رونمایی از هواوی Mate 10 Lite – میان‌رده‌ای با 4 اسم و 4 دوربین

نمایش خبر

تاریخ : 1396/7/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Huawei Mate 10 Lite ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در 16 اکتبر 2017 (24 مهر 1396)، طی مراسمی در مونیخ، از 3 اسمارت‌فون پرچمدار با نام‌های Mate 10 Pro ،Mate 10 و Porsche Design Mate 10 رونمایی کرد. بر خلاف انتظار، در این مراسم از گوشی میان‌رده سری میت که Mate 10 Lite نام دارد، اسمی برده نشد. اما به گزارش وب‌سایت آلمانی MobiFlip، ظاهرا این کمپانی چینی تصمیم گرفته تا Mate 10 Lite را به بازار اروپا هم عرضه کند، البته بی‌سروصدا. شاید علت این کار در آن باشد که Mate 10 Lite با نام‌های مختلفی در بازارهای دنیا عرضه شده است. بد نیست بدانید این گوشی در چین با نام هواوی Maimang 6، در هند با نام Honor 9i و در مالزی تحت عنوان هواوی Nova 2i عرضه می‌شود.

 

Introducing Huawei Mate 10 Lite

سه پرچمدار Mate 10،M ate 10 Pro و Porsche Design Mate 10، تفاوت‌های زیادی از لحاظ مشخصات دارند، اما به رغم این تفاوت‌ها، باز هم دارای وجوه اشتراکی هستند که هر سه را در ردیف دیوایس‌های رده‌بالا قرار می‌دهد. اما در مقابل، Mate 10 Lite – به جز اسم (!) و طراحی نمایشگر – وجوه مشترک زیادی با سه پرچمدار دیگر ندارد.

Mate 10 Lite – درست مثل Mate 10 – از صفحه نمایشی به قطر 5.9 اینچ برخوردار است. صفحه نمایش Mate 10 Lite دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1,080×2,160 پیکسل) بوده و نسبت تصویر آن 18:9 ذکر شده که این دو مورد در Mate 10 Pro نیز مشاهده می‌شود. شباهت‌ها عملا در همین جا پایان می‌یابد. حال می‌پردازیم به بقیه مشخصات Mate 10 Lite.

در Mate 10 Lite، از چیپ‌ست Kirin 659 (ساخت کمپانی های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی) استفاده شده است. Kirin 659 یک تراشه 8 هسته‌ای به شمار می‌رود. تمام هسته‌های پردازشی این چیپ‌ست منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 هستند که در دو دسته 4 هسته‌ای قرار گرفته‌اند؛ سرعت کلاک دسته قوی‌تر 2.36 گیگاهرتز بوده و دسته ضعیف‌تر سرعتی معادل 1.7 گیگاهرتز دارد. این در حالی است که پرچمدارهای Mate 10 و Mate 10 Pro از تراشه قدرتمند Kirin 970 بهره می‌برند که با برخورداری از هوش مصنوعی، توانایی رقابت با آیفون X را خواهند داشت.

Introducing Huawei Mate 10 Lite

Mate 10 Lite دارای 4 گیگابایت حافظه RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده که با پشتیبانی از اسلات کارت حافظه می‌توان آن را ارتقا نیز داد. البته این یک اسلات هیبریدی است، به این معنی که می‌توان از آن برای کار گذاشتن microSD استفاده کرد و به یک سیم‌کارت، اکتفا نمود و یا می‌توان در این اسلات یک سیم‌کارت دیگر هم جای داد و با حافظه 64 گیگابایتی آن کنار آمد.

هواوی ظرفیت باتری Mate 10 Lite را 3,340 میلی‌آمپر ساعت اعلام کرده که با یک مرتبه شارژ و استفاده معمولی، انتظار می‌رود یک روز را به راحتی دوام بیاورد. در پشت دستگاه نیز، حسگر دایره شکل اثر انگشت خودنمایی می‌کند.

شاید جالب‌ترین قسمت Mate 10 Lite، دوربین‌های آن باشد. این گوشی 4 دوربین دارد؛ دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلو. در پشت گوشی در کنار فلش LED، یک دوربین 16 مگاپیکسلی رنگی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی مونوکروم (تک‌رنگ) به چشم می‌خورد. با این دو دوربین می‌توانید عکس‌هایی با پس‌زمینه تار بیندازید (چیزی شبیه به حالت پرتره در دیوایس‌هایی مثل آیفون). همین سیستم در جلوی دستگاه نیز برقرار است، با این تفاوت که دوربین رنگی در جلو، وضوحی معادل 13 مگاپیکسل دارد. اگر فکر می‌کنید Mate 10 Lite با داشتن 4 دوربین، یک گوشی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، در اشتباهید، چرا که اسمارت‌فون‌هایی نظیر Lenovo Phab 2 Pro و Alcatel Flash قبلا با چهار دوربین به تولید رسیده‌اند.

Introducing Huawei Mate 10 Lite

به رغم پیشرفت‌هایی چون بهره‌مندی از 4 دوربین و نمایشگری تقریبا بدون حاشیه، هواوی با به کارگیری پورت microUSB، کاربران را از راحتی USB Type-C محروم کرده است. از دوربین‌های مزین به عنوان شرکت آلمانی لایکا و و حالت PC (که در پرچمدارهای جدید هواوی شاهد آنها هستیم) نیز خبری نیست. همچنین، برخلاف پرچمدارهای جدید هواوی که با اندروید اوریو و پوسته EMUI 8 به دست مشتریان می‌رسند، Mate 10 Lite با اندروید نوقا و پوسته EMUI 5.1 وارد بازار خواهد شد. هنوز حرفی از آپدیت به اندروید اوریو به میان نیامده، اما به احتمال زیاد چند ماه پس از عرضه این گوشی، امکان ارتقای سیستم عامل آن به اندروید اوریو فراهم خواهد شد.

Introducing Huawei Mate 10 Lite

اسمارت‌فون Mate 10 Lite در سه رنگ طلایی، مشکی و آبی به تولید رسیده و از نوامبر سال جاری میلادی وارد بازارهای اروپا می‌شود. قیمت این دیوایس 399 یورو (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 470 دلار) اعلام شده است.  


به روزرسانی - قیمت هواوی میت 10 لایت در بازار ایران

گوشی هواوی Mate 10 Lite به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Mate 10 Lite از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا