معرفی رسمی نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت7 با نام Galaxy Note Fan Edition

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/4/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : Samsung Galaxy Note Fan Edition ، Samsung Galaxy Note FE ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : پس از اعلام و رسانه‌ای شدن مشکلات نوت7 و انفجار این گوشی، سامسونگ طی فراخوانی اقدام به جمع‌آوری و تعویض باتری گوشی‌های آسیب‌دیده کرد. اما این عمل فایده‌ای نداشت، چرا که کاربرانِ گوشی‌های تعویض‌شده با مشکلی مشابه روبرو شدند. این شرکت کره‌ای در فراخوان دیگری گوشی‌های نوت7 را به طور کامل جمع‌آوری و در نهایت خط تولید این محصول را متوقف نمود. سامسونگ پس از آن با همکاری چند شرکت دیگر به بررسی مشکلات نوت7 پرداخت و همان طور که از ابتدا مشخص شده بود، تمام مشکلات این گوشی به نقص باتری باز می‌گشت. موضوعی که پیش از این در همین سایت به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

Introducing Samsung Galaxy Note Fan Edition

اینک در حالی که نزدیک به یک سال از معرفی و عرضه گوشی‌ گلکسی نوت7 می‌گذرد، سامسونگ در روز یکشنبه 2 جولای 2017 (11 تیر 1396) به طور رسمی نسخه بازسازی‌شده (refurbished) این اسمارت‌فون را با نام Galaxy Note Fan Edition یا به اختصار Note FE معرفی کرد. مهم‌ترین تغییر Note FE نسبت به نسخه اصلی، باتری آن است که به عنوان عامل انفجار گوشی‌های نوت7 شناخته شده است. سامسونگ عرضه این گوشی را پروژه‌ای سازگار با محیط زیست می‌داند، چرا که برای ساخت آن، گوشی‌های بازنشده و قطعات استفاده‌نشده نوت7 را به کار برده و به این ترتیب اتلاف قطعات را به حداقل رسانده است.

ظاهرا در محصول جدید خبری از لوگوی سامسونگ در روی گوشی نیست و در بدنه پشتی گوشی لوگوی Galaxy Note Fan Edition وجود خواهد داشت.

Introducing Samsung Galaxy Note Fan Edition

Note FE از نظر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری تفاوت عمده‌ای با نوت7 ندارد. صفحه‌نمایش محصول جدید همانند نسخه پیشین، 5.7 اینچی است که از فناوری ساخت Super AMOLED بهره می‌برد. این نسخه بازسازی‌شده مجهز به پروسسور هشت هسته‌ای Exynos 8890، رَم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی است که قابلیت افزایش تا 256 گیگابایت به وسیله اسلات microSD را خواهد داشت. این محصول سامسونگ همچون نوت7 با دوربین‌ اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این دستگاه از جمله قلم S Pen نیز مشابه نوت7 است. به علاوه، این مدل همانند گوشی اصلی دارای استاندارد مقاومت IP68 است که به معنای امکان 30 دقیقه غوطه‌وری در آبی به عمق 1.5 متر و حفاظت در برابر نفوذ گرد و غبار است.

مطابق گزارش‌ها، ظرفیت باتری این اسمارت‌فون کاهش یافته است. در حالی که نوت7 مجهز به باتری 3,500mAh بود، محصول جدید مجهز به باتری 3,200 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. ظاهرا بعد از بروز مشکلات نوت7، سامسونگ آزمونی 8 مرحله‌ای برای بررسی باتری گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته و انجام این آزمایشات را با Galaxy S8 آغاز کرده است. مطابق اعلام این کمپانی، باتری Note FE نیز پس از انجام مراحل هشت‌گانه آزمون مذکور مورد استفاده قرار گرفته و ظاهرا از ایمنی مناسبی برخوردار است.

سامسونگ برخی مشخصات نرم‌افزاری را در Note FE ارتقا داده است؛ این گوشی با اندروید 7.0 و همان رابط کاربری و قابلیت‌های نرم‌افزارهایی ارائه خواهد شد که در گلکسی اس8 و اس8 پلاس-- جدیدترین پرچمداران این شرکت-- به کار گرفته شده است. به علاوه، دستیار صوتی هوشمند سامسونگ یعنی بیکس‌بی نیز برای Note FE در نظر گرفته شده است. اگر چه با توجه به عکس‌های منتشرشده از این اسمارت‌فون و بر خلاف گوشی‌های اس8 و اس8 پلاس، احتمالا دکمه سخت‌افزاری برای آن تعبیه نشده است اما به نظر می‌رسد دسترسی به این دستیار دیجیتال از طریق یک برنامه یا شاید قلم Pen S امکان‌پذیر باشد. سایر قابلیت‌های این گوشی مانند صفحه‌نمایشِ همواره روشن (Always On Display) نیز مشابه نوت7 است.

Note FE نیز همانند نوت7، از فناوری‌های احراز هویت بیومتریک مانند حسگر عنبیه و تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد که برای ایمن سازی ورود به گوشی و استفاده از خدمات پرداخت موبایلی مناسب است.

Introducing Samsung Galaxy Note Fan Edition

مطابق اعلام سامسونگ، این گوشی هوشمند روز 7 جولای در کره جنوبی با قیمت 699,600 وان (حدود 610 دلار) و در رنگ‌های طلایی (Gold Platinum)، نقره‌ای (Silver Titanium)، آبی (Blue Coral) و مشکی (Black Onyx) عرضه خواهد شد. به علاوه، کاوری هم‌رنگ با بدنه گوشی‌ نیز همراه با این اسمارت‌فون در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ در حال حاضر قصد دارد چهارصد هزار واحد از این گوشی را در کره جنوبی به فروش برساند. البته علی‌رغم گزارش منابع خبری درباره ارائه این محصول در چین، کمپانی کره‌ای هنوز تصمیمی برای عرضه این گوشی در خارج از بازار خانگی ندارد. به علاوه از آنجا که گلکسی نوت8 به زودی معرفی خواهد شد، عرضه Note FE به طور عمومی در بازارهای جهانی منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر چه با در نظر گرفتن قیمت احتمالی نوت 8، گوشی Note FE می‌تواند به گزینه‌ای قابل قبول و مقرون به صرفه برای خرید تبدیل شود.