LG V30 مجهز به دوربینی با گشودگی دیافراگم f/1.6 خواهد بود

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/5/22        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، LG V30 ، دوربین Camera ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : در بازار رقابت گوشی‌های هوشمند، هر روز خبری از نوآوری‌های تازه به گوش می‌رسد و شرکت‌ها می‌کوشند با ارائه طراحی‌های جذاب و قابلیت‌های جدید سخت‌افزاری مصرف‌کنندگان را به خرید محصولات تازه ترغیب کنند. در این میان، کمپانی ال‌جی که در سه‌ماهه دوم، زیان زیادی را در بخش موبایل تجربه کرده است، با ارائه ویژگی‌های چشمگیر سعی در جلب توجه کاربران دارد. این کمپانی کره‌ای در روز پنج‌شنبه 10 آگوست 2017 (19 مرداد) اطلاعات تازه‌ای را درباره ویژگی‌های دوربین گوشی پرچمدار بعدی خود منتشر کرد. اسمارت‌فونی که پیش‌بینی می‌شود ال‌جی در آخرین روز آگوست و در جریان نمایشگاه IFA 2017 در برلین از آن رونمایی کند. به گفته ال‌جی، این گوشی هوشمند با نام LG V30 نخستین گوشی هوشمند جهان با لنزهای دوربینی دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است.

LG V30 will Incorporate an f1.6 Aperture Camera

در طول دو سال گذشته، سری V گوشی‌های هوشمند ال‌جی با مجهز بودن به قابلیت‌های پیشرفته در زمینه صدا و تصویربرداری جایگاه خود را در ذهن کاربران تثبیت کرده‌اند. V10 به عنوان اولین گوشی از سری V حدود دو سال پیش معرفی شد و نخستین گوشی هوشمند دارای امکان انجام تنظیمات دستی برای فیلم‌برداری محسوب می‌شود. این گوشی با برخورداری از قابلیتی کم‌نظیر، با دو دوربین جلو طراحی شده بود. گوشی بعدی از این سری، یعنی V20 که سال گذشته عرضه شد، دارای یکی از بهترین کیفیت‌های صدا در میان دیگر اسمارت‌فون‌ها است. ال‌جی در این گوشی هوشمند برای نخستین بار سیستم مبدل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه 32 بیتی را تعبیه کرد که افزایش وضوح و شفافیت صدا را در پی داشت. حال به نظر می‌رسد در گوشی جدید از مجموعه گوشی‌های V که با نام V30 عرضه خواهد شد، ال‌جی به دنبال ارتقای هر دو جنبه صدا و تصویربرداری به صورت هم‌زمان برآمده است. هرچند در شنیده‌های بازار نکات زیادی درباره نوآوری‌های مرتبط با صدا در این محصول جدید ارائه نشده است.

در ساخت دوربین پرچمدار جدید ال‌جی از لنز شیشه‌ای به جای لنز پلاستیک استفاده شده است. این لنز شیشه‌ای که ال‌جی آن را Crystal Clear نامیده است، امکان ارائه تصاویری با وضوح و شفافیت بیشتر را ایجاد خواهد کرد. به علاوه، گردآوری نور بیشتر (light-collecting) و بازتولید بهتر رنگ نیز با کاربرد این لنز در V30 میسر خواهد شد.

شاید مقایسه میان V30 و گوشی‌های هم‌رده آن در بازار به درک بهتر نوآوری‌های محصول جدید ال‌جی کمک کند. به عنوان مثال، اسمارت‌فون G6، دیگر گوشی رده‌بالای ال‌جی و همچنین آیفون 7، مجهز به دوربین‌هایی با گشودگی لنز f/1.8 هستند. به علاوه دوربین‌گوشی‌های هوشمندی از قبیل Galaxy S8 و U11 HTC دارای لنزهایی با گشودگی تصویر f/1.7 است. مطابق اعلام ال‌جی، گشودگی تصویر دوربین پرچمدار جدید ال‌جی در مقایسه با دیافراگم f/1.8 اجازه می‌دهد 25 درصد نور بیشتر وارد حسگر دوربین شود.

LG V30 will Incorporate an f1.6 Aperture Camera

از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس خودکار لیزری، تثبیت تصویر نوری (OIS) و تثبیت تصویر الکترونیک اشاره کرد که همانند دیگر گوشی‌های سری V تجربه عکاسی مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه دوربین V30 میزان اعوجاج در لبه‌های تصویر را نیز کاهش خواهد داد. چنان که مطابق اعلام ال‌جی، اعوجاج در لبه‌های تصویر در لنز wide این گوشی در مقایسه با V20 تا 30 درصد کاهش یافته است. در کنار این موارد، برخورداری از جلوه fisheye، هم مانند گوشی‌های G5 و V20، از دیگر قابلیت‌های برجسته دوربین این گوشی به شمار می‌رود. به گفته برخی منابع، دوربین V30 قابلیت‌هایی از جمله Cine Video و LG Log را نیز دارا است که به کاربر امکان می‌دهند دوربین گوشی را با کنترل‌هایی همانند دوربین‌های DSLR مورد استفاده قرار دهد. لازم به ذکر است که به گفته شرکت سازنده، علی‌رغم ارتقای دوربین V30، ماژول دوربین این گوشی 30 درصد کوچک‌تر از V20 خواهد بود. با این حال از آنجا که V30 نیز همانند دیگر گوشی‌های سری V دارای دوربین دوگانه است، هنوز به طور قطعی مشخص نیست که لنز هر دو دوربین با گشودگی دیافراگم f/1.6 عرضه می‌شود یا خیر.

LG V30 will Incorporate an f1.6 Aperture Camera

تصویر رخنه کرده منتسب به LG V30

مطابق گزارش رسانه‌ها، از دیگر مشخصات پیش‌بینی‌شده LG V30 می‌توان به صفحه‌نمایش 6 اینچی آن اشاره کرد که همانند G6 دارای طراحی Full Vision، وضوح QHD+ و نسبت تصویر 18:9 است. این نمایشگر که با فناوری P-OLED ساخته شده، می‌تواند 109 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش ‌دهد و از HDR10 نیز پشتیبانی خواهد کرد. اما نکته عجیب این که ظاهرا گوشی V30، بر خلاف V10 و V20 دارای صفحه‌نمایش دوم نخواهد بود. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود که این اسمارت‌فون به جدیدترین چیپ‌ست پردازشی کوالکام یعنی Snapdragon 835 مجهز باشد و از باتری با ظرفیت 3200 میلی‌آمپر ساعت بهره ببرد.  

منبع : LG