گزارش Strategy Analytics از عرضه جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم 2017 – آیفون 7 پرفروش‌ترین دیوایس دنیا

نمایش خبر

تاریخ : 1396/5/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، گوشی هوشمند Smartphone ، آمار Statistics ، Apple iPhone 7 ، Apple iPhone 7 Plus ، Samsung Galaxy S8 ، Samsung Galaxy S8+ ، Xiaomi Redmi 4a ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در روز چهارشنبه 16 آگوست 2017 (25 مرداد 1396) گزارش خود را از میزان عرضه جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم سال 2017 منتشر کرد. طبق این گزارش، آیفون 7 پرفروش‌ترین گوشی در فصل اخیر لقب گرفت. اسمارت‌فون گلکسی اس8 نیز پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در سه‌ماهه دوم بوده و این دیوایس به همراه اس8 پلاس، طی فصل اخیر، آمار عرضه 19 میلیون دستگاه را به نام خود ثبت کرده‌اند. نیل ماوستن (Neil Mawston)، مدیر اجرایی مؤسسه Strategy Analytics، ضمن اعلام عرضه 360.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم، به این نکته اشاره کرد که از هر 6 اسمارت‌فونی که طی فصل اخیر در جهان عرضه شده، 1 اسمارت‌فون جزو 5 دیوایس اول در محبوب‌ترین گوشی‌ها قرار داشته است.

Apple iPhone 7 Silver

Apple iPhone 7

یوها وینتر (Juha Winter)، تحلیلگر ارشد مؤسسه Strategy Analytics، عرضه آیفون 7 طی فصل اخیر را در حدود 16.9 میلیون دستگاه برآورد کرده و این گوشی 5 درصد از کل بازار جهانی اسمارت‌فون را به خود اختصاص می‌دهد. با این حساب، آیفون 7 در حال حاضر محبوب‌ترین اسمارت‌فون دنیاست. یوها وینتر این موفقیت آیفون را به ترکیبی از عوامل مختلف از جمله طراحی کاربرپسند، اپلیکیشن‌های پشتیبان در مقیاسی گسترده و نهایتا حضور فراگیر این دیوایس در خرده‌فروشی‌ها نسبت می‌دهد. گفتنی است، عرضه آیفون 7 پلاس – با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی بالاتر – 15.1 میلیون دستگاه گزارش شده و با کسب سهم 4 درصدی از بازار جهانی، رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها را از آن خود کرده است. پس هم‌اکنون دو مدل از 5 اسمارت‌فون پرفروش دنیا متعلق به اپل است.

نیل ماوستن، آمار عرضه جهانی گلکسی اس8 در فصل اخیر را 10.2 میلیون دستگاه اعلام نمود و یادآور شد که این گوشی 3 درصد از کل بازار را تشکیل داده و پس از آیفون‌های 7 و 7 پلاس، سومین اسمارت‌فون پرفروش دنیا محسوب می‌شود. به شکل مشابهی، گلکسی اس8 پلاس نیز با عرضه 9 میلیونی در فصل اخیر، 2 درصد از بازار را به نام خود کرده و در این رتبه‌بندی در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. به اعتقاد ماوستن، گلکسی اس8، به لطف طراحی جذاب و خمیده نمایشگر، مجموعه‌ای غنی از اپلیکیشن‌ها و توزیع مناسب در خرده‌فروشی‌های بسیاری از کشورها، به سرعت به محبوب‌ترین اسمارت‌فون اندرویدی مبدل شد.

Strategy Analytics Global Smartphone Shipments Report Q2 2017

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پنجمین اسمارت‌فون پرفروش دنیا در سه‌ماهه دوم 2017 متعلق به شرکت شیائومی است. به گفته لیندا سویی (Linda Sui)، از مدیران Strategy Analytics، اسمارت‌فون Redmi 4A محصول شیائومی، با آمار عرضه 5.5 میلیون دستگاه طی فصل اخیر، 2 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون را به خود اختصاص داده و پنجمین دیوایس پرفروش دنیا لقب گرفته است. وی با اشاره به محبوبیت روزافزون برند شیائومی در آسیا، افزود: «در حال حاضر شیائومی چهارمین فروشنده بزرگ [اسمارت‌فون] در چین و دومین در هند است. شیائومی حجم عمده‌ای از اسمارت‌فون‌هایش را از طریق کانال‌های آنلاین به فروش می‌رساند و از جمله شرکای کلیدی آن در امر توزیع می‌توان به Flipkart و JD اشاره کرد.»

در پایان گفتنی است، مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics با بسیاری از بازارهای خرده‌فروشی همکاری داشته که به این مؤسسه در برآورد تعداد دیوایس‌های عرضه‌شده و فروخته‌شده در یک دوره زمانی مشخص کمک می‌کنند. البته هیچگاه نباید آمار این مؤسسات را 100 درصد درست دانست، اما تقریبا می‌توان با استفاده از این آمار، درباره اینکه طی هر دوره زمانی چه اتفاقاتی در صنعت اسمارت‌فون رخ می‌دهد، یک ایده کلی به دست آورد. کمپانی‌های سازنده، تنها در صورتی داده‌های فروش خود را فاش می‌کنند که فروش موفقی داشته و بخواهند در تیتر یک اخبار دیده شوند. با توجه به این موضوع، آمارهایی که از سوی مؤسساتی مثل Strategy Analytics تخمین زده می‌شوند، معتبرترین آماری است که می‌توان به آن دست یافت.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا