معرفی HTC U Ultra برای بازار ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/24        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، HTC U Ultra ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : شرکت HTC روز گذشته در مراسمی در هتل طوبی تهران از حضور قریب‌الوقوع پرچمدار U Ultra‌ این شرکت در بازار ایران خبر داد. این مراسم با حضور نیراج ست مدیر بازاریابی خاورمیانه و شمال آفریقا دفتر HTC انجام شد و در طی آن خبرنگاران از نزدیک با گوشی U Ultra و امکانات آن آشنا شدند. HTC U Ultra همراه با U Play چندی پیش در جریان کنفرانسی خبری در کشور تایوان معرفی شدند. شعار اچ‌تی‌سی در این دو گوشی تأکید بر حرف U (با تلفظی همانند کلمه "تو" در انگلیسی) است که اشاره به توجه این شرکت به خواسته‌های و نیازهای کاربران داشته و در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با به کارگیری گزینه‌های پیشرفته در کنار هوش مصنوعی، شرایط مناسبی را به نمایش می‌گذارد.

htc launched u ultra-in iran

U Ultra در بخش طراحی بدنه، متفاوت از گذشته ظاهر شده است؛ HTC این گوشی را دارای «سطح سیال جدیدی با منحنی‌های سه‌بعدی زیبا» توصیف کرده و «ساختار شیشه خمیده متقارن و لایه رنگی از بخارات مواد معدنی برای افزایش عمق و جلوه از هر زاویه‌ سطح صیقلی به طرفین» را عوامل ارتقا جذابیت این گوشی بر شمرده است. به عنوان یک نکته منفی در این طراحی، جذب آلودگی، گرد و خاک و اثرات انگشت در قسمت براق پشت گوشی بسیار بالا بوده که این مسئله در نمونه‌های تیره‌تر مشکی و آبی کاملا تشدید می‌شود.

htc launched u ultra-in iran

 

htc launched u ultra-in iran

HTC Sense Companion یا دستیار شخصی هوشمند این مدل از جمله برجسته‌ترین گزینه‌های نرم‌افزاری دستگاه به حساب می‌آید که طبق اعلام شرکت سازنده توانایی یادگرفتن دائمی از کاربران و ارائه توصیه‌های متناسب با وضعیت فعلی افراد را خواهد داشت. این دستیار صوتی هوشمند بدین‌ترتیب با شناخت بیشتر از کاربران امکان پیشرفت و ارتقاء خدمات را در طول زمان خواهد داشت. U Ultra با حضور 4 میکروفون امکان تشخیص صدای کاربران را داشته و می‌تواند به آن پاسخ بدهد. به گفته نیراج ست زبان‌های متعددی در این سیستم پشتیبانی می‌شوند و مشکل همیشگی تشخیص لهجه‌های گوناگون یک زبان در این سیستم اینک برطرف شده است. با کمک این مکانیزم تشخص صدا می‌توان حتی در هنگام قرار گرفتن گوشی در حالت آماده به کار یا استند-باری به دیوایس دسترسی داشت و به عنوان نمونه اقدام به دریافت و رد تماس نموده و یا زنگ هشدار را قطع یا به تعویق انداخت. میکروفون‌های چهارگانه حاضر در U Ultra امکان ضبط صدای 360 درجه‌ای را نیز فراهم می‌آورند و بنابراین در موقعیت‌های چالش‌برانگیزی همچون ضبط صدا در یک محیط بسیار پر هیاهو همچون یک کنسرت راک به گفته HTC مشکلی برای ضبط صدا وجود نخواهد داشت.

htc launched u ultra-in iran

قابلیت HTC USonic از جمله ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این گوشی است که توسط آن با قرارگرفتن هدست درون گوش، فضای درونی و منحصر به فرد گوش کاربران با آنچه HTC «یک پالس ردیاب آوایی» توصیف می‌کند تجزیه و تحلیل شده و سپس صدای تولیدی منطبق با این فضای اسکن شده تولید خواهد شد. بدین‌ترتیب طبق ادعای شرکت سازنده امکان گوش فرا دادن به جزئیاتی که پیش از این در حالت عادی قابل شنیدن نبودند فراهم می‌شود. این مجموعه همچنین می‌تواند خود را از لحاظ آوایی با سر و صداهای محیط اطراف نیز تطبیق دهد. این قابلیت USonic تنها با اتصال هدست سازگار از طریق پورت USB Type-C قابل انجام بوده و ظاهرا امکان دسترسی به آن از طریق هدست‌های بلوتوث وجود نخواهد داشت.

htc launched u ultra-in iran

حضور دو نمایشگر در U Ultra امکانات و جذابیت‌های تازه‌ای را برای این مدل به همراه می‌آورد. در نمایشگر دوم که بالای پنل اصلی قرار دارد امکان قرارگیری موارد مختلفی همچون مخاطبان، برنامه‌ها، نوتیفیکیشن و اعلان رخدادهای مورد علاقه و چندین و چند مورد دیگر وجود دارد. صفحه‌نمایش اصلی گوشی 5.7 اینچی QHD با فناوری IPS‌ موسوم به super LCD 5 بوده و صفحه‌نمایش دوم، 2.05 اینچی با وضوح 1040×160‌ پیکسل است. بخش رویی گوشی به طور کامل با لایه مقاوم Gorilla Glass 5.0 پوشیده شده است.

htc launched u ultra-in iran

دوربین اصلی U Ultra یک نمونه 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی و سایز پیکسل‌ 1.55 میکرونی ست که از این بابت شباهت کاملی با دوربین‌های بسیار با کیفیت Google Pixel و Pixel XL دارد. این دوربین در فوکوس از هر دو فناوری پر سرعت فوکوس تشخیص فاز و فوکوس لیزری پشتیبانی کرده و لرزه‌گیر اپتیکال دست و فلش‌های LED دوگانه با توناژ‌های رنگی متفاوت نیز در آن حضور دارند. این مجموعه جدا از فیلم‌برداری 4K‌ با 30 فریم در ثانیه از برداشت اسلوموشن 120 فریم در ثانیه در وضوح 720p نیز پشتیبانی می‌کند.

htc launched u ultra-in iran

 

htc launched u ultra-in iran

دوربین سلفی گوشی دارای وضوح 16 مگاپیکسلی و فاقد فوکوس خودکار است و امکان سوئیچ کردن آن روی حالت Ultra Pixel وجود دارد. بدین‌ترتیب به گفته اچ‌تی‌سی‌ می‌توان از مزیت‌های هریک از این دو وضوح یعنی برداشت التراپیکسلی در محیط‌های کم نور و برداشت با حداکثر وضوح در نور کامل بهره‌مند شد. HTC میزان حساسیت حالت التراپیکسلی این دوربین را 4 برابر بیشتر از حالت عادی عنوان کرده است.

چیپ‌ست Snapdragon 821، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی سایر مشخصات برجسته U Ultra را تشکیل می‌دهند. حافظه داخلی گوشی از طریق درگاه microSD قابل ارتقا خواهد بود و با پشتیبانی از Flex Storage امکان افزودن حافظه جانبی به حافظه داخلی اصلی دستگاه نیز وجود دارد. ظرفیت باتری این مدل 3000mAh بوده و از قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز در این مجموعه پشتیبانی می‌شود.

htc launched u ultra-in iran

HTC U Ultra از ماه آینده با قیمتی همچنان نامشخص با گارانتی پارس سامتل قشم به بازار‌های داخلی ارائه می‌شود.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا