معرفی نسخه به‌روزرسانی‌شده هدست PS VR- محصول جدید سونی با پشتیبانی از محتوای HDR

نمایش خبر

تاریخ : 1396/7/13        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : Sony Playstation VR ، دامنه دینامیک بالا HDR (High Dynamic Rang) ، واقعیت مجازی Virtual Reality ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : به گزارش موسسه پژوهشی IDC، سونی در سه‌ماهه دوم 2017 دومین کمپانی برتر در زمینه ارائه هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده است. تقاضا برای هدست PlayStation VR در میان دیگر هدست‌های رده‌بالا کم‌نظیر بوده و این هدست بیشترین فروش را در بازار محصولات واقعیت مجازی داشته است. حال کمپانی سونی در روز دوشنبه 2 اکتبر سال جاری میلادی (10 مهر 1396) نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرده است. این نسخه را نمی‌توان نسل جدیدی از هدست‌های‌ واقعیت مجازی این شرکت که سال گذشته عرضه شد دانست؛ بلکه برخی کارشناسان اعتقاد دارند هدف این کمپانی ژاپنی ارائه نسخه‌ای به‌روز‌شده از این هدست برای کریسمس و تعطیلات پایان سال بوده است.

Introducing New Sony PlayStation VR Headset with HDR Support

سونی در طراحی هدست جدید خود چند تغییر سخت‌افزاری کوچک و در عین حال بااهمیت ایجاد کرده است. در این محصول جدید، جک هدفون استریو به پشت هدست منتقل شده و کابل اتصال به دستگاه PS4 نیز باریک‌تر شده است. تغییر دیگر به واحد پردازش دستگاه مرتبط است. با ارتقای این واحد که از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند بدون نیاز به قطع اتصال واحد پردازنده با تلویزیون و کنسول PS4 از محتوای HDR در تلویزیون استفاده کنند. 

Introducing New Sony PlayStation VR Headset with HDR Support

جالب آن که حتی اگر تلویزیون مورد استفاده از HDR پشتیبانی ننماید، این امکان (مشاهده محتوای HDR روی هدست VR) همچنان در دسترس کاربر خواهد بود. این عملکرد حتی زمانی که هدست واقعیت مجازی خاموش باشد نیز در دسترس قرار داشته و نیازی به جدا کردن واحد پردازش مابین پلی‌استیشن و تلویزیون نیست.

Introducing New Sony PlayStation VR Headset with HDR Support

شیوه اتصال هدست PlayStation VR در نسخه قبلی در سمت چپ و نسخه جدید در سمت راست

نسخه جدید هدست واقعیت مجازی سونی در ابعاد 187×185×277 میلی‌متر و ابعاد واحد پردازش 150x39x114 میلی‌متر عرضه خواهد شد. وزن این هدست بدون کابل 600 گرم و وزن پردازنده آن 300 گرم است. نمایشگر 5.7 اینچی این هدست OLED با رزولوشن 1920x1080 پیکسل (1080×960 پیکسل برای هریک از چشم‌های چپ و راست) و میدان دید 100 درجه است. نرخ تازه‌سازی (Refresh rate) این هدست نیز 90 و 120 هرتز (فریم در ثانیه) اعلام شده است.

همان طور که گفته شد، تغییرات چشمگیری در این نسخه صورت نگرفته است. با این حال تغییرات صورت گرفته در مجموع سبب شده‌اند که نسخه جدید این هدست کاربر پسندتر شود. به علاوه، با باریک‌تر شدن کابل‌های اتصال به هدفون‌ها، ظاهرا سونی در پی کاهش اندازه کلی این هدست بوده است.

در کنار این نکات مرتبط با هدست، سونی از بهبود عملکرد کنترلر حرکتی Playstation Move نیز خبر داده است. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه انحصاری این محصول برای PS4 است که از درگاه اتصال USB (Micro B) پشتیبانی می‌کند.

این هدست با تمام بازی‌های PS VR که پیش از این عرضه شده‌اند سازگار است. البته کسانی که از نسخه فعلی PS VR استفاده می‌کنند قادر به تعویض اجزایی همچون پردازنده هدست فعلی و ارتقا هدست خود نیستند؛ چرا که کابل‌های هدست جدید با نسخه پیشین متفاوت است. به علاوه سونی برای تمایز این هدست با نمونه پیشین، بسته‌بندی آن را نیز تغییر خواهد داد.

Introducing New Sony PlayStation VR Headset with HDR Support

صرف نظر از این تغییرات، سایر مشخصات نسخه جدید PS VR مشابه نسخه پیشین است و سونی قیمت آن را نیز ثابت نگاه داشته است.

این هدست که با شماره مدل CUH-ZVR 2 شناخته می‌شود، ابتدا در روز شنبه 14 اکتبر در ژاپن ارائه خواهد شد. بنابر اعلام شرکت سازنده، قیمت این مدل همراه با دوربین پلی‌استیشن، بدون در نظر گرفتن مالیات، 44,980 ین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 400 دلار) در نظر گرفته شده است.

Introducing New Sony PlayStation VR Headset with HDR Support

علاقمندان به این هدست در آمریکای شمالی، اروپا و دیگر نقاط باید مدت زمان بیشتری را برای استفاده از آن صبر کنند؛ زیرا سونی هنوز زمان دقیقی برای عرضه این هدست در سایر نقاط جهان اعلام نکرده است. البته گزارش منابع خبری حاکی از آن است که این کمپانی پیش از جمعه سیاه و دوشنبه آنلاین (Cyber Monday) نسبت به عرضه آن در بازارهای بزرگ جهانی اقدام نماید.  

منبع : Sony


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا