معرفی آنر 9 – میان‌رده‌ای با چیپ‌ست پرچمدار

نمایش خبر

تاریخ : 1396/3/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Honor 9 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در جولای 2016 از اسمارت‌فون آنر 8 پرده برداشت. آنر 8، نخستین گوشی از سری دیوایس‌های آنر بود که در آمریکا عرضه می‌شد و با قیمت مناسب و مشخصات قابل قبول، توانست رقابت خوبی را با سایر برندهای تثبیت‌شده به نمایش بگذارد. حال پس از گذشت حدود 11 ماه، هواوی در روز دوشنبه 12 ژوئن 2017 (22 خرداد 1396) از جدیدترین گوشی سری آنر، یعنی آنر 9، در چین رونمایی کرد. البته با توجه به حجم فراوانی از شایعه‌ها و خبرهایی که در رابطه با این گوشی به بیرون درز کرده بود، بسیاری از مشخصات آنر 9، برای آن دسته از افراد که خبرهای دنیای فناوری را پیگیری می‌کنند، از قبل آشکار شده بود. در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می‌شویم.

Introducing Huawei honor 9

در نگاه اول، آنر 9 شباهت ظاهری زیادی به آنر 8 دارد. این گوشی در ابعاد 7.45×70.9×147.3 میلی‌متر طراحی شده و حدود 155 گرم وزن دارد. بدنه آنر 9 از یک فریم فلزی در وسط و شیشه در جلو و عقب آن تشکیل شده است. به نظر نمی‌رسد این ساختار شیشه‌ای چندان بادوام باشد، اما زیبایی فوق‌العاده‌ای به دیوایس می‌بخشد.

Introducing Huawei honor 9

صفحه نمایش آنر 9 از نوع ال‌سی‌دی با فناوری LTPS IPS است که از فضای رنگی DCI-P3 – که یکی از فضاهای رنگی متداول RGB محسوب می‌شود – بهره می‌برد. ظاهرا، هواوی برای اینکه قیمت تمام‌شده محصول را تا سطح میان‌رده پایین آورد، کمی در نمایشگر گوشی قصور کرده است. در حالی که بسیاری از پرچمدارهای شرکت‌های رقیب – چون سامسونگ و HTC – از نمایشگرهایی با وضوح QHD بهره می‌برند، هواوی در صفحه نمایش آنر 9، از رزولوشن فول اچ‌دی (1080 × 1920 پیکسل) استفاده کرده است. البته نمایشگر آنر 9، قطری برابر با 5.15 اینچ داشته و اکثر کاربران رزولوشن آن را کافی خواهند یافت. به ویژه اینکه رزولوشن فول اچ‌دی – در قیاس با QHD – فشار کمتری به باتری وارد کرده و از این حیث یک مزیت به شمار می‌رود.

Introducing Huawei honor 9

ظرفیت باتری دستگاه 3,200 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. این باتری ظاهرا از نوع داخلی و غیرقابل جداسازی بوده و به فناوری شارژ سریع هم مجهز شده، ولی امکان شارژ بی‌سیم برای آن وجود ندارد.

اسمارت‌فون آنر 9 – مثل آنر 8 – از یک سیستم دو دوربینه در پشت دستگاه برخوردار است، با این تفاوت که 2 دوربین 12 مگاپیکسلی در آنر 8، جای خود را به دوربین‌های 20 و 12 مگاپیکسلی (به ترتیب سیاه و سفید و رنگی) در آنر 9 داده‌ و به ویژگی‌هایی چون فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش دوگانه تجهیز شده است. دوربین جلوی دستگاه نیز وضوحی برابر با 8 مگاپیکسل دارد. در واقع می‌توان گفت سیستم دوربین آنر 9، تقریبا همان سیستم دوربینی است که هواوی در Mate 9 به کار گرفته بود (منتهی بدون حضور برند لایکا).

Introducing Huawei honor 9

انتقال سنسور اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش در honor 9

یکی از نقاط قوت آنر 9، بهره‌مندی این گوشی از چیپ‌ست قدرتمند Kirin 960 (محصول کمپانی های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی) است. این چیپ‌ست 8 هسته‌ای مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.4 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری A73 و 4 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری A53 بوده و از واحد پردازش گرافیکی 8 هسته‌ای Mali-G71 بهره می‌برد.

Introducing Huawei honor 9

اسمارت‌فون آنر 9، از نظر رَم و حافظه داخلی، در سه پیکربندی متفاوت تولید خواهد شد: مدل پایه، با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی، مدل میانه با 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی و مدل پیشرفته‌تر که با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. با توجه به وجود اسلات میکرو ‌اس‌دی در آنر 9، می‌توان حافظه آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. با نرخ تبدیل کنونی ارز (یوان چین به دلار آمریکا)، قیمت آنر 9 در مدل‌های فوق، به ترتیب برابر با 338، 397 و 441 دلار خواهد بود.

سیستم عامل آنر 9، اندروید نوقا بوده و مثل همیشه ساختار منویی آن بر اساس پوسته اختصاصی هواوی، یعنی EMUI (نسخه 5.1) شکل گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از استاندارد شبکه 4G VoLTE و استاندارد وای-فای 802.11b/g/n/ac و برخورداری از GPS و NFC و پشتیبانی از 2 سیم‌کارت اشاره کرد. ناگفته نماند، آنر 9 از سامانه پرداختی Huawei Pay – که به‌تازگی معرفی شده – نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing Huawei honor 9

از تاریخ معرفی تا عرضه آنر 9، زمان زیادی طول نخواهد کشید چرا که به گفته هواوی، این اسمارت‌فون از 16 ژوئن (26 خرداد) در بسیاری از خرده‌فروشی‌های چین عرضه می‌شود. در حال حاضر، آنر 9 تنها وارد بازار چین شده و هواوی درباره عرضه این محصول در سایر مناطق جهان سخنی به میان نیاورده است. البته هواوی در پایان ژوئن، میزبان رویدادی در برلین آلمان خواهد بود و بعید نیست طی آن مراسم، از برنامه‌های خود برای عرضه آنر 9 در اروپا خبر دهد. همچنین عرضه این گوشی در آمریکا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. کسب‌وکار هواوی طی سال 2016 در ایالات متحده در جهت کوچک‌سازی و تعدیل حرکت کرده و به نظر می‌رسد این شرکت در حال حاضر قصد دارد حضور خود در آمریکا را به عرضه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری چون آنر 6x محدود کند. ناگفته نماند به اعتقاد برخی کارشناسان، بخش نرم‌افزاری هواوی هنوز هم جای کار دارد.  

منبع : honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا