معرفی رسمی هواوی نوا 2 پلاس برای بازارهای داخلی ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1396/5/22        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Huawei nova 2 plus ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : روز گذشته در مراسمی که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، شرکت هواوی از نوا 2 پلاس جدیدترین دستاورد خود در رده گوشی‌های میانی برای بازارهای داخلی کشور رونمایی کرد. این مراسم با حضور Ray Yao مدیر ارشد بخش دیوایس هواوی، بابک فیاض مدیر ارشد بخش فروش این برند، محمد امین ناهید مدیر مارکتینگ و روابط عمومی هواوی و بخش دیگری از مدیران ارشد این شرکت در جمع خبرنگاران رسانه‌های داخلی برگزار شد. شرکت هواوی چندی پیش در خرداد ماه سال جاری از دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس رونمایی کرده بود که این بار مدل قوی‌تر این سری یعنی نوا 2 پلاس برای بازار داخلی عرضه شده است. نکته برجسته اصلی این گوشی به جز دوربین‌های دوگانه، به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن مرتبط است.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

Ray Yao مدیر ارشد بخش دیوایس هواوی سخنران اول این مراسم بود که ضمن خوشامد به حضار،‌ از هواوی به عنوان یک شرکت خلاق بین‌المللی یاد کرد که اینک در لیست شرکت‌های Fortune 500 در جایگاه 83 در بین 100 شرکت برتر دنیا قرار گرفته است. Ray Yao ارائه فناوری‌های جدید توسط این برند را به دلیل آمیخته شدن «ژن هواوی» به خلاقیت عنوان کرد و حوزه‌هایی همچون همکاری با برند لایکا، ساخت پردازنده در مجموعه این شرکت و هوش مصنوعی در آینده را از جمله حرکت‌های رو به جلوی این برند برشمرد.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

مدیر ارشد بخش دیوایس هواوی در پایان سخنان خود گوشی جدید نوا 2 پلاس را حاوی تکنولوژی‌های جدیدی برشمرد که به خصوص برای نسل جوان در هر دو حوزه کیفیت و بازده کاری با جذابیت بالایی همراه خواهد بود.

بابک فیاض مدیر ارشد بخش فروش هواوی در ادامه این مراسم به ارائه توضیحاتی در مورد توفیقات جدید این برند در عرصه جهانی و جایگاه هواوی نه‌تنها در رده میانی بلکه در اسمارت‌‌فون‌های رده بالای بازار پرداخت.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

از جمله آمار ارائه شده توسط این مدیر هواوی می‌توان به رشد سهم بازار این برند در بازار گوشی‌های بالارده بیش از 500 دلار اشاره کرد که در طی یک سال گذشته در بسیاری از کشورها با رشد چشمگیری روبرو شده که از آن جمله می‌توان به رشد 15.9 درصدی در بازار چین و رشد 14 درصدی در بازار مالزی اشاره کرد.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

شناخته شدن برند و قرارگیری در لیست 100 شرکت برتر دنیا در سال جاری از دیگر حوزه‌های مورد اشاره بابک فیاض بود که طبق آمار ارائه شده، جایگاه هواوی از رده 315 در سال 2013 به تدریج در طی سال‌های گذشته کاهش یافته تا اینکه در سال جاری با رسیدن به درآمد 78.51 میلیارد دلاری توانسته است در بین 100 شرکت برتر جهان از نگاه فورچون در جایگاه 83 قرار بگیرد.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

محمد امین ناهید مدیر مارکتینگ و روابط عمومی هواوی به عنوان آخرین سخنران این مراسم به توضیح مشخصات و ویژگی‌های فنی اسمارت‌فون Nova 2 Plus پرداخت.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

ناهید سخنان خود را در چهار حوزه طراحی، دوربین، صدا و تجربه کاربری متمرکز نمود که در هر بخش نکات برجسته مرتبط با این گوشی معرفی گردید.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

در بخش شکل ظاهری، می‌‌توان به طراحی باریک و کناره‌های خمیده صفحه‌نمایش با حاشیه 2.5D در نوا 2 پلاس اشاره کرد؛ بدنه یکپارچه فلزی با لبه‌های منحنی، خطوط آنتن بخش پشتی به رنگ بدنه و کاهش فرو رفته‌گی سنسور اثر انگشت از 0.4 میلی‌متر در مدل‌های پیشین به 0.1 میلی‌متر دیگر موارد قابل اشاره در این بخش را تشکیل می‌دهند.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

ضخامت دستگاه تنها 6.9 میلی‌متر است که از نگاه مدیر روابط عمومی هواوی کمتر بودن این ضخامت از آیفون 7 از جمله مهم‌ترین نکات مثبت در طراحی این گوشی به شمار می‌رود. صفحه‌نمایش این مدل 5.5 اینچی فول اچ‌دی بوده و تراکم 401 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

دوربین دوگانه دستگاه در بخش پشتی دارای دو ماژول 12 و 8 مگاپیکسلی است که دوربین 12 مگاپیکسلی دارای میدان دید باز و دوربین 8 مگاپیکسلی دارای میدان دید تله‌فتو است. ترکیب این دو دوربین با یکدیگر علاوه بر قابلیت محو کردن پس‌زمینه (افکت بوکه)، امکان تغییر فوکوس پس از گرفتن عکس را نیز فراهم می‌کند.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

جدا از دوربین اصلی، یکی از جذابیت‌های دیگر نوا 2 پلاس به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن تعلق دارد که به گفته مدیر مارکتینگ هواوی برای اولین بار با این وضوح در دسترس قرار می‌گیرد. میدان دید واید، قابلیت تشخیص سه‌بعدی صورت و زیباسازی پوست دیگر مواردی بودند که محمد امین ناهید در معرفی این دوربین جدید به آنها اشاره کرد.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

در بخش صدای هواوی نوا 2 پلاس، ناهید به سیستم شبیه‌سازی صدای سه‌بعدی HiFi در این مدل اشاره کرد که با کمک الگوریتم صوتی انحصاری هواوی با عنوان Histen، علاوه بر هدفون و یا هدست، صدای متفاوتی را حتی در صورت اتصال اسپیکر خارجی به جک 3.5 میلی‌متری این مدل ایجاد می‌کنند.

رابط کاربری دستگاه براساس اندروید 7 و پوسته EMUI 5.1 شکل گرفته که به گفته مدیر مارکتینگ هواوی، در آن 90 از کارهای مورد نیاز کاربران در کمتر از 3 مرحله قابل انجام است و در طول زمان نیز سرعت آن کاهش پیدا نمی‌کند

نوا 2 پلاس در بخش پردازشی از پروسسور 8 هسته‌ای Kirin 659 حاوی هسته‌های ARM A53‌ بهره می‌برد و گرافیک 2 هسته‌ای آن نیز از نوع Mali-T830 MP2 است. نوا 2 پلاس در زمان معرفی جهانی با 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه شد اما نسخه در نظر گرفته شده برای بازارهای ایران دارای 64GB حافظه داخلی است. در نهایت باتری این مدل دارای ظرفیت 3,340mAh است که در آن از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌شود.

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Huawei Nova 2 Plus Launch Ceremony in Iran

طبق اعلام هواوی، اسمارت‌فون نوا 2 پلاس با قیمت 1 میلیون و 399 هزار تومان از روز 21 مرداد 1396 در فروشگاه‌های آنلاین و از سه روز بعد در تاریخ 24 مرداد در فروشگاه‌های فیزیکی در دسترس قرار می‌گیرد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا