معرفی گوشی‌های Galaxy J7 Max و Galaxy J7 Pro- میان‌رده‌های جدید سامسونگ برای بازار هند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/3/28        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هند India ، Samsung Galaxy J7 Max ، Samsung Galaxy J7 Pro ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در تاریخ 14 ژوئن 2017 (24 خرداد 1396) طی یک رویداد خبری در دهلی نو، دو گوشی جدید دیگر را از مجموعه اسمارت‌فون‌های پرفروش سری J برای بازار هند معرفی کرد. این دو اسمارت‌فون میان‌رده، با نام‌های Galaxy J7 Max و Galaxy J7 Pro دو ویژگی عمده دارند که سامسونگ بر آنها تأکید کرده است: نخست آنکه در گوشی‌های جدید سامسونگ از Samsung Pay پشتیبانی می‌شود؛ سامانه پرداختی که تنها سه ماه از ارائه آن در هند می‌گذرد. دومین جنبه جالب توجه از این دو محصول جدید به قابلیت‌های دوربین اصلی و ثانویه 13 مگاپیکسلی در آنها مرتبط است که با وجود میان‌رده بودن، در برخی موارد مشابه دوربین‌های گوشی‌های پرچمدار این کمپانی کره‌ای طراحی شده‌اند.

Introducing Samsung Galaxy J7 Pro and J7 Max

به‌روز رسانی 17 مرداد 1396: بنا به اعلام شرکت سامسونگ، حافظه داخلی اسمارت‌فون‌های گلکسی J7 Pro‌ و گلکسی J5 Pro توزیع شده در بازارهای داخلی بسته به نیاز کاربران، 16 یا 32 گیگابایت خواهد بود که این میزان تا 256 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. میزان حافظه RAM در این دو مدل نیز 3 گیگابایت است. قابلیت نمایش تاریخ شمسی در نمایشگر همیشه روشن، صفحه‌کلید پیش‌فرض با تمام 32 حرف الفبای فارسی و نمایش روز و ماه شمسی در تقویم اختصاصی سامسونگ از دیگر ویژگی‌های ذکر شده برای این گوشی‌ها برای نسخه‌‌های ارائه شده در بازارهای داخلی خواهد بود. 

گفتنی است که سامسونگ پیش از این، سامانه Samsung Pay را تنها برای گوشی‌های پرچمدار رده‌بالای خود، از جمله گلکسی اس8 و اس8 پلاس، در نظر گرفته بود و این دو اسمارت‌فون جدید نخستین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ هستند که به این سامانه مجهزند. البته J7 Max از نسخه جدید سامانه پرداخت سامسونگ به نام Samsung Pay Mini پشتیبانی می‌کند. در واقع، Samsung Pay Mini نسخه ساده‌شده‌ای از Samsung Pay است و ظاهرا برای گوشی‌هایی به کار می‌رود که مجهز به NFC داخلی نیستند. این سرویس از کیف پول‌های الکترونیکی و UPI (رابط پرداخت یکپارچه) برای پرداخت‌های آنلاین پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد سامسونگ در صدد است به زودی تعدادی از گوشی‌های جدید سری Galaxy J را به این سامانه پرداخت مجهز نماید و این کار را با J7 Max آغاز کرده است.

Introducing Samsung Galaxy J7 Pro and J7 Max

به گفته سامیت والیا (Sumit Walia) مدیر کسب‌وکار موبایل سامسونگ در هند، گوشی‌های سری J در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده نقشی پیشرو بر عهده دارند. به علاوه، اسمارت‌فون‌های Galaxy J7 Max و Galaxy J7 Pro به منظور پاسخ به تقاضای فزاینده برای این گروه از گوشی‌ها معرفی شده‌اند. این گوشی‌ها با مشخصات قابل توجه و برخورداری از قابلیت‌هایی چون Samsung Pay و Social Camera، جایگاه ویژه سامسونگ را در بازار اسمارت‌فون‌ها تحکیم خواهند کرد.

طراحی و صفحه‌نمایش

میان‌رده‌های جدید سامسونگ در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه خواهند شد. بدنه هر دو گوشی هوشمند به صورت یکپارچه تمام فلزی است. اسکنر اثر انگشت زیر دکمه Home قرار دارد و دکمه‌ صدا در سمت چپ و دکمه Power در سمت راست بدنه گوشی‌ها تعبیه شده است.

اسمارت‌فون J7 Pro دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی Super AMOLED با وضوح فول اچ دی (1920x1080 پیکسل) است؛ در حالی که J7 Max، همان طور که از نام آن بر می‌آید، بزرگ‌تر و مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی TFT، با وضوح Full HD است.

Introducing Samsung Galaxy J7 Pro and J7 Max

دوربین

مشخصات دوربین هر دو گوشی مشابه نسخه 2017 گوشی‌های Galaxy J5 و Galaxy J7 است که اخیرا در کشور هلند معرفی شدند. J7 Max و J7 Pro از دو دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های اصلی و ثانویه بهره می‌برند که گشودگی دیافراگم آنها به ترتیب برابر با F/1.7 و F/1.9 است. گشودگی مناسب لنز در دوربین‌های عقب و جلو کاربران را قادر به عکس‌برداری در شرایط با نور کم می‌سازد. گفتنی است که دوربین‌ها در هر دو گوشی‌ J7 Max و J7 Pro دارای فلش LED هستند.

Introducing Samsung Galaxy J7 Pro and J7 Max

هر دو گوشی هوشمند جدید دارای قابلیتی هستند که سامسونگ آن را دوربین اجتماعی (social camera) نامیده است. به کمک این ویژگی کاربران می‌توانند به سادگی عکس‌های خود را با افراد مورد نظر در لیست تماس و همچنین شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این دو اسمارت‌فون دارای امکاناتی برای ویرایش سریع عکس‌ها، اضافه کردن استیکرهایی مشابه نرم‌افزار Snapchat و افزودن فیلترهایی مانند فیلترهای اینستاگرام برای تصاویر هستند. ظاهرا یکی از دلایل افزودن این قابلیت به اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ، کاهش وابستگی کاربران به برنامه‌های واسط است.

نکته جالبی که در J7 Max به چشم می‌خورد، وجود دایره هوشمندی است که دور دوربین اصلی آن نصب شده است و هنگام دریافت notification جدید با تغییر رنگ به کاربر هشدار می‌دهد.

پردازنده و حافظه

عملیات پردازش در J7 Max از طریق چیپ‌ست پردازشی 8 هسته‌ای Mediatek MT6757 Helio P20 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز انجام می‌شود. J7 Pro همانند (Galaxy J5 (2017 و (Galaxy J7 (2017 مجهز به چیپ‌ست پردازشی 8 هسته‌ای 7870 Exynos با فرکانس 1.6 گیگاهرتز است. اگر چه چیپ‌ست دو گوشی توسط دو شرکت متفاوت تولید شده است، اما هر دو منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 هستند.

سامسونگ برای J7 Pro، رَم 3 گیگابایتی و برای J7 Max، رَم 4 گیگابایتی در نظر گرفته است. حافظه داخلی در J7 Pro برابر با 64 گیگابایت است که قابلیت افزایش تا 128 گیگابایت به وسیله اسلات میکرو اس‌دی را خواهد داشت. اسمارت‌فون J7 Max از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که قابلیت افزایش تا 256 گیگابایت به وسیله اسلات microSD را خواهد داشت.

باتری و قابلیت اتصال

در حالی که انتظار می‌رفت ظرفیت باتری در J7 Max بیشتر از J7 Pro باشد، اما این گوشی هوشمند دارای باتری با ظرفیت 3,300 میلی‌آمپر ساعت است. در همین حال، J7 Pro از باتری با ظرفیت3,600 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. ظرفیت بیشتر باتری J7 Pro با وجود صفحه‌نمایش Super AMOLED آن انتظار مشاهده دوام بسیار بالاتری را ایجاد می‌کند.

اسمارت‌فون‌های Galaxy J7 Max و Galaxy J7 Pro با پلتفرم اندروید 7.0 نوقا عرضه‌ شده‌اند. از نظر ارتباطی، J7 Max از شبکه (Cat.4 4G (LTE و J7 Pro از (Cat.6 4G (LTE پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که به گفته برخی منابع، اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ همانند نسخه 2017 سه گوشی سری J، از پورت USB Type-C بهره نمی‌برند و مجهز به پورت‌ قدیمی MicroUSB هستند.

قیمت و زمان عرضه

Introducing Samsung Galaxy J7 Pro and J7 Max

مطابق اعلام سامسونگ، نخست از تاریخ 20 ژوئن گوشی Galaxy J7 Max با قیمت 17,900 روپیه (حدود 275 دلار) و سپس از اواسط جولای Galaxy J7 Pro با قیمت 20,900 روپیه (حدود 320 دلار) در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. با این وجود، هنوز هیچ خبری مبنی بر زمان عرضه این گوشی‌های هوشمند در سایر بازارها اعلام نشده است.

به علاوه نکته جالب توجه در شیوه عرضه این گوشی‌ها آن است که هر دوی آنها از طریق فروشگاه‌‌های فیزیکی عرضه می‌شوند و بنا به گزارش برخی منابع، سامسونگ ظاهرا هنوز هیچ برنامه‌ای برای فروش آنلاین این اسمارت‌فون‌ها اعلام نکرده است.  


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی جی 7 پرو در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung