رونمایی از پرچمدار جدید ال‌جی برای بازارهای داخلی: G6 به ایران آمد

نمایش خبر

تاریخ : 1396/2/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، LG G6 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی الکترونیکس در مراسمی که روز گذشته در محل خانه همایش فرشته تهران برگزار شد از گوشی هوشمند LG G6 جدیدترین پرچمدار خود برای بازار‌های داخلی پرده‌برداری کرد. در این مراسم که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های آنلاین و نوشتاری و مدیران ارشد شرکت ال‌جی در ایران برگزار شد توضیحاتی در مورد این اسمارت‌فون‌ و فناوری‌های اختصاصی آن نسبت به رقبا ایراد شد و امکان آشنایی از نزدیک با دیوایس در سالن جداگانه‌ای برای حضار فراهم آمد. LG G6 در تمامی موارد از جمله طراحی و نقاط متمایزکننده از جایگاه متفاوتی در مقایسه با پرچمدار سال پیش این برند قرار داشته و تمرکز اصلی آن روی صفحه‌نمایش با حاشیه حداقلی قرار دارد.

lg g6 launched in iran

در ابتدای این مراسم پیمان وشکینی مدیر مارکتینگ شرکت ال‌جی در ایران ضمن خوش‌آمد گویی به حضار مدیر محصول جدید بخش موبایل ال‌جی در ایران آقای Young Sik Kim را معرفی کرد.

lg g6 launched in iran

Y.S Kim مدیر موبایل ال‌جی در ایران در ابتدای سخنان خود به ادامه تلاش همیشگی ال‌جی برای ارائه محصولات نوآورانه اشاره کرد و ارائه گوشی G6 را در راستای توجه به نیاز مشتریان توصیف نمود. Kim رقابت حول و حوش مسائل سخت‌افزاری در دنیای فعلی را پایان یافته تلقی کرده و رقابت جدید را بر سر کاربرد و کارکرد راحت‌تر از دستگاه دانست. به گفته این مدیر موبایل ال‌جی، این شرکت از نیازها و انتظارهای کاربران از یک گوشی موبایل برای ایجاد تغییرات در دیوایس‌های خود نکاتی را می‌آموزد.

lg g6 launched in iran

Kim ادامه داد : «امروزه مشتریان به دنبال تعادل بین المان‌‌های اساسی و تکنولوژی جدید هستند؛ علاوه بر این ما آموخته‌ایم که مشتریان ما به دنبال صفحه‌نمایش بزرگ‌تر هستند اما این به معنی آن نیست که به دنبال یک گوشی بزرگ‌تر هستند. مشتریان به دنبال اسمارت‌فونی هستند که بتوانند به راحتی با یک دست با آن کار کنند. به همین علت با اطمینان به شما عرض می‌کنم که گوشی LG G6، نسل بعدی گوشی‌های هوشمندی‌ست که مشتریان منتظر آن بودند.»

lg g6 launched in iran

یکی دیگر از ویژگی‌های مورد اشاره مدیر موبایل ال‌جی در ایران در خصوص G6 جدا از صفحه‌نمایش بزرگ آن که به راحتی در دست جای می‌گیرد، به پنل Full Vision آن تعلق دارد که Kim این پنل را نخستین نمونه در این رده و گشاینده عصر جدیدی در تجربه بصری کاربران توصیف کرد. این مدیر ال‌جی در پایان سخنان خود نوآوری‌های به کار گرفته شده در G6 را منحصر به این مدل ندانست و به این نکته اشاره کرد که این نوآوری‌ها از این پس در دیگر گوشی‌هایی که این برند به بازار معرفی خواهد کرد نیز حضور خواهند داشت.

در ادامه این برنامه یاشار پورسیستانی مدیر GTM موبایل ال‌جی به معرفی فنی LG G6 و نکات برتر این اسمارت‌فون پرداخت.

lg g6 launched in iran

پورسیستانی در ابتدای سخنان خود به مسئله اهمیت صفحه‌نمایش در گوشی‌های موبایل پرداخت طبق آمار ارائه شده توسط این مدیر ال‌جی، بیش از 60 درصد فعالیت‌های کاربران با گوشی‌های موبایل به مولتی‌مدیا و سرگرمی تعلق دارد از همین رو طبق آمار، پیش‌بینی شده است که در سه‌ماهه دوم سال 2017 نزدیک به 59 درصد کاربران نیازمند گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از 5.5 اینچ هستند اما مشکل کاربران با گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ، به بدنه بزرگ دستگاه تعلق دارد؛ به خصوص هنگام قرار دادن گوشی در جیب یا در دست گرفتن آن، از این رو فناوری Full Vision ال‌جی ارائه‌دهنده یک دید تازه در این زمینه بوده که در آن لزوما صفحه‌نمایش بزرگ به معنای بدنه بزرگ گوشی نیست.

lg g6 launched in iran

صفحه‌نمایش فول ویژن LG G6 با اندازه 5.7 اینچی و نسبت تصویر 18:9 نزدیک به 80.7 درصد از بخش رویی گوشی را به خود اختصاص داده و به گفته پورسیستانی نزدیک به 12 درصد محتوای بیشتری را در مقایسه با پنل‌های معمول 16:9 به نمایش می‌گذارد. مدیر GTM موبایل ال‌جی یکی از دلائل استفاده نکردن این برند از صفحه‌نمایش‌های خمیده یا اصطلاحا edge را در گوشی پرچمدار خود به 4 برابر خطای لمس بیشتر در پنل‌های خمیده مرتبط دانست و مقاومت بیشتر صفحه‌نمایش‌های تخت در هنگام سقوط از ارتفاع و زمین خوردن را نیز به عنوان دلیل مهم دیگری در این زمینه توصیف کرد. در اختیار داشتن فضای کاربری کمتر نسبت به ابعاد صفحه‌نمایش اعلام شده در گوشی‌های دارای خمیدگی یکی دیگر از مواردی بود که پورسیستانی در ادامه به آن اشاره کرد؛ به گفته وی تمامی بازی‌ها، تمامی ویدئوها و تمامی اپلیکیشن‌ها تنها در قسمت تخت صفحه‌نمایش اجرا شده و قسمت خمیده معمولا نقشی در نمایش محتوا بر عهده نمی‌گیرد و تنها جنبه زیبایی دارد. بدین‌ترتیب می‌توان به کارایی بالاتر پنل‌های تخت از نگاه این مدیر ال‌جی تصریح کرد.

lg g6 launched in iran

پورسیستانی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت بدنه G6 اشاره کرد که در آن از شاسی فلزی با متریال AL6013 استفاده شده و صفحه با گوشه‌های گرد و شیشه بدون انحنا نیز در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

lg g6 launched in iran

در بخش داخلی دستگاه برای کنترل حرارت داخلی این مدل، دو قطعه حرارت‌ساز اصلی یعنی پردازنده و درایور صفحه‌نمایش که معمولا در کنار هم قرار دارند این بار از هم جدا شده و یک لوله انتقال حرارت یا Heat Pipe نیز برای کنترل گرما در نظر گرفته شده است.

lg g6 launched in iran

پور سیستانی به مسئله ایمنی باتری در G6 نیز اشاره کرد که در آن با افزایش ضخامت جداکننده دو الکترود به میزانی بیش از اندازه استاندارد بر این مسئله کاملا تأکید شده است.

طراحی رابط کاربری متناسب با نسبت صفحه‌نمایش یکی دیگر از موارد مورد اشاره مدیر GTM موبایل ال‌جی در مورد G6 بود.

lg g6 launched in iran

در نهایت در بخش دوربین این مدل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی دوگانه با سایز 1/3.06 اینچی برای هر دو لنز دستگاه استفاده شده است؛ لنز نرمال G6 دارای میدان دید 71 درجه‌ای با گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و لنز واید با میدان دید 125 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.4 فضای بسیار گسترده‌تری را به تصویر می‌کشد.

lg g6 launched in iran

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه نیز دارای دو میدان دید متفاوت 82 درجه‌ای و 100 درجه‌ای است که با کمک آن می‌توان اقدام به برداشت سلفی‌های تکی و دسته‌جمعی کرد.

پس از پایان سخنان مدیر GTM‌ موبایل ال‌جی در ایران جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیران ارشد شرکت ال‌جی و شرکت مدیا پردازش به عنوان تنها نماینده کالای موبایل این برند در ایران برگزار شد. مدیر موبایل ال‌جی در ایران در پاسخ به سوالی در مورد ایده گوشی‌های ماژولار که در G5 معرفی شد ضمن اشاره به ناموفق بودن این ایده این مسئله را به معنای کنار گذاشته شدن این ایده در گوشی‌های آینده این برند ندانست. در ادامه سوال دیگری در مورد علت استفاده از پروسسور قدیمی‌تر Snapdragon 821 به جای نمونه جدید Snapdragon 835 مطرح شد که Kim ضمن اشاره به اینکه در ابتدای طراحی این گوشی از چیپ‌ست SD835 در آن استفاده شده بود، به‌‌کارگیری SD821 را تصمیم تیم تحقیق و توسعه و مدیریت ارشد ال‌جی دانست که در طی آن این نتیجه حاصل شد که مشتریان امروز بیش از سخت‌افزار به دنبال دوام و کارایی دستگاه هستند و از همین رو این چیپ‌ست برای G6 انتخاب گردید.

lg g6 launched in iran

Y.S Kim در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد برنامه این شرکت برای ارائه محتوای نرم‌افزاری HDR برای صفحه‌نمایش فول‌ویژن G6، این مدل را نخستین اسمارت‌فون دارای فناوری Dolby Vision دانست و از همکاری ال‌جی با دالبی در ارائه این محتوا در کره‌جنوبی و همچنین در سطح جهانی و البته در ایران سخن گفت. وی ارائه این محتوا را تنها منحصر به ال‌جی ندانسته و منابع دیگر را نیز در ارائه این نوع از کانتنت تصویری سهیم قلمداد کرد.

lg g6 launched in iran

سوال دوم خبرنگار مرجع موبایل ایران به استراتژی ال‌جی برای کسب درآمد در بخش موبایل با توجه به نتایج ضعیف این بخش در آخرین گزارش مالی این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2016 تعلق داشت. Kim ضمن تأیید ضرر و زیان بالای بخش موبایل ال‌جی در سال گذشته تلاش این مجموعه را برای رفع این مشکل دانست چرا که طبیعتا هیچ بیزینسی نمی‌تواند با ضرر به کار خود ادامه دهد. Kim یکی از دلائل بحث قیمت‌گذاری متفاوت G6 را تلاش برای بهبود این شرایط دانست و برنامه‌های تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی در مورد این گوشی نیز یکی دیگر از تصمیمات ال‌جی برای حل مشکلاتی از این دست خواهد بود.

در ادامه این مراسم امکان آشنایی از نزدیک به LG G6‌ و امکانات آن برای حضار فراهم شد.

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran

در کنار LG G6 دو ساعت هوشمند Watch Style و Watch Sport ال‌جی نیز در این بخش حضور داشتند که ظاهرا به زودی به بازارهای داخلی عرضه می‌شوند.

lg g6 launched in iran

 

lg g6 launched in iran



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا