاربر در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه توانایی انجام مکالماتی موثر و کاربردی را در زبان مورد نظر خود به دست می‌آورد.

رابط کاربری Babbel در مجموع قابل قبول بوده، اما به وضوح نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های لیست ما زحمت کمتری برای طراحی آن کشیده شده، فاقد نوآوری و اصالت است. در حالت اولیه عناوین درس‌ها به صورت اسلاید‌هایی برای کاربر به نمایش درآمده و او با انتخاب هر درس به تمرین‌های مربوطه هدایت می‌شود. کاربر همچنین قادر است تا با لمس دکمه‌ای که در بالای صفحه قرار دارد، رابط کاربری اپلیکیشن را به یک لیست ساده و بی روح از عناوین درس‌ها تغییر دهد.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

از افتخارات Babbel می‌توان به دریافت جایزه "Digita 2013" و "Innovative 4 Society" در نمایشگاه CeBIT 2013 و قرار گرفتن در لیست بهترین اپلیکیشن‌های Google Play در سال 2015 اشاره نمود. این اپلیکیشن تا به امروز بیش از 10 میلیون بار از طریق Google Play Store روی دستگاه کاربران نصب گردیده و امتیاز 4.1 از 5 را از دید کاربران این فروشگاه به دست آورده است.

زبان‌های قابل یادگیری: انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالیِ برزیلی، ترکی، لهستانی، روسی، نروژی، اندونزیایی، سوئدی، دانمارکی و هلندی (در مجموع 14 زبان).

نقاط قوت:

• سیستم آموزشی بسیار خوب و کارآمد برای یادگیری سریع مکالمه به زبان‌های جدید

• هزینه اشتراک پایین نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های آموزش زبان غیر رایگان

• قابلیت دانلود دروس برای استفاده آفلاین

نقاط ضعف:

• رابط کاربری ضعیف و غیرنوآرانه

• مجموعه زبان‌های محدود و عدم پشتیبانی از زبان‌های مهمی همچون چینی و ژاپنی

• شیب آموزش اولیه تند و تا حدودی آزاردهنده برای کاربران مبتدی

• محتوای آموزشی غیریکنواخت و ضعیف برای برخی زبان‌ها

• عدم بهره‌مندی از محتوا و امکانات تکمیلی همچون بازی‌ها، آموزش‌های کاملا صوتی، شبکه اجتماعی اختصاصی و چت زنده با دیگر زبان‌آموزان

Mondly: اپلیکیشنی متعادل و همه منظوره، با کامل‌ترین مجموعه زبان‌ها

شرکت ATi Studios توسعه دهنده برنامه آموزش زبان نسبتا نوظهور Mondly در بدو امر اقدام به انتشار 30 اپلیکیشن مختلف برای آموزش زبان‌های مختلف نمود. پس از مدتی تمامی برنامه‌های آموزشی مربوط به زبان‌های مختلف، در یک اپلیکیشن به نام Mondly مجتمع گردید. این اپلیکیشن که از زمان انتشار آن در سال 2014 به سرعت در حال رشد بوده و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، در حال حاضر از یک جامعه کاربری 20 میلیون نفری روی بستر وب، اندروید و iOS بهره می‌برد. Mondly که شامل برنامه آموزشی برای 30 زبان زنده دنیاست، از این لحاظ یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان به شمار می‌رود. فارسی، بلغاری و چک، از جمله زبان‌های مورد پشتیبانی Mondly هستند که در کمتر اپلیکیشن آموزش زبانی در این سطح از کیفیت یافت می‌شوند.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

اگرچه عنوان "Learn languages Free – Mondly" برای این اپلیکیشن در Play Store گویای امکان یادگیری زبان به صورت رایگان است، اما در واقع برای استفاده از اغلب درس‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن بایستی حق اشتراک پرداخت شود. حق اشتراک ماهانه این اپلیکیشن حدود 10 دلار و اشتراک سالانه آن 47.99 دلار قیمت دارد. البته لازم به ذکر است که برخلاف اپلیکیشنی همچون Rosetta Stone که حق اشتراک را به ازای هر زبان دریافت می‌کند، اشتراک Mondly برای دسترسی به برنامه آموزشی تمامی زبان‌ها و کل قابلیت‌های اپلیکیشن است. بر همین اساس این اپلیکیشن کمترین هزینه را در میان اپلیکیشن‌های غیر رایگان لیست ما دارد. در صورت عدم تهیه اشتراک، کاربر به مجموعه قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن به صورت محدود، تعدادی از دروس اولیه و همچنین یک درس رایگان روزانه دسترسی خواهد داشت.

تا چندی پیش مهم‌ترین و آزاردهنده‌ترین ضعف Mondly، رابط کاربری سرد و بی‌روح آن بود که استفاده از کتاب‌های آموزشی را تداعی می‌نمود. اما خوشبختانه در آخرین بروزرسانی‌ها این مشکل برطرف شده و شاهد رابط کاربری به مراتب بهتری برای این اپلیکیشن هستیم. ظاهر رابط‌ کاربری به صورت محسوسی زیباتر شده، نحوه تعامل کاربر با اپلیکیشن و روش پاسخگویی به تمرین‌ها برای دستگاه‌های همراه بهینه‌سازی گردیده است. همین مساله موجب شده است تا Mondly جای خود را در لیست ما برای بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان باز کند.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

هنگام شروع استفاده از این اپلیکیشن کاربر زبان مادری خود، زبان مورد نظر برای یادگیری و همچنین سطح آشنایی خود با آن زبان را از میان سه حالت مبتدی، متوسط و پیشرفته انتخاب نموده و پس از مشاهده یک معرفی کوتاه، وارد محیط آموزشی اپلیکیشن می‌شود. بد نیست بدانید که به محض انتخاب زبان مادری کاربر، تمامی دستورالعمل‌ها، تنظیمات و عناوین به کار رفته در رابط کاربری اپلیکیشن به آن زبان تغییر می‌یابند. برای ثبت‌نام در سیستم آموزشی Mondly کاربر می‌تواند از حساب کاربری گوگل یا فیسبوک خود استفاده نموده، یا با وارد نمودن آدرس ایمیل و انتخاب رمز عبور این کار را انجام دهد. شروع فرآیند آموزشی در قالب یک مکالمه ساده انجام گرفته و با آموزش لغات مربوط به آن ادامه می‌یابد. در طراحی درس‌های Mondly سعی شده است تا مهارت‌های اصلی کاربر در زبان جدید (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) به صورت یکنواخت و منظم رشد پیدا کند. در جریان این دروس، تمرین‌های متنوعی به کاربر ارائه شده و او به روش‌های مختلف از جمله انتخاب گزینه مناسب، پرکردن جای خالی، بیان عبارت مناسب، دسته‌بندی و اتصال کلمات مرتبط با یکدیگر، و یا انجام مکالمه با Chatbot، به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن اطلاعات و نمودارهای آماری آن است که از طریق نوار پایین صفحه قابل دسترسی بوده و اطلاعات مختلفی از جمله سطح کاربر، امتیازات او، تعداد روزهایی که کاربر پشت سر هم به انجام تمرین‌ها پرداخته، و همچنین نمودار پیشرفت روزانه او در هفته گذشته را در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهد. همچون بسیاری از اپلیکیشن‌های آموزشی دیگر، Mondly برای ایجاد فضای دوستانه و حس رقابت میان کاربران یک سیستم امتیازدهی و رده‌بندی طراحی نموده است که با عنوان "Leaderboard" یا "تابلوی پیش افتادن" از طریق نوار پایین صفحه در دسترس کاربران قرار دارد. در این قسمت کاربر قادر است جایگاه خود را در میان دوستان، در میان کاربران کشور خود، یا در رده‌بندی جهانی مشاهده نماید.

با وجود رشد و توسعه خوبی که Mondly تا کنون تجربه نموده است، همچنان ضعف‌ها و ایراداتی در آن مشاهده می‌شود که امید است با گذشت زمان برطرف شوند. اگرچه در بروزرسانی‌های اخیر، رابط ‌کاربری به ویژه در قسمت تمرین‌ها بهبود چشمگیری داشته است، اما ساختار کلی رابط کاربری این اپلیکیشن همچنان خسته‌کننده و بی‌هویت است. درس‌ها و تمرین‌های Mondly برای تمامی زبان‌ها یکسان بوده و خبری از درس‌های طراحی شده بر اساس دستور زبان و فرهنگ خاص مرتبط با هر زبان نیست. همچنین اشتباهات مختلف دستوری و املایی در درس‌های مختلف وجود داشته که بسیاری از آن‌ها به مرور توسط کاربران گزارش شده و اصلاح گردیده است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

اپلیکیشن Mondly که عنوان "انتخاب سردبیر" را در Google Play Store دریافت نموده، تاکنون بیش از 1 میلیون بار روی دستگاه‌های اندرویدی کاربران این فروشگاه نصب شده و موفق به کسب امتیاز عالی 4.7 از 5 گردیده است. این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت رایگان از طریق Play Store و دیگر فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید قابل دریافت است.

زبان‌های قابل یادگیری: انگلیسی (امریکا یا بریتانیا)، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، فارسی، ترکی، عربی، لهستانی، روسی، ژاپنی، کره‌ای، چینی، یونانی، عبری، هندی، سوئدی، دانمارکی، نروژی، رومانیایی، بلغاری، ویتنامی، اندونزیایی، چک، اکراینی، کرواسیایی، فنلاندی و افریکانس (در مجموع 30 زبان).

نقاط قوت:

• پشتیبانی از اغلب زبان‌های پرکاربرد دنیا چه از نظر برنامه آموزشی و چه در سطح رابط کاربری

• محتوای آموزشی متنوع و متعادل

• امکان استفاده رایگان در کنار حق اشتراک با قیمت مناسب برای دسترسی به تمامی دروس و قابلیت‌ها

• ایجاد سیستم رقابتی میان دوستان و دیگر زبان‌آموزان

نقاط ضعف:

• رابط کاربری غیرنوآورانه و نه چندان جذاب

• درس‌ها و تمرین‌های یکسان برای تمامی زبان‌ها، بدون توجه به قواعد و ویژگی‌های خاص هر زبان

• ضعف محتوای آموزشی در زمینه قواعد زبان و مهارت‌های آکادمیک

• نه چندان کارآمد برای فراگیری زبان در سطوح پیشرفته

Memrise: بهترین اپلیکیشن برای یادگیری و به خاطر سپردن کلمات و عبارات جدید

امروزه اپلیکیشن‌های متعددی برای گسترش دامنه لغات و به خاطر سپردن مفاهیم مختلف از flash card ها استفاده می‌کنند. کارت‌هایی که هر یک شامل یک لغت یا عبارت جدید به همراه معانی و توضیحات آن‌ است که کاربر با مشاهده و تمرین این کارت‌ها به صورت دوره‌ای، عبارات مربوطه را به خاطر سپرده و در حافظه بلند مدت خود ثبت می‌نماید. این نوع اپلیکیشن‌ها با تاثیر بالا بر گسترش دامنه لغات کاربر در زبان جدید، یکی از ابزارهای مهم و بسیار کاربردی برای زبان‌آموزان هستند. در میان این نوع اپلیکیشن‌ها، Memrise به خوبی درخشیده و یکی از جذاب‌ترین، باکیفیت‌ترین و موثرترین آن‌ها به شمار می‌رود. البته محتوای آموزشی این اپلیکیشن به یادگیری لغات جدید محدود نبوده و می‌توان از آن برای فراگیری دستور زبان، اصطلاحات عامیانه، ضرب‌المثل‌ها و حتی مکالمه نیز بهره گرفت.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

سیستم آموزشی Memrise مانند یک بازی طراحی شده است که طی آن کاربر به سیاره‌ای دیگر سفر نموده، قصد یادگیری زبان و برقراری ارتباط با ساکنین آن سیاره را دارد. در اولین اجرا از کاربر خواسته می‌شود تا زبان مورد نظر خود برای یادگیری را از میان 21 زبان پشتیبانی شده انتخاب نموده و مشخص کند که به چه زبانی صحبت می‌کند. سپس سفر کاربر به سیاره مقصد آغاز گردیده و Memrise به عنوان دوست و راهنمای کاربر سعی می‌کند تا با آموزش کلمات ساده و اولیه‌ای همچون "سلام"، "بله"، "خیر"، "لطفا" و غیره، او را برای برقراری ارتباط با ساکنین این سیاره آماده نماید. این کلمات و عبارت‌ها به صورت منظم و دوره‌ای در قالب کارت‌های فلش ساده، سوال چند‌گزینه‌ای، پخش صدا و همچنین ویدئوهای کوتاه برای کاربر تکرار می‌شوند. در صورت پاسخگویی صحیح کاربر به تمرین‌های مربوط به یک کلمه، آن کلمه پس از چند بار تکرار در فواصل زمانی متفاوت به تدریج از مجموعه تمرین‌ها خارج شده و جای خود را به کلمات و عبارات جدید می‌دهد. اگرچه این روش مشابه سیستم کار اغلب اپلیکیشن‌های مبتنی بر کارت‌های فلش است، اما تمرین‌ها به قدری جذاب و متنوع طراحی شده‌اند که به هیچ وجه حس تکراری بودن را به کاربر منتقل ننموده و Memrise را به تجربه‌ای جدید و متفاوت بدل ساخته‌اند.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

یکی از نقاط قوت Memrise رابط کاربری زیبا و کارآمد آن است. صفحه خانگی اپلیکیشن که تصویری از آسمان و ستاره‌ها را در پس‌زمینه دارد، متشکل است از درس‌های اصلی که به بخش‌های کوچکی شکسته شده و کاربر با گذراندن آن‌ها سیری صعودی را طی نموده و اوج می‌گیرد. تعداد کلمات جدید روزانه یا به عبارتی طول هر یک از درس‌های روزانه به راحتی از طریق دکمه‌ای که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته، توسط کاربر قابل تنظیم است. در طراحی درس‌های اصلی Memrise تا حدودی سعی شده است تا دانش و مهارت کاربر در زمینه مکالمه و قواعد دستوری زبان ارتقا یابد. همچنین یک Chatbot و یک Grammarbot در قالب دو شخصیت متفاوت از طریق دو دکمه به ترتیب در سمت راست و چپ صفحه اصلی اپلیکیشن در دسترس کاربر قرار دارند تا به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده او را در فراگیری نحوه مکالمه در زبان مورد نظر و قواعد آن زبان یاری دهند. به علاوه بخش‌های جانبی دیگری برای تقویت مهارت‌های شنیداری (Listening)، آموزش تلفظ صحیح لغات و عبارات، ویدئوهایی از افراد بومی آن زبان، مرور سریع کلمات و همچنین مرور کلمات دشوار، برای کمک به فرآیند یادگیری زبان از طریق این اپلیکیشن در دسترس کاربران آن قرار گرفته است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

علاوه بر درس‌های اصلی مربوط به زبان انتخابی کاربر در آغاز و همچنین بخش‌های جانبی مربوط به آن زبان در اپلیکیشن Memrise، کاربر قادر است تا در هر زمان از طریق منوی به اصطلاح همبرگری که از گوشه سمت چپ بالای صفحه قابل دسترسی‌ست، درس‌های دیگری را به مجموعه آموزش‌های خود اضافه نماید. در این قسمت کاربر با انتخاب یکی از زبان‌های مورد پشتیبانی اپلیکیشن، می‌تواند درس‌ اصلی آن زبان را انتخاب نموده و یا با مراجعه به لیست کامل محتوای آموزشی مربوط به آن زبان، یکی از بسته‌های آموزشی متعددی که برخی از آن‌ها توسط تیم Memrise و بسیاری دیگر توسط کاربران ایجاد گردیده‌اند را برای یادگیری برگزیند. بسته‌های آموزشی توسعه یافته توسط کاربران در زمینه‌های مختلف از جمله کلمات مربوط به آزمون‌های رسمی، کاربردهای خاص، ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه، مهارت‌های اصلی زبان، سرگرمی، قواعد گرامری و بسیاری موارد دیگر ارائه شده و محتوایی غنی را برای این اپلیکیشن به ارمغان آورده‌اند.

اگرچه اپلیکیشن Memrise به لطف بخش‌های جانبی و bot های مربوط به مکالمه و گرامر از حالت تک منظوره خارج شده است، اما همچنان کاربرد اصلی و تخصصی آن گسترش دامنه لغات کاربران بوده و به همین خاطر بهتر است در کنار یک کلاس یا اپلیکیشن آموزشی کامل‌تر مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به عدم پشتیبانی این اپلیکیشن از زبان فارسی، کاربران فارسی‌زبان ممکن است در اولین اجرای اپلیکیشن سردرگم و مایوس شده، به گمان این‌که قادر به استفاده از آن نخواهند بود، عطایش را به لقایش ببخشند. برای کاربرانی که آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند، استفاده از Memrise برای یادگیری این زبان چندان موثر نبوده و توصیه نمی‌شود. اما برای آن دسته از کاربران که علاوه بر زبان فارسی، به زبان انگلیسی نیز تا حدودی آشنا بوده و قصد استفاده از این اپلیکیشن به منظور یادگیری یک زبان جدید یا ارتقای سطح خود در زبان انگلیسی را دارند، این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار کمک آموزشی بسیار مفید و موثر خواهد بود. کاربران فارسی زبانی که قصد استفاده از Memrise به منظور ارتقای دانش خود در زبان انگلیسی را دارند، می‌توانند در اجرای اولیه یکی از زبان‌های دیگر را برای یادگیری برگزیده و در قسمت بعدی زبان انگلیسی را به عنوان زبانی که صحبت می‌کنند انتخاب نمایند. سپس از درس اولیه خارج شده و با مراجعه به منوی همبرگری گوشه سمت چپ بالای صفحه، یکی از بسته‌های آموزشی زبان انگلیسی را بر اساس نیاز خود انتخاب نمایند.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

اپلیکیشن Memrise با سیستم آموزشی جذاب، رابط کاربری خوب، محتوای آموزشی غنی و رشد سریع خود در سال‌های اخیر موفقیت‌ها متعددی را به دست آورده است. دریافت جایزه بهترین اپلیکیشن Google Play Store در سال 2017، کسب عنوان "انتخاب سردبیر" در Play Store و قرارگیری در لیست برترین توسعه‌دهندگان فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل، از جمله افتخارات نسخه اندرویدی این اپلیکیشن در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. اپلیکیشن Memrise به صورت رایگان از Google Play Store قابل دریافت بوده و با بیش از 10 میلیون بار نصب روی دستگاه‌‌های اندرویدی کاربران این فروشگاه، امتیاز عالی 4.7 از 5 را از نظر ایشان کسب نموده است. در حالت رایگان امکان استفاده از درس‌های اصلی Memrise برای آغاز یادگیری یک زبان جدید و همچنین دسترسی به بسیاری از بسته‌های فلش کارت توسعه یافته توسط کاربران فراهم بوده، اما برای دسترسی کامل به ویدئوهای آموزشی، قابلیت دانلود محتوا و استفاده آفلاین، مرور کلمات دشوار، و دیگر بخش‌های جانبی از جمله chatbot و grammarbot، کاربر نیازمند تهیه اشتراک خواهد بود. در حال حاضر قیمت اشتراک Memrise به صورت ماهانه 9 دلار، سالانه 59 دلار و مادام‌العمر 129.99 دلار است.

زبان‌های قابل یادگیری: انگلیسی، اسپانیایی (اسپانیا یا مکزیک)، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی (عادی و بدون رسم‌الخط)، پرتغالی (پرتغال یا برزیل)، ترکی، لهستانی، عربی، روسی، نروژی، سوئدی، کره‌ای، هلندی، چینی (سنتی و سیمپلیفاید) و دانمارکی (در مجموع 21 زبان).

نقاط قوت:

• رابط کاربری زیبا و کاربردی

• رایگان بودن اکثر درس‌ها و تمرین‌ها

• سیستم آموزشی جذاب و بسیار موثر برای فراگیری و به‌خاطرسپاری لغات و عبارات جدید

• محتوای آموزشی و بسته‌های flash card متعدد در زمینه‌های مختلف

• مناسب و کاربردی برای زبان‌آموزان در تمامی سطوح (از مبتدی تا پیشرفته)

• قابلیت دانلود دروس برای استفاده آفلاین

• بهره‌گیری از تمرین‌های بازی‌گونه و قابلیت‌های جذاب برای فراگیری زبان

• استفاده از Chatbot ها برای آموزش مکالمه و گرامر

نقاط ضعف:

• عدم پشتیبانی از زبان‌هایی همچون چینی، کره‌ای، هندی و فارسی

• عدم کارایی مناسب جهت استفاده به عنوان یک ابزار کامل و تمام عیار جهت فراگیری زبان

• عدم بهره‌مندی از آزمون تعیین سطح

دیگر اپلیکیشن‌‌‌های مفید و قابل احترام

Tandem بهترین اپلیکیشن تبادل زبان برای اندروید است. این اپلیکیشن در واقع یک شبکه اجتماعی برای زبان‌آموزان است که در آن کاربران با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و در فراگیری زبان به هم کمک می‌نمایند. این اپلیکیشن انواع امکانات ارتباطی از جمله ارسال پیام‌، چت زنده ، ارتباط صوتی و مکالمه تصویری برای کاربران تدارک دیده شده است تا طبق نیاز و سلیقه خود به تعامل با یکدیگر پرداخته و در محیطی دوستانه تسلط خود را بر زبان مورد نظرشان ارتقا بخشند. Tandem با رابط کاربری جذاب، امکانات مناسب و جامعه کاربری پویا، یک اپلیکیشن کمک آموزشی مفید و موثر برای بهبود مهارت‌های کاربر در زبان جدید و ایجاد انگیزه بیش‌تر برای فراگیری زبان است. علاوه بر این، مدرسین حرفه‌ای و کاربرانی که از سطح تسلط بالایی در یک زبان برخوردار باشند، می‌توانند به عنوان مدرس آن زبان ثبت‌نام نموده و برای پیوستن به مجموعه مدرسین Tandem مورد ارزیابی قرار گیرند. از سوی دیگر کاربران عادی قادر خواهند بود تا با پرداخت مبالغی مشخص، از کمک این مدرسین برای فراگیری زبان بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان از طریق Google Play Store قابل دریافت بوده و امتیاز فعلی آن در این فروشگاه 4.4 از 5 است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

HiNative یک اپلیکیشن پرسش و پاسخ عالی برای زبان‌آموزان است که از اغلب زبان‌های پرکاربرد دنیا پشتیبانی می‌کند. HiNative ابزاری مفید برای رفع ابهام و اشکال در فرآیند فراگیری زبان است که می‌تواند به عنوان یک اپلیکیشن کمک آموزشی مناسب در کنار روش‌های مختلف یادگیری زبان از جمله کلاس‌های درس، آموزش‌های صوتی و تصویری، و اپلیکیشن‌های تخصصی آموزش زبان – که بهترین‌ آن‌‌ها در بالا معرفی گردیدند -- مورد استفاده قرار گیرد. کاربران قادرند سوا‌ل‌های متنی خود را به کمک قالب‌های از پیش آماده شده ثبت نموده، یا برای بررسی صحت تلفظ لغات و موارد مربوط به لهجه از قابلیت طرح سوال به صورت صوتی استفاده نمایند. HiNative بیش از 110 زبان مختلف را پشتیبانی نموده و با کسب امتیاز 4.5 از سوی کاربران Google Play Store، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

HelloTalk همانطور که از نام آن تا حدودی قابل حدس است، هدف اصلی این اپلیکیشن فراهم آوردن بستری برای تعامل و مکالمه زبان‌آموزان با افراد بومی و مسلط به زبان مورد نظر آن‌هاست. این اپلیکیشن با قابلیت‌های خوبی از جمله تبادل پیام آفلاین، مکالمه متنی یا صوتی آنلاین، ارتباط تصویری، ترجمه کلمات و عبارات، امکان استفاده از قلم و قابلیت کشیدن نقاشی حین مکالمه، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای تبادل زبان و مکالمه با افراد بومی به شمار می‌رود. عملکرد و رابط کاربری HelloTalk بیش‌تر شبیه به یک اپلیکیشن پیام‌رسان است تا اپلیکیشن آموزش زبان. در واقع می‌توان این اپلیکیشن را یک پیام‌رسان با جامعه کاربری متشکل از زبان‌آموزان و مجهز به قابلیت‌هایی ویژه برای آن‌ها نامید. اگر در ایران زندگی می‌کنید و به دنبال یک اپلیکیشن خوب برای تبادل زبان و مکالمه با دیگر زبان‌آموزان یا افراد بومی در زبان‌های مختلف هستید، با توجه به مشکلات سرویس‌دهی Tandem – که از رقیب‌های اصلی آن محسوب می‌شود -- برای کاربران ایرانی، این اپلیکیشن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این منظور باشد. اپلیکیشن HelloTalk که به صورت رایگان از طریق Google Play Store قابل دریافت است، تاکنون بیش از 1 میلیون بار توسط کاربران این فروشگاه دانلود شده و امتیار 4.3 از 5 را به‌دست آورده است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

TinyCards اپلیکیشنی مبتنی بر کارت‌های فلش (flashcards) که توسط شرکت Duolingo توسعه داده شده و به عبارتی تکمیل کننده اپلیکیشن اصلی Duolingo محسوب می‌شود. این اپلیکیشن از یک رابط کاربری زیبا به همراه انیمیشن‌هایی جذاب در بسته‌های Flashcard، در فضایی مطابق با زبان طراحی اپلیکیشن Duolingo بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است که این رابط کاربری از مشکلات مختلفی در ساختار کلی و نحوه هدایت کاربران در محیط اپلیکیشن رنج می‌برد. TinyCards در حال حاضر بیش از 200 هزار بسته کارت‌ فلش را در زبان‌های مختلف و با موضوعات گوناگون در اختیار کاربران خود قرار داده می‌دهد. این اپلیکیشن با ماهیتی کاملا رایگان از طریق Google Play Store قابل دریافت و استفاده است.

TripLingo بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های زبان برای همراه داشتن هنگام سفر است. این اپلیکیشن با تمرکز ویژه روی سفرهای کاری و تجاری، سعی نموده تا تمامی نیازهای مربوط به زبان، در سفر به کشورهای خارجی را پاسخگو باشد. در طراحی و تامین محتوای TripLingo فرض شده است که کاربر فرصت و انگیزه لازم برای فراگیری کامل و اصولی زبان را ندارد. بنابراین به جای آموزش زبان، امکانات لازم برای رفع نیازهای کاربران در حین سفر را فراهم آورده است.

Best Android Applications for Language Learning 2017 Second Part

برخی از این امکانات و قابلیت‌ها عبارتند از: بیش از 2 هزار عبارت و جمله پرکاربرد برای هر زبان (با پشتیبانی از 13 زبان دنیا)؛ بیش از 30 هزار فایل صوتی جملات پرکاربرد برای زبان‌های مختلف، راهنمای کاربردی و دسته‌بندی شده در زمینه فرهنگ و رسوم کشورها، مترجم صوتی آنی(در لحظه) برای 19 زبان پرکاربرد دنیا، امکان دسترسی به یک مترجم زنده و حرفه‌ای (با هزینه تقریبی 3 دلار در دقیقه)، یک دیکشنری آفلاین، مبدل واحد‌های پولی، محاسبه‌کننده انعام، و برخی قابلیت‌های کاربردی دیگر. TripLingo به صورت رایگان از Google Play Store قابل دریافت بوده، اما استفاده از امکانات آن نیازمند تهیه اشتراکی به قیمت ماهانه 20 دلار یا سالانه 100 دلار است. این اپلیکیشن تاکنون بیش از 10 هزار بار از فروشگاه گوگل روی دستگاه کاربران نصب شده و امتیاز 4 از 5 را کسب نموده است. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا