معرفی BlackBerry Aurora - اسمارت‌فون اندونزیایی تبار بلک‌بری

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، BlackBerry Aurora ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : کمپانی بلک‌بری در روز چهارشنبه 8 مارس 2017 (18 اسفند 1395) رسما از جدیدترین اسمارت‌فون اندرویدی خود با نام BlackBerry Aurora رونمایی کرد. شاید مهم‌ترین خبر درباره این رونمایی آن باشد که بلک‌بری این گوشی را در اندونزی ساخته و به فروش می‌رساند. بزرگ‌ترین جمعیت صاحبان گوشی‌های بلک‌بری و بیشترین کاربران پیام‌رسان BBM در اندونزی هستند، لذا جای تعجب ندارد که بلک‌بری این کشور را به عنوان شریک خود انتخاب کرده است. بلک‌بری در سپتامبر سال 2016 در یک سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت BB Merah Putih را تأسیس کرد که در نتیجه آن این شرکت اندونزیایی تحت لیسانس بلک‌بری به تولید اسمارت‌فون خواهد پرداخت و BlackBerry Aurora نخستین محصول آن خواهد بود. در ادامه بیشتر با این اسمارت‌فون آشنا می‌شویم.

introducing blackberry aurora

اسمارت‌فون BlackBerry Aurora طراحی نسبتا ساده‌ای داشته و بدنه آن از یک قاب پلاستیکی بافت‌دار در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی تشکیل شده است. این گوشی در ابعاد 152×76.8×8.5 میلی‌متر ساخته شده و وزنی برابر با 178 گرم دارد. بر خلاف برخی از گوشی‌های بلک‌بری که به صفحه‌کلید QWERTY مجهزند، این گوشی تمام لمسی است. صفحه نمایش BlackBerry Aurora قطری برابر با 5.5 اینچ داشته و رزولوشن آن 720×1280 پیکسل اعلام شده و این نمایشگر در حاشیه پیرامونی با اندازه نسبتا قابل‌توجهی احاطه شده است. قطر و رزولوشن صفحه نمایش، تراکم 267 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهند که این میزان از تراکم، چندان بالا نبوده و حتی با قیمت گوشی نیز تناسب ندارد، اما BlackBerry Aurora مزایای دیگری دارد که قیمتش را توجیه می‌کند.

introducing blackberry aurora

BlackBerry Aurora از چیپ‌ست سطح پایین اسنپ‌دراگون 425 بهره می‌برد که دارای 4 هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 308 است. این تراشه هم چندان قابل‌توجه نیست اما نکته‌ بارز در مشخصات این گوشی به کارگیری RAM چهار گیگابایتی در آن است که این گوشی را هم‌ردیف غول‌هایی چون Samsung Galaxy S7 و LG G6 قرار می‌دهد. این اندازه از حافظه RAM، به طور چشمگیری از سایر گوشی‌های هم‌قیمت با BlackBerry Aurora بیشتر است. ناگفته نماند حافظه داخلی گوشی نیز ظرفیتی برابر با 32 گیگابایت دارد که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه می‌توان آن را در حالت نظری تا 2 ترابایت دیگر نیز افزایش داد.

introducing blackberry aurora

اسمارت‌فون جدید بلک‌بری یک گوشی دو سیمکارته است. قابلیت دو سیمکارته بودن پدیده جدیدی نیست اما BlackBerry Aurora نخستین گوشی دوسیمکارته این کمپانی به شمار می‌رود.

سیستم عامل این گوشی نسخه 7.0 اندروید نوقا بوده و بلک‌بری ادعا می‌کند که امن‌ترین نسخه اندروید را در این گوشی پیاده کرده است. کاربران این گوشی به طور پیش‌فرض به مجموعه نرم‌افزار Hub و اپلیکیشن حریم خصوصی BlackBerry DTEK نیز دسترسی خواهند داشت.

introducing blackberry aurora

دوربین اصلی وضوحی برابر با 13 مگاپیکسل دارد.

introducing blackberry aurora

در جلوی دستگاه نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که گرفتن سلفی و برقراری چت تصویری را امکان‌پذیر می‌کند. این دوربین دارای یک فلش نیز هست.

introducing blackberry aurora

باتری این گوشی ظرفیتی معادل 3000 میلی‌آمپر ساعت دارد که به گفته شرکت سازنده در حالت استندبای 30 ساعت و در صورت استفاده ترکیبی تا 20 ساعت دوام می‌آورد.

introducing blackberry aurora

همانطور که گفته شد این گوشی در اندونزی ساخته و فروخته می‌شود. BlackBerry Aurora اسمارت‌فونی است که برای بازارهای نوظهور در نظر گرفته شده و لذا بعید است که در بازارهایی نظیر آمریکا، انگلیس یا استرالیا وارد شود (برخلاف KeyOne، میان‌رده جدید بلک‌بری، که در ماه آوریل در سراسر جهان عرضه خواهد شد). اما این امکان نیز وجود دارد که دیوایس مشابهی از سوی کمپانی TCL به بازار جهانی عرضه شود. گفتنی است طی قراردادی که در سال 2016 بین بلک‌بری و کمپانی چینی TCL منعقد شد، این کمپانی می‌تواند تحت لیسانس بلک‌بری، اسمارت‌فون‌هایی با برند بلک‌بری تولید نماید.

introducing blackberry aurora

ثبت پیش‌سفارش برای خریداری BlackBerry Aurora از اوایل مارس شروع شده و تا 12 مارس ادامه دارد. قیمت این دیوایس 3,499,000 روپیه اندونزی (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 260 دلار) اعلام شده است.  

منبع : BlackBerry


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا