معرفی Huawei Band 2 و Band 2 Pro – گجت‌های جدید هواوی برای تناسب اندام

نمایش خبر

تاریخ : 1396/4/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، Huawei Band 2 ، Huawei Band 2 Pro ، دستبند هوشمند Smart Band ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در روز دوشنبه 17 جولای 2017 (26 تیر 1396) از دو گجت تناسب اندام جدید رونمایی کرد. این دو دیوایس – که Huawei Band 2 و Band 2 Pro نام دارند – با برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر اندازه‌گیری ضربان قلب، گام، مسافت، سرعت و مسیر – می‌توانند رقیب خوبی برای محصولات Fitbit باشد. این دو دیوایس جدید با مانیتور کردن دقیق سطوح سلامت بدن، می‌توانند متناسب با وضعیت کاربر، برای وی برنامه‌های دویدن تنظیم کنند و یا در هنگام تمرین به وی فیدبک دهند. در این میان، نسخه Pro این گجت، پیشرفته‌تر بوده و ضمن تجهیز به GPS، امکاناتی چون اندازه‌گیری حداکثر اکسیژن مصرفی را نیز به کاربر ارائه می‌کند. در ادامه بیشتر با این دو دستگاه جدید هواوی آشنا می‌شویم.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

بنا بر آنچه در وب‌سایت هواوی آمده، Band 2 و Band 2 Pro از طراحی ارگونومیک و روانی برخوردار بوده و این کمپانی چینی در ساخت آنها از استیل ضدزنگ نیز استفاده کرده که به قول شرکت سازنده، زیبایی خاصی به آنها بخشیده است. این دو دیوایس در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز به تولید می‌رسند که در واقع این رنگ‌ها مربوط به بند‌های آنهاست. بد نیست بدانیم این بندها از جنس TPU – یا "پلی‌اورتان ترموپلاستیک" – هستند. گفتنی است، TPU به دسته‌ای از پلاستیک‌های پلی‌اورتان گفته می‌شود که شفاف و کشسان بوده و در برابر روغن، چربی و ساییدگی مقاوم است.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

صفحه نمایش این گجت‌ها با فناوری PMOLED ساخته شده است. شتاب‌سنج 3 محوره و حسگر مادون قرمز از جمله سنسورهای به کار رفته در این دو دیوایس است. سنسور دیگری نیز با نام "کاردیوتاکومتر PPG جداشده" در ساخت این دو گجت به کار رفته است. کاردیوتاکوگرام نام دستگاهی است که ضربان‌های قلب را برای چند ساعت یا چند روز، بی‌وقفه ثبت می‌کند. لذا هدف هواوی از به کار گیری این سنسور هم، مانیتور کردن منظم ضربان قلب کاربر بوده است. هواوی مدعی شده که Band 2 و Band 2 Pro می‌توانند فشار آب را تا 5 اتمسفر تحمل کنند. با این اوصاف، این دیوایس‌ها در مجاورت با رطوبت، باران و حتی در استخر شنا و زیر آب هم نباید با مشکل خاصی مواجه شوند.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

هر دو گجت از قابلیتی به نام "اثر تمرین" (Training Effect) برخوردارند. به موجب این ویژگی، Band 2 و Band 2 Pro می‌توانند میزان تأثیرگذاری یک جلسه تمرینی بر سطح آمادگی کاربر را اندازه گرفته و مدت زمانی که بدن برای ریکاوری تا جلسه تمرین بعدی نیاز دارد را تخمین بزنند. از دیگر امکاناتی که در هر دوی این دیوایس‌ها به چشم می‌خورد، می‌توان به "مربی تنفس" (Breathing Coach) اشاره کرد. این ویژگی از طریق نمایش نورهایی آرام‌بخش روی نمایشگر، دستورالعمل خاصی برای تنفس به کاربر ارائه می‌کند که به گفته هواوی در یافتن تمرکز به کاربر کمک می‌کند. همچنین، این عملکرد اوقات تعیین‌شده برای تمرین تنفس را به کاربر یادآوری می‌کند.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

جالب است بدانید، این دو دیوایس برای خواب شما هم برنامه دارند! Band 2 Pro از قابلیتی به نام TruSleep بهره می‌برد. به موجب این ویژگی، دستگاه مراحل مختلف خواب – از جمله خواب سبک، خواب عمیق و خواب در مرحله REM (حرکت تند چشم) – را ردیابی کرده و نهایتا داده‌هایی به کاربر می‌دهد که در داشتن خوابی آرام به وی کمک می‌کند. آزمایش‌هایی که در بیمارستان‌های آموزشی DBIOM و BIDMC (وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد) انجام شده، اعتبار تکنولوژی TruSleep را تأیید می‌کنند. لازم به ذکر است که مانیتورینگ خواب در Band 2 نیز وجود دارد، با این تفاوت که در این دستگاه فقط حالت‌های خواب سبک و سنگین ردیابی شده و امکان ردیابی مرحله REM وجود ندارد.

همانطور که گفته شد، نسخه Pro پیشرفته‌تر بوده و امکانات مخصوص به خود را دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، VO2 Max – یا اندازه‌گیری حداکثر اکسیژن مصرفی – نام دارد. گفتنی است، اکسیژن وارد بدن شده، به عضلات منتقل شده و سپس برای تولید انرژی از آن استفاده می‌شود. با به کار گیری قابلیت VO2 Max – که برای اولین بار در ساعت هوشمند Huawei Watch 2 شاهد آن بودیم – کاربر می‌تواند از حداکثر میزان اکسیژنی که بدن می‌تواند در این چرخه وارد کند، استفاده نماید. ناگفته نماند، این کار به تحلیل داده‌های ضربان قلب نیاز دارد که هواوی در این زمینه به شرکت Firstbeat و تکنولوژی این شرکت تکیه کرده است. تکنولوژی Firstbeat این توانایی را دارد که حداکثر میزان اکسیژن مصرفی یک فرد را با دقت حدود 95 درصد، مشخص کند.

امکانات نسخه Pro به ثبت داده‌هایی مثل ضربان قلب، سرعت، مسافت و ... ختم نمی‌شود. Firstbeat الگوریتمی برای تحلیل حرکت حرفه‌ای دارد که Band 2 Pro با استفاده از این الگوریتم، به شیوه‌ای کاملا علمی در تمرینات به کاربر کمک می‌کند. هواوی این قابلیت را "مربی دو" (Running Coach) نامیده است. ناگفته نماند، یکی دیگر از امکانات نسخه Pro، تجهیز آن به GPS است.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

هر دو دستگاه به یک باتری 100 میلی‌آمپر ساعتی مجهزند که طبق گفته هواوی، ظرف 1.5 ساعت به سرعت شارژ شده و تا 21 روز دوام می‌آورد. البته در صورت فعال بودن GPS در Band 2 Pro، عمر باتری به 3.5 ساعت کاهش می‌یابد.

گجت‌های تناسب اندام Band 2 و Band 2 Pro مثل اکثر دیوایس‌های مشابه، قابلیت اتصال به اسمارت‌فون را داشته و با سیستم‌عامل‌های اندروید (نسخه 4.4 و بالاتر) و iOS (نسخه 8 و بالاتر) سازگارند. همانطور که می‌دانید، با اتصال این دیوایس‌ها به اسمارت‌فون، می‌توان پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و هشدارهای گوشی را روی صفحه این گجت‌ها مشاهده کرد.

Introducing Huawei Band 2 and Band 2 Pro

امکانات موجود در این دیوایس، آنها را در ردیف محصولات شرکت‌های صاحب‌نامی چون Fitbit قرار می‌دهد، به ویژه Band 2 Pro که از لحاظ امکانات، شباهت زیادی به Fitbit Charge 2 دارد. به نظر می‌رسد ظاهر آن نیز ترکیبی از گجت‌های سری Charge و Alta باشد. البته نکته‌ای که Band 2 Pro را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند، جی‌پی‌اس onboard آن است. در پایان گفتنی است، هواوی درباره تاریخ عرضه و قیمت این گجت‌ها هنوز حرفی نزده است.  

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا