معرفی iPad 9.7 inch، آیفون 7 و 7 پلاس قرمز و iPhone SE با ظرفیت‌های جدید

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/1/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آی پد iPad ، Product Red ، Apple iPhone SE ، Apple iPad 9.7 2017 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل همانگونه که پیش‌بینی می‌شد روز گذشته از نسخه جدیدی از تبلت آی‌پد خود پرده برداشت. این شرکت از اکتبر 2014 و زمان معرفی iPad Air 2 به این سو، دیوایس دیگری را به خانواده تبلت‌های معمول این برند عرضه نکرده و در عوض سری جدید و پیشرفته‌تر iPad Pro را عرضه و آپدیت نموده است اینک اما پس از گذشت نزدیک به دو نیم سال بالاخره آپدیتی برای این سری از تبلت‌ها نیز از سوی اپل ارائه شده که می‌توان آن را جایگزینی برای مدل‌های Air تلقی کرد. اپل به جز این تبلت جدید، آیفون‌های 7 و 7 پلاس را نیز به رنگ قرمز سری Product Red ارائه کرده و آیفون SE را نیز در دو ظرفیت تازه در دسترس قرار داده است.

introducing apple ipad 97 inch and product red iphone 7 7 plus

تبلت جدید که اپل به سادگی آن را iPad می‌نامد و برای تفکیک آن از سایر مدل‌ها، سایز 9.7 اینچی صفحه‌نمایش را در ادامه نام آن ذکر می‌کرد تقریبا هیچ تفاوت خاصی از لحاظ ظاهری با iPad Air 2 ندارد و برای مشخص شدن تفاوت‌های آن با گذشته باید به ساختار داخلی دستگاه رجوع کرد. ابعاد iPad 9.7 inch برابر 7.5×169.5×240 میلیمتر است که تنها تفاوت آن با Air 2 را باید در افزایش 1.4 میلیمتری ضخامت دستگاه جست‌وجو کرد. وزن تبلت در نسخه وای‌فای و Cellular به ترتیب 469 و 478 گرم است که این دو نیز نسبت به وزن‌های 437 و 444 گرمی Air 2 کاملا افزایش پیدا کرده‌‌اند. علت اصلی افزایش وزن و ضخامت iPad جدید بیش از همه چیز به دلیل وجود باتری بزرگ‌تری در این مدل است که دوام همیشگی 10 ساعته اپل را تضمین می‌کند. باتری این تبلت جدید اینک 32.4Whr انرژی دارد که علاوه بر 10 ساعت دوام در مرور وب با وای‌فای، در نسخه Cellular نیز به گفته شرکت سازنده تا 9 ساعت مرور وب از طریق اینترنت سیم‌کارتی دوام خواهد داشت. برای درک میزان افزایش انرژی این باتری، بد نیست بدانید که iPad Air 2 از باتری با انرژی 27.62Whr بهره می‌برد.

introducing apple ipad 97 inch and product red iphone 7 7 plus

صفحه‌نمایش دستگاه همانطور که اشاره شد، 9.7 اینچی است و وضوح 2048×1536 پیکسلی آن تغییری را نسبت به Air 2 نشان نمی‌دهد. دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی با امکان فیلم‌برداری 1080p و دوربین دوم 1.2 مگاپیکسلی با امکان برداشت ویدئوی 720p دیگر نقاط شباهت آی‌پد جدید با Air 2 را تشکیل می‌دهند.

در بخش پردازشی و به عنوان مهم‌ترین تفاوت این مدل با گذشته، از چیپ‌ست Apple A9 استفاده شده که هسته‌های قوی‌تری را نسبت به پروسسور A8X مدل پیشین ارائه کرده و سطح پردازشی تبلت را در حد آیفون 6s و آیفون SE ارتقا می‌دهد. حافظه رم ظاهرا همان 2 گیگابایت بوده و گرافیک آن نیز از نوع PowerVR GT7600 است. همانند رده آیفون، در آی‌پد جدید نیز اپل تنها از دو حافظه 32 و 128 گیگابایتی استفاده کرده و خبری از حافظه‌های 16 و 64 گیگابایتی در این مدل نیست

جذاب‌ترین تغییر صورت گرفته در iPad 9.7 inch به قیمت آن تعلق دارد و در حالی‌که Air 2 در سال 2014 با قیمت پایه 499 دلار برای نسخه وای‌فای عرضه شد، این تبلت در پایین‌ترین حالت یعنی نسخه 32 گیگابایتی وای‌فای تنها 329 دلار قیمت‌‌گذاری شده است که آن را می‌توان کم‌ترین قیمت یک آی‌پد 9.7 اینچی تلقی کرد. قیمت نسخه 128 گیگابایتی وای‌فای این مدل برابر 429 دلار بوده و قیمت حافظه‌های 32 و 128 گیگابایت در نسخه Cellular نیز به ترتیب 459 و 559 دلار است.

introducing apple ipad 97 inch and product red iphone 7 7 plus

آی‌پد جدید در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی از 24 مارچ 2017 (برابر 4 فروردین 96) به بازار آمریکا و 20 کشور دیگر ارائه می‌شود. زمان عرضه این تبلت به برخی دیگر مناطق از ماه آوریل و برای سایرین از ماه می خواهد بود.

اپل همزمان با ارائه آی‌پد جدید قیمت iPad Mini 4 را نیز تقلیل داده است. این تبلت که اینک تنها در نسخه 128 گیگابایتی عرضه می‌شود در ورژن وای‌فای و Cellular به ترتیب 399 و 529 دلار قیمت خواهد داشت.

اپل همانطورکه اشاره شد علاوه بر این تبلت جدید دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود را نیز به رده Product Red افزود. دیوایس‌های قرمز رنگ پروداکت رد که نشان آنها را در محصولات بسیاری از برندها از جمله کوکاکولا، Nike، امریکن‌اکسپرس، کانورس، استارباکس و Electronic Arts می‌توان سراغ گرفت کمپینی جهانی برای افزایش آگاهی و کمک‌های مالی برای مبارزه و حذف ویروس HIV عامل بیماری ایدز است. بدین‌منظور شرکت‌های حاضر در این اتحاد محصولاتی را با رنگ و لوگوی RED عرضه کرده و درآمد آنها را به این برنامه اختصاص می‌دهند. اپل نیز به عنوان یکی از حاضران این کمپین تاکنون چندین محصول خود را به رنگ قرمز ارائه کرده است که از آن جمله می‌توان به برخی از آی‌پادها و اپل‌واچ‌های این شرکت اشاره کرد. Product Red اپل اما هیچگاه به گوشی‌های آیفون این برند تسری پیدا نکرده و این برای اولین بار است که آیفونی به رنگ کاملا قرمز از سوی اپل ارائه می‌شود.

introducing apple ipad 97 inch and product red iphone 7 7 plus

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس قرمز رنگ به جز رنگ‌آمیزی هیچ تفاوتی با دیگر رنگ‌های این دو مدل نداشته و از لحاظ قیمتی نیز هم‌قیمت نمونه‌های هم‌ظرفیت خود با رنگ‌های دیگر هستند. این دو گوشی البته تنها در دو ظرفیت 128 و 256 گیگایتی عرضه شده و قیمت‌ آن‌ها برای آیفون 7 به ترتیب 749 و 849 دلار و در نسخه 7 پلاس به ترتیب 869 و 969 دلار خواهد بود.

introducing apple ipad 97 inch and product red iphone 7 7 plus

ارتقاء ظرفیت iPhone SE بدون تغییر در مشخصات و طراحی آن، دیگر خبر جدید مرتبط با کمپانی اپل به حساب می‌آید. آیفون SE که بهار سال گذشته با طراحی و ظاهری مشابه iPhone 5s و مشخصات سخت‌افزاری و مولتی‌مدیایی مشابه iPhone 6s به بازار عرضه شد در حال حاضر ارزان‌ترین و کوچک‌ترین آیفون عرضه شده از سوی اپل به حساب می‌آید. ظرفیت‌های اولیه این گوشی 16 و 64 گیگابایت بود اما این بار نیز اپل همانند دیگر آیفون‌های این کمپانی تصمیم به حذف هردو ظرفیت مذکور و ارائه گوشی با دو ظرفیت 32 و 128 گیگابایتی گرفته است. اپل اما با وجود دو برابر کردن حافظه داخلی دستگاه تغییری در قیمت این دو گوشی صورت نداده و همچنان آیفون SE را با همان قیمت‌های 399 و 499 دلاری عرضه می‌کند. 


به روزرسانی - قیمت اپل آیفون اس ای در بازار ایران

گوشی اپل iPhone SE به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی اپل iPhone SE از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.