معرفی ساعت Study Watch محصولی از Verily

نمایش خبر

تاریخ : 1396/1/30        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوگل Google ، آلفابت Alphabet ، ساعت هوشمند Smartwatch

واحد خبر mobile.ir : کمپانی Verily در روز جمعه 14 آوریل سال 2017 میلادی (25 فروردین 1396) به طور رسمی ساعت Study Watch را معرفی کرد. این ساعت که در واقع نوعی ساعت تحقیقاتی به شمار می‌رود، به منظور جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات برای استفاده در پژوهش‌های بالینی طراحی شده است.

Verily یکی از شرکت‌های حاضر در مجموعه Other Bets آلفابت محسوب می‌شود و در حوزه فناوری‌های مرتبط با علوم زیستی به فعالیت می‌پردازد. این ابزار پوشیدنی جدید با هدف پژوهش‌های پزشکی طراحی شده است و کاربرد آن عمدتا به عنوان یک حسگر زیستی (biosensor) است.

introducing health-wearable verily study watch

ساعت‌های هوشمند فعلی برای پاسخ به تماس‌ها، نمایش اعلان‌ها، پخش موسیقی، بازی و مواردی از این دست به کار می‌روند اما Study Watch ، همان طور که از نام آن بر می‌آید، در زمره ابزارهای مراقبت از سلامتی دسته‌بندی می‌شود. البته این نخستین بار نیست که در مورد این ساعت خبرهایی منتشر می‌شود. در سپتامبر سال 2016 نیز منابع خبری از ارائه ساعتی با همین ویژگی‌ها توسط Verily سخن گفته بودند. این ساعت مجهز به حسگرهای محیطی و فیزیولوژیکی متعددی است که برای اندازه‌گیری سیگنال‌‌های مرتبط با پژوهش‌های قلبی-عروقی، اختلالات حرکتی و دیگر زمینه‌ها طراحی شده‌اند. به این ترتیب، این ساعت می‌تواند برای اندازه‌گیری و ثبت نوار قلب (ECG)، ضربان قلب، فعالیت الکتریکی پوست (electrodermal) و حرکات مرتبط با اینرسی (inertial movements) مورد استفاده قرار گیرد.

introducing health-wearable verily study watch

به گفته شرکت سازنده، باتری Study Watch برخلاف اکثر ساعت‌های هوشمند معمول، با یک بار شارژ می‌تواند تا یک هفته انرژی مورد نیاز را برای این ابزار پوشیدنی تأمین نماید. به علاوه، نمایشگر این ساعت نیز کم‌مصرف است و ظاهرا در طراحی آن از پنل‌ e-ink استفاده شده است. به گفته Verily این نمایشگر با برخورداری از وضوح بالا همواره روشن است. البته در حال حاضر کاربران فقط به تاریخ و زمان و برخی دستورالعمل‌های مشخص دسترسی دارند.

به گفته Verily، این ساعت علی‌رغم اندازه کوچک از پردازنده‌ای قدرتمند بهره می‌برد که البته به جزئیات آن اشاره‌ای نشده است. این پردازنده قادر است الگوریتم‌های real-time یا بلادرنگ را به طور مستقیم از روی ساعت پشتیبانی نماید.

از آنجا که این ساعت داده‌ها و اطلاعات مرتبط با سلامتی را گردآوری می‌کند، ذخیره‌سازی اطلاعات در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مطابق اطلاعات ارائه‌شده توسط Verily، حافظه داخلی آن با حجم مناسب می‌تواند با استفاده از روش‌های پیشرفته فشرده‌سازی داده‌ها به مدت چندین هفته داده‌های خام را نگهداری نماید و از این رو، به همگام شدن (Sync) دائمی با سرورهای کلاد Verily نیازی نیست. به علاوه برای افزایش امنیت این ابزار پوشیدنی، داده‌ها درون ساعت رمزنگاری می‌شوند و سپس در سرور کلاد بارگذاری و پردازش می‌گردند.

در وبلاگ Verliy هیچ اشاره‌ای به سیستم‌عامل این ساعت نشده است؛ هرچند Styudy Watch به سادگی می‌تواند آپدیت‌های OTA، الگوریتم‌های جدید و بروزرسانی‌های رابط کاربری را دریافت نماید.

آخرین نسخه پلتفرم ابزارهای پوشیدنی گوگل یعنی اندروید ور 2.0 در اوایل سال جاری میلادی برای برخی ساعت‌های هوشمند عرضه شد. بر اساس اعلام گوگل، حوزه‌های مرتبط با سلامت و پایش تناسب اندام یکی از نقاط فروش کلیدی این پلتفرم است اما ظاهرا محصول جدید هیچ گونه ارتباطی با اندروید ور ندارد.

Verily درصدد است از این ساعت در پژوهش خود موسوم به «Baseline» استفاده کند. این بررسی با حضور 10 هزار شرکت‌کننده و در طول دوره‌ای پنج ساله برگزار می‌شود. هدف آن فهم بهتر ارتباط میان سالمندی و وقوع بیماری‌ها است. به علاوه، یکی از کاربردهای پیشنهاد‌شده برای این ساعت، شناسایی الگوهایی است که منجر به پیشروی بیماری پارکینسون می‌شود.

introducing health-wearable verily study watch

به نظر می‌رسد تمرکز Verliy به ارائه محصولاتی با ویژگی‌های پژوهشی معطوف شده است. محصولاتی که هدف آنها به کاربری معمول این فناوری‌ها مرتبط نیست. در واقع همان طور که در وبلاگ Verliy تأکید شده است، این ساعت برای فروش عرضه نخواهد شد و به صورت محدود مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال، برنامه آینده Verily ترکیب این ساعت با اپلیکیشن‌های مرتبط با سلامتی در مقیاس وسیع است.  

منبع : Verily blog


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا