پروژکتورهای نقطه‌ای برای Face ID و محفظه AirPods با شارژ القایی، برترین‌های مجموعه 44 تایی از پتنت‌های اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1396/9/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، حق اختراع Patent ، AirPods ، تشخیص چهره Face Recognition ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز سه‌شنبه 21 نوامبر 2017 (30 آبان 1396) امتیاز 44 پتنت جدید را به نام اپل ثبت نمود. در این خبر قصد داریم به 2 مورد از مهم‌ترین‌های مجموعه مذکور بپردازیم. پتنت نخست درباره پروژکتور نقطه‌ای اپل بوده و به قابلیت جدید Face ID در آیفون X ارتباط دارد. پتنت دوم نیز به ایده اپل برای طراحی یک محفظه برای هدفون‌های AirPods مربوط می‌شود که از قابلیت شارژ القایی برخوردار خواهد بود. به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های زیادی برای AirPods داشته باشد، چرا که در گذشته پتنت‌هایی چون شارژ بی‌سیم برای قاب ضدآب AirPods یا قابلیت اندازه‌گیری کمیت‌های بیومتریک توسط AirPods نیز توسط اپل به ثبت رسیده بود.

Apple Face ID Dot Projector and AirPods Inductive Charging Case Patent

پتنت نخست به دیوایس‌های الکترونیکی نوری یا optoelectronic مربوط می‌شود، به‌ویژه دیوایس‌هایی که در ارسال تشعشع‌های الگودار کاربرد دارند. یکی از المان‌های گسیل‌دهنده نور در اینجا، "لیزرهای حفره عمودی نشرکننده از سطح" یا VCSELها هستند. در این ایده، میکرولنزهایی پیش‌بینی شده که الگویی متناظر از نقاط کانونی را تولید کرده و این تشعشع به یک جسم خارجی تابیده می‌شود. واضح است که موارد یادشده به قابلیت Face ID ارتباط دارد که با پروژکتورهای نقطه‌ایِ دوربین TrueDepth کار می‌کند.

Apple Face ID Dot Projector and AirPods Inductive Charging Case Patent

در شکل‌های شماره 2A، 2B و 2C، نماهایی شماتیک از قسمت‌های جانبی ماژول‌های پرتودهی نوری مورد نظر اپل دیده می‌شود.

Apple Face ID Dot Projector and AirPods Inductive Charging Case Patent

شکل شماره 1 نیز نمایی شماتیک از بالای یک دیوایس فرضی– متشکل از یک بستر (die) نیمه‌رسا – است که مجموعه یکپارچه‌ای از نشردهنده‌ها، روی آن شکل گرفته‌اند. بد نیست بدانید درخواست این پتنت – که با شماره 9,825,425 در USPTO ثبت شده – در سه‌ماهه دوم سال 2014 به این اداره داده شده بود.

اما همانطور که در ابتدای خبر هم گفته شد، دومین پتنتی که در حال حاضر به بررسی آن می‌پردازیم، به محفظه شارژکننده AirPods ارتباط دارد. درخواست این پتنت نیز در سه‌ماهه سوم سال 2016 به USPTO ارائه شده و هم‌اکنون با شماره 9,826,301 و تحت عنوان "محفظه‌ای با سیستم شارژ القایی برای شارژ یک دستگاه قابل‌حمل" در وب‌سایت اصلی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، منتشر شده است.

Apple Face ID Dot Projector and AirPods Inductive Charging Case Patent

 

Apple Face ID Dot Projector and AirPods Inductive Charging Case Patent

شکل شماره 1، نمایی جانبی از یک محفظه درپوش‌دار را نشان می‌دهد. این محفظه به گونه‌ای پیکربندی شده که می‌تواند یک جفت ای‌یرباد را در خود جای دهد. شکل شماره 2، طرحی از یک محفظه است که به یک سیستم شارژکننده مجهز بوده و این سیستم در یک جفت ای‌یرباد پیاده‌سازی شده است.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا