پتنت جدید سامسونگ – 1 تیر با 3 نشان؛ تجمیع میکروفن، دستگاه تست الکل و قلم استایلوس

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/5/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، استایلوس (قلم) Stylus ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : طبق گزارش وب‌سایت Patently Apple در روز دوشنبه 14 آگوست 2017 (23 مرداد 1396)، اخیرا پتنتی از کمپانی سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت احتمال دارد اسمارت‌فونی را تولید کند که در آن قلم استایلوس، در عین انجام کارهایی که از آن انتظار می‌رود، وظایف دیگری را نیز بر عهده خواهد داشت. این اسمارت‌فون متعلق به خانواده گلکسی نوت خواهد بود. قلم استایلوس این دستگاه قابلیت خم شدن داشته و به یک سنسور گاز مجهز شده و لذا می‌تواند میزان الکل در بازدم کاربر را بسنجد (درست مثل دستگاه Breathalyzer). به‌علاوه، سامسونگ مدعی است که این قلم، نقش میکروفن را هم ایفا خواهد کرد. در ادامه بیشتر با این اختراع جدید آشنا می‌شویم.

Samsung Smartphone Stylus Doubles as Breathalyzer Patent

بنا بر آنچه در متن این پتنت آمده، بخش سنسور گاز، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- ماژول سنسوری که بتواند بازدم فرد را آنالیز کند

- یک واحد ترنسیور (فرستنده-گیرنده) کوتاه‌بُرد، که داده‌های اندازه‌گیری‌شده توسط سنسور را به بدنه اصلی دستگاه می‌فرستد

- یک باتری که انرژی الکتریکی مورد نیاز سنسور و واحد ترنسیور را تأمین نماید

- محفظه‌ای که ماژول سنسور، واحد ترنسیور و باتری روی آن سوار شوند (که این محفظه – با قابلیت چرخش – به بدنه متحرک، اتصال دارد)

طبق ایده جدید سامسونگ، حتی زمانی که کاربر در حال مکالمه بوده و از قلم استایلوس به عنوان میکروفن استفاده می‌کند، قابلیت آنالیز بازدم وی فعال است.

همانطور که در ابتدای خبر گفته شد، این اسمارت‌فون احتمالی، از رده دیوایس‌های گلکسی نوت خواهد بود، چرا که در متن پتنت آمده: «ممکن است داخل بدنه متحرک (شماره 110 تصویر زیر)، جایی تدارک دیده شود. از این رو، امکان دارد اجزایی برای اجرای وظایف مختلف، داخل بدنه متحرک قرار بگیرند. به عنوان مثال، ممکن است بدنه متحرک، به عنوان قلم استایلوس، دماسنج و ... عمل کند.»

Samsung Smartphone Stylus Doubles as Breathalyzer Patent

با توجه به آمار رو به رشد جرایم مربوط به استفاده از الکل و رانندگی، داشتن یک دستگاه تست الکل – یا همان Breathalyzer – در اسمارت‌فون فرد، یک قابلیت مفید و کاربردی برای بسیاری از بزرگسالان خواهد بود، چرا که در صورت مصرف الکل، با استفاده از این دستگاه، متوجه خواهند شد که آیا میزان الکل در بازدم‌شان، از سقف قانونی تجاوز کرده یا خیر. علاوه بر اینکه این ویژگی، مانع از جریمه شدن افراد توسط پلیس می‌شود، می‌تواند آمار تصادفات ناشی از مصرف الکل را نیز پایین بیاورد. همچنین، با توجه به اینکه سامسونگ در توصیف این اختراع از عبارت "سنسور گاز" استفاده کرده، این احتمال وجود دارد که دستگاه مذکور– به جز الکل – بتواند مواد دیگری که در بازدم کاربر موجود است را نیز آنالیز کند.

Samsung Smartphone Stylus Doubles as Breathalyzer Patent

در پایان گفتنی است، درخواست این پتنت در ژوئن 2016 از سوی سامسونگ به "اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا" (USPTO) ارائه شد و این اداره در جولای 2017، آن را در وب‌سایت اصلی خود منتشر کرد. مثل سایر پتنت‌ها، مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا قصد تولید چنین دیوایسی را دارد یا خیر.