افتتاح مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در جهت حمایت از پروژه‌های کاربردی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/1/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در همکاری با دانشگاه امیرکبیر روز گذشته در محل ساختمان مدیریت فناوری و توسعه نوآوری در تهران از راه‌اندازی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر خبر داد. در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران سامسونگ و استاتید و مدیران دانشگاه امیرکبیر برگزار شد سند همکاری مشترکی مابین بام سوک هانگ مدیر سامسونگ ایران و احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر امضا شد. تمرکز اصلی فعالیت‌های این مرکز در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی مانند بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی، آموزش، پژوهش و توسعه پروژه‌های کاربردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود و با ارائه پشتیبانی‌های فنی در کنار حمایت‌ تجهیزاتی، امکان توسعه، تولید و معرفی موفق اپلیکیشن‌های نوآور و مفید در حوزه‌های یاد شده فراهم می‌شود.

samsung amirkabir university technology center

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر به عنوان سخنران اول این مراسم با اشاره به کم‌سابقه بودن همکاری‌هایی از این دست در داخل کشور دو هدف را به عنوان دلائل این همکاری از طرف دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد که هدف اول توسعه فعالیت‌های حمایتی و هدایتی در زمینه فناوری در این مرکز و هدف دوم گسترش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها خواهد بود که در ارزیابی دانشگاه‌های مختلف داخل کشور در سطح جهانی‌ از اهمیت بالایی برخوردار است. معتمدی در ادامه سخنان خود استفاده از توانایی‌های علمی و تکنولوژیک شرکت‌هایی که در کشور ارتباط تجاری و بازار مناسبی را در اختیار دارد را به عنوان یک نکته مهم قلمداد کرد که به همین علت پس از مطرح کردن این موضوع با مدیران شرکت سامسونگ این موضوع از طرف سامسونگ با استقبال روبرو شد. وی در ادامه نسبت به تبدیل شدن این مدل به الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها در جهت استفاده از دانش فنی شرکت‌های دارای بازار تجاری مناسب در ایران ابراز امیدواری کرد.

samsung amirkabir university technology center

به گفته معتمدی سازوکار توافق با شرکت سامسونگ شامل تأمین فضا توسط دانشگاه امیرکبیر و تجهیز آن توسط سامسونگ خواهد بود طرح‌هایی که نیاز به یک شرکت خارجی قدرتمند برای توسعه دارند نیز به دانشگاه ارائه شده و پس از بررسی اولیه، طرح‌های تأیید شده به مدیریت مشترک مجموعه تحویل شده و پس از تأیید نهایی کار آغاز می‌شود.

samsung amirkabir university technology center

معتمدی در پایان سخنان خود نسبت به استفاده از فرصت مطالعاتی که شرکت سامسونگ در اختیار این دانشگاه قرار می‌دهد برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره دکتری ابراز امیدواری کرد.

بام سوک هانگ مدیر سامسونگ ایران دومین سخنران این مراسم گفت : «توسعه فناوری و حمایت از تحقیق و نوآوری در این حوزه یکی از نیازهای اصلی هر جامعه رو به رشدی است و در این میان دانشگاه‌ها نقشی مهم در تحقق این اهداف بازی می‌کنند. این مراکز، دانش‌آموختگانی را به جامعه معرفی می‌کنند که به مهارت و دانش فنی لازم برای تولید ثروت از دانش و فناوری مجهز هستند.»

samsung amirkabir university technology center

بام سوک هانگ توسعه فناوری و حمایت از تحقیق و پژوهش را یکی از نیازهای اصلی جوامع رو به رشد عنوان کرد و گفت سامسونگ در راستای ایفای نقش الهام‌بخش خود، علاوه بر ارائه مشاوره تخصصي به محققان جوان، از حمایت لجستیکی این تحقیقات نیز دریغ نخواهد کرد.

در ادامه توافقنامه‌ مشترک مرکز فناوری و شرکت سامسونگ الکترونیکس توسط احمد معتمدی و بام سوک هانگ به امضا رسید.

samsung amirkabir university technology center

در پایان این مراسم حضار و خبرنگاران در جمع برگزیده‌گان طرح‌های این مرکز فناوری حضور یافته و از نزدیک با تیم‌های منتخب آشنا شدند.

samsung amirkabir university technology center

 

samsung amirkabir university technology center

تیم‌های حاضر در این قسمت پس از انتشار فراخوان پذیرش طرح، از میان تیم‌های ورودی به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر انتخاب شدند. تیم‌های علاقه‌مند ورود به این مرکز می‌توانند تقاضای خود را از طریق آدرس info@samsung-aut-tech.ir ارسال نمایند. حسین حسینی، مدیر اداره کل فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر در این بخش از مراسم زمان در اختیار هر تیم برای استفاده از این فرصت مطالعاتی را سه ماه اعلام کرد و پس از هر دوره سه‌ماهه تیم‌های حاضر در این مرکز مجددا ارزشیابی شده و برگزیده‌گان وارد سه‌ماهه بعدی می‌شوند که در این سه‌ماهه از حمایت‌های پیشرفته‌تر و سازوکارهای حمایتی بیشتری برخوردار خواهند شد.

samsung amirkabir university technology center

مدیر اداره کل فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر در مورد مالکیت معنوی طرح‌ها و محصولات گفت: «در مرحله تولید محصول، دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ الکترونیکس هیچ‌گونه مالکیتی روی شرکت‌ها و محصولات نخواهند داشت.»