معرفی دومین ساعت هوشمند تگ هویر با نام Connected Modular 45

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، تگ هویر Tag Heuer ، Tag Heuer Connected Modular 45 ، Android Wear 2.0

واحد خبر mobile.ir : حدود 2 سال پیش بود که کمپانی سوئیسی "تگ هویر" (TAG Heuer) نخستین ساعت هوشمند خود را با نام TAG Heuer Connected به بازار عرضه کرد. قیمت پیشنهادی این ساعت 1,800 دلار بود و همین باعث شد که گران‌ترین اسمارت‌واچ مجهز به اندروید ور در بازار لقب بگیرد. ولی با این وجود بیش از 56 هزار نفر این ساعت هوشمند را خریداری کردند و همین عامل، دلیلی کافی بود تا این کمپانی سوئیسی بار دیگر شانس خود را در عرصه تولید اسمارت‌واچ امتحان کند. تگ هویر به‌تازگی از تولید ساعت هوشمند جدیدی به نام TAG Heuer Connected Modular 45 خبر داده است. این دومین همکاری تگ هویر با گوگل و اینتل محسوب می‌شود.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

قیمت پایه این محصول 1,560 دلار عنوان شده، اما به نظر می‌رسد این بار ارزش خرید را داشته باشد، زیرا همانطور که از اسم این محصول (Modular) مشخص است، اجزای این ساعت قابل جداسازی و تعویض هستند و از این رو نسبت به مدل قبلی به مراتب کارآمدتر است.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

نکته دیگر آنکه، ماهیت ماژولار ساعت موجب شده تا این محصول قابلیت تبدیل به یک ساعت سوئیسی مکانیکی (و نه هوشمند) را هم داشته باشد. برای این منظور تنها کافی است ماژول 45 میلی‌متری اسمارت‌واچ را با یک ماژول مکانیکی تعویض کنیم. گزینه‌هایی که تگ هویر در این زمینه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد عبارتند از Calibre 5 و Heuer 02T Tourbillon که طبق ادعای تگ هویر، گزینه دوم دارای دقیق‌ترین حرکات مکانیکی است. لذا حتی اگر ماژول هوشمند ساعت شما در نهایت از رده خارج شود، باز هم می‌توانید تنها با تعویض آن، صاحب یک ساعت تگ هویر (البته از نوع مکانیکی آن) شوید. اما بعید نیست در آینده تگ هویر ماژول هوشمندی را نیز برای همان سیستم تولید کند و عملا گذر زمان بر ساعت شما تأثیری نداشته باشد.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

همانطور که گفته شد تنها ماژول‌های ساعت نیستند که قابلیت تعویض دارند، بلکه این قضیه درباره تمام اجزای ساعت -- از قبیل بندها، سگک‌ها و پایه‌های اتصال بند -- نیز صدق می‌کند. ساعت هوشمند جدید تگ هویر در 11 طرح مختلف تولید خواهد شد. ماژول ساعت به رنگ مشکی یا نقره‌ای خواهد بود، اما بندها در 4 جنس لاستیکی، چرم و تیتانیوم و سرامیک بوده و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. اگر اینها شما را راضی نمی‌کنند، تگ هویر 45 گزینه دیگر به شما ارائه می‌کند که برخی از آنها مواد درجه یکی چون چرم ورنی، طلای صورتی و حتی الماس هستند. با این اوصاف، در مجموع Connected Modular 45 در 56 طراحی گوناگون به تولید می‌رسد و به گفته شرکت سازنده، ترکیب آنها با بندها و رنگ‌های مختلف، تنوع این محصول را به بیش از 500 طرح مختلف می‌رساند.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

ضخامت ساعت 13.2 میلی‌متر عنوان شده که نسبت به اپل‌واچ بیشتر است، اما این دیوایس در مقایسه با بسیاری از اسمارت‌واچ‌های اندروید وری که اخیرا سایر کمپانی‌ها تولید کرده‌اند، ضخامت کمتری دارد.

تعویض اجزای مختلف ساعت کار چندان دشواری نیست، اما به کمی تمرین نیاز دارد. به گفته برخی کارشناسان -- که از نزدیک با این دستگاه کار کرده‌اند -- ماژول مرکزی و پایه‌های اتصال بند از طریق چند پین (pin) که به هم چفت می‌شوند، به یکدیگر متصل شده و فشار دادن یک دکمه در زیر، اتصال آنها را از بین می‌برد. نکته جالب آن است که اجزا بدون نیاز به ابزاری مثل پیچ‌گوشتی و تنها با استفاده از دست، جدا و تعویض می‌شوند.

تگ هویر در ساخت اسمارت‌واچ Connected Modular 45 از پنل نمایشگر از نوع AMOLED استفاده کرده که در مقایسه با نمایشگر به کاررفته در مدل قبلی (که از نوع transflective LCD بود) بسیار باکیفیت‌تر است. اندازه صفحه نمایش گرد این ساعت 1.39 اینچ بوده و با یک پوشش 2.5 میلی‌متری از جنس شیشه کریستالی یاقوت کبود محافظت می‌شود. رزولوشن نمایشگر 400 × 400 پیکسل عنوان شده که با توجه به اندازه صفحه، تراکم پیکسلی 287ppi را به دست می‌دهد. کل صفحه نمایش نیز در بدنه‌ای تیتانیومی قرار می‌گیرد. این یک ویژگی قابل توجه است چرا که تگ هویر و اینتل بدون آنکه از قابلیت NFC چشم‌پوشی کنند، بدنه تمام فلزی را برای این ساعت انتخاب کردند و این بدان معناست که برای پرداخت می‌توان از Android Pay نیز استفاده کرد. چند واچ‌فیس مختلف هم توسط تگ هویر طراحی و برای این ساعت تدارک دیده شده است.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

شاید یکی از نکاتی که -- حداقل برای خانم‌ها -- چندان خوشایند نیست، اندازه بزرگ این ساعت باشد. برخلاف شایعه‌هایی که مدعی شده بودند که این ساعت نسبت به مدل قبلی، بیشتر مورد پسند خانم‌ها واقع می‌شود، Connected Modular 45 همانطور که از اسمش پیداست، اندازه‌ای برابر با 45 میلی‌متر داشته و از لحاظ ظاهری کمی زمخت به نظر می‌رسد و به‌ویژه برای مچ‌های کوچک زیاد مناسب نیست.

از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، باید گفت ساعت جدید تگ هویر با مدرن‌ترین اسمارت‌واچ‌های بازار قابل مقایسه است. تگ هویر در ساخت Connected Modular 45 از پردازنده Intel Atom Z34XX استفاده کرده است. حافظه داخلی این ساعت 4 گیگابایت و حافظه RAM آن 512 مگابایت اعلام شده است.

این ساعت به بلوتوث (نسخه BLE 4.1) و وای-‌فای مجهز است، اما از شبکه LTE پشتیبانی نمی‌کند. از سنسورهای به کار رفته در این ساعت می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص شیب، GPS و سنسور نور محیطی اشاره کرد.

ساعت هوشمند Connected Modular 45 از یک باتری با ظرفیت 410 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است که به گفته شرکت سازنده در صورت استفاده معمولی تا 25 ساعت دوام می‌آورد. همچنین، برای رساندن شارژ باتری از 0 تا 100 درصد، تقریبا به 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز است.

اسمارت‌واچ جدید تگ هویر به سیستم عامل اندروید ور 2.0 مجهز است. به گفته شرکت، گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 4.3 به بالا و آیفون‌های 5 به بعد (که سیستم عامل آنها iOS 9 و بالاتر است) با این ساعت هوشمند سازگار هستند.

با توجه به غشایی که روی میکروفون قرار گرفته -- و به پرده صماخ گوش شباهت دارد -- این ساعت از قابلیت مقاومت در برابر آب (تا عمق 50 متری) نیز برخوردار است.

introducing tag heuer connected modular 45 smartwatch

یکی از نکات جالب این ساعت آن است که دستیار هوشمندی که اینتل در حال توسعه آن است، نهایتا در این دیوایس به کار گرفته خواهد شد. جری باتیستا (Jerry Bautista)، معاون گروه New Technology Group در شرکت اینتل، در رابطه با این دستیار هوشمند نکاتی را بیان کرده که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

• این دستیار هوشمند می‌تواند بر اساس فعالیت‌های کنونی کاربر به وی کمک کند، نه بر اساس اوقات شبانه‌روز. به عنوان مثال ممکن است این دستیار متوجه شود که شما محل کارتان را دیر ترک کردید، لذا یادآورهای منزل را با تأخیر به شما می‌دهد، نه اینکه وقتی هنوز سر کار هستید، با ارسال یادآورهای منزل، شما را اذیت کند.

• مانند Siri و Google Assistant، این دستیار هم می‌تواند بدون گم کردن محتوای موضوع، سؤالات بعدی را از شما بپرسد.

• ساعت Connected Modular 45 در هنگام عرضه به این دستیار هوشمند مجهز نیست، اما در آپدیت‌های بعدی، دستیار اینتل به این ساعت خواهد رسید.

• برخلاف سایر دستیارهای هوشمند که نام و جنس به خصوص (مؤنث یا مذکر) دارند، دستیار هوشمند اینتل فاقد نام یا جنس است.

هنوز کاملا مشخص نیست که چرا اینتل قصد دارد دستیار هوشمند خود را در دیوایسی که خود به Google Assistant مجهز است، به کار گیرد، اما باتیستا به این نکته تأکید دارد که دستیار اینتل به شیوه خاص خودش متمایز و هوشمند خواهد بود.

همانطور که گفته شد قیمت پایه این ساعت 1,650 دلار است که البته آپشن‌های اضافی قیمت آن را بیشتر خواهد کرد. Connected Modular 45 در حال حاضر در آمریکا، انگلیس، اروپا، هنگ‌کنگ، ژاپن، استرالیا، مالزی و سنگاپور در دسترس کاربران قرار گرفته است.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا