معرفی HomePod- اسپیکر هوشمند جدید اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1396/3/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : دستیار شخصی هوشمند Intelligent Personal Assistant ، Apple HomePod ، HomePod ، سیری Siri ، اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : روز گذشته در جریان کنفرانس WWDC 2017 جدا از معرفی سیستم‌عامل‌های iOS 11 و watchOS 4 و طیف جدید کامپیوترهای مک و آی‌پد پروهای 10.5 و 12.9 اینچی، یک محصول سخت‌افزاری کاملا جدید نیز توسط اپل به معرض نمایش گذاشته شد؛ HomePod اولین تلاش اپل برای حضور در بازاری ست که پیش از این آمازون، گوگل، مایکروسافت و چندین شرکت کوچک و بزرگ دیگر در آن حضور یافته بودند. بازار اسپیکرهای هوشمند که از ابتدای سال جاری با حضور بازیگران جدید کاملا تقویت شده است حالا با حضور اپل کاملا گرم‌تر دنبال خواهد شد. اسپیکر هوشمند کوچک HomePod علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های اصلی دیگر رقبای این کلاس از رابط هوشمند Siri نیز بهره می‌برد که از همین ابتدا برگ برنده بزرگی به نظر می‌رسد.

Introducing Apple HomePod

هدف اصلی از ساخت HomePod ارائه اسپیکری با قابلیت‌های صوتی برجسته و مجهز به امکانات مدرن هوش مصنوعی است که کارکردی مابین یک اسپیکر وایرلس معمولی و یک اسپیکر خانگی هوشمند را ارائه می‌کند. HomePod با ارتفاع تنها 172 میلیمتری و عرض 142 میلیمتری دیوایس کوچکی به حساب می‌آیند و با وزن 2.5 کیلوگرم نیز چندان سنگین‌ نیست. درون این حجم کوچک اما دنیای تازه‌ای نهفته است که آن را به نمونه جذابی حتی در حضور برترین مدل‌های این کلاس مثل Amazon Echo یا Google Home تبدیل می‌کند.

Introducing Apple HomePod

در بخش بیرونی این اسپیکر از پوشش بافت‌دار زیبایی ساخته شده که به گفته اپل از ویژگی‌های آکوستیک برجسته‌ای برخوردار است. در بخش داخلی در چینشی دایره‌ای که بی‌شباهت به کامپیوتر استوانه‌ای Mac Pro نیز نیست از یک ووفر 4 اینچی، 6 میکروفون مختلف (به گفته اپل قابلیت تشخیص صدای کاربر حتی در هنگام پخش موسیقی با صدای بلند را دارند) و ردیفی از 7 توئیتر (برای پخش صداهای زیر) استفاده شده که نسبت به رقبای بزرگ آن، مجموعه صوتی بسیار پیشرفته‌تری را تشکیل می‌دهند. در بخش پردازشی این اسپیکر از چیپ Apple A8 (که در سال 2014 در آیفون 6 به کار گرفته شد) استفاده شده که برای یک اسپیکر هوشمند مناسب به نظر می‌رسد.

Introducing Apple HomePod

یک نکته جالب در مورد HomePod قابلیت Spatial Awareness یا ‌آگاهی آن از محیط است به این معنا که این اسپیکر می‌تواند به صورت هوشمند از فضای اتاقی که در آن قرار گرفته مطلع شده و مطابق آن صدای خروجی را متناسب با محیط از لحاظ بلندی و کیفیت تنظیم کند. از این گذشته در صورتی که دو HomePod در یک اتاق با هم قرار گرفته باشند دو دیوایس همدیگر را شناسایی کرده و با همکاری با یکدیگر بهترین تجربه صوتی ممکن را فراهم می‌آورند.

Introducing Apple HomePod

اما آنچه HomePod را از یک اسپیکر معمولی متمایز می‌سازد قابلیت‌های هوشمند آن و به خصوص تلفیق کامل آن با سرویس Apple Music و البته Siri است. در این حالت در صورتی که کاربر عضو شبکه موسیقی Apple Music باشد امکان دسترسی آسان به کل آرشیو موزیک و لیست پخش‌ها وجود خواهد داشت. فعال کردن Siri برای پاسخ به سوالات و انجام امور مرتبط با موسیقی نیز مثل قبل انجام می‌شود و از این رابط هوشمند در مورد موسیقی در حال پخش (نام خواننده، نام آلبوم) و موارد مرتبط می‌توان سوال کرد یا درخواست‌هایی همچون پخش موزیک‌های جدید و کارهای نوآورانه‌ای همچون پخش لالایی در اتاق کودک از آن داشت. جدا از موارد مرتبط با موسیقی، Siri تمامی امکانات جدیدا معرفی شده برای این سرویس را در HomePod نیز ارائه می‌کند و همچنان می‌توان از آن اطلاعاتی در مورد اخبار، وضعیت آب و هوا، رویدادهای ورزشی و... به دست آورد، قرار ملاقات‌ جدید ایجاد کرد، آلارم ساعت را تنظیم نمود، به ترجمه متون (فعلا با چند زبان محدود) پرداخت و یادآور‌هایی را برای امور مختلف تنظیم کرد.

Introducing Apple HomePod

برای تکمیل شدن لیست امکانات هوشمند HomePod، این اسپیکر با دیوایس‌های HomeKit‌ اپل نیز منطبق بوده و می‌توان از آن برای کنترل هر اکسسوری یا لوازم خانگی هوشمند بهره برد.

Introducing Apple HomePod

HomePod قرار است از دسامبر 2017 (هفته دوم آذر 1396) ابتدا در بازارهای آمریکا، استرالیا و بریتانیا عرضه شده و دیگر بازارها در سال آینده به این لیست افزوده می‌شوند. قیمت این مدل که در دو رنگ سفید و خاکستری به بازار عرضه می‌شود 349 دلار آمریکا در نظر گرفته شده است.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا